Dubai Coffee Museum

طعم موزه قهوه دبی؛ رازهای پشت فنجان را بدانید!

بدون شک قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است. برای برخی، روز حتی بدون نوشیدن یک فنجان قهوه داغ تازه شروع نمی‌شود. اماراتی‌ها هم به همین شکل هستند و قهوه اولین و اصلی‌ترین نوشیدنی‌ آن‌ها به حساب می‌آید. این نوشیدنی به حدی مهم و ارزشمند است که در دبی یک موزه برای آن به پا کرده‌اند. موزه قهوه دبی از آن موزه‌های خاص و جذاب است که قبل از وارد شدن به آن باید یک فنجان قهوه بنوشید، وگرنه کاوش و جستجو در میان این موزه برایتان سخت خواهد شد.  

رزرو تور دبی

خوشبختانه، برای علاقه‌مندان به قهوه، این موزه مکانی ایده آل برای کشف تاریخ قهوه و سفر آن به خاورمیانه است. در ادامه بخوانید تا بدانید این موزه در مورد چیست!

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید

چرا باید از موزه قهوه در دبی دیدن کنید؟

Dubai Coffee Museum

بسیاری از مردم از ایده‌ی بازدید از موزه‌ها استقبال نمی‌کنند. چون معتقدند که موزه‌ها می‌توانند فوق‌العاده خسته کننده باشند و انصافا هم تا حدی به همین صورت است. 

تماشای بقایای پادشاهان و ملکه‌های 500 ساله همیشه هیجان انگیزترین ایده نیست مگر اینکه در تاریخ مهارت و علاقه‌ی فراوان داشته باشید. با این حال، موزه قهوه دبی چیزی شبیه به دیگر موزه‌ها نیست. مطمئن باشید که این موزه فقط برای نشان دادن قدیمی‌ترین و نادرترین مصنوعات به شما نیست و واقعا متفاوت است. در اینجا برای شما همه چیز به صورت یک داستان جذاب، شیرین و خوردنی تعریف می‌شود و چه کسی هم داستان دوست ندارد!؟ 

این موزه داستان قهوه و چگونگی رسیدن آن به شکل کنونی را برای شما بیان می‌کند. شما همه چیز را در مورد چگونگی سفر قهوه از اتیوپی به یمن، مصر تا ترکیه و کل جهان عرب خواهید دانست. همچنین می‌بینید که این دانه عجیب و محبوب چگونه به شبه قاره هند راه یافت و چگونه اروپایی‌ها اکنون نمی‌توانند بدون قهوه زندگی کنند.

داستان قهوه یک داستان جذاب است و موزه قهوه دبی بهترین داستان سرایی را به شما ارائه می‌کند. مطمئن باشید که این یک تجربه خیلی بهتر از تماشای صدها مستند قهوه و خواندن هزاران کتاب قهوه خواهد بود.

قبل از بازدید از موزه قهوه در دبی چه نکاتی را باید بدانید؟

قبل از بازدید از موزه قهوه دبی باید چند نکته را در نظر داشته باشید. 

برای شروع انتظار ورود به یک موزه خاص مانند دیگر موزه‌ها را نداشته باشید، اینجا از سازه‌ای متفاوت ساخته نشده، فقط چند اتاق سنتی است که تمام آثار باستانی و ابزارآلات مربوط به قهوه را در خود جای داده است. محیطی سنتی، صمیمی که فوق‌العاده لذت بخش است.

بازدید موزه زمان زیادی نمی‌برد، اما اگر می‌خواهید حقایق جالبی در مورد قهوه بدانید، زمان بیشتری را صرف کنید و با حوصله اطراف را بگردید. اگر هم خوش شانس باشید، قهوه رایگان دریافت خواهید کرد و این چیزی است که باید منتظر آن باشید.

از موزه قهوه دبی چه انتظاری باید داشت؟

Dubai Coffee Museum

در اینجا جاذبه‌های مختلفی وجود دارد که رازهای جالبی را در پس یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان برملا می‌کند. بیایید کشف کنیم که موزه قهوه دبی چه چیزی برای ارائه دارد.

فرهنگ قهوه را از سرتاسر جهان کاوش کنید

یکی از اولین کارهایی که باید در موزه قهوه در دبی انجام دهید، یادگیری و کشف انواع مختلف قهوه است. شما در این مکان می‌توانید فرهنگ‌های مختلف قهوه مانند مصری، اتیوپیایی و عربی را تجربه کنید. همچنین در مورد کل فرآیند درست شدن قهوه، از انتخاب لوبیا گرفته تا برشته کردن و تکنیک‌های دم آوری که برای هر فرهنگ منحصر به فرد است، آشنا خواهید شد. مسیری خوشمزه و دیدنی که شما را سر ذوق می‌آورد. 

موزه قهوه دبی به تاریخ این دانه اعجا‌ب‌انگیز هم پرداخته است؛ اطلاعاتی دارد که قدمت آن به افسانه کالدی بازمی‌گردد، چوپانی که به دلیل کشف اولین دانه قهوه و آغاز سفر طولانی قهوه به خاورمیانه از کوه‌های اتیوپی شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان موزه همچنین می‌توانند ظروف و فنجان‌های قدیمی و جذابی را که برای تولید، دم کردن و نوشیدن قهوه استفاده می‌شود را از نزدیک ببینید و خودشان آن را تجربه کنند. 

مصنوعات و اشیای عتیقه را کشف کنید

Dubai Coffee Museum

در طبقه همکف موزه، مصنوعات بین‌المللی و نمایشگاه عتیقه خاورمیانه قرار دارد. فضایی که به طرز پیچیده‌ای بازسازی شده و نگاهی اجمالی به سبک سنتی مصرف قهوه اماراتی دارد.

همچنین در ایمجا فضای سنتی برای قهوه خوردن قرار دارد. یک میز قهوه با فنجان‌های مخصوص عتیقه که شما را به گذشته می‌برد تا شاهد فرهنگ اماراتی و مهمان نوازی عرب‌ها باشید.

همچنین موزه قهوه دبی دارای نمایشگاه عتیقه خاورمیانه است. جایی که می‌توانید مصنوعات بیشتر مرتبط با قهوه را در امارات از نزدیک مشاهده کنید. آسیاب قهوه قدیمی، برشته کن، قابلمه، کتری، ترازو، سینی و سایر یادگاری‌های عتیقه‌ی قهوه از این دست مصنوعات جالب و خاص هستند. 

کتابخانه قهوه در موزه قهوه دبی

در طبقه اول موزه مجموعه‌ای کوچک اما جذاب از کتاب‌های مربوط به قهوه را خواهید دید که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد. این کتاب‌ها از مجموعه شخصی صاحب خانه هستند که برای قهوه‌دوستانی که می‌خواهند درباره این دم‌نوش محبوب بیشتر بدانند، در دسترس قرار گرفته‌اند. برخی از راهنماهای صوتی و تصویری نیز وجود دارد که ارزش تماشا کردن را دارند.

بخش بچه ها

قسمتی از موزه‌ها به بچه‌ها اختصاص داده شده است. این بخش سرگرم‌کننده کودکان را با منشا قهوه آشنا می‌کند و با یک سری فعالیت‌ها به آن‌ها آموزش می‌دهند و سرگرمشان می‌کنند. 

فروشگاه هدایا و خرید سوغاتی موزه

همه ما خرید سوغاتی و یادگاری متفاوت را دوست داریم، درست است؟ خوب، موزه قهوه دبی یک فروشگاه عالی دارد. اینجاست که می‌توانید آن سوغاتی‌های خاص را برای بردن به خانه خریداری کنید. این فروشگاه دارای تجهیزات باریستا، قلم‌های لاته آرت، کتاب‌هایی در مورد تکنیک‌های برشته کردن با دستور پخت است و حتی می‌توانید دانه‌های قهوه تازه را بخرید و از بوی آن سرمست شوید.

با دیگر موزه های قهوه در جهان آشنا شوید؟

فقط موزه قهوه دبی نیست و در جاهای دیگر جهان نیز موزه‌هایی با همین عنوان شما را با این نوشیدنی خوشمزه آشنا خواهند کرد. برای مثال…

موزه قهوه کافا، اتیوپی

موزه قهوه اتیوپی در زادگاه قهوه، کافا راه‌اندازی شده است. بنابراین، موزه قهوه اتیوپی تاریخچه‌ای از قهوه در اتیوپی را به شما می‌دهد. با انواع قهوه‌ها، نحوه درست کردن و ابزارهای قدیمی در این موزه آشنا خواهید شد.

موزه قهوه هادرو، اتیوپی

موزه قهوه هادرو نیز پنجره‌ای دیگر از دنیای قهوه را به روی شما باز می‌کند. این موزه ترکیبی از طعم‌ها و عطرهای مختلف قهوه و همچنین تاریخ و سنت‌های قهوه را به عنوان نماد ملی اتیوپی را در معرض نمایش می‌گذارد.

موزه جهانی قهوه، ویتنام

موزه جهانی قهوه در ویتنام در استان داک لک واقع شده است. ساختمانی که خود موزه را در خود جای داده، واقعا دیدنی است! این ساختمان یک طرح معماری خانه بلند است که در طاق‌های منحنی فرو رفته و در درون خود بیش از 10000 مصنوع قهوه را از سراسر جهان را جای داده است. به یاد داشته باشید که ویتنام دومین صادرکننده بزرگ قهوه در جهان است، بنابراین برخی از ابزارها مورد استفاده برای نگهداری و برداشت قهوه در این موزه را خواهید یافت.

موزه قهوه، سائوپائولو، برزیل

موزه قهوه در سائوپائولو موزه قهوه معمولی نیست. این موزه با سه طبقه بدون شک بزرگ‌ترین موزه قهوه در جهان است. آن‌ها یک مرکز آموزش قهوه در موزه دارند که می‌توانند از شما یک باریستای حرفه‌ای بسازند.

مکان موزه قهوه دبی

موزه قهوه دبی، یک مکان کوچک دنج است که در مرکز میراث دبی، محله تاریخی الفهیدی در بر دبی واقع شده است، اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد ریشه قهوه بیاموزید از موزه قهوه دبی در بستکیه، ویلا 44، خیابان الحصن، الفهیدی، دبی دیدن کنید.

ساعات بازدید از موزه قهوه دبی

این موزه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 09:00 صبح تا 05:00 صبح باز است. فقط باید بدانید که موزه جمعه‌ها تعطیل است.

شماره تماس موزه قهوه دبی

برای هرگونه سوال در رابطه با موزه با شماره های 8777-4-353-971 یا 8666-353-4-971+ تماس بگیرید.

یادتان نرود طعم قهوه واقعی را بچشید…

این پایان راهنمای ما به موزه قهوه دبی واقع در منطقه تاریخی الفهیدی است. اگر می‌خواهید درباره فرهنگ قهوه در امارات متحده عربی بیشتر بدانید و ریشه‌های این نوشیدنی را در سراسر منطقه جستجو کنید، این موزه ارزش دیدن دارد.

سوالات متداول

آیا می توانم با مترو دبی به موزه قهوه بروم؟

موزه قهوه دبی با 10 دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه مترو الفهیدی فاصله دارد.

چگونه با حمل و نقل عمومی به موزه قهوه برویم؟

با اتوبوس به ایستگاه الغبیبه در بر دبی بروید تا به موزه برسید.

با تاکسی آبی: اگر می‌خواهید سوار تاکسی شوید، از سوق قدیمی دیره (20) یا ایستگاه الشبکه (21) استفاده کنید و در ایستگاه الفهیدی (32) پیاده شوید.

با اتوبوس آبی: به ایستگاه حمل و نقل دریایی الغبیبه بروید و از ایستگاه الغبیبه سوار اتوبوس آبی شوید تا به موزه برسید.

گزینه دیگر استفاده از واترباس از نهر دبی است. از ایستگاه بانیاس سوار اتوبوس آبی شوید و در ایستگاه قدیمی سوق دبی پیاده شوید تا به موزه برسید.

جاهای دیدنی نزدیک موزه قهوه دبی کدامند؟

شما می‌توانید بعد از موزه قهوه دبی به مرکز خرید امارات، ساحل جمیرا و باغ پروانه‌ها در همان حوالی بروید.

نظرات کاربران