Ankara or Istanbul
16 اردیبهشت 1402
استانبول

آنکارا یا استانبول؛ یک مقایسه صادقانه برای کمک به شما در انتخاب

آنکارا یا استانبول دو شهر بزرگ ترکیه هستند و اغلب در صدر فهرست مقاصد گردشگری برای مسافرانی که می‌خواهند عمق فرهنگ، غذاهای ترکی و سبک زندگی این کشور را تجربه کنند، قرار دارند. اما اگر فقط بتوانید یکی از این شهرها را انتخاب کنید، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

رزرو تور استانبول

آنکارا یا استانبول؛ تفاوت‌ها

Ankara

خوب، با وجود اینکه هر دو شهرهای بزرگی هستند که چند چیز مشترک دارند، مانند بسیاری از کارها، اما آنکارا و استانبول فهرست بلندبالایی از تفاوت‌ها را از نظر فضای کلی، زیبایی‌شناسی، تاریخ و فرهنگ ارائه می‌دهند که در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

آن‌ها همچنین در موقعیت‌های جغرافیایی بسیار متفاوتی قرار دارند و استانبول در مرز آسیا و اروپا قرار دارد، بنابراین سواحل و خط ساحلی بسیاری دارد. در همین حال، آنکارا در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه بیشتر در داخل کشور است.

در واقع با وجود اینکه آنکارا پایتخت کشور است، اما ساکت‌تر و متفاوت‌تر از استانبول خواهد بود. این شهر بیشتر یک شهر مسکونی و سیاسی بوده و جمعیت آن هم بسیار کمتر از استانبول است. در اینجا شما شاهد طبیعتی سرسبزتر با موزه‌های جالب و فرصت‌های خرید عالی خواهید بود.

در مقابل، استانبول تاریخی‌تر و متنوع‌تر از آنکارا است، با معماری خارق‌العاده و گنجینه‌های پنهان در هر گوشه‌اش. لیست بسیار طولانی از چیزهایی که باید در آنجا ببینید و انجام دهید وجود دارد، تا حدی به همین دلیل است که بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که استانبول پایتخت ترکیه است؛ چون به نظر می‌رسد مکانی پرجنب‌وجوش و هیجان‌انگیزتر باشد.

در مورد آنکارا و استانبول چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد، از صحنه‌های غذایی آن‌ها گرفته تا مکان‌های دیدنی و جاذبه‌ها، به همین دلیل است که در این راهنما از تجربیات خود در مورد هر دو استفاده خواهیم کرد تا به شما نشان دهیم کدام یک برای شما بهترین است؛ آنکارا یا استانبول!

بررسی و مقایسه سریع: آنکارا در مقابل استانبول

با شهر آنکارا شروع کنیم

آنکارا که در منطقه آناتولی مرکزی واقع شده، پایتخت ترکیه است و بیش از 5 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و آن را به دومین شهر بزرگ این کشور تبدیل می‌کند. این شهر در سال 1923 به پایتخت تبدیل شد و پس از جنگ استقلال ترکیه، جایگاه استانبول را تصاحب کرد.

در مقایسه با استانبول، آنکارا شهر آرام‌تری است. مردم به لطف چیدمان مسکونی ساختار شهر پراکنده‌تر هستند و تمرکز زیادی در اینجا بر سازمان‌های دولتی است تا فرهنگ، گردشگری یا سرگرمی. به همین دلیل است که آنکارا تنها بخش کوچکی از تعداد گردشگرانی را که به این کشور می‌آیند، جذب می‌کند.

گردشگران و توریست‌ها نباید انتظار داشته باشند که رویدادهای زنده یا جاذبه‌های خانوادگی زیادی را در اینجا بیابند، اما هنوز چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد.

آنکارا دارای موزه‌های خارق‌العاده‌ای است، به‌عنوان مثال، موزه تمدن‌های آناتولی را باید دید؛ به همراه معماری افسانه‌ای و مکان‌های تاریخی جالب که داستان گذشته شهر را روایت می‌کنند. آنکارا همچنین یک مقصد خرید عالی و دروازه ورود به سایر نقاط ترکیه است.

استانبول جذاب‌تر است

Istanbul

استانبول که زمانی با نام قسطنطنیه شناخته می‌شد، یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان و بزرگ‌ترین شهر ترکیه است. در دو طرف تنگه بسفر (آبراهی که مرز آسیا و اروپا را مشخص می‌کند) شهر به دو قسمت تقسیم کرده‌است.

این تنها شهر در جهان است که در دو قاره مجزا پراکنده شده و بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که بخش‌های اروپایی و آسیایی استانبول هر کدام حال و هوای متمایز، معماری و کارهای سرگرم‌کننده خود را دارند. همین‌ها کافی است تا بین آنکارا یا استانبول به سراغ این شهر بروید. 

استانبول مرکز تاریخی، توریستی و فرهنگی ترکیه، خانه بیش از 15 میلیون نفر است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

در این شهر چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد (بیشتر از آنکارا)، از جمله چندین سایت میراث جهانی یونسکو مانند مسجد افسانه ای ایاصوفیه، و همچنین بازار بزرگ معروف جهان، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای روی زمین.

رسیدن به کدام ساده تر است؟

احتمالا تعجب می‌کنید که دسترسی به کدام یک از این دو شهر ترکیه راحت‌تر است، آنکارا یا استانبول؟ اما پاسخ واضح است: استانبول.

استانبول یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان را دارد. این فرودگاه در سمت اروپایی شهر واقع شده و ارتباط مستقیمی با شهرهای سراسر جهان دارد.

تقریباً از هر کجا می‌توانید مستقیماً به استانبول پرواز کنید، از جمله بسیاری از کشورهای اروپا، بخش‌های بزرگی از آسیا، آفریقا، ایالات متحده، کانادا و آمریکای جنوبی نیز. با بسیاری از مسیرهای پرواز و همچنین وجود ده‌ها شرکت هواپیمایی فعال در فرودگاه استانبول، دسترسی به آن بسیار آسان کرده‌اند.

آنکارا هم دارای فرودگاه اسنبوگا آنکارا است که تقریباً 17 مایلی خارج از شهر قرار دارد. این شهر به شلوغی استانبول نیست، اما همچنان به میلیون‌ها مسافر در سال خدمات‌رسانی می‌کند و با مکان‌هایی مانند بریتانیا، فرانسه، آلمان و بخش‌هایی از آسیا ارتباط مستقیم دارد.

گشتن در کدوم راحت تره؛ آنکارا یا استانبول؟

وقتی صحبت از گشت و گذار در اطراف این شهرها می‌شود، ممکن است آنکارا را راحت‌تر از استانبول بدانید.

آنکارا دارای اتوبوس‌های عمومی و خصوصی است که شما را به مکان‌های اصلی و مناطق دیدنی شهر می‌برند. اتوبوس‌های دلموسی نیز دارد که می‌توانند شما را در هر نقطه از مسیر مشخصی سوار و پیاده کنند. به علاوه، یک سیستم متروی عالی در آنجا وجود دارد که راهی سریع و راحت برای رفتن از یک سمت شهر به سمت دیگر ارائه می‌دهد.

در استانبول، مسافران باید کارت استانبول یا Istanbul Kart را برای پرداخت هزینه حمل‌و‌نقل عمومی داشته باشند. می‌توانید از این کارت برای رفت و آمد در اتوبوس، مترو و کشتی استفاده کنید. اتوبوس‌ها و متروهای استانبول شما را به هر کجا که نیاز داشته باشید می‌رسانند، اما بسیار شلوغ، بی‌نظم هستند و به دلیل مشکلات ترافیکی شدید شهر، اغلب سفرها در استانبول زمان زیادی می‌برد.

تفریح در کدامیک بهتر است؛ آنکارا یا استانبول؟

Istanbul

در مرحله بعد مقایسه آنکارا یا استانبول، اجازه دهید در مورد برخی از کارهایی که می‌توانید در هر دوی این شهرها انجام دهید، صحبت کنیم. 

به طور کلی، استانبول به عنوان مقصد هیجان انگیزتر و متنوع‌تر از این دو در نظر گرفته می‌شود. این شهر انبوهی واقعی از مناظر برای دیدن و فعالیت‌هایی برای لذت بردن با چیزهای جدیدی برای کشف در هر خیابان ارائه می‌کند؛ از موزه‌ها گرفته تا بازارها، مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های خانوادگی، مانند پارک‌های موضوعی و آکواریوم.

در آنکارا، سرعت زندگی کمی آرام‌تر و دامنه فعالیت‌ها محدودتر است. با این حال، فضاهای سبز دوست‌داشتنی برای کاوش، ساختمان‌های زیبا برای تحسین، موزه‌های جالب، مکان‌های خرید عالی و برخی از مقاصد مناسب برای سفر یک روزه نیز وجود دارد.

در زیر به فعالیت‌های اصلی و مکان‌های دیدنی در هر مقصد نگاه می‌کنیم، بنابراین می‌توانید ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است؛ آنکارا یا استانبول؟

فعالیت‌ها و جاهای دیدنی آنکارا

برای استفاده بیشتر از سفر خود به آنکارا، توصیه می شود از مکان های دیدنی شهر مانند مقبره موستاگا کمال آتاتورک دیدن کنید. اولین رئیس جمهور ترکیه در آنجا دفن شده و مکان آن یکی از چشمگیرترین سازه‌های معماری در کل کشور است.

مسجد افسانه‌ای ملیک هاتون یکی دیگر از شاهکارهای خارق‌العاده معماری است که در سفر به آنکارا باید تحسین کرد. این محله در محله قدیمی شهر واقع شده‌است، جایی که می‌توانید برخی از باورنکردنی‌ترین مغازه‌های صنایع دستی و سوغاتی، بازارهای ادویه و مردم محلی دوستانه را در آن بیابید.

وقتی صحبت از خرید شد، آنکارا واقعاً بهشتی برای افراد معتاد به خرید است. چندین مرکز خرید شیک و مدرن را در گوشه و کنار شهر پیدا خواهید کرد و حتماً به میدان کیزیلای، یکی از محبوب‌ترین نقاط ملاقات شهر بروید تا مغازه‌های عالی و حتی بازارهای شبانه بیشتری پیدا کنید.

از آنجایی که آنکارا یک شهر کاملاً قابل پیاده‌روی است، با ساختمان‌های زیبا و خیابان‌های پر درخت که همگی نزدیک به هم هستند، یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در آنجا انجام داد این است که به سادگی در اطراف پرسه بزنید، از مناظری مانند ایستگاه قطار هنر دکو آنکارا دیدن کنید یا در اطراف آن پرسه بزنید. از میان پارک‌ها، پارک پنجاهمین سال یا پارک کوگولو را انتخاب کنید. البته در مقایسه با استانبول، فضاهای سبز بیشتری را خواهید یافت.

آنکارا همچنین مکانی عالی برای علاقه‌مندان به تاریخ و موزه است. موزه تمدن‌های آناتولی مملو از آثار باستانی خارق‌العاده‌ای است که قدمت آنها به هزاران سال پیش می‌رسد، تاریخ غنی و عمیق این منطقه را به نمایش می‌گذارد، در حالی که قلعه آنکارا بهترین نقطه عطف تاریخی شهر است.

فعالیت‌ها و جاهای دیدنی استانبول 

در استانبول، فهرست فعالیت‌ها و جاذبه‌ها تقریباً بی‌پایان است و اگر می‌خواهید واقعاً در شهر غوطه‌ور شوید و از همه چیزهایی که ارائه می‌کند، لذت ببرید، به زمان بیشتری نسبت به آنکارا در اینجا نیاز دارید.

بسیاری از معروف‌ترین بناهای دیدنی را می‌توان در سمت اروپایی یافت، از جمله ایاصوفیه و مسجد آبی. دیگر نقاط دیدنی تاریخی و فرهنگی شگفت‌انگیز اینجا عبارت‌اند از کاخ توپکاپی متعلق به دوره عثمانی و آب انبار باسیلیکا که قدمت آن به قرن ششم بازمی‌گردد.

در سمت آسیایی شهر، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، مانند قدم زدن در محله هنری یلدگیرمنی، گم شدن خود در میان بوها و مزه های بازار Kadikoy، یا پیاده‌روی آرامش بخش در امتداد مسیر ساحلی کادیکوی. 

البته برخلاف آنکارا که در داخل کشور واقع شده است، استانبول در ساحل قرار دارد، بنابراین دارای چندین سواحل شنی است. در واقع، تنوع بسیار زیادی در سواحل استانبول وجود دارد، از مکان‌های پرجنب‌وجوشی مانند ساحل BURC گرفته تا مکان‌های خانوادگی دوستانه مانند Nakibey . به عبارت دیگر، اگر دوست دارید وقت خود را در کنار دریا بگذرانید، گزینه‌های شما تمام نمی‌شود.

استانبول علاوه بر موزه‌ها، مساجد، کاخ‌ها و سواحل، بازارهای باورنکردنی نیز دارد. بازار بزرگ معروف‌ترین بازار است که از هزاران مغازه تشکیل شده و در میان شبکه‌ای از خیابان‌های پرپیچ‌پیچ پراکنده شده‌اند. 

به طور کلی، واضح است که استانبول از نظر کارها بسیار بیشتر از آنکارا است و از بین آنکارا یا استانبول، دومین شهر جایگاه بهتری از این نظر دارد.

کدام یک برای زندگی شبانه بهتر است؟

Istanbul

اگر دوست دارید تا دیروقت بیرون بمانید و تا ساعات اولیه پارتی بازی کنید، باید بدانید که صحنه‌های شبانه استانبول و آنکارا چگونه با هم مقایسه می‌شوند.

علیرغم اینکه آنکارا یک شهر عمدتا مسکونی و سیاسی است، جمعیت دانشجویی زیادی دارد و شهر داخلی دارای طیف وسیعی از کافه‌ها و کلوب‌های دانشجویی پرجنب‌وجوش است، به‌ویژه در اطراف منطقه کیزیلای.

ماه‌های تابستان می‌تواند به ویژه برای زندگی شبانه آنکارا پر جنب و جوش باشد، موسیقی زنده و دی‌جی‌های محبوب ترک که سرلوحه کافه‌های مورد علاقه شهر هستند را می‌توان در همه جا پیدا کرد. مکان‌هایی مانند کلاب بودا، اسکیپ و آدرس بار به‌عنوان برخی از بهترین مکان‌ها برای تفریح در عصرها شناخته می‌شوند. 

در همین حال، استانبول دارای صحنه زندگی شبانه پویا و پرجنب‌وجوش است و مهم نیست که به دنبال چه نوع تجربه عصرانه‌ای هستید. چون این شهر همه چیز دارد، از کافه‌های باحال با موسیقی الکترونیک بی‌وقفه گرفته تا قلیان‌ها و کافه‌های ساحلی که می‌توانید غروب خورشید را تماشا کنید.

از کادیکوی تا بشیکتاش، مناطق تفریحی شبانه بسیار خوبی در سراسر استانبول وجود دارد که هر کدام کمی متفاوت‌تر از دیگری هستند. تکسیم نیز یکی از هیجان‌انگیزترین مناطق است، با برخی از بهترین باشگاه‌ها و رستوران‌های عالی که تا آخر شب باز می‌مانند.

کدام یک برای غذا بهتر است؟

غذاهای ترکی به دلیل ترکیب منحصر به فرد خود از تأثیرات، ترکیب موادی از مدیترانه، خاورمیانه، بالکان و آسیای مرکزی برای ایجاد غذاهای غنی، سیر کننده و خوش طعم مشهور است. در سرتاسر ترکیه، از جمله در این دو شهر، می‌توانید از غذاهای عالی لذت ببرید، اما کدام شهر آنکارا یا استانبول برای غذاخوردن بهترین است؟

خوب، در این رده، این استانبول است که برنده می‌شود. برخی از بهترین سرآشپزهای کشور و همچنین سرآشپزهای مختلف از خارج از کشور، غذاخوری‌های خود را در استانبول راه‌اندازی کرده‌اند و صحنه آشپزی این شهر مسلماً بهترین در تمام ترکیه است. اما رستوران‌ها در آنکارا به سادگی استانبول توسعه یافته یا متنوع نیست.

کدام یک برای خانواده ها بهتر است؟

اگر برای تعطیلات خانوادگی به ترکیه می‌روید، باید به کارهای سرگرم‌کننده فکر کنید تا فرزندانتان را سرگرم کنید. و وقتی صحبت از آنکارا یا استانبول برای خانواده‌ها می‌شود، انتخاب برنده چندان آسان نیست.

سفر خانوادگی به استانبول

Family trip to Istanbul

استانبول یک گزینه عالی برای خانواده‌ها است، زیرا جاذبه‌های زیادی برای سرگرم کردن کودکان در هر سنی دارد. برای مثال، پارک موضوعی Vialand با انواع سواری های وحشیانه و ترن هوایی هیجان انگیز وجود دارد. استانبول همچنین دارای آکواریوم Sea Life خود و همچنین مرکز کشف لگولند برای طرفداران کوچک لگو است.

در استانبول شما می‌توانید بزرگ‌ترین دلفیناریوم در تمام اروپا را در استانبول پیدا کنید، همچنین موزه اسباب‌بازی، موزه موم مادام توسو، و سواحل مختلف که در آن بچه‌ها می‌توانند قلعه‌های شنی بسازند، بازی کنند و در دریا بچرخند.

سفر خانوادگی به آنکارا

آنکارا نه سواحل زیادی دارد و نه جاذبه‌های خانوادگی فراوان. با این حال، می‌توانید یک پارک آبی سرگرم‌کننده، با تعداد زیادی سرسره‌های رنگارنگ و بزرگ و همچنین چند پارک زیبا، یک آکواریوم و چندین باغ‌وحش پیدا کنید.

به طور کلی، استانبول گزینه بهتری است که بار دیگر به دلیل جاذبه‌ها و فعالیت‌های متنوعش برنده این مقایسه می‌شود.

با توجه به بودجه خود کجا اقامت می‌ کنید؛ آنکارا یا استانبول؟ 

هتل های آنکارا

بودجه کم و متوسط: هتل چهار ستاره Wings Neva Palas یک هتل مدرن با امکانات عالی است که درست در قلب پایتخت واقع شده. با توجه به کیفیت خدمات و موقعیت مکانی آن، باید یکی از بهترین هتل‌های منطقه باشد. 

بودجه اقامت لوکس: Divan Cukurhan هتلی خیره‌کننده است که به سبک اصیل ترکی ساخته شده. بدون شک زیباترین هتل ترکیه نیست، اما خدمات استثنایی و قرارگیری در مرکز شهر آن را به مکانی ایده‌آل تبدیل کرده‌است. 

هتل های استانبول

Empress Zoe

بودجه کم و متوسط: هتل دوست داشتنی Empress Zoe در مرکز شهر، نزدیک ایاصوفیه قرار دارد و به سبک سنتی ترکی تزئین شده‌است. این هتل بسیار فتوژنیک بوده و کارکنان آن خوش برخورد هستند.

بودجه اقامت لوکس: هتل پنج ستاره مولا در کنار آب قرار دارد و مناظر زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد. همچنین دقیقاً در مرکز استانبول قرار گرفته و برای گشت‌وگذار مناسب است. این یکی از هتل‌های پنج ستاره با بهترین قیمت در شهر نیز هست. 

کدام یک برای زوج ها و ماه عسل بهترین است؟

اگر به تعطیلات زوجی می‌روید، به دنبال عاشقانه هستید؛ دلایل زیادی برای انتخاب آنکارا یا استانبول به عنوان مقصد خود وجود دارد.

آنکارا حال و هوای آرام‌تر و محیط‌های دیدنی‌تری دارد که به تبدیل شدن آن به شهری کاملاً رمانتیک و جذاب برای گذراندن وقت کمک می‌کند. زوج‌ها می‌توانند از دیدنی‌های فرهنگی پایتخت لذت ببرند یا زمانی را با هم به خرید بپردازند یا به سادگی در اطراف پرسه بزنند و از تماشای معماری لذت ببرند.

استانبول، بار دیگر، انتخاب بزرگ‌تری از کارها برای انجام دادن دارد. رستوران‌های بهتری برای آن دسته از وعده‌های غذایی آخر شب با شریک زندگی‌تان دارد. همچنین سواحلی دیدنی در این شهر وجود دارد که شما و همسرتان می‌توانید در آن دراز بکشید و آفتاب بگیرید.

به طور کلی، بهترین انتخاب برای شما و شریک زندگیتان به کاری که بیشتر دوست دارید انجام دهید بستگی دارد. زوج‌هایی که به دنبال سرزندگی، هیجان و جاذبه‌های بی‌شماری هستند باید به استانبول بروند، اما آن‌هایی که می‌خواهند چیزی کمی عجیب‌تر و آرام‌تر داشته باشند، باید آنکارا را انتخاب کنند.

کدام یک ارزان تر است؟

البته برای انتخاب بین آنکارا یا استانبول باید هزینه این دو شهر را هم در نظر بگیریم. ممکن است تصور کنید که از نظر میانگین قیمت‌ها بین استانبول و آنکارا تفاوت زیادی وجود ندارد، اما در واقعیت، فاصله بسیار زیادی بین میانگین نرخ اقامت، قیمت غذا و هزینه‌های تور وجود دارد.

آنکارا ارزان‌تر است

Empress Zoe

آنکارا نرخ هتل‌های شبانه بسیار ارزان‌تری دارد. همچنین معمولاً برای صرف غذا در آنکارا هزینه کمتری دارد و همچنین هزینه تورها و سرگرمی‌ها نیز در اینجا کمتر است. بنابراین، برای مسافرانی که از بودجه متوسطی دارند، انتخاب واضح است.

از آنجایی که استانبول یک شهر توریستی است و مسافران خارجی زیادی در اطراف خود دارند، کسب و کارهای محلی تمایل دارند تا قیمت‌های بالاتری را عنوان کنند.

استانبول گران‌تر است

هتل‌های استانبول تقاضای بالایی دارند و می‌توانند هزینه‌های اتاق‌های خود را افزایش دهند. رستوران‌ها نیز همین‌طور بوده و اغلب از قبل رزرو می‌شوند، با منوهای نسبتاً گران‌قیمت در بسیاری از مکان‌های خاص شهر.

هنوز هم ممکن است سفری مقرون به صرفه به استانبول داشته باشید، اما باید از قبل برنامه‌ریزی کنید، هتل خود را از قبل رزرو کنید تا بهترین نرخ را نصیبتان شود. به این فکر کنید که کجا می‌خواهید غذا بخورید و چه کاری می‌خواهید انجام دهید. در نهایت از زیاده‌روی در بودجه سفرتان خودداری کنید.

آنکارا یا استانبول: کدام گزینه بهتر است؟

Ankara or Istanbul

بنابراین، بین آنکارا یا استانبول کدام را باید انتخاب کنید؟ خوب، ممکن است در هر یک از این مکان‌ها اوقات فوق‌العاده‌ای داشته باشید، اما ممکن است یک شهر برای خواسته‌های شما مناسب‌تر از شهر دیگر باشد.

استانبول در بیشتر دسته‌بندی‌ها و جنبه‌ها در صدر قرار دارد. عمیق‌تر و متنوع‌تر از آنکارا است، مملو از مکان‌های تاریخی، مکان‌های دیدنی فرهنگی، فعالیت‌های جذاب، سواحل افسانه‌ای و موارد دیگر.

به همین دلیل استانبول برنده ماست. این یکی از آن شهرهای باورنکردنی است که تقریباً می‌توان آن را به همه توصیه کرد، و کاملاً ارزش دیدن حداقل یک بار در طول زندگی را دارد. این شهر دارای مکان‌های دیدنی واقعاً نمادین و ضروری مانند ایاصوفیه است، همراه با آن ترکیب منحصر‌به‌فرد فرهنگ اروپایی و آسیایی که به سادگی نمی‌توان آن را در هیچ کجای دیگر روی زمین یافت.

آنکارا نمی‌تواند برای فعالیت‌های توریستی معمولی یا فرهنگ غنی با استانبول رقابت کند، اما هنوز هم به تنهایی یک شهر فوق العاده است و هر سال که می‌گذرد به عنوان یک مقصد تعطیلات مطلوب‌تر ظاهر می‌شود.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که استانبول ممکن است برای شما کمی شلوغ و پرسروصدا باشد، آنکارا می‌تواند جایگزین ایده‌آلی باشد.

در آخر کدام یک را انتخاب می‌ کنید؛ آنکارا یا استانبول؟ 

همان طور که گفتیم ما به شما نشان دادیم که کدام یک برای زندگی شبانه، فعالیت‌ها، غذا، خانواده‌ها، ماه عسل و درنهایت ارزان‌تر است. همه این‌ها ارائه شده برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید که آنکارا یا استانبول را انتخاب کنید. 

بلیط هواپیما استانبول یا بلیط هواپیما آنکارا را با سه کلیک رزرو کن! 

نظرات کاربران