Royal Palace of Amsterdam

روایتی از ترس در موزه آنه فرانک آمستردام

موزه‌ها روایت‌گر تاریخ، فرهنگ و سرگذشت مردم هستند. داستان‌هایی که روایت‌کننده جنگ‌ها، اکتشافات، از دست دادن‌ها، به دست آوردن‌ها و پیشرفت و زوال تمدن ها هستند، همگی در آثار به جای مانده در موزه‌ها نمود می‌یابند. اما گاهی موزه‌ها روایتگر درد و جنایات بشر در طول تاریخ‌اند. یک نمونه از این موزه‌ها، موزه آنه فرانک آمستردام است. موزه‌ای که در حقیقت خانه و پناهگاه یهودیانی بوده که در طول جنگ جهانی دوم برای فرار از کشتار نازی‌ها دو سال در آن پنهان ماندند. اوج درد و ترس آنها در دفترچه به جای مانده از خاطرات آنه فرانک حس خواهد شد. بازدید از این موزه برای آشنایی بیشتر با تاریخ هلند و آنچه بر یهودیان گذشته است، ارزشمند است. البته نگران نباشید، این خانه همانقدر که داستان‌های عجیب دارد، فضای داخلی و گردشگرانی که کنجکاوانه برای دانستن داستان در آن می چرخند، شما را مجذوب خواهد کرد.

معرفی موزه خانه آنه فرانک

موزه آنه فرانک

خانه آنه فرانک، موزه‌ای با چیدمان هیجان‌انگیز از اشیا واقعی خانه و دکوراسیون مورد استفاده ساکنان اصلی آن است. خانه‌ای که آنه فرانک به همراه خانواده و چهار نفر دیگر در طول جنگ جهانی دوم برای فرار از آزار و شکنجه‌های نازی‌ها در ساختمان پشتی آن پنهان شده بودند. اگرچه آنه از جنگ جان سالم به در نبرد اما دفترچه خاطرات او که روایت دو سال زندگی پنهانی در آن نوشته شده بود از آنه به جای ماند و خانه آنها که در سال 1960 تبدیل به موزه‌ای برای بازدید عمومی شد.

در این موزه ساختمان اصلی به همراه بخشی که خانواده فرانک و همراهانشان در آن پنهان بودند، وجود دارد. در بازدید موزه آنه فرانک آمستردام اتاق آنه را خواهید دید که با عکس‌ها و کارت پستال‌های نوزادی او تزئین شده است. اتاق دیگر با نام اتاق خاطرات، مربوط به مجلات قدیمی است و در نهایت سالن اصلی خانه که دارای دو اتاق است، یک اتاق خانواده آنه فرانک را نشان می‌دهد و دیگری آنه فرانک و بازتاب‌های شخصیتی او را نمایش می‌دهد. 

بهترین زمان بازدید از موزه آنه فرانک آمستردام

 اگرچه موزه آنه فرانک آمستردام در تمام طول سال باز است اما بهترین زمان بازدید از آن آوریل تا می و سپتامبر تا نوامبر خواهد بود. در این ماه‌ها آب‌و‌هوا متعادل است و گردشگران کمتری در شهر حضور دارند، اما با گرم شدن هوا در فصل تابستان ازدحام بازدیدکنندگان چیزی جز انتظار در صف‌های طولانی برایتان نخواهد داشت. همچنین گذشته از فصل، زمان بازدید در هفته نیز مهم است. سعی کنید بازدیدتان را به روزهای هفته و صبح‌ها موکول کنید، چرا که آخر هفته‌ها و ساعات تعطیلی موزه بسیار شلوغ است.

دسترسی به موزه آنه فرانک آمستردام

خانه آنه فرانک آمستردام در فاصله 10 مایلی فرودگاه شهر قرار دارد و دسترسی به آن از طریق حمل‌و‌نقل عمومی به راحتی امکان‌پذیر است. مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای رسیدن به موزه استفاده از قطار است. با قطار از فرودگاه آمستردام تا ایستگاه آن فرانکویس تقریبا 36 دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن 6 تا 13 یورو است. اتوبوس خط 397 نیز یکی از گزینه‌های ارزان‌قیمت برای رفتن به موزه آنه فرانک است که با 3 تا 6 یورو هزینه پس از 51 دقیقه به مقصد خواهید رسید. یکی دیگر از راه‌های ارزان‌قیمت برای بازدید موزه آنه فرانک آمستردام استفاده از ماشین BlaBla از فرودگاه است که 39 دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن فقط 3 یورو است. کوتاه‌ترین زمان برای رسیدن به موزه نیز استفاده از تاکسی‌های خصوصی است که 14 دقیقه در راه خواهید بود ولی هزینه آن بین 35 تا 50 یورو بوده و گران است.

فعالیت‌هایی که در نزدیکی موزه آنه فرانک می‌توان انجام داد

Anne Frank House Museum
  • یکی از فعالیت‌های مهیج و محبوب در نزدیکی موزه آنه فرانک، قایق‌سواری در آمستردام است. سفر دریایی در کانال‌های شهر با مناظر ویژه از شهر و خانه‌های قدیمی بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. برای قایق‌سواری در کانال‌ها بنا به بودجه و زمانی که دراختیار دارید تورهای متنوعی اجرا می‌شوند. Friendship Amsterdam، Lindbergh Tour & Travel، Flagship Amsterdam، Stromma، و Blue Boat Company از اپراتورهای تور قایق‌سواری هستند که برنامه‌های متفاوتی را برای بازدید از کانال‌های شهر ارائه می‌دهند.
  • یکی دیگر از فعالیت‌های لذت‌بخش در نزدیکی موزه آنه فرانک خرید کردن است. این محله که بین کانال‌های Prinsengracht و Single واقع شده، مغازه‌های جذابی برای خرید لباس‌های قدیمی، لوازم جانبی و محصولات محلی دارد. همچنین کافه‌ها و شکلات فروشی‌های متعددی برای استراحت و نوشیدن قهوه و خرید سوغاتی وجود دارد.
  • از تفریحات پرطرفدار که در نزدیکی خانه آنه فرانک می‌توان با آن سرگرم شد، دوچرخه سواری است. رکاب زدن در شهر یکی از فعالیت‌های محبوب گردشگران و محلی‌ها است. یک دوچرخه کرایه کنید و در خیابان‌های سنگ‌فرش آمستردام در امتداد کانال رکاب بزنید و با شهر و فرهنگ مردم آن بیشتر آشنا شوید.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به موزه آنه فرانک آمستردام

موزه ون گوگ

به فاصله چند دقیقه از موزه آنه فراک، موزه ون‌گوگ قرار دارد. یکی از پربازدیدترین موزه‌های هلند که به نمایش اختصاصی مجموعه آثار نقاشی و طراحی‌های ون‌سان ون‌گوگ اختصاص دارد. بیش از 200 اثر از ون‌گوگ از “آفتابگردان” و “شکوفه بادام” در این موزه وجود دارد. بنابراین اگر علاقمند به هنر هستید، این موزه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. هزینه بازدید این موزه برای بزرگسالان حدود 19 یورو است که می‌توانید بلیط‌ها را از سایت موزه آنلاین تهیه کنید.

کاخ سلطنتی آمستردام

روایتی از ترس در موزه آنه فرانک آمستردام

ساختمان با شکوه کاخ سلطنتی آمستردام در فاصله 10 دقیقه‌ای از موزه آنه فرانک قرار دارد. همزمان با بازدید موزه آنه فرانک آمستردام می‌توانید از کاخ سلطنتی دیدن کنید و به کشف تاریخ غنی کاخ و میراث به جای مانده از ساکنان آن مشغول شوید و از تالار شهر آمستردام 150 ساله، کاخ سلطنتی و امپراتوری فرانسه و کاخ خانه نارنجی بازدید کنید. کاخ سلطنتی آمستردام در بیشتر مواقع سال به روی بازدیدکنندگان باز است و هزینه بلیط ورودی آن حدود 10 یورو خواهد بود. بازدید از کاخ برای افرد بالای 17 سال امکان‌پذیر است. 

پارک ووندل در نزدیکی موزه آنه فرانک آمستردام

از موزه آنه فرانک برای تفریح و یک پیک‌نیک سبک به پارک ووندل بروید. این پارک با فضای سبز بی‌نظیر و درختان سرسبز دارای یک تئاتر در فضای باز، باغ گل رز و چندین کافه برای استراحت است. برای ورود به پارک ووندل نیازی به تهیه بلیط نیست و هر زمان که بخواهید می‌توانید در پارک قدم بزنید. 

در پایان

آمستردام شهر تفریح در طبیعت و گشت‌و‌گذار در شهر است، بازدید از خانه‌های قرن هفدهمی کنار کانال‌ها در عین زیبایی نشان از فرهنگ غنی و تاریخ شهر دارد. در میان این زیبایی‌های طبیعی و معماری بی‌نظیر هلندی، برای کشف داستان‌های گذشته این شهر به سراغ موزه‌ها بروید تا از نزدیک آنچه بر این سرزمین گذشته را درک کنید. موزه آنه فرانک آمستردام روایت‌گر بخشی از داستان ترس و دلهره یهودیان این شهر در زمان نازی‌ها است که بازدید از آن معنای دیگری به سفرتان خواهد داد.

همین حالا بلیط هواپیما آمستردام را رزرو کنید!

نظرات کاربران