بهترین کافه های وین

بهترین کافه های وین؛ از کافه موردعلاقه فروید تا لانتمن

به نظر شما بهترین فرهنگ خوردن قهوه در اروپا برای کجا است؟ به پایتخت اتریش بروید و از دیدن بهترین کافه‌های وین لذت ببرید؛ چراکه وین شهری است که قهوه در آنجا پادشاه نوشیدنی‌های دیگر است.

اگر اهل قهوه باشید، حتما می‌دانید که وین را به‌عنوان مرکز قهوه اروپا می‌شناسند. معروف بودن وین در فرهنگ قهوه دلیل دارد. بعضی‌ها اصطلاحا می‌گویند: «این شهر کار خودش را درباره قهوه خوب بلد است.» افسانه‌ای درمورد شکل‌گیری قهوه در وین وجود دارد که می‌گوید یک بومی وین در سال ۱۶۸۳ آخرین کیسه‌ دانه‌های قهوه را که از عثمانی‌ها جا مانده‌بود برداشت و آن را سرو کرد. البته کسی نمی‌داند که آیا این تمام حقیقت است یا خیر!

اگر به وین سفر می‌کنید، فهرستی از کار‌هایی که قرار است در سفر‌تان انجام دهید بنویسید و نوشیدن قهوه در کافه‌های وین را در بالای لیست‌تان قرار دهید؛ چراکه کافه‌های وین به خودی خود از مهم‌ترین جاذبه‌های وین هستند. شاید بد نباشد بدانید بعضی از کافه‌های وین نشان یونسکو هم دارند. کافه‌های سنتی برای اهالی وین جایی بیشتر از یک مکان برای خوردن و نوشیدن است و مانند یک نهاد اجتماعی برای وینی‌ها به شمار می‌رود. برای آشنایی با بهترین کافه‌ های وین در این مقاله با ما همراه باشید. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

۱) کافه سنترال؛ یکی از محبوب‌ترین و برترین کافه های وین

بهترین کافه های وین

کافه سنترال وین از بهترین کافه‌ های وین است و از چنان محبوبیتی برخوردار است که بیشتر روز‌ها در مقابلش صفی طولانی از عاشقان قهوه وجود دارد. شاید با خواندن واژه صف، از رفتن به کافه سنترال منصرف شوید اما نه، دست نگه دارید. شکوه کافه سنترال ارزش در صف ماندن و انتظار کشیدن را دارد. این کافه قدیمی در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد و پاتوق محبوب روشن‌فکران وین در اواخر قرن بوده‌است. زیگموند فروید، لئون تروسکی و آدولف لوس همگی روی همین صندلی‌ها زیر شکوه همین کافه سنترال قهوه نوشیده‌اند. بنابراین به کافه سنترال بروید، یک ملانژ (نوعی کاپوچینو به سبک وینی) سفارش دهید و یک کیک انتخاب کنید و از عصر مطلوبی که زیر سقف این کافه قدیمی منتظر شما‌ است لذت ببرید. 

۲) کافه شواتزنبرگ؛ بهترین کافه وین از نظر تاریخی

کافه شواتزنبرگ به قدیمی‌ترین کافه وین معروف است. این کافه در خیابان رینگشتراسه قرار دارد و فضای داخلی آن ترکیبی از سنگ مرمر و چوب است که می‌توان گفت از مجلل‌ترین کافه‌های شهر است. این کافه که وقایع تاریخی بسیاری به خود دیده‌است، در طول جنگ و اشغال توسط شوروری آسیب دید و در نهایت در سال ۱۹۷۹ باز‌سازی شد. در منوی این کافه انواع مختلفی از قهوه‌های وینی را خواهید دید. یکی از خوشمزه‌‌ترین‌های منو، شکلات داغ است که با دارچین، وانیل و خامه فرم گرفته‌است. تجربه نوشیدن قهوه در یکی از بهترین کافه‌های وین و البته قدیمی‌ترین این شهر را از دست ندهید.

۳) کافه دمل؛ از برترین کافه های وین در زمینه کیک و شیرینی

بهترین کافه های وین

کافه دمل در خیابان کهل‌مارکت، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های وین واقع شده است. این کافه زیبا می‌تواند رویای هر فرد شیرینی‌پزی باشد. در ویترین آنجا شیرینی‌ها و دسر‌های فراوانی وجود دارد که حتی با یک‌ بار رد شدن از مقابلش دهانتان آب می‌افتد. گر عاشق شیرینی و کیک هستید، کافه دمل بهترین کافه وین برای شما می‌تواند باشد. در منوی کافه دمل هر نوع کیک و شیرینی که تصور کنید وجود دارد. هم‌چنین غذاهایی مانند سوسیس با سس خردل یا شنسیل هم دارد. پیشنهاد ما به شما رفتن و چشیدن طعم بی‌نظیر شیرینی‌های دمل است اما اگروقتش را ندارید، حداقل از مقابل ویترین‌اش رد شوید تا کیک‌هایی که مانند یک اثر هنری خود‌نمایی می‌کنند را تماشا کنید.

۴) کافه هاولکا؛ کافه‌ای برای  سنتی‌پسند‌ها

کافه هاولکا یکی از کافه‌های سنتی وین است که در خیابان Dorotheergasse واقع شده‌است. این کافه نسبت به بقیه کافه‌ها شاید کمتر رسمی باشد، اما با این حال از بهترین کافه‌های وین است. کافه هاولکا به قدیمی بودن اسباب و اثاثیه‌اش معروف است. به اعتقاد بسیاری از اهالی وین، کافه هاولکا بوی اصالت می‌دهد. بعضی‌ها می‌گویند بودن در کافه هاولکا مانند پوشیدن یک کفش قدیمی کهنه اما بسیار راحت و پر از آسودگی است. هاولکا از صد سال پیش که لئوپود هاولکا اولین قهوه این کافه را سرو کرد، دست‌نخورده و بدون تغییر مانده‌است.مهمان‌نوازی هاولکا‌ها به منجر به این شد که کافه محل رفت‌و‌آمد روشن فکران و هنرمندان شود. آلفرد اشملر منتقد هنری گفته است: اگر در خانه نیستم، پس در هاولکا هستم و اگر در هاولکا نیستم، حتما در راه هاولکا هستم.

۵) کافه کلینس؛ از بهترین کافه های وین برای کسانی که به دنبال آرامش‌اند

بهترین کافه های وین

بگذارید نوشتن از کافه کلینس را با معنی اسم آن شروع کنیم. Kleines در آلمانی به معنای کوچک است. بنابراین یکی از بهترین کافه‌های وین که معرفی می‌کنیم، کافه کوچک وین است. این کافه در میدان Franziskanerplatz که بسیار دنج و پر از آرامش و زیبایی است، واقع شده‌. اگر به آن‌جا بروید، مردم بومی وین را خواهید دید. اگر می‌خواهید دور از مکان‌های شلوغ و توریستی باشید، یک سر به این کافه کوچک بزنید تا آرامشی ناب در سفرتان تجربه کنید.

۶) کافه ساچر؛ کافه‌ای برای عاشقان کیک ساچر

کافه ساچر هم یکی از معروف‌ترین کافه‌های وین است که حتما باید از آن دیدن کنید. این کافه در هتل تاریخی ساچر قرار دارد. شما در این کافه می‌توانید معروف‌ترین کیک وین، Sachertorte را امتحان کنید. در قصه‌های تاریخی وین آمده که این کیک با طعم شکلات و زردآلو که با خامه سرو می‌شود، در چنین مکانی برای شاهزاده مترنیچ ساخته شده‌است و دستور‌العمل دقیق این شیرینی هم‌چنان مثل یک راز است. با این‌حال به کافه ساچر یکی از بهترین کافه‌های وین بروید و تکه‌ای از این کیک لذیذ را در محیطی سلطنتی میل کنید. این کار باعث می‌شود که احساس سفر به تاریخ وین و نشست‌و‌برخاست با شاهزاده‌های وین را داشته‌باشید.

۷) کافه فرهنگ تاچلس؛ مخصوص اهالی فرهنگ

 کافه فرهنگ تاچلس؛ مخصوص اهالی فرهنگ

کافه تاچلس که به کافه فرهنگ معروف است، در یکی از جذاب‌ترین مناطق وین قرار دارد. در طول زمستان می‌توانید با یک قهوه در تراس مشرف به Karmeliterkirche بنشینید و استراحت کنید. در زمستان هم این کافه محیطی دنج برای فرار از سرما است. تاچلس در طول سال میزبان رویداد‌های فرهنگی مختلفی مانند کتاب‌خوانی، فیلم و موسیقی است.

۸) کافه هیلدبراند؛ جایی فراتر از یک کافه

کافه هیلدبراند محیطی فراتر از کافه دارد. این کافه جایی‌ است که می‌توانید یک روز کامل‌ در آن وقت بگذرانید. حضور در این کافه را با یک صبحانه بی‌نظیر مانند وافل، نان تست آواکادو و خوراکی‌های گیاهی شروع کنید. با کیک‌های لذیذ و منحصر‌به‌فردش روزتان را ادامه دهید و غذاهایی سرشار از مواد ارگانیک با بهترین کیفیت میل کنید. کافه هیلدبراند که از بهترین کافه‌های وین است، در نزدیکی موزه فولکلور منطقه هشت وین واقع شده‌است. به شما پیشنهاد می‌کنیم رفتن به این کافه را هم در تابستان و هم در زمستان امتحان کنید. در تابستان زیر نور آفتاب و بیرون از کافه، مناظر زیبا را تماشا کنید و در زمستان، داخل کافه روی صندلی‌های گرم و نرم بنشینید و باریدن برف را در فضای رویایی وین تماشا کنید.

۹) کافه پروکل؛ نه فقط از بهترین کافه‌ های وین، بلکه از اصلی‌ترین ارکان کافه‌های وین

Photography by Andreas Poeschek www.viennaphoto.at

کافه پروکل از مهم‌ترین و بهترین کافه‌ های وین محسوب می‌شود. به اعتقاد اهالی وین، کافه پروکل از اصلی‌ترین رکن‌های کافه‌های قدیمی وین است. شما در این کافه هر‌‌چه را که مربوط به فرهنگ قهوه نوشیدن باشد را خواهید‌دید. این کافه فضای سنتی خود را کاملا حفظ کرده و به فرهنگ کافه‌های کلاسیک وفادار مانده است. از لباس پیش‌خدمت‌ها گرفته تا دکوراسیون و منوی آن، همه سنتی است. شما می‌توانید در این کافه قهوه‌های سنتی وینی، شیرینی‌های اتریشی و شنسیل‌های مخصوص را در حین گوش داد به موسیقی پیانو زنده امتحان کنید و لذت ببرید.

۱۰) کافه کامت؛ این کافه کیفیت را به شما نشان خواهدداد

اگر به کافه کامت بروید، یکی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین قهوه‌های عمرتان را خواهید‌‌نوشید. در این کافه همچنان که از آتش هیزم‌های داخل کافه گرم خواهید شد و از فضای دنج آن لذت خواهید برد، می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه و قهوه‌های بی‌نظیرش را نیز بنوشید. یکی از مزایای کافه کامت این است که مکانی فوق‌العاده برای انجام کار و مطالعه است. یک میز بزرگ در فضای این کافه که یکی از بهترین کافه های وین است وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها با لپ‌تاپ خود بنشینید و کار کنید. 

۱۱) کافه ول پانسیون؛ کافه‌ای برای همه نسل‌ها

کافه ول پانسیون؛ کافه‌ای برای همه نسل‌ها

کافه ول‌ پانسیون از بهترین کافه‌ های وین است و علت این معروف بودن، روش‌های ابداعی آن در تمامی کیک‌ها و دستور‌العمل‌هایش است. در این کافه کیک‌ها با رسپی‌های خانوادگی آزموده‌شده توسط مادر‌بزرگ‌ها و پدر‌بزرگ‌ها پخته می‌شود. هدف این کافه مدرن و امروزی این است که مردم را از همه نسل‌ها دور هم جمع کند و به آن‌ها احساس بودن در خانه را بدهد. در کافه ول پانسیون صبحانه‌ها و لقمه‌های کوچک و کیک‌های تازه وجود دارد. اگر به‌دنبال چشیدن غذای خاص‌تری هستید، تخم‌مرغ را از بخش “کابینت کلاسیک مادربزرگ” در منو امتحان کنید.

۱۲) کافه لانتمن؛ از بهترین کافه های وین برای جناب آقای فروید

یکی دیگر از کافه‌های مورد علاقه جناب فروید که از بهترین کافه های وین نیز است، کافه لانتمن بوده‌. این کافه در خیابان رینگ قرار دارد و قدمت آن به سال ۱۸۷۳ برمی‌گردد. کافه لانتمن مدت‌ها میان سیاسیتمداران و دانشگاهیان محبوب بوده است. از دیگر خوبی‌های این کافه، شیک بودن آن و کارکنانش است. شما باید پس از ورود به کافه کت خود را  به رختکن بسپارید. یکی از مواردی که لانتمن را به یکی از بهترین کافه‌های وین تبدیل کرده است، تراس بزرگ و دلپذیر آن است که در فصل تابستان به تئاتر Burgtheater مشرف می‌شود.

۱۳) کافه راندل؛ کافه‌ای برای عاشقان نوستالژی

آیا به مکان‌های نوستالژیک علاقه دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، رفتن به کافه راندل را از دست ندهید. کافه راندل زیباترین خاطره سفر شما به وین را می‌تواند به تنهایی بسازد. این کافه اگرچه در وین است، اما باید این راز را به شما بگوییم که در قرن دیگر و انگار که در بعد دیگری از زمان است. این کافه در یکی از قله‌های وین به نام Cobenzl قرار دارد و رفتن به آن، همانند رفتن به قرن‌های گذشته است. برای صبحانه، ناهار یا فقط سرو یک قهوه به این کافه سر بزنید و مناظر خیره‌کننده‌ای از وین را در آنجا تماشا کنید.

سخن آخر

انتخاب بهترین کافه‌های وین کار راحتی نیست. وین مانند شهری جادویی است که پشت هر مکان آن قصه‌ها و زیبایی‌های زیادی پنهان شده‌است. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با بهترین کافه‌های وین است. مواردی که نام بردیم، تجربه‌های مردم وین و البته مسافران و گردشگران است. به تجربه‌های آن‌ها اعتماد کنید و خودتان را به کافه‌های وین و قهوه‌های نابش بسپارید. شک نداشته‌باشید که یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگیتان خواهد شد.

نظرات کاربران