Barcelona in spring

بارسلونا در بهار؛ ترکیب زیبای خورشید، گل‌ها و تاریخ !

بارسلونا یکی از پربازدیدترین و دیدنی‌ترین شهرهای کشور اسپانیاست که در بیشتر ماه‌های سال آب و هوای متعادل و بسیار مطلوبی دارد و مقصد مناسبی برای سفر به شمار می‌رود. بهترین زمان برای سفر به بارسلونا در بهار از ماه مارچ تا می است. در این زمان هوا رو به گرمی می‌رود اما شهر به اندازه‌ی فصل تابستان شلوغ نیست و به راحتی و به دور از ازدحام گردشگران می‌توانید از تماشای دیدنی‌های این شهر زیبا لذت ببرید. علاوه بر آب و هوای معتدل، این شهر به واسطه‌ی مناظر زیبا و مجلل و معماری چشم‌نواز ساختمان‌ها و کلیساها هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. جاذبه‌های فرهنگی و فستیوال‌های فصلی یکی دیگر از عوامل جذب گردشگر در این شهر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری که در سفر به بارسلونا در بهار نباید از دست بدهید آشنا شویم.

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

کارهایی که در سفر به بارسلونا در بهار باید انجام داد

سفر به بارسلونا در بهار و بازدید از کازا بالیو

Casa Batio Barcelona

یکی از جاذبه‌های گردشگری که در سفر به بارسلونا در بهار حتما باید از آن بازدید کنید ساختمان کازا بالیو است. این ساختمان را می‌توان یکی از منحصر‌به‌فردترین ساختمان‌ها در اروپا به شمار آورد. ساختمان اولیه‌ی کازا بالیو در سال 1877 توسط امیلیو سالاکورتس و زمانی ساخته شد که هنوز برق به بارسلونا نرسیده بود. این ساختمان در سال 1903 توسط جوزپ بالیو خریداری شد و در اختیار آنتونی گائودی قرار گرفت تا آن را بازسازی کند. عملیات بازسازی این ساختمان از سال 1904 تا 1906 طول کشید. گائودی نمای ساختمان و پلان‌های داخلی ساختمان را به طور کامل تغییر داد و آن را به یک اثر هنری دیدنی تبدیل کرد. نمای بیرونی ساختمان به زیبایی هرچه تمام‌تر قوه‌ی تخیل گائودی را نشان می‌دهد. وی در نمای ساختمان از سنگ و شیشه‌های رنگی استفاده کرده و آنها را به شکل خطوطی موج‌دار کنار هم آورده است.

جزئیات بیشتر

این شیشه‌های رنگی در روز و به هنگام تابش آفتاب نمایی زیبا و متفاوت به کازا بالیو می‌دهند. دلیل اینکه پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در بهار حتما این ساختمان را از نزدیک ببینید نمای بیرونی سقف و طبقه‌ی پنجم آن است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این بخش از دور به شکل یک اژدها به نظر می‌رسد که روی ساختمان خم شده و آن را در برگرفته است. کازا بالیو پنج طبقه دارد که به واسطه‌ی راه‌پله‌های باشکوهی از جنس بلوط به هم متصل می‌شوند. محل زندگی خانواده‌ی بالیو در طبقه‌ی اول و روبه‌روی مرکز خرید دِگارسیا قرار دارد. در مرکز ساختمان حیاط کوچکی وجود دارد که به حیاط نور معروف است و نور طبیعی ساختمان را تامین می‌کند. طبقات بالاتر به خانه‌های اجاره‌ای اختصاص دارد و طبقه‌ی زیرشیروانی رخت‌شوی‌خانه و محل خشک کردن لباس‌ها است. 

بازدید از کازا بالیو حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و در تمام طول سال از ساعت 9 صبح تا 9 شب آماده‌ی پذیرش گردشگران است. این عدم محدودیت در زمان بازدید کمک می‌کند بدون نگرانی برنامه مناسبی در سفر به بارسلونا در بهار تنظیم کنید و از تماشای این ساختمان دیدنی لذت ببرید. 

محله‌ی گوتیک

اگر به خواندن رمان و داستان‌های قدیمی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم دو رمان پرفروش سایه‌ی باد و کلیسای جامع دریا را بخوانید. این دو کتاب پرفروش به زیبایی شهر بارسلونا را در سال‌های گذشته برای خواننده به تصویر می‌کشند. اگر قبل از سفر به بارسلونا در بهار این کتاب‌ها را بخوانید با ورود به شهر احساس می‌کنید بخش‌هایی از آن برای شما آشناست گویی قبلا در خیابان‌های باریک و قدیمی آن قدم زده‌اید.

یکی از جاذبه‌هایی که در سفر به بارسلونا در بهار حتما باید تجربه کنید قدم زدن در کوچه‌های باریک اطراف محله‌ی ال گوتیکو و سانتاماریا دِل مار است. این خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ شما را به گذشته می‌برند و بخشی از فرهنگ و زیبایی بارسلونا را برای شما به  تصویر می‌کشند. بسیاری از افرادی که به مطالعه‌ی داستان‌های قدیمی اسپانیایی علاقه دارند با قدم زدن در این محله آنچه در کتاب خوانده‌اند را دوباره برای خود یادآوری می‌کنند. 

بازدید از موزه‌ ماریتایمِ بارسلونا در فصل بهار

Maritime Museum of Barcelona

موزه‌ها معمولا بخش اصلی یک سفر گردشی به شمار می‌روند. یکی از معروف‌ترین موزه‌های اسپانیا که در سفر به بارسلونا در بهار نباید بازدید آن را فراموش کنید موزه ماریتایم است. این موزه‌ در خیابان رامبلاس در قلب شهر بارسلونا قرار دارد. موزه ماریتایم در واقع یک نمایشگاه تاریخی است. وقتی وارد موزه می‌شوید کشتی بزرگی در مرکز سالن نگاه شما را خیره می‌کند. این کشتی بزرگ رئال دِ جوان دِ آستریا نام دارد و داستان‌ها و افسانه‌های دراماتیک و هیجان‌انگیز دریایی بسیاری درباره‌ی این کشتی روایت می‌شود. از این کشتی در ابتدا به عنوان زرادخانه‌ی ناوگان سلطنتی آراگون استفاده می‌شد و قدمت آن به قرن سیزدهم برمی‌گردد.

این ساختمان که اصرار داریم در سفر به بارسلونا در بهار حتما از آن دیدن کنید در گذشته قبرستان رومی بود و بعد به کشتی‌سازی تبدیل شد. در دوره‌‌ای از تاریخ قرار بود در این مکان یک کاخ سلطنتی ساخته شود اما این طرح هرگز محقق نشد. در قرن 17 و 18 از این ساختمان به عنوان یک پادگان نظامی استفاده می‌کردند. و در سال 1935 وقف شهر شد و آن را به یک موزه‌ی دریایی تبدیل کردند. مقابل ورودی موزه کافه‌ای قرار دارد که بعد از گردش در ماریتایم می‌توانید در آن استراحت کنید و ضمن تنفس هوای مطبوع بارسلونا در فصل بهار از نوشیدنی‌ها و دسرهای آن لذت ببرید.

موزه روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 شب آماده‌ی پذیرش بازدیدکنندگان است. روزهای یکشنبه ورود بعد از ساعت 3 عصر رایگان است. 

فستیوال‌های بهاری بارسلونا

فستیوال فریا دِ ابریلِ بارسلونا در فصل بهار

Barcelona's Fria de Abril festival

یکی از فستیوال‌های دیدنی که حتما باید در سفر به بارسلونا در بهار در آن شرکت کنید فستیوال فریا د ابریل است که در آخرین هفته‌ی ماه آوریل برگزار. به محض ورود به منطقه‌ی سویل از دور چادرهای بزرگی را می‌بینید که در اسپانیا به کازتا معروف هستند. گاهی تعداد این چادرها به بالای پنجاه عدد می‌رسد. هر طرف را که نگاه می‌کنید گروه‌های کوچک موسیقی فلامنکو را می‌بینید که در حال نواختن هستند و مردمی که لباس‌های محلی و قدیمی اسپانیایی به تن دارند به رقص‌های گروهی مشغول‌اند. ضمن تماشای گروه‌های موسیقی و برنامه‌های شاد و زنده می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌هایی که در غرفه‌ها عرضه می‌شوند لذت ببرید. این جشنواره‌ی پر از رنگ و موسیقی یکی از پربازدید‌ترین فستیوال‌های بارسلونا در فصل بهار است. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز در بازدید از بارسلونا در فصل بهار حتما در این فستیوال شاد شرکت کنید.

فستیوال سنت جوردی

سفر به بارسلونا در بهار بدون شرکت در فستیوال سنت جوردی کامل نمی‌شود. این فستیوال که به فستیوال گل و کتاب شهرت دارد در روز 23 آوریل در بارسلونا برگزار می‌شود. این روز منصوب به سنت جورج قدیس حافظ کاتالونیا است. فستیوال سنت جوردی همزمان با روز جهانی کتاب برگزار می‌شود. این روز سالروز درگذشت شکسپیر و میگل دوسروانتس نیز می‌باشد. افسانه‌ی سنت جورج در مورد شاهزاده خانمی است که توسط یک اژدها ربوده می‌شود و شوالیه‌ای شجاع به نام جوردی او را از چنگال اژدها نجات می‌دهد. معروف است که وقتی جوردی شمشیرش را در قلب اژدها فرو می‌برد از بدن آن گل رز بیرون می‌زند.

در این روز هر طرف را که نگاه می‌کنید زوج‌هایی را می‌بینید که به هم گل و کتاب هدیه می‌دهند. حتی در بعضی ادارات و شرکت‌ها مدیران در این روز بر روی میز کارمندان گل و کتاب می‌گذارند. اگر برنامه سفر خود به بارسلونا در فصل بهار را برای ماه آوریل برنامه‌ریزی کردید حتما در این روز سری به خیابان لاس رامبلاس بزنید. در سرتاسر خیابان غرفه‌های فروش گل و کتاب را می‌بینید. بعضی از کتاب‌فروشان در این روز تا 10 درصد روی کتاب‌هایشان تخفیف می‌دهند. اگر در این روز سری به خیابان لاس رامبلاس بزنید منظره‌ای بی‌نظیر و زیبا از ساختمان کازا بالیو را می‌بینید. در این روز ایوان‌ها و پنجره‌های این ساختمان را با گل‌های رز قرمز می‌پوشانند و ظاهری بسیار زیبا و چشمگیر به آن می‌بخشند. 

سفر به بارسلونا در بهار و مکان‌های دیدنی آن

گردش در سواحل بارسلونا در فصل بهار

Barcelona beaches

فصل بهار در بارسلونا بهترین زمان برای گشت‌وگذار در فضاهای باز و کمی فاصله گرفتن از فضاهای شلوغ شهری است. این شهر به عنوان یک شهر بندری سواحل دیدنی بسیاری دارد و این سواحل بهترین مکان برای لذت بردن از هوای مطبوع بهار در بارسلونا هستند. پیشنهاد می‌کنیم زمان غروب خورشید خودتان را به ساحل برسانید و در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های کوچک و محلی بنشینید و ضمن لذت بردن از هوای خوب و نسیمی که از سمت دریا می‌وزد از غذاهای محلی و لذیذ این رستوران‌ها میل کنید.

از رستوران‌های محبوب ساحلی که در سفر به بارسلونا در بهار باید امتحان کنید می‌توان به رستوران آگوا یا بستیاری در بندر المپیک اشاره کرد. یکی از تفریحات محبوب مردم بارسلونا در فصل بهار دوچرخه‌سواری در ساحل است. به راحتی می‌توانید از ایستگاه‌های مخصوص دوچرخه اجاره کنید و کیلومترها در امتداد ساحل رکاب بزنید. علاوه بر این می‌توانید قایق اجاره کنید و چند ساعتی را به گشت‌و‌گذار در دریا بگذرانید.

فواره‌ی جادویی

فواره‌ی فانت مجیک نمایشی از آب و نور است که درست مقابل کاخ پالائو ناسیونال قرار دارد. فانت مجیک بزرگ‌ترین فواره‌ی زینتی بارسلوناست که در سال 1929 به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ساخته شد. این فواره بیش از 50 نوع سایه و رنگ تولید می‌کند. فواره‌ی فانت مجیک در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در بهار حتما از آن دیدن کنید. حتی زمانی که فواره در حال کار نیست باز هم یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر محسوب می‌شود و بسیاری از مردم بارسلونا در فصل بهار اطراف این فواره را برای وقت گذراندن انتخاب می‌کنند.

برنامه‌ی فواره فانت مجیک به شرح زیر می‌باشد:

 از ماه نوامبر تا مارچ، روزهای جمعه تا شنبه در ساعات 7، 7.30 و  شب.

از ماه آوریل تا اکتبر روزهای جمعه تا شنبه در ساعات 9، 9.30 و 10 شب.

در ماه‌های جولای و آگوست پنج‌شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در ساعات 9، 9.30 و 10 شب.

سفر به بارسلونا در بهار و قدم زدن در لاس رامبلاس

Las Ramblas Barcelona

لاس رامبلاس معروف‌ترین خیابان شهر است که در سفر به بارسلونا در بهار حتما باید آن را از نزدیک ببینید. در بالاترین بخش لاس رامبلاس کاخ پلازا کاتالونیا قرار دارد. فصل بهار در بارسلونا بهترین زمان برای پیاده‌روی در این خیابان دیدنی است. وقتی از کاخ پلازا به سمت بندر قدم می‌زنید کیوسک‌های متعدد روزنامه‌ و فواره معروف کاپوتکسین توجه شما را به خود جلب می‌کنند. هواداران تیم محبوب بارسلونا پیروزی‌های خود را در کنار این فواره‌ی آهنی معروف جشن می‌گیرند. در این بخش از خیابان غرفه‌هایی را می‌بینید که حیوانات خانگی، پرندگان زینتی و مجسمه و آثار هنری می‌فروشند. به سمت چپ که نگاه کنید می‌توانید ساختمان معروف و دیدنی کازا دل لاس پاراگوس را ببینید.

احتمالا اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند اژدهای سنگی در هم پیچیده‌ای است که از گوشه‌ی ساختمان به سمت بیرون ساخته شده است. این مغازه در گذشته یک مغازه‌ی چتر فروشی بود و اگر به نمای آن دقت کنید می‌توانید چترهای سنگی را که یادگار آن سال‌ها هستند ببینید. کمی که پایین‌تر می‌روید به خانه اپرای ال لیسو می‌رسید. در برنامه‌ی سفر به بارسلونا در بهار حتما یک روز کامل را برای گشتن در خیابان لاس رامبلاس اختصاص دهید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید.

بازار بوکریا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در بهار حتما از آن بازدید کنید بازار بوکریاست. طبق اسناد تاریخی اولین غرفه‌های فروش گوشت در حدود سال 1217 در این منطقه برپا شدند و تا به امروز این بازار قدیمی شاهد تغییر و تحولات بسیاری بوده است. ورودی اصلی این بازار بزرگ در خیابان لاس رامبلاس قرار دارد. در این بازار طیف وسیعی از میوه‌های تازه، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، شیرینی، گوشت و ماهی، پنیر و لبنیات را می‌توانید پیدا کنید. حتی اگر قصد خرید ندارید می‌توانید از تماشای مغازه‌ها و غرفه‌های متنوع و رنگارنگ لذت ببرید.

در گوشه و کنار بازار کافه‌ها و بارهایی وجود دارد که در صورت خستگی می‌توانید ساعتی را در آنها استراحت کنید. در بخش انتهایی بازار اغلب هنرمندان و نقاشانی را می‌بینید که پرتره‌ی رهگذران را نقاشی می‌کنند. یک پرتره‌ی منحصربه‌فرد می‌تواند بهترین یادگاری باشد که از سفر به بارسلونا در بهار با خود به خانه می‌برید. در انتهای بازار به مجسمه‌ی معروف کریستوف کلمب می‌رسید فراموش نکنید که یک سلفی یادگاری مقابل این مجسمه‌ی قدیمی و خاص بگیرید.

سالن کنسرت پالاو دِلا موزیکا کاتالانا

Palau della Música Catalana concert hall in Barcelona

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در سفر به بارسلونا در بهار نباید آن را از دست بدهید سالن کنسرت پالاو دلا موزیکا کاتالانا است. این ساختمان شگفت‌انگیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. معماری منحصربه‌فرد آن قطعا نگاه شما را خیره می‌کند. سقف گنبدی آن با شیشه‌های رنگی پوشیده شده و موقع تابش نور آفتاب صحنه‌ی خیره‌کننده‌ای را به وجود می‌آورد. این سالن کنسرت بین سال‌های 1905 تا 1908 ساخته شد و در سال 1909 از طرف شورای شهر بارسلونا جایزه‌ی بهترین معماری را دریافت کرد. نمای این ساختمان با ستون‌های موزاییکی با حکاکی‌هایی به شکل گل تزیین شده است. در بخش‌هایی از نما می‌توانید مجسمه‌های نیم‌تنه‌ای از استادان بزرگ موسیقی مثل بتهوون، باخ و واگنر را ببینید. سبک معماری گوتیک نیز به وضوح در طراحی نمای آن دیده می‌شود.

جزئیات بیشتر

سالن بزرگ آن یکی از خاص‌ترین سالن‌های کنسرت در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود و بیش از صد سال است که از آن به عنوان مکانی برای اجرای موسیقی ملی و بین‌المللی استفاده می‌شود. در دو طرف صحنه‌ی بزرگ آن دو مجسمه از آنسلم کلاو و بتهوون به چشم می‌خورد که نمادی از موسیقی محلی و کلاسیک هستند. سقف مجلل سالن با شیشه‌های رنگی پوشیده شده و گنبد معکوسی که در مرکز این سقف شیشه‌ای تعبیه شده نگاه شما را خیره می‌کند. تصور کنید که بر روی یکی از صندلی‌های قرمز مخملی نشسته‌اید و در حالی که به یکی از قطعات گوش‌نواز بتهوون گوش می‌دهید نور طبیعی روز از طریق این شیشه‌های رنگی بر روی صحنه و نوازندگان می‌افتد.

قطعا تصویری فراموش نشدنی خواهد بود. اگر به موسیقی علاقه دارید حتما در سفر به بارسلونا در بهار سری به این سالن کنسرت بزنید. فراموش نکنید که از طریق سایت مجموعه اجراهای پیش رو را بررسی کنید شاید توانستید یک اجرای زنده را در یکی از معروف‌ترین سالن‌های کنسرت دنیا تجربه کنید.

جاذبه‌های دیدنی بارسلونا در فصل بهار برای خانواده‌ها

هزارتوی هورتا

Horta's Labyrinth Barcelona

پارک هزارتوی هورتا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های حفاظت‌شده‌ی شهر به شمار می‌رود و سفر به بارسلونا در بهار بهترین فرصت برای بازدید از این فضای سبز زیبا و دیدنی است. این پارک که در شمال شهر بارسلونا قرار دارد در قرن هجدهم ساخته شده است. فضای سبز این پارک به سبک ایتالیایی طراحی شده و تعداد زیادی آلاچیق و چند آبشار کوچک در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورد. در سفر به بارسلونا در بهار هرگاه از گشت‌وگذار در محیط‌های شهری و شلوغ خسته شدید سری به این پارک بزنید و ضمن لذت بردن از هوای مطبوع فصل بهار در بارسلونا با پیدا کردن مسیر در این هزارتوی زیبا خود را به چالش بکشید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که ورود حیوانات خانگی و دوچرخه‌ به فضای پارک ممنوع است. این پارک همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 شب آماده‌ی ورود بازدیدکنندگان است. برای ورود به پارک باید 2.5 یورو هزینه کنید و یکشنبه‌ها می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید.

بازدید از آکواریوم بارسلونا در فصل بهار

آکواریوم بارسلونا در مجموعه‌ی پورت ول، یکی از بزرگترین مراکز تفریحی و آموزشی دریایی در اروپا، قرار دارد. تمرکز این مجموعه بیشتر بر روی گونه‌های مدیترانه‌ای است. این آکواریوم بزرگ بیش از یازده هزار جانور دریایی را از 450 گونه‌ی مختلف در خود جای می‌دهد. آکواریوم بارسلونا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های اسپانیاست که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به بارسلونا در بهار از آن دیدن کنید. با قدم زدن بین آکواریوم‌های غول‌پیکر می‌توانید جانوارانی که در اعماق دریای مدیترانه زندگی می‌کنند را از نزدیک ببینید. مهمترین بخش این مجموعه اوشناریوم بسیار وسیع آن است که کوسه‌ها و خورشید ماهی‌های عظیم‌الجثه‌ی اقیانوسی در آن زندگی می‌کنند.

قدم زدن در تونل شیشه‌ای هشتاد متری حس عبور از بستر اقیانوس را به شما می‌دهد. اگر به همراه خانواده و فرزندتان هستید سفر به بارسلونا در بهار بهترین فرصت برای آشنا کردن بچه‌ها با دنیای زیر آب و اسرار آن است. در این مجموعه یک نمایشگاه علمی وجود دارد که مخصوص کودکان است و بچه‌ها در این نمایشگاه می‌توانند بعضی از این حیوانات را از نزدیک ببینند و اطلاعات علمی بسیاری درباره‌ی هرکدام بدست بیاورند. 

مرکز خرید ماری مگنوم

Mary Magnum shopping center

خرید همیشه یکی از بخش‌های جذاب و مهم سفر به شمار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از معروف‌ترین مراکز خرید که در سفر به بارسلونا در بهار نباید بازدید از آن را از دست بدهید آشنا شویم. پس از اعلام میزبانی اسپانیا در بازی‌های المپیک سال 1992 بارسلونا دستخوش تغییرات بسیاری شد. یکی از این تغییرات تبدیل اسکله‌ی قدیمی بارسلونا به یک اسکله‌ی ورزشی و ساخت یک مرکز خرید بزرگ وسط بندر قدیمی بود.

در سال‌های اولیه‌ی ساخت ماری مگنوم امکانات تفریحی بسیاری به آن اضافه شد از جمله چند سالن تئاتر، چندین رستوران، بار و دیسکو. اما بعدها سبک فضای آن کمی تغییر کرد و به محلی برای سرگرمی روزانه‌ی خانواده‌ها تبدیل شد، برخی بارها و دیسکوها تعطیل شدند و ضمن حفظ رستوران‌ها و کافه‌ها مغازه‌های بسیاری به آن اضافه شد. برای ورود به این مجموعه دو ورودی در قسمت خشکی تعبیه شده است اما محبوب‌ترین راه ورود به ماری مگنوم پل معلقی است به طول 360 متر که بر فراز دریا قرار دارد.

جزئیات بیشتر

سر دیگر این پل به خیابان لاس رامبلاس می‌رسد. تنوع اجناسی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند بسیار زیاد است، از پوشاک و جواهرات گرفته تا اسباب‌بازی و لوازم آرایشی را می‌توانید در ماری مگنوم پیدا کنید. این مرکز خرید فاصله‌ی زیادی با آکواریوم بارسلونا ندارد و با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید خود را به آن برسانید و پس از گشتن در بین مغازه‌ها به محوطه‌ی بیرونی بروید و ضمن تماشای غروب خورشید و کشتی‌های تفریحی از هوای مطبوع شهر بارسلونا در فصل بهار لذت ببرید.

موقعیت مکانی ماری مگنوم و مجاورتش با دریا آن را به یکی از شلوغ‌ترین مراکز تفریحی بارسلونا در فصل بهار تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران به دلیل نزدیکی این مرکز خرید به دریا و آب‌وهوای مطبوع در سفر به بارسلونا در بهار ماری مگنوم را برای خرید انتخاب می‌کنند. می‌توانید از امکانات تفریحی مثل سینمای چند بعدی استفاده کنید یا قایق کرایه کنید و منظره‌ی این مرکز خرید زیبا را از سمت دریا و زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

Sagrada Familia church

قطعا یکی از بایدهای برنامه‌ی شما در سفر به بارسلونا در بهار باید کلیسای ساگرادا فامیلیا باشد. ساگرادا فامیلیا مرتفع‌ترین ساختمانی است که در سراسر بارسلونا می‌بینید. ساخت این کلیسای جامع که آن را مرتفع‌ترین کلیسای دنیا می‌دانند در سال 1882 آغاز شد. کلیسا را در ابتدا به سبک نئوگوتیک طراحی کردند و در سال 1883 ادامه‌ی طراحی و ساخت آن به آنتونی گائودی معمار معروف اسپانیایی سپرده شد.

گائودی آخرین سال‌های عمر خود را وقف طراحی و ساخت کلیسا کرد اما هرگز به اتمام رسیدن آن را ندید و در سال 1926 درگذشت در حالی که تنها یک برج از هجده برجی که طراحی کرده بود به اتمام رسیده بود. از آنجا که هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت این کلیسا از کمک‌های مردمی تامین می‌شود ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده و تخمین زده‌اند در سال 2026 تکمیل شود.

در حال حاضر هشت برج از هجده برج تکمیل شده است. طبق طرح گائودی 12 برج کوچک نماد حواریون هستند، 4 برج نماد 4 انجیل، یک برج نماد مریم مقدس و برج آخر نیز نماد حضرت مسیح است. این بنای منحصربه‌فرد و چشمگیر که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا به شمار می‌رود هر ساله گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در بهار حتما سری به این کلیسای منحصربه‌فرد بزنید و از دیدن زیبایی‌های آن شگفت‌زده شوید.

کلام پایانی

شهر بارسلونا با تاریخ و فرهنگ غنی و معماری منحصربه‌فرد هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. در مطلبی که از نظر گذراندید سعی کردیم شما را با بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این شهر زیبا آشنا کنیم. امیدواریم در سفر به بارسلونا در بهار به کمک این راهنمای کوتاه به راحتی از این جاذبه‌ها دیدن کنید و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای خود بسازید. 

نظرات کاربران