سفر به لاهیجان

راهنمای سفر به لاهیجان که پیش از حرکت حتما باید مطالعه کنید 

لاهیجان یکی از بهترین شهرهای شمالی است و به عبارتی عروس استان گیلان هم به شمار می‌رود؛ شهر شگفت‌انگیزی که با مزارع چای و جنگل‌های بهشتی‌اش، سالانه گردشگران بی‌شماری را مهمان‌نوازی می‌کند. لاهیجان شهر صنایع‌دستی و ابریشم نیز هست و البته باید بگوییم که اهمیت آن، تنها به چای خوش‌طعم، ابریشم و کلوچه معروفش محدود نمی‌شود؛ از آن‌جا که این شهر زیبا قدمتی دیرینه دارد، امانت‌دار بسیاری از آثار و ابنیه تاریخی که جزو میراث فرهنگی ما محسوب می‌شود هم هست و از این جهت نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر قصد سفر به لاهیجان را دارید، این مقاله را تا آخر بخوانید؛ در این مقاله راجع‌به راهنمای سفر به لاهیجان نکاتی مهم را برای‌تان نوشته‌ایم. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی لاهیجان

لاهیجان شهری کوهپایه‌ای با پیشینه تاریخی غنی و مربوط به عصر اشکانیان است و مساحتی معادل 407 کیلومتر مربع دارد. گفتنی است این شهر دیدنی، عروس گیلان، در اصل سومین شهر بزرگ استان گیلان است. این شهر گیلک‌نشین در شرق استان گیلان واقع شده است و موقعیت جغرافیایی‌اش به این صورت است که از شمال، با دریای خزر و از جنوب، با کوه‌های دیلمان احاطه شده است. با سفر به شهر لاهیجان، روحیه خود را با طبیعت‌گردی، دیدن اماکن تاریخی، هواخوری و پیاده‌روی تازه کنید. 

راهنمای سفر به لاهیجان؛ آب‌وهوای شهر

مثل سایر شهرهای شمالی، لاهیجان هم در فصل تابستان آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد. در فصل بهار هوا خنک و معتدل است و در زمستان، شهر ممکن است بارش برف را هم تجربه کند. به‌طورکلی، رطوبت هوای لاهیجان حدود 77 درصد است. سفر به این شهر را در دو ماه اول تابستان پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا رطوبت هوا در این بازه زمانی ممکن است به 100 درصد هم برسد. حداکثر دمای لاهیجان نیز به 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به لاهیجان

لاهیجان شهری چهارفصل است، به این معنی که برای مسافرت در هر فصلی، مناسب است و جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ اما با این حال، بهتر است سفر خود را به فصل بهار موکول کنید. لاهیجان در این فصل، آب‌وهوایی معتدل و دلنشین دارد و برای پیاده‌روی و هواخوری نیز بسیار مناسب است. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، دو ماه اول تابستان برای سفر به لاهیجان مناسب نیست و رطوبت حداکثری هوا ممکن است لذت کامل یک سفر شگفت‌انگیز و رویایی را از شما بگیرد. اگر دوست دارید در تابستان سفر به شهر لاهیجان را برنامه‌ریزی کنید، اواسط شهریور را انتخاب کنید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

راهنمای سفر به لاهیجان از پایتخت 

فاصله لاهیجان تا تهران حدود 350 کیلومتر است و برای سفر به شهر لاهیجان از تهران با خودرو، پس از گذشتن از کرج و قزوین، باید منجیل و رودبار را نیز پشت سر بگذارید تا به لاهیجان برسید. به‌طورکلی برای رسیدن از تهران به لاهیجان، نزدیک 5 ساعت در راه هستید. اگر قصد سفر هوایی دارید، باید از فرودگاه مهرآباد بلیت خود را به مقصد رشت بگیرید و پس از رسیدن به فرودگاه سردار جنگل در رشت، با کرایه خودرو، تاکسی و یا اتوبوس به سمت لاهیجان بروید. 

راهنمای سفر به لاهیجان؛ سوغاتی چه بخریم؟

لاهیجان شهر چای است و زمانی که به دیدن این شهر باشکوه بروید و در بام سبز آن، در مجموعه تله‌کابین احرار، سفری هوایی را به سمت قله تاج خروس تجربه کنید، زیبایی این مزارع چای را زیر پای خود خواهید دید. بنابراین چای اولین گزینه‌ای است که درمورد سوغات لاهیجان به ذهن‌مان می‌رسد. مورد بعدی برنج لاهیجان است که اگر در اواخر شهریور و اوایل مهر سفر به شهر لاهیجان را انتخاب کنید، با توجه به برداشت برنج در این بازه زمانی، می‌توانید برنج تازه بگیرید. اما سوغات سوم نیز کلوچه است؛ کلوچه لاهیجان بسیار معروف است و کلوچه نوشین و کلوچه نادری از بهترین نوع آن است. از دیگر سوغاتی‌های لاهیجان می‌توانیم مربا، ترشی و انواع ماهی را معرفی کنیم. اگر عاشق صنایع دستی هستید، از لاهیجان می‌توانید دست‌سازه‌های منبت‌کاری، خراطی، معرق، ابریشم، حصیر، سرامیک و نمد را بگیرید و دوستان‌تان را خوش‌حال کنید. 

بازار سنتی؛ لذت خرید محلی در بازدید از لاهیجان

اگر دوست دارید از بهترین جای ممکن برای دوستان‌تان سوغاتی تهیه کنید، بازار محلی لاهیجان پیشنهاد ما به شماست. در این بازار خوب محلی، واقع در میدان چهارپادشاهان و خیابان کاشف شرقی، می‌توانید بهترین نوع چای، برنج و کلوچه را پیدا کنید و سوغاتی‌های خود را با تهیه زیتون پرورده، مربا و سیرترشی‌های فوق‌العاده شمالی نیز تکمیل کنید. 

 راهنمای سفر به لاهیجان؛ جاهای دیدنی شهر

یک روز خود در لاهیجان زیبا را به شیطان کوه باوقار و منحصربه‌فرد اختصاص دهید؛ در این بخش جذاب لاهیجان که مهم‌ترین جاذبه دیدنی آن نیز محسوب می‌شود، می‌توانید از آبشار شیطان کوه دیدن کنید، در اطراف استخر لاهیجان به هواخوری بپردازید و به بام سبز که قله شیطان کوه است بروید و پس از کافه‌گردی و چرخ‌وفلک‌سواری و خوش‌گذرانی در شهربازی مجموعه، سوار تله‌کابین مجموعه احرار شوید و به سمت تاج خروس سرسبز حرکت کنید.

دیگر جاذبه‌های طبیعی لاهیجان

تالاب سوستان، پارک جنگلی میرصفا، جنگل تاریک لاهیجان و تالاب امیرکلایه از دیگر جاذبه‌های طبیعی لاهیجان دیدنی است که در سفر خود به این شهر، نباید از قلم بیندازید. دوربین خود را بردارید و به دیدن تالاب‌های زیبا با گل‌های نیلوفر شناور و انواع پرنده و گونه‌های جانوری آبزی بروید و بعد، برای پیاده‌روی در پارک‌های جنگلی آماده شوید. 

اماکن تاریخی در سفر به شهر لاهیجان 

در سفر به شهر لاهیجان از اماکن و ابنیه تاریخی نیز غافل نشوید؛ اولین آن موزه تاریخ چای است که مقبره پدر چای ایران، ملقب به چای‌کار، نیز در آن واقع شده است. مسجد اکبریه، ناحیه تاریخی‌توریستی شیخانبر، حمام تاریخی گلشن متعلق به دوره قاجار و بقعه شیخ زاهد گیلانی نیز از جمله دیدنی‌های تاریخی این شهر است. 

مراکز خرید خوب در بازدید از لاهیجان

بهترین مراکز خرید لاهیجان

اگر محصولات محلی خود را از بازار سنتی تهیه کردید، برای خرید انواع البسه و کیف و کفش، می‌توانید راهی مراکز خرید مدرن‌تر لاهیجان شوید؛ از بهترین مراکز خرید لاهیجان، برج نادری، مرکز خرید ولیعصر و پاساژ شهر سبز را می‌توان نام برد که در ادامه، آدرس هرکدام را برای‌تان می‌نویسیم.

آدرس برج نادری: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان صاحب‌الزمان، بلوار امام رضا.

آدرس مرکز خرید ولیعصر: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان امام خمینی، میدان شهدا، خیابان شهدا، میدان فیض. 

آدرس پاساژ شهر سبز: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان امام خمینی، میدان چای.  

رستوران‌های لاهیجان

غذاهای اشتهابرانگیز شمالی بین تمام اقوام ایرانی بسیار محبوب و پرطرفدار است؛ غذاهایی که حتی شنیدن نام‌شان دهان‌تان را آب می‌اندازد. انواع ماهی با طبخ حرفه‌ای سرآشپزان چیره‌دست لاهیجی، کباب ترش، مرغ و آلوی لاهیجان، میرزاقاسمی و مرغ‌فسنجان مخصوص لاهیجان در کنار ماست و لبنیات محلی، از جمله این غذاها است. برای این‌که از صرف این غذاها حسابی لذت ببرید، باید بهترین رستوران‌های لاهیجان را بشناسید؛ رستوران زیبا، سفره‌خانه شاندیز و رستوران وحید از جمله این غذاخوری‌های محبوب است که در ادامه آدرس‌شان را برای‌تان می‌آوریم.

آدرس رستوران زیبا: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان مطهری، بلوار امام رضا. 

آدرس سفره‌خانه شاندیز: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان ایرج کشاورز، بلوار انصاری.

آدرس رستوران وحید: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان صاحب‌الزمان، بلوار امام رضا، خیابان گلستان چهارم.
بهترین هتل‌های لاهیجان

 برای این‌که اقامتی راحت را تجربه کنید و به‌آسانی بتوانید به تمام نقاط مهم شهر دسترسی داشته باشید، باید بهترین اقامتگاه‌های لاهیجان را بشناسید؛ هتل جهانگردی، ابریشمی و هتل فجر از جمله این هتل‌ها است که با پرسنلی خوش‌برخورد و خدمات رفاهی مناسب، لذت سفرتان را دوبرابر می‌کند.

آدرس هتل جهانگردی: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان مطهری، میدان خلیج فارس.

آدرس هتل ابریشمی: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان مطهری، بلوار امام رضا.

آدرس هتل فجر: استان گیلان، شهر لاهیجان، بلوار خلیج فارس، خیابان شیخ زاهد.

بیمارستان‌های لاهیجان

برای اطلاع بیشتر شما و آرامش خیال‌تان، در قسمت پایانی مقاله چند تا از بهترین مراکز درمانی لاهیجان را معرفی می‌کنیم تا در سفر خود در صورت نیاز، به این مراکز درمانی مراجعه و از خدمات‌شان استفاده کنید.

بیمارستان 22 آبان: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان کوشالی، بلوار امام خمینی، کنارگذر امام خمینی.

بیمارستان دکتر پیروز: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان انتظام، خیابان کشاورز. 

بیمارستان شفا: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان هاشمی نژاد، خیابان کاشف شرقی. 

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان صاحب‌الزمان، بلوار خلیج فارس، خیابان شیخ زاهد. 

کلام آخر سه کلیک درباره راهنمای سفر به لاهیجان

در این مقاله درمورد سفر به لاهیجان و سایر مختصات آن صحبت کردیم و امیدواریم مفید بوده باشد؛ این شهر شگفت‌انگیز با جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی و تفریحی فراوان، میزبان خوبی برای شما خواهد بود؛ فقط کافی است پیش از سفر خود، از امکانات ویژه این شهر مطلع باشید تا بتوانید بهتر برای سفرتان به لاهیجان تماشایی، برنامه‌ریزی کنید.

نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید در تعطیلات بعدی‌تان راهی لاهیجان دوست‌داشتنی گیلان شوید؟

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران