Vancouver

معرفی شهر ونکوور؛ بهترین شهر دنیا

ونکوور یکی از بهترین شهرهای دنیا است. وجود طبیعت بکر و دست‎‌نخورده، اقتصاد باثبات، دانشگاه‌های معتبر جهانی و امکانات رفاهی ایده‌آل باعث شده تا خیلی‌ها زندگی در این شهر را ترجیح دهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، در معرفی شهر ونکوور با ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این شهر به دست آورید. 

ونکوور در کدام کشور قرار دارد؟

Vancouver

شهر ونکوور در منطقه پایین‌تر از (جنوب غربی) بریتیش کلمبیا در غرب کانادا واقع شده‌است. شهری ساحلی که در کنار اقیانوس آرام قرار دارد و نامش را از کاوشگری که این شهر را کشف کرده‌است، گرفته. این شهر برای اولین بار توسط کاپیتان بریتانیایی جورج ونکوور کاوش شد و از این رو نامش را ونکوور گذاشتند. 

کشور کانادا با مساحت و خصوصیاتی که در همه زمینه‌ها دارد، دارای شهرهای بی‌نظیر و محبوب زیادی است. برخی از این شهرها شامل: 

کبک: شهر کبک یکی از زیباترین و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است و در رتبه‌بندی QS، یعنی بهترین شهرهای جهان در رتبه ۸۸ قرار دارد. یکی از بهترین دانشگاه‌های این شهر دانشگاه بیشاپ است که در یکی از بهترین ایالت‌های کانادا برای زندگی قرار دارد.

کلگری: کلگری به عنوان چهل و هفتمین شهر برتر جهان و به عنوان پایتخت انرژی کانادا شناخته می‌شود. این شهر بخشی از استان آلبرتا است و به دلیل تلاش‌هایش برای ایجاد انقلابی در مصرف سوخت فسیلی در جهان معروف شده‌است. 

مونترال: مونترال رتبه چهل و یکمین شهر برتر جهان را به خود اختصاص داده‌است و دلیل خوبی هم دارد. این شهر به عنوان قلب فرانسوی عجیب‌و‌غریب کانادا و احتمالاً کل منطقه آمریکای شمالی شناخته می‌شود. مونترال را یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی می‌دانند. این شهر با ساختمان‌های قدیمی و معماری منحصربه‌فردش می‌تواند شما را فوراً به یک شهر فرانسوی در اروپا برساند.

اتاوا: این شهر به لحاظ آموزشی و مدارس از کیفیت بالایی برخوردار است. این شهر همچنین دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بسیار بالایی است که در رتبه 80 جهان قرار دارد. از طرفی اتاوا سالانه تعداد زیادی شغل ایجاد می‌کند که مهاجران زیادی را از سراسر جهان به اینجا می‌کشاند. 

ادمونتون: ادمونتون به عنوان “شهر جشنواره‌ها” شناخته می‌شود. این شهر همچنین دانشگاه آلبرتا را در خود جای داده‌است که رتبه 59 جهانی را داراست. 

معرفی شهر ونکوور

همراه با مناطق اطراف شهر، ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در جنوب غربی کانادا است. ونکوور در سال 1886، به ثبت رسید و در گذر‌ زمان رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. تکامل راه‌آهن و بندر دریایی این شهر را به کلی تغییر داده و به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل کرده‌است. 

اقتصاد شهر به بخش‌های مختلف از جمله جنگل‌داری، گردشگری، توسعه نرم‌افزار، بیوتکنولوژی و غیره بستگی دارد. از نظر قابل زندگی‌ترین شهر، ونکوور موقعیت خوبی دارد. این شهر همچنین مرکز بسیاری از رویدادها و بازی‌های بین‌المللی است. شاید به همین دلیل است که بلیط هواپیما ونکوور یکی از محبوب‌ترین مقاصد به‌حساب می‌آید.

بسیاری از شرکت‌های مبتنی بر فناوری در کانادا، پایگاهی را در ونکوور راه‌اندازی کرده‌اند و فرصت‌های شغلی متعددی را برای افرادی که مایل به اقامت در ونکوور هستند، باز می‌کنند. همه این عوامل باعث شده تا ونکوور به رتبه سی‌وچهارمین شهر برتر جهان برسد و مهاجران زیادی به این شهر سرازیر شوند. البته این‌ها همه چیز درباره شهر ونکوور نیست و در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این شهر به شما ارائه خواهیم کرد. 

اطلاعات کلی شهر ونکوور

Vancouver

نام شهر: Vancouver

استان: بریتیش کلمبیا

زبان: انگلیسی (58 درصد) و فرانسوی (یک درصد) و41 درصد باقی‌مانده چینی، پنجابی و… 

 مذهب: مسیحیت 

جمعیت: 672,857

واحد پول: دلار کانادا با کد اختصاری CAD

اختلاف ساعت ایران با شهر ونکوور کانادا: 11 ساعت و 30 دقیقه ساعت تهران از ونکوور جلوتر است.

طول پروازهای تهران ونکوور: 13 ساعت و 39 دقیقه

آب و هوای شهر ونکوور

بهار در ونکوور خنک و بارانی است و می‌توان آن را از مرطوب‌ترین فصل‌های این شهر دانست. در خرداد ماه، هوا رو به گرمی می‌رود و فعالیت‌های بیرون از خانه و جشنواره‌ها رنگ‌وبویی دیگر می‌گیرند. 

بهترین فصل ونکوور تابستان است. دما کم‌کم افزایش پیدا می‌کند، اما نه خیلی گرم. به همین دلیل است که این فصل را بهترین زمان برای سفر می‌دانند. طبیعت ونکوور در تابستان زنده می‌شود و تا چشم کار می‌کند همه‌جا سرسبز است. هوایی نه چندان گرم و آفتابی نه چندان سوزان! 

پاییز معتدل و دلپذیر است. دما به تدریج شروع به کاهش می‌کند و احتمال بارندگی افزایش می‌یابد. روزها کوتاه‌تر و رنگ‌های پاییزی زیباتر خواهند بود. 

برخلاف شهرهای دیگر کانادا، ونکوور از سرمای سخت این کشور برخوردار نیست و زمستانی متعادل دارد. میزان بارش برف تقریبا زیاد است و دما اغلب به زیر صفر نمی‌رسد.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های ونکوور

علاوه بر سابقه طولانی به عنوان یک مرکز تجاری مهم، بندر و منطقه صنعتی، ونکوور به دانشجویان بین‌المللی یک مکان زیبا و دیدنی برای تکمیل تحصیلات خود در دانشگاه‌های معتبر خود ارائه می‌دهد. زندگی در شهر ونکوور برای دانشجویان بهترین فرصت برای کسب علم و مهارت است. 

در معرفی شهر ونکوور؛ لازم دانستیم تا برخی از دانشگاه‌های محبوب و برتر این شهر را نام ببریم:

دانشگاه بریتیش کلمبیا

University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا که قبلاً به عنوان کالج دانشگاه مک گیل بریتیش کلمبیا شناخته می‌شد، از زمان تأسیس در سال 1908 به یکی از برترین دانشگاه‌های جهان برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده‌است. 

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر که یک دانشگاه بزرگ با نزدیک به 37000 دانشجو، در سال 1965 تأسیس شد. دانشگاه سیمون فریزر به دانشجویان بین‌المللی خود این فرصت را می‌دهد که با کمک اساتید و پشتیبانی لجستیکی، تحقیقات در سطح جهانی را در دانشکده‌ها انجام دهند.

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا در فاصله دو ساعتی از ونکوور، مرکز ایالت بریتیش کلمبیا کانادا، با نزدیک به 4500 دانشجوی بین‌المللی است. این دانشگاه نیز یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در کانادا بوده و به دانشجویان خود این امکان را می‌دهد که هم در کانادا و هم در کشورهای دیگر فرصت تحصیلی خود را انتخاب کنند. 

رفت‌وآمد و گردش در شهر ونکوور

vancouver

در معرفی شهر ونکوور به سیستم حمل‌ونقل پیشرفته این شهر می‌رسیم. وسایل نقلیه عمومی در این شهر به‌حدی پیشرفته و در دسترس هستند که اغلب مردم ترجیح می‌دهند به جای استفاده از ماشین شخصی از این وسایل استفاده کنند. اتوبوس، تاکسی، قطار، مترو، دوچرخه برقی و قایق از جمله این وسایل هستند. 

هزینه های زندگی در شهر ونکوور

ونکوور یکی از شهرهای محبوب کانادا است، این شهر همچنین به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی که پذیرای مهاجران، مشاغل و دانشجویان برای تحصیلات عالی است، شناخته می‌شود. بااین‌حال متوسط هزینه زندگی در ونکوور برای خانواده 2150 دلار، برای دانشجویان 1325 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 1325 دلار است.

در کل برخی از هزینه‌های ماهانه شهر ونکوور شامل:

  • میانگین هزینه ماهانه: 1500 دلار
  • برای یک نفر: 1325 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 1325 دلار
  • برای یک زوج: 2000 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 2150 دلار
  • هزینه اجاره خانه 1 خوابه 40 متری: 1566 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر ونکوور

Canadian visa

از آنجایی که شهر ونکوور یکی از بهترین شهرها برای زندگی است، پس انتظار می‌رود، افراد زیادی برای زندگی این شهر را انتخاب کنند. ویژگی‌هایی مانند اقتصاد پویا، کیفیت زندگی بالا، امکانات فراوان، زیبایی وصف‌نشدنی شهر و… از جمله دلایلی هستند که اغلب افراد را به شهر ونکوور می‌کشانند. 

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ونکوور و دریافت ویزای این شهر وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل: 

  • ازدواج با فردی که تابعیت شهر ونکوور را داراست.
  • از طریق سرمایه‌گذاری در  شهر ونکوور
  • فرصت‌های شغلی و کار از راه‌های دیگر مهاجرت به این شهر است.
  • برای ادامه تحصیل می‌توانید تقاضای ویزا مهاجرت این شهر را کنید. 
  • از طریق پناهندگی. 

چگونه ویزای توریستی ونکوور را بگیریم؟

ونکوور با داشتن طبیعتی فوق‌العاده زیبا و مکان‌های دیدنی جذاب، یکی از شهرهای توریستی به‌حساب می‌آید که خیلی برای گشت‌وگذار و تفریح آن را انتخاب می‌کنند. اینجاست که قبل از اینکه قیمت بلیط تهران به ونکوور اهمیت پیدا کند، ویزای توریستی اولویت پیدا می‌کند. 

انواع ویزای توریستی ونکوور

  1. ویزای یکبار ورود: فقط یکبار اجازه ورود به این شهر را خواهید داشت.
  2. ویزای مولتی: اجازه ورود چندین بار در این شهر وجود دارد. 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی ونکوور

  • داشتن تمکن مالی (350 میلیون تومان به بالا)
  • اعتبار حداقل 6 ماهه پاسپورت
  • مدارک شخصی به همراه کپی
  • فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه‌های اخذ ویزا توریستی 

فرودگاه‌ های شهر ونکوور

Vancouver Airport

فرودگاه ونکوور (YVR) دومین فرودگاه شلوغ کانادا است. فرودگاه YVR در 7.5 مایلی جنوب غربی مرکز شهر ونکوور قرار دارد. این فرودگاه برای 9 سال متوالی بهترین فرودگاه آمریکای شمالی توسط Skytrax بوده‌است.

قوانین و فرهنگ شهر ونکوور

تجربه زندگی در شهر ونکوور به عنوان یکی از برترین شهرها برای زندگی، می‌تواند عالی باشد. جالب است بدانید که این شهر ده سال مداوم و پشت‌سرهم جزو بهترین شهرهای دنیا بوده‌است. برخی از نکات جالب و مهم درباره ونکوور شامل موارد زیر است: 

  • در تولید فیلم های تلویزیونی، ونکوور پس از لس‌آنجلس در رتبه دوم قرار دارد و به همین دلیل آن را به هالیوود شمال می‌شناسند.
  • ترمینال کشتی‌های کروز ونکوور چهارمین ترمینال بزرگ جهان است. بیشتر کشتی‌ها از اینجا به سمت آلاسکا حرکت می‌کنند.
  • یکی از محبوب‌ترین کارهای زیبایی، بوتاکس، برای اولین بار در ونکوور اختراع شد. 
  • ونکوور دارای دهمین پارک مرکزی بزرگ به نام پارک استنلی است.
  • 40 درصد جمعیت ونکوور مهاجر هستند.
  • ونکوور یکی از گرم‌ترین شهرهای کانادا است. و هر سال فقط 11 روز برف می‌بارد و بیشتر بارندگی به صورت باران است.
  • ونکوور به دلیل اسکی یک جاذبه عالی است. دارای سه کوه (کوه سرو، کوه گروس و کوه سیمور) است که در آنها مهیج‌ترین چست‌های اسکی وجود دارد. 
  • ونکوور دارای طولانی‌ترین استخر آب شور است. اندازه آن 137.5 متر (451 فوت) است.
  • ونکووری‌ها خیلی اهل احوالپرسی طولانی نیستند و بلافاصله به سراغ موضوع اصلی می‌روند.
  • اگر به خانه یک ونکووری دعوت شدید، بهتر است یک هدیه همراه‌تان ببرید. 

معرفی شهر ونکوور در یک کلام!

ونکوور یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا در کانادا است و به دلیل زندگی شبانه عالی و فرصت‌های شغلی و تحصیل در خارج از کشور به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده‌است. خصوصیات زیادی وجود دارد که ونکوور را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی در کانادا اضافه کند که ما در این مقاله به برخی از آن‌ها کردیم. 

قیمت بلیط هواپیما ونکوور را بررسی کنید!

نظرات کاربران