غذاهای خیابانی آرژانتین

غذاهای خیابانی آرژانتین؛ طعم به‌یادماندنی مزه‌ها

علاوه بر فوتبال و تانگوی آرژانتین، غذاهای لذیذ این کشور بسیار معروف شده‌است. در سفر به این کشور می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی آرژانتین را امتحان کنید و از خوردن گوشت قرمز و ساندویچ‌های منحصربه‌فردش لذت ببرید. مردم این کشور علاقه‌ زیادی به گوشت گوساله و استیک دارند و این علاقه، به زمان مستعمره شدن این کشور مرتبط است. در واقع این غذاها از نفوذ اسپانیایی‌ها و مهاجران ایتالیایی به این کشور آمده‌اند و در بین مردم آرژانتین محبوب شده‌اند. در ادامه به برخی از غذاهای خیابانی آرژانتین اشاره خواهیم کرد که ممکن است برایتان جذاب باشد. اگر موافقید با آن‌ها آشنا شوید، با ما همراه شوید. 

تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما به راحتی !

 امپانادا آرژانتینی؛ از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین (Empanada) 

غذاهای خیابانی آرژانتین

امپانادا نوعی شیرینی‌ سنتی است که با مواد مختلفی از جمله گوشت و پنیر و سبزیجات پر می‌شود. این شیرینی در ده‌ها گونه مختف وجود دارد و در لیست بهترین غذاهای خیابانی آرژانتین قرار گرفته‌است. امپانادا به معنای پیچیدن چیزی در نان است و اولین‌بار در شبه‌جزیره ایبری در قرون وسطی طبخ شده. 

در ابتدا این شیرینی یک پای بزرگ و دو پوسته بوده و با گذشت زمان، تبدیل به یک تکه پیراشکی شده که امروزه می‌شناسیم. برای تهیه این شیرینی خوشمزه، ابتدا خمیر را با آرد گندم درست می‌کنند و آن را با وردنه باز کرده و مواد داخل آن را که شامل گوشت و پنیر و ادویه‌جات است، داخل آن ریخته و آن را سرخ می‌کنند تا کاملا طلایی شود. با این حال، هر منطقه از آرژانتین این شیرینی را با طعم و سبک مخصوص به خود درست می‌کند؛ به طور مثال در سالتا آن را کوچک‌تر و تندتر درست کرده و در مندوزا، با سیر و زیتون و در کوردیلا با گوشت بره آن را درست می‌کنند. 

پخت امپانادا فقط یک تفریح لذت‌بخش آرژانتینی نیست؛ مردم این کشور، این غذا را یک نماد فرهنگی می‌دانند و به‌عنوان میراث فرهنگی غذا از آن نام می‌برند. امپانادا را می‌توانید به‌عنوان یک میان‌وعده، یک ناهار سبک و یا یک شام مقوی مصرف کنید.

ساندویچ د لومو(Sandwich delomo)

ساندویچ د لومو(Sandwich delomo)

این ساندویچ بزرگ استیک با برش‌های نازک فیله گوشت، گوجه‌فرنگی، پیاز، کاهو، سس مایونز، ژامبون، پنیر و یک تخم‌مرغ سرخ شده آماده می‌شود. این غذا یک ساندویچ غول است که گرسنه‌ترین آدم‌ها را هم سیر می‌کند. این ساندویچ خوشمزه با مواد دیگری هم ممکن است تهیه شود؛ ممکن است استیک را با گوشت خوک جایگزین کنند یا مواد دیگری مانند بادمجان و سیب‌زمینی را به آن اضافه کنند. 

این ساندویچ هم در آرژانتین و هم در اروگوئه محبوب است و به راحتی می‌توان آن را در گاری‌های خیابانی، در سراسر مناطق شهر پیدا کرد. برای تهیه این ساندویچ ابتدا در یک باربیکیو پیاز را کاراملی کرده و استیک‌ها را با نمک و ادویه مزه‌دار می‌کنند. بعد از گریل شدن، به آن پنیر اضافه کرده و می‌گذارند تا کمی استراحت کند. در انتها تخم‌مرغ و ژامبون را سرخ می‌کنند و داخل نان ساندویچی می‌گذارند. ساندویچ د لومو یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین به نظر می‌رسد که عطر و طعمش برای همیشه در ذهن گردشگران خارجی باقی مانده است. 

امپاناداس توکوماناس؛ یکی از بهترین غذاهای خیابانی آرژانتین(Empanadas Tucumanas)

غذاهای خیابانی آرژانتین

این شیرینی‌ها مخصوص منطقه توکومان است و با امپاناداهای دیگر که در بوینس آیرس وجود دارد، فرق می‌کند. توکوماناها معمولا طبق دستور قدیمی و سنتی تهیه می‌شوند و با خمیر ترد و ایده‌آل آن را درست می‌کنند. 

خمیر این شیرینی با آرد گندم و چربی گوشت گاو درست می‌شود و معمولا آن را با گوشت گاو، مرغ، تخم‌مرغ آبپز، پاپریکا و زیره پر می‌کنند. توکوماناهای اصیل باید در فر سفالی پخته شوند و بهتر است آن‌ها را با یک لیوان نوشیدنی خنک میل کنید. 

این شیرینی خوشمزه یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین محسوب می‌شود و هر ساله این کشور، میزبان جشنواره ملی امپانادا در ماه سپتامبر است.  

چوریپان(Choripan)

چوریپان(Choripan)

چوریپان بهترین غذای خیابانی آرژانتین است و طرفداران زیادی دارد. نام این غذا از دو کلمه گرفته شده‌؛ چوریزو به معنای سوسیس و پان به معنی نان است. این غذای لذیذ، یک ساندویچ متشکل از یک سوسیس چوریزو و انواع چاشنی‌ها است که طعمی منحصربه‌فرد دارد. البته این غذا را در مدل‌های دیگر هم درست می‌کنند، اما در آرژانتین، با گوشت گاو یا سوسیس که از وسط برش خورده طبخ می‌شود.

 این غذا در غرفه‌های خیابانی سراسر آمریکای لاتین به راحتی پیدا می‌شود. همچنین در استادیوم فوتبال و یا داخل پارک‌ها، این ساندویچ را به‌عنوان پیش‌غذا به فروش می‌رسانند. اگر به ساندویچ علاقه‌مندید، این غذا که یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین است را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این غذای لذیذ علاوه بر آرژانتین، در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی مانند پرو، اروگوئه، شیلی و السالوادور محبوبیت فراوانی دارد. 

بوندیپان؛ ساندویچ کلاسیک که یکی از غذاهای خیابانی آرژانتین (Bondipan)

غذاهای خیابانی آرژانتین

بوندیپان یا بوندیولا، یک ساندویچ کلاسیک است که ریشه آرژانتینی دارد و یکی از بهترین غذاهای خیابانی آرژانتین محسوب می‌شود. این ساندویچ شبیه چوریپان و بوندیولا د سردو است. بوندیولا د سردو یک ساندویچ است که گوشت کتف خوک کبابی شده را در نان فرانسوی سرو می‌کنند. 

این ساندویچ با گوشت خوک نمکی و چیمیچوری (سس نپخته‌ای است که به‌عنوان چاشنی گوشت اضافه می‌کنند) تهیه می‌شود و در صورت تمایل به آن سس چیلی اضافه می‌کنند. ساندویچ بوندیپان معمولا به‌عنوان غذای خیابانی فروخته می‌شود و مردم در حالی که در خیابان قدم می‌زنند، آن را با لذت میل می‌کنند. همچنین در بهترین رستوران‌های این کشور می‌توانید این ساندویچ خوشمزه را امتحان کنید. محتوای ساندویچ شامل کتف خوک پخته شده و سبزیجات است و معمولا روی نان بریوش(نوعی نان فرانسوی) سرو می‌شود. داخل این ساندویچ را می‌توان با انواع چاشنی‌ها، سس لیمو،  سیر و کلم پر کرد. 

رزرو تور ارزان به راحتی !

گاراپینادا(Garrapinada)

گاراپینادا(Garrapinada)

گاراپینادا یا بادام‌زمینی قندی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین است که از بادام‌زمینی بو داده شده، شکر، آب و اسانس وانیل تهیه می‌شود. برای تهیه این میان‌وعده مقوی، بادام‌زمینی پوست کنده را در شربت آغشته کرده و به آن فرصت می‌دهند تا خودش را بگیرد و سفت شود. 

تهیه این میان‌وعده محبوب برخلاف تصور، کار دشواری است و باید در تهیه آن اصولی را رعایت کرد تا ترد و کاراملی شود؛ برای رسیدن به این هدف، اکثر فروشندگان خیابانی آن را در یک قابلمه مسی و با اصول درست تهیه می‌کنند تا آبنبات روی بادام‌زمینی متبلور شود، نه روی قابلمه. این خوراکی را می‌توان در خیابان‌های اروگوئه و آرژانتین پیدا کرد؛ جایی که توسط فروشندگانی به نام گاراپینرو به فروش می‌رسد. آن‌ها بادام‌زمینی‌ها را در یک کیسه کوچک و بلند می‌گذارند و به مشتریان تحویل می‌دهند. این خوراک محبوب را با گردو و بادام درختی نیز درست می‌کنند. 

هومیتا؛ یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین(Homita)

غذاهای خیابانی آرژانتین

هومیتا یک غذای محبوب در سراسر آمریکای جنوبی به ویژه در شیلی، آرژانتین، پرو، بولیوی و اکوادور است. این غذا یک کیک ذرت است که در پوسته‌ی ذرت پخته می‌شود. قدمت این غذای باستانی به دوره اسپانیایی‌ها می‌رسد. 

هومیتا که یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین است، در شمال غرب کشور مصرف می‌شود. در آرژانتین این غذا را معمولا با ذرت، پیاز و ادویه درست می‌کنند و بسته به ذائقه ممکن است به آن شیر، فلفل قرمز، پنیر و پیاز بزنند. این غذای آرژانتینی در  پوسته ذرت پیچیده شده و آب‌پز می‌شود. در اکوادور، هومیتا را بخارپز می‌کنند و معمولا با ذرت آسیاب شده، تخم‌مرغ، پیاز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌کنند. در نسخه شیلیایی، ریحان و کره را به ذرت و پیاز اضافه کرده وبه صورت آب‌پز درست می‌کنند. در پرو و بولیوی هم مردم هومیتای شیرین را ترجیح می‌دهند و به ترکیب آن، دارچین و کشمش را می‌افزایند. هومیتا را می‌توان  در تمام فروشگاه‌های شهر و غرفه‌های موادغذایی در سراسر این کشور تهیه کرد. 

تورتیلا سانتیاگوئنا(Tortilla Santiaguena)

تورتیلا سانتیاگوئنا(Tortilla Santiaguena)

این نان که در اصل مخصوص استان سانتیاگو دل استرو در آرژانتین است، به لطف طعم اصیل و بافت نرم خود، قلب مردم سراسر جهان را  تسخیر کرده. تورتیلا سانتیاگوئنا نوعی نان تخت است که از آرد گندم، چربی گاو ذوب شده و نمک درشت تهیه می‌شود. 

برای تهیه خمیر این نان، آب را با نمک درشت حرارت می‌دهند تا حل شود. بعد چربی را آب می‌کنند و کنار می‌گذارند. در ادامه، این چربی را به همراه آب نمک به آرد اضافه می‌کنند.  خمیر به طور معمول در فر  گریل می‌شود و رنگ قهوه‌ای جذابی به خود می‌گیرد. این تورتیلاها به‌عنوان یک غذای خیابانی معروف در آرژانتین شناخته می‌شوند. آرژانتینی‌ها، این نان را به صورت گرم و با ترکیب ژامبون و پنیر مصرف می‌کنند. 

 پانچوکر؛ از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی آرژانتین (Panchuker)

غذاهای خیابانی آرژانتین

پانچوکر یک میان‌وعده محبوب به نظر می‌رسد که ریشه آن آرژانتینی است. این غذا را می‌توان در غرفه‌های غذاهای خیابانی آرژانتین پیدا کرد. پانچوکر از سوسیس تهیه می‌شود و با پوششی شبیه وافل (نوعی نان ترد و شیرین که شبیه بیسکویت است) پوشانده می‌شود. 

این غذا برای مصرف راحت‌تر مانند کورن داگ (سوسیس هات داگی)، روی چوب سرو می‌شود و طعم لذیذی دارد. پانچوکر را می‌توان در اروگوئه و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی یافت، اما در استان توکومان، محبوب‌ترین غذای خیابانی آرژانتین است. چندین طرزپخت برای این غذا در نظر گرفته شده‌است؛ برخی از آن‌ها حاوی پنیر بوده و برخی دیگر، با سس تهیه می‌شود. این غذا به حدی محبوب است که اجاق‌های مخصوصی به نام پانچوکرا وجود دارد که این تنقلات را روی آن درست می‌کنند. 

رزرو هتل پنج ستاره به راحتی !

 جمع‌بندی

در این مقاله با غذاهای خیابانی آرژانتین آشنا شدیم؛ غذاهایی که عطر و طعم‌شان زبانزد گردشگران و مسافران شده‌است. چشیدن طعم این غذاها در کشور آرژانتین می‌تواند بی‌نهایت برایتان لذت‌بخش باشد؛ از امپانادا آرژانتینی گرفته تا پانچوکر که از محبوب‌ترین غذاهای این کشور است، شما را غرق لذت از غذا خوردن خواهد کرد. اگر شما هم در سفر به آرژانتین این غذاها را امتحان کرده‌اید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران