Baku

9 تا از بهترین رستوران های باکو به پیشنهاد مسافران در سال 2022

Baku

از غذاخوری های مدیترانه‌ای گرفته تا مناطق دیدنی کالیفرنیا، غذا شناسی به سرعت به یکی از دلایل اصلی برای سفر در داخل و خارج از کشور تبدیل می‌شود. آذربایجان کشور جذاب در کوه‌های قفقاز در تقاطع اروپا و آسیا جذابیت خود را برای مسافران در طول قرن‌ها حفظ کرده است. باکو، پایتخت آذربایجان، شهر قرون وسطایی محصور شده، در میان سایت های میراث یونسکو از جمله کاخ شیروانشاهان، برج بیزانسی Maiden Tower یا بناهای معاصر مانند مرکز فرهنگی حیدر علی اف یا برج های شعله است. اما در این میان، گردشگری غذایی نیز به اندازه بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی در این شهر ارزشمند و محبوب است. غذاهای آذربایجانی با ترکیب بی نظیر طعم های ایرانی، اروپای شرقی و خاورمیانه، سخت ترین ذائقه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله بهترین رستوران های باکو را می توانید برای سفر خود انتخاب کنید.

1. سوماخ

Baku

این رستوران که اخیراً بازسازی شده، یکی از بهترین رستوران های باکو است و مورد علاقه مردم محلی و بازدیدکنندگان می باشد. سوماخ با فضای داخلی زیبا و مدرن، دیوارهای رنگی روشن، چیدمان چوبی و کاناپه‌های پر از کوسن‌های تزئینی گلیم، به خاطر محیط و غذاهای خوش طعمش شهرت دارد. آشپزخانه اوپن به شما این امکان را می دهد که ببینید چگونه غذا درست می شود . سرآشپز “فرید تاروردیف” طیف کاملی از غذاهای آذربایجانی را در منوی خود دارد. اینجا همه چیز خوشمزه است: از سالاد منگل (سبزی برشته) و نان های تنوری گرفته تا قطاب با سبزی و کدو، کباب بره، پلو، خورش مرغ گوورما و بسیاری دیگر. سرو چای و شیرینی‌های سنتی مثل باقلوا و شکربورا بخش تکمیل کننده مزه ها در سوماخ است. در این رستوران مهمانان باسلیقه لوکس، می توانند از خاویار سیاه خزری که شهرت جهانی دارد لذت ببرند.

آدرس: 20/22 Khojali Avenue

2. نخجوان

نخجوان یکی دیگر از پروژه های گروه بیت است. یکی از رمانتیک‌ترین مناطق آذربایجان، نخجوان باستانی است که به داشتن متفکران قوی و مستقل و همچنین بهترین محصولات و زیباترین صحراها معروف است. نخجوانی ها وسواس زیادی به حفاظت از غذاهای خود به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مانند مناطق ایتالیایی یا یونانی دارند. اگر فرصت کمی در سفر دارید و زمان برای بازدید از نخجوان را ندارید، طعم غذاهای نخجوان را درست در مرکز باکو، در رستوران نخجوان می توانید مزه کنید. دکور رستوران، شما را به اواخر قرن نوزدهم در زمان اولین رونق نفت در آذربایجان بازمی گرداند، زمانی که خانواده نوبل مسئولیت تبدیل باکو را به مرکز تجارت جهانی نفت برعهده داشتند و این امکان را به آن می دهد تا تأثیری قوی بر توسعه اقتصادی داشته باشد.

این رستوران به دو بخش تقسیم می شود: یک قسمت نشیمن با کاناپه هایی در نزدیکی پنجره های بزرگ و یک منطقه ناهار خوری که به زیبایی به سبک قدیمی مبله شده است. همچنین اتاق‌های VIP مجلل با نقاشی‌ها و ملیله‌های فوق‌العاده از هنرمندان مشهور آذری وجود دارد. این رستوران به خاطر انواع کباب ها، پیش غذاها و دسرهای خوش طعم نخجوانی اردوآباد و همچنین پانزده نوع پیلاو خوشمزه در لیست بهترین رستوران های باکو قرار می گیرد. محلی ها توصیه می کنند که در اینجا سالاد منگل، قطاب و لولا کباب را حتما امتحان کنید.

آدرس: 8A Parlament Avenue

3. Sky Grill

Baku

اسکای گریل که به خاطر تراس زیبای بیرونی خود با چشم اندازهای خیره کننده از باکو مشهور است، در طبقه 24 هتل هیلتون قرار دارد و هیچ کس ناامید این مکان را ترک نمی کند. این رستوران دارای طراحی داخلی ظریفی است که انواع عناصر طلایی کلاسیک و نورپردازی دراماتیک در آن به چشم می خورد. منو در Sky Grill از بهترین رستوران های باکو، مختصر است و بر روی گوشت های کبابی و غذاهای دریایی متمرکز شده است. Sky Grill مکرراً کیفیت خدمات خود و توجه کارکنان به هر مهمان را ارزیابی می کند، این رستوران واقعا مهمان نوازی آذری را به سطح بالاتری می برد.

آدرس: Azadlig Avenue 1B

4. موزی شیروانشاه

موزی شیروانشاه تقریباً در بین مسافران آذربایجان، جایگاه خود را به دست آورده است! این رستوران به دلیل فضای داخلی سنتی موزه مانند خود، همراه با خدمات عالی و غذاهای خوشمزه آذری محبوب است. می توان آن را دور از مناطق توریستی در یک ساختمان دو طبقه بزرگ یافت که زمانی کاروانسرا بوده است. یک مسافرخانه باستانی کنار جاده ای که مسافران می توانستند در طول سفرهای طاقت فرسا خود در آن به استراحت بپردازند. دکوراسیون در این رستوران شگفت انگیز است، جزئیات کوچک در هر اتاق غرق در تاریخ است. به راحتی می توان ساعت ها به بررسی تمام آثار و یادگاری ها، از پوسترهای قدیمی تئاتر، روزنامه ها و تصاویر گرفته تا کوزه ها، ظروف سفالی، فرش ها و آلات موسیقی پرداخت.

در هر دو طبقه هم میز و صندلی در سالن ها ی بزرگ و هم اتاق های خصوصی برای گروه های کوچک تر وجود دارد. موسیقی سنتی موگام با غذای شما همراه می شود و کل تجربه را به سادگی جادویی می کند. برای غذای اصلی، شاه پلو شگفت انگیز را سفارش دهید (یک خمیر پر از برنج، گوشت بره و زردآلو خشک). توجه داشته باشید موزی شیروانشاه یکی از بهترین رستوران های باکو است که می بایست رزرو از قبل در آن انجام دهید.

آدرس: 86 Salatin Asgerova Str

5. Sehirli Tendir

بهترین رستوران های باکو برای صبحانه

این مکان را برای یک صبحانه سنتی خوشمزه انتخاب کنید. این رستوران کوچک دنج در داخل دیوارهای شهر قدیمی قرار دارد. آنها نان را در یک تنور سفالی بسیار داغ (تندر) درست می‌کنند، از تازگی نان گرم با مربای انار و خامه ترش یا پومیدور یوموورتا( غذایی که با تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی درست می‌شود) و سایر غذاهای سنتی مورد علاقه برای صبحانه لذت ببرید. حجم صبحانه زیاد و قیمت ها معقول است. در این رستوران در لیست بهترین رستوران های باکو گاهیی باید برای یک میز خالی کمی صبر کنید.

آدرس: Kicik Qala 19, Icherisheher, Old City

6. خانه ماهی دریا

در کنار دریای افسانه ای خزر، باید غذاهای محلی دریایی را امتحان کنید. خانه ماهی دریا یک مکان ساحلی کوچک در حومه باکو است، اما ارزش رانندگی را برای چشیدن طعم غذاهای یکی از بهترین رستوران های باکو را دارد! ماهی و غذاهای دریایی که در اینجا سرو می شود بیشتر صید روز است، بنابراین منوی تازه و خوش طعم آنها محدود است و مرتباً تغییر می کند. ماهی خود را برای سرخ کردن یا گریل کردن توسط آشپز انتخاب کنید. سپس پیشخدمت ها سینی مخلفات را برای شما می آورند: خیار و گوجه فرنگی تازه، پنیر، بادمجان سرخ شده. این یک رستوران خانواده پسند است و فضای بازی سرپوشیده و بیرونی برای کودکان دارد. در تابستان می توانید بیرون بنشینید و با منظره فوق العاده دریا از نسیم لذت ببرید. مراقب باشید، بادهای خزری گاهی گول زننده هستند و ممکن است باعث سرماخوردگی بشوند.

آدرس: Namiq Quliyev Street, Bibiheybet village

7. ORONERO

بهترین رستوران های باکو  را می شناسید؟

یکی از محبوب ترین رستوران های ایتالیایی باکو، در این رستوران از بهترین رستوران های باکو، میهمانان طعم‌های پارما، میلانو و غذاخوری‌های فرسکو را تجربه می‌کنند. آنها غذاهای ایتالیایی معاصر را ارائه می دهند که کاملاً با فضای داخلی گرم و مجلل رستوران هم خوانی دارد.

آدرس: 674 Azadliq Square , JW Marriott Hotel Absheron Baku

8. ANADOLU

رستوران های زنجیره ای ANADOLU از بهترین رستوران های باکو، مکان هایی هستند که مردم باکو و میهمانان پایتخت را گرد هم می آورند. مهمانان در این رستوران می توانند غذاهای محلی، خوشمزه و سالم را بچشند و با بهترین غذاهای شرقی و اروپایی آشنا شوند. در رستوران‌های آنادولو می‌توانید با نمایندگان تجاری کشور و بازیگران محبوب، چهره‌های عمومی و اهالی هنر ملاقات کنید. همه اینها به دلیل برنامه «آنادولو برای آذربایجان است» که با دقت طراحی شد، به دست آمده است.

این برنامه هم شامل فعالیت های خیریه بزرگ و هم کمپین های حمایتی زیادی می شود. اگر زمان کافی ندارید، لازم نیست به رستوران بروید، زیرا رستوران اولین سامانه تحویل سفارشات غذا از طریق سامانه اینترنتی در آذربایجان را طراحی و ساماندهی نموده است و به واسطه این سامانه کاربران شبکه جهانی وب نیز این امکان را دارند که بدون وقفه در کار خود، غذاهای باکیفیت و خوشمزه را از آنادولو دریافت کنند.

آدرس: Pushkin st., 5, Baku 1010

9. زست لایف

زست لایف از بهترین رستوران های باکو

کافه زست لایف استایل در تمام روز برای صبحانه، ناهار و شام باز است. کافه زست لایف، استایل یک ناهار خوری معمولی ممتاز با میزهایی رو به آشپزخانه اوپن را دارد. روز خود را با یک لیوان قهوه و شیرینی های تازه پخته شده زست لایف، یکی از بهترین رستوران های باکو آغاز کنید.

آدرس: 674 Azadliq Square , JW Marriott Hotel Absheron Baku

با مشاهده قیمت بلیط هواپیما، تجربه غذاهای خوشمزه باکو را از آن خود کنید!

نظرات کاربران