کریسمس در وین

کریسمس در وین؛ 12 تا از بهترین تفریحات سال نو میلادی

اگر قصد دارید ماه دسامبر به اتریش سفر کنید و کریسمس در وین را از نزدیک ببینید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در ماه دسامبر لحظات شادی را در وین تجربه خواهید کرد؛ زیرا کریسمس نزدیک است. اگر این موقع از سال در وین باشید می‌توانید چراغانی‌ها، جشن‌ها و بازارهاچه‌های اصیل و سنتی مخصوص کریسمس را ببینید و سفری متفاوت داشته باشید.

ضمن این‌که هیاهو و رفت‌وآمد مردم برای تدارکات آغاز سال نو، پویایی و نشاط شهر را چند برابر می‌کند. در نتیجه کریسمس در وین می‌تواند خاطره‌ای جذاب باشد. در این مقاله 12 تا از جاهای دیدنی که سفرتان به وین را جذاب‌تر می‌کند معرفی می‌کنیم. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

از کاخ هافبورگ شروع کنید

کریسمس در وین

کاخ هافبورگ، بزرگ‌ترین قصر سلطنتی وین، که در مرکز شهر قرار گرفته است، نزدیک به نه‌صد سال قدمت دارد و از جاذبه‌های مهم اتریش محسوب می‌شود. موزه دیدنی نقره و موزه موسیقی در این کاخ واقع شده است. امروزه کاخ هافبورگ مقر ریاست جمهوری اتریش برای رسیدگی به امور کشوریست، اما از آن‌جا که بخش‌های متنوعی دارد، بعضی از قسمت‌هایش برای بازدید عموم آزاد شده است. نزدیک به کریسمس در در نزدیکی ورودی این کاخ چند غرفه جذاب و دیدنی برپا می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنگام کریسمس در وین بودید، ماجراجویی خود را از کاخ هافبورگ شروع کنید. 

تعطیلات کریسمس در وین با کافه‌قنادی دِمِل

پس از خرید به محبوب‌ترین کافه وین، دمل، بروید و لذت خرید خود را با صرف چای یا قهوه‌های منحصربه‌فرد و کیک‌های میوه‌ای یا شکلاتی چند برابر کنید. این کافه‌قنادی قدیمی در سال 1786 ساخته شده و می‌توانید معروف‌ترین دسرهای وینی مثل دسر آب‌نباتی بنفشه را این‌جا پیدا کنید.

کافه سنترال وین

به طور کلی قهوه و قهوه‌خانه در وین پیشینه‌ای طولانی دارد و قهوه‌های وین از باکیفیت‌ترین قهوه‌ها در سطح جهان است. اگر در تعطیلات کریسمس در وین بودید، حتما سری به این کافه قدیمی در محله اینره اشتات بزنید و از نوشیدن قهوه‌ گرم لذت ببرید. راستی جالب است بدانید که کافه سنترال در قدیم پاتوق افراد معروفی مثل آدولف هیتلر بوده است. 

کافه شوارتزنبرگ

کافه شوارتزنبرگ

از آن‌جا که کافه‌نشینی در اتریش سابقه‌ای طولانی دارد و به یک فرهنگ تبدیل شده است، یک کافه دیگر را هم برای سپری کردن لحظاتی دوست‌داشتنی در تعطیلات وین، معرفی می‌کنیم؛ کافه شوارتزنبرگ در محله کارنر رینگ. این کافه در قدیم میزبان روشنفکران، نویسندگان و بازرگانان بوده است. در این کافه علاوه‌بر قهوه و شیرینی، منویی از غذاهای سنتی اتریشی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کافه اسپرل؛ تجربه‌ای متفاوت از کریسمس در وین

این کافه که در نزدیکی کافه شوارتزنبرگ قرار دارد، از دیگر قهوه‌خانه‌های محبوب وین است. البته این کافه جایی بیشتر از یک قهوه‌خانه است زیرا در تعطیلات کریسمس می‌توانید در این کافه، یک ناهار اتریشی عالی بخورید. 

کریسکیندل‌ مارکت

این بازار شلوغ را از دست ندهید. کریس کیندل مارکت از اصلی‌ترین بازارهایی است که در تعطیلات کریسمس برپا می‌شود. این بازار در منطقه یک وین قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین بازارهای کریسمس برای بازدید و خرید تدارکات عید است.

تماشای کاخ هانسن کمپینسکی در کریسمس

کریسمس در وین

این کاخ که از اماکن تاریخی مرکز وین نیز محسوب می‌شود، یک هتل پنج ستاره لوکس دارد و اگر می‌خواهید برای مدت بیشتری در این شهر حضور داشته باشید و از تعطیلات کریسمس وین لذت ببرید، می‌توانید یکی از اتاق‌های این هتل را رزرو کنید. هانسن کمپینسکی در بلوار رینگ قرار گرفته است. 

رفتن به کاخ بلودر 

تماشای قصر و باغ بلودر که معماری سبک باروک قرن هجدهم را دارد از دست ندهید. موزه‌های زیادی در محل کاخ وجود دارد که می‌توانید لذت تعطیلات خود را با بازدید از آن‌ها بیشتر کنید. آثار گوستاو کلیمت، ون‌گوگ و کلود مونه را در این کاخ ببینید، در باغ تماشایی بلودر قدم بزنید و تعطیلات کریسمس در وین را به شکلی به‌یادماندنی تجربه کنید.

تجربه غذاهای خیابانی 

پس از قدم زدن در شهر، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و خرید از بازارچه‌های مخصوص کریسمس، تعطیلات خود را با یک اشترودل سیب شیرین‌تر کنید. این دسر محبوب اتریشی را در غرفه‌های غذاهای خیابانی وین می‌توانید پیدا کنید. غرفه‌های زیادی در نزدیکی کاخ هافبورگ وجود دارد که اشترودل سیب می‌فروشد. 

خانه هوندرت واسر؛ یک ساختمان معمولی اما خاص

خانه هوندرت واسر

خانه هوندرت واسر یک موزه و یا حتی گالری نیست. این ساختمان تنها یک آپارتمان چند طبقه با ساکنان معمولی است. تنها چیزی که این بنا را از سایر ساختمان‌های شهر متمایز می‌کند، پیشینه تاریخی، معماری و سبک طراحی خاص آن است. اگر کریسمس در وین حضور داشتید، پیشنهاد می‌کنیم به منطقه 3 وین بروید و این ساختمان جذاب را که نزدیک به چهل سال قدمت دارد از نزدیک ببینید. 

بازارچه سنت استفان

این بازارچه که مخصوص ایام کریسمس است، درست در کنار کلیسای سنت استفان برپا می‌شود. برترین صنایع دستی اتریش را در این بازارچه پیدا خواهید کرد. این بازارچه از 15 نوامبر تا 23 دسامبر برپا می‌شود. در بازارچه سنت استفان بگردید و شاهد هیاهوی این بازار زیبا باشید. هم‌چنین می‌توانید برای عزیزان‌تان سوغاتی‌هایی را از صنایع دستی اتریش انتخاب کنید و بخرید.

بازارچه کریسمس زالتسبورگ

نزدیک به تعطیلات کریسمس بازارچه‌های زیادی در وین برپا می‌شود که بازارچه کریسمس زالتسبورگ هم یکی از آن‌هاست. این بازارچه از 20 نوامبر تا 26 دسامبر در مرکز وین برگزار می‌شود. زالتسبورگ از قدیمی‌ترین بازارچه‌های کریسمس در وین است و مرسوم است که در تعطیلات، نوازندگان در این مرکز خرید اجرای زنده برگزار می‌کنند و به همراه مردم، سرود کریسمس را می‌خوانند. محصولاتی مثل درخت کریسمس و صنایع دستی در این بازارچه خاص و دیدنی به فروش می‌رسد. 

سخن پایانی

در این مقاله به 12 تا از جاهای دیدنی و بازارچه‌های وین اشاره کردیم که در تعطیلات کریسمس بسیار جالب و هیجا‌انگیز خواهد بود. می‌توان گفت تعطیلات کریسمس در وین بسیار جذاب‌تر از روزهای دیگر سال است و به همین دلیل ماه دسامبر یکی از بازه‌های زمانی محبوب برای حضور در این شهر زیبا محسوب می‌شود.

راستی شما کدام تفریح را بیشتر دوست داشتید؟ برای‌مان بنویسید. 

نظرات کاربران