بانجی جامپینگ برج خلیفه
30 فروردین 1401
دبی

بانجی جامپینگ هیجان انگیز برج خلیفه

بانجی جامپینگ

در این مقاله قصد داریم در مورد بانجی جامپینگ برج خلیفه دبی صحبت کنیم. دبی در طول سال­ه های اخیر به یکی از محبوب­ترین مقاصد گردشگری برای همه مردم جهان تبدیل شده است. پیشرفت سریع و خیره­ کننده این شهر موجب افزایش انواع مراکز رفاهی و تفریحی در دبی گردیده است. در حال حاضر گذرنامه امارات یکی از پرفروش­ترین گذرنامه ­ها در میان سراسر کشورهای جهان به شمار می­رود. حاکمان این کشور به خوبی توانسته­ اند انواع امکانات تفریحی، گردشگری و رفاهی روز دنیا را در شهر دبی پیاده سازی نمایند. بهونه ه­ای که حتی در برخی از موارد مانند بانجی جامپینگ، دبی از بهترین نمونه ­ها در سراسر جهان به حساب می ­آید.

رزرو تور دبی

دبی شهر آسمان خراش ها و بانجی جامپینگ

نمایی از بانجی جامپینگ

 این شهر که در گذشته نه چندان دور، یعنی کمتر از نیم قرن پیش، چیزی بیش از یک بیابان بی ­آب و علف نبود، امروزه به دلیل نبوغ حاکمانش به عنوان عروس امارات شناخته می­ شود و در صدر شهرهای توریستی خاورمیانه قرار دارد. فارغ از امکانات اقتصادی و تجاری، وجود خلیج زیبای فارس، آبشار دبی، مناظر زیبای ساحلی و ساختمان‌های سر به فلک کشیده و اعجاب­ انگیز بخش دیگری از جدابیت های شهر دبی را تشکیل می­دهند.

همچنین آسمان­ خراش­ هایی که جان می­دهند برای یک پرش فوق‌العاده، این شهر زیبا را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای فعالان حرفه هیجان‌انگیز بانجی جامپینگ تبدیل کرده است. یکی از محبوب‌ترین و بهترین بانجی جامپینگ­های جهان، بانجی جامپینگ برج خلیفه است که حتی به باور بسیاری از بانجی جامپینگ­ بازهای جهان، بهترین ایستگاه پرش از ارتفاع در جهان به حساب می ­آید. اگر می‌خواهید دلیل این امر را بدانید، مقاله حاضر را تا پایان دنبال کنید.

بانجی جامپینگ چیست؟

نمایی از بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات در جهان است. واژه «بانجی» به نوع خاصی از طناب با قابلیت کش­سانی اشاره دارد. بنابراین ترکیب این واژه با مصدر «جامپینگ» که به معنای پریدن است، بر پریدن با استفاده از طناب دلالت دارد. در این تفریح یک نقطه با ارتفاع بسیار زیاد را انتخاب می‌کنند و با کمک طناب‌های مخصوصی که به بدن یا پاهای شخص بسته می‌شود، اقدام به پرش می‌کنند. با توجه به قابلیت ارتجاعی و کش­سانی طناب­ها، فرد پس از سقوط، در فاصله­ای بین زمین و آسمان، با حالتی شبیه به «یویو»، بالا و پایین می‌­شود. این امر موجب می­گردد میزان بسیار زیادی از هورمون آدرنالین در بدن فرد ترشح گردد.

در برخی موارد شخص داوطلب را با استفاده از یک جرثقیل به ارتفاع می­‌برند و با در نظر گرفتن موارد ایمنی و پس از نصب طناب­ ها، او را رها می­کنند. بدین منظور می­توان از ساختمان­های بلند و آسمان­خراش­ها نیز استفاده کرد. با این وجود به گواه حرفه­ ای­ های این رشته تفریحی، جذاب­ترین شیوه انجام بانجی جامپینگ، استفاده از هلیکوپتر است.

این تفریح هیجان­ انگیز در سال 1979 میلادی (سال 1358 ه.ش) برای اولین بار در کشور انگلستان کشف شد. در آن زمان سه دانشجوی ماجراجوی دانشگاه آکسفورد انگلستان، از روی پل معروف و 76 متری کلیفتون پریدند و آغاز این تفریح مهیج را رقم زدند. در حال حاضر این تفریح در فهرست 101 کاری که قبل از مرگ باید انجام دهیم دیده می­‌شود. حتی از این تفریح تحت عنوان «بانجی جامپینگ تراپی» و به منظور کاهش استرس­ های روزانه نیز استفاده می­‌کنند.

نکات ایمنی که باید قبل از بانجی جامپینگ رعایت کنیم؟

نمایی از بانجی جامپینگ

قبل از انجام پرش، برای افزایش ایمنی خود باید نکاتی را مد نظر قرار دهید؛

  • لباس‌های راحت بپوشید.
  • وسایل گران‌قیمت‌تان را در جای امنی بگذارید و با خود به همراه نداشته باشید.
  • پیش از پرش، از پرخوری اجتناب کرده و غذاهای سبک میل کنید.
  • به خودتان استرس وارد نکنید و نسبت به ایمنی بانجی جامپینگ دبی مطمئن باشید.
  • قبل از آزاد شدن طناب و پریدن از ارتفاع سعی کنید به پایین نگاه نکنید.

ویژگی بانجی جامپینگ برج خلیفه

با توجه به هیجان بالای این تفریح، روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به بانجی جامپینگ افزوده می‌شود. از این روی مسئولان شهر دبی برای جذب بیشتر گردشگران، در سال ۲۰۱۲ میلادی (1392 ه.ش) منطقه‌ای مخصوص به بانجی جامپینگ را با نام «منطقه گرانش دبی» یا «Dubai Gravity Zone» در این شهر افتتاح کردند که به باور بسیاری از افراد بهترین منطقه پرش از ارتفاع در جهان به حساب می‌آید. چرا که علاوه‌بر انجام یک پرش هیجان‌انگیز بر فراز خلیج نیلگون فارس، می‌توانید جاذبه‌های دیدنی دبی از جمله برج خلیفه و آبشار دبی را نیز در حین پرش و از ارتفاع بالا تماشا کنید.

یک پرش از ارتفاع فوق العاده در منطقه بانجی جامپینگ برج خلیفه می‌تواند به صورت تک نفره یا دو نفره انجام گیرد. همچنین استفاده از آن برای عموم مردم آزاد است. البته لازم به ذکر است که این امکان برای کودکان زیر ۱5 سال و همچنین افراد دارای بیماری‌های قلبی وجود ندارد. ارتفاع این ایستگاه در حدود ۵۰ متر بوده و استفاده از طناب‌هایی با جنس الاستیک، ایمنی کاملی را برای علاقه‌مندان به این تفریح فراهم می‌کند. این طناب‌ها برای نگهداری افرادی با حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم کاملا مقاوم هستند.

همچنین بانجی جامپینگ دبی با استخدام عکاسان و تصویربرداران حرفه‌ای امکان ثبت این تجربه شگفت‌انگیز را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. البته بدین منظور باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت نمایید.

چگونه به بانجی جامپینگ برج خلیفه برویم؟

نمایی از بانجی جامپینگ

ایستگاه گرانش در خیابان بن زاید شهر دبی واقع شده است و با توجه به شهرتی که دارد، در هر منطقه از این شهر که باشید، به راحتی می‌توانید با تاکسی یا خودروهای کرایه‌ای به بانجی جامپینگ برج خلیفه بروید.

همچنین اگر بخواهید با استفاده از مترو به منطقه گرانش دبی بروید، دو ایستگاه مترو نزدیک به این منطقه وجود دارد که هر دو در خط قرمز مترو دبی هستند؛ ایستگاه الخلیج التجاری و ایستگاه دبی مول برج الخلیفه.

مکان‌های نزدیک به منطقه گرانش دبی

نمایی از بانجی جامپینگ برج خلیفه

انواع مراکز و مکان‌های دیدنی دبی در اطراف ایستگاه بانجی جامپینگ برج خلیفه وجود دارند. از جمله مهم­ترین این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • برج خلیفه: که بزرگترین آسمان­ خراش جهان است و در فصول شلوغ و پرگردشگر سال، برای بازدید از آن صفوف طولانی تشکیل می­ شود.
  • آبشار مصنوعی دبی: که با ارتفاع 24 متر، بزرگترین آبشار مصنوعی موجود در جهان به حساب می­اید و در مرکز تجاری – تفریحی دبی مال قرار دارد.
  • شهربازی مینی مانستر: که می­توانید کودکان خود را با آسودگی به مربیان شاغل در این شهربازی بسپارید و به امور شخصی خودتان بپردازید.
  • پارک صفا: که از جمله قدیمی ­ترین پارک­ های دبی است و به منظور پیک نیک و فعالیت ­های ورزشی مانند دوچرخه سواری و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد.
  • سالن اُپرا: که مجلل­ ترین مرکز هنری قاره آسیا به حساب می ­آید و برنامه ­های هنری متنوعی در آن توسط هنرمندان بین­ المللی برگزار می­ شود.
  • مدرسه کایتینگ: کایتینگ نوع خاصی از ورزش­ های آبی است که شباهت بسیار زیادی به موج­ سواری دارد. این ورزش هم مانند بانجی جامپینگ برج خلیفه از آن دست فعالیت ­هایی است که نمی­ توان از آن چشم ­پوشی کرد.

هزینه و شرایط استفاده از بانجی جامپینگ برج خلیفه

نمایی از بانجی جامپینگ برج خلیفه

اگر واقعا هیجان خونتان کم شده است و می خواهید بلیط هواپیما دبی را تهیه کرده و به عشق بانجی جامپینگ به دبی بیایید؛ بهتر است این اطلاعات را داشته باشید:

ایستگاه بانجی جامپینگ دبی در روزهای جمعه و شنبه و از ساعت 11:00 الی ۱۷:۳۰ فعال است.

قیمت بلیط بانجی جامپینگ برج خلیفه برای پرش­های تک نفره ۲۹۹ درهم (بیش از 2 میلیون تومان) و قیمت هر بلیط دو نفره ۴۹۹ درهم امارت (حدود 4 میلیون تومان) است.

سوالات متداول :

ارتفاع بانجی جامپینگ برج خلیفه چقدر است ؟


50 متر!

به غیر از برج خلیفه، بانجی جامپینگ دیگری در دبی هست ؟


بله- بانجی جامپینگ راس الخیمه دبی یکی از ترسناک ترین ها است!!

چرا باید به بانجی جامپینگ برج خلیفه دبی برویم؟


زیرا زمانی که در میان آسمان و زمین هستید و زیباترین منظره ها را میبینید؛ عکاسان و فیلمبرداران از شما تصاویر خاطره انگیزی را تهیه می کنند.

نظرات کاربران