جدول پروازهای فرودگاه تبریز به چه شکل است؟

آشنایی با فرودگاه تبریز + جدول پروازها

استانبول، دبی، نجف، ایروان، باکو، بغداد، ادنا و قیصریه

تبریز شهری با تاریخ غنی و جاذبه‌های بسیار است. شما در تبریز طبیعتی سرسبز، مکان‌های تاریخی، خانه‌های با معماری اصیل ایرانی، آب و هوایی معتدل البته در فصل تابستان و خلاصه هر چه که فکرش را بکنید در این شهر توریستی می‌توانید ببینید. خلاصه بگوییم جاهای دیدنی تبریز تمامی ندارد و هر کدام از دیگری متفاوت‌تر و جذاب‌تر هستند. به همین دلیل است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می‌کنند. از طرفی، امکانات، هتل‌ها و مسیرهای هوایی مناسب در این شهر باعث شده تا هیچکس از سفر به تبریز پشیمان نشود. حالا اگر قصد سفر و رزرو بلیط هواپیما تبریز را دارید؛ کمی با فرودگاه تبریز و امکانات آن آشنا شوید.

آشنایی فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز

فرودگاه بین المللی تبریز که با نام فرودگاه شهید مدنی نیز شناخته می‌شود؛ به دلیل قرارگیری در شمال غربی کشور یکی از مسیرهای ارتباطی مهم کشور با اروپا، آسیای میانه و آسیا است. اگر بخواهید کمی درباره تاریخ تاسیس و توسعه آن بدانید؛ باید بگوییم که فرودگاه تبریز در سال 1329 راه‌اندازی شد و در بین سال‌های 1335 تا 1338 به دستگاه‌های ناوبری تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به مرور زمان و با توجه به محبوبیت زیاد شهر تبریز برای گردشگران این فرودگاه در سال 1370 به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل شد که تا به امروز توانسته خدمات مناسبی را به مسافران ارائه دهد. نکته‌ای که در مورد فرودگاه تبریز وجود دارد این است که در این فرودگاه علاوه بر پروازهای غیر نظامی به پروازهای نظامی نیز خدمات ارائه می‌شود.

فرودگاه تبریز چه امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد؟

فرودگاه تبریز

مهمترین بخش هر فرودگاه امکاناتی است که در اختیار مسافران قرار می‌دهد. فرودگاه شهید مدنی تبریز نیز با توجه به اینکه میزبان پروازهای داخلی و خارجی است توانسته امکانات مناسبی را به مسافرین ارائه دهد. این امکانات به شکل کامل هستند که ما به صورت موردی آنها را معرفی می‌کنیم.

  • رستوران‌ها و کافی شاپ
  • شعبات بانک‌های مختلف
  • اتاق مادر و کودک
  • اتاق سیگار
  • خدمات بسته‌بندی بار
  • غرفه‌های فروش سوغاتی و مواد غذایی
  • خدمات اشیای گمشده
  • خدمات پزشکی
  • سالن  VIP
  • خدمات برای افراد معلول و ناتوان
  • دستگاه‌های خودپرداز
  • خدمات CIP: استقبال ویژه و پذیرایی و همراهی مسافرین

چطوری به فرودگاه تبریز برسیم؟

فرودگاه تبریز

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در خیابان شهید خلبان بابایی قرار گرفته است. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر در حدود 20 دقیقه زمان می‌برد. البته شما می‌توانید از وسایل نقلیه تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید که مسلما با تاکسی سریعتر به مقصد خواهید رسید.

جدول پروازهای فرودگاه تبریز به چه شکل است؟

جدول پروازهای فرودگاه تبریز به چه شکل است؟

با توجه به توریستی بودن شهر زیبای تبریز، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی روزانه میزبان تعداد زیادی از پروازهای داخلی و خارجی است که به صورت جدول زیر ارائه شده:

پروازهای داخلیپروازهای خارجی
تهراناستانبول
مشهدبغداد
اصفهاننجف
شیرازایروان
اهوازباکو
بندرعباسازمیر
کیشادنا
قشمقیصریه
عسلویهدبی

اطلاعات فرودگاه تبریز

سایت: tabriz.airport.ir

شماره تماس: 4-35234701-041

اطلاعات پرواز: 199

در آخر

سفر به شهر تبریز قطعا فراموش نشدنی خواهد بود؛ حتما می‌پرسید چرا؟ این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های متنوع برای همه جذاب است. اگر به تاریخ و فرهنگ؛ شعر و ادبیات؛ پیک نیک و طبیعت گردی؛ کوهنوردی و… علاقه دارید؛ این شهر بهترین را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما دسترسی هوایی به این شهر چگونه است؟ فرودگاه تبریز از چه امکاناتی برخوردار است؟ حواستان باشد که کسب اطلاعات در این موارد سفر شما را بدون نگرانی و دغدغه خواهد کرد.

سوالات متداول

کدام ایرلاین‌های خارجی که در فرودگاه تبریز فعالیت دارند؟

ترکیش، فلای دبی، سعودی، آدانا

کدام ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه تبریز فعالیت دارند؟

کاسپین، زاگرس، کیش، ماهان، آسمان، آتا، ایرتور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، معراج

آیا فرودگاه تبریز دارای پارکینگ است؟

فرودگاه شهید مدنی تبریز دارای پارکینگ طبقاتی است که فضایی مناسب دارد و خدماتی شبانه روزی ارائه می‌دهد.

کدام مسیرهای خارجی به تبریز پرواز دارند؟

استانبول، دبی، نجف، ایروان، باکو، بغداد، ادنا و قیصریه

نظرات کاربران