پوکت به چی معروفه؟ از طبیعت تماشایی تا غذاهای لذیذ

پوکت به چی معروفه؟ از طبیعت تماشایی تا غذاهای لذیذ

تایلند یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب آسیا است. این بهترین بودن دلایل واضحی دارد. وجود سواحل خیره‌کننده، طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز، زیست شبانه هیجان‌انگیز و البته سبک سفر لوکس و تجملاتی از دلایلی است که بسیاری از گردشگران تایلند را برای سفر انتخاب می‌کنند. جزیره پوکت را می‌توان قطب گردشگری تایلند دانست. پوکت بزرگترین جزیره تایلند است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. شاید با شنیدن نام این جزیره سوال پوکت به چی معروفه به ذهنتان برسد. این سوال جواب‌های زیاد و متنوعی دارد. پوکت از آن دست مکان‌هایی است که به راحتی تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و گردشگری نیست که در سفر به پوکت خسته شود. اگر برای استراحت و پیدا کردن کمی آرامش به پوکت سفر می‌کنید سواحل زیبا و دیدنی این جزیره میزبان خوبی برای شما خواهند بود. سواحل پوکت بهترین مناظر غروب آفتاب را دارد و این تصاویر را هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. برای جواب سوال پوکت به چی معروفه می‌توان به معابد قدیمی و زیبا، امکانات رفاهی لوکس و رستوران‌های محلی فوق‌العاده نیز اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بعضی دیگر از دلایل معروفیت پوکت را بررسی کنیم.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

پوکت به چی معروفه؟ سواحل و جزایر دیدنی

پوکت به چی معروفه؟

یکی از واضح‌ترین جواب‌ها به سوال پوکت به چی معروفه، سواحل دیدنی و جزایر آرام است. سواحل از جمله محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت هستند. بسیاری از سواحل پوکت به امکانات مناسب برای ورزش‌های آبی مثل غواصی، اسنورکلینگ و قایقرانی مجهز هستند. حتی اگر به این ورزش‌ها علاقه ندارید می‌توانید در آب‌های شفاف و تمیز این سواحل شنا کنید یا به یکی از جزایر نزدیک بروید و در طبیعت زیبای آنها بگردید. سواحل و جزایر را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل معروفیت پوکت دانست.

پوکت به چی معروفه؟ ساحل زیبای آزادی

ساحل آزادی یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت است. این ساحل فوق‌العاده زیبا تنها 10 دقیقه از مرکز شهر پوکت فاصله دارد و یکی از دلایل معروفیت پوکت به شمار می‌رود. اگر به گشتن در نقاط بکر و دست‌نخورده علاقه دارید حتما به ساحل آزادی بروید و از آرامش و مناظر فوق‌العاده آن لذت ببرید. در این ساحل می‌توانید تا حدی به آن بخش از جواب سوال پوکت به چی معروفه که مربوط به سواحل و طبیعت زیبای آن می‌شود برسید. گردش در این ساحل آرام و زیبا را به خصوص به زوج‌های جواب پیشنهاد می‌کنیم قطعا خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به پوکت خواهد بود.

رزرو بلیط هواپیما سه کلیک

ساحل کاتا

در ادامه یافتن جواب سوال پوکت به چی معروفه به ساحل کاتا می‌رویم. این ساحل یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت است و بسیاری از مردم و گردشگران برای گذراندن یک روز آفتابی و شنا در آب‌های زلال اطراف جزیره به ساحل کاتا می‌روند. از آنجا که ساحل کاتا یکی از دلایل معروفیت پوکت به حساب می‌آید در بیشتر مواقع شلوغ است و زیبایی‌های آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ساحل کاتا برای وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان مناسب است.

ساحل کارون

ساحل کارون پوکت

همانطور که اشاره کردیم سواحل یکی از دلایل معروفیت پوکت هستند و ساحل کارون یکی از معروف‌ترین سواحل این جزیره است. ترکیب رنگ سفید شن‌های ساحل و آبی فیروزه‌ای دریا تصویر فوق‌العاده‌ای بوجود آورده است. می‌خواستید بدانید پوکت به چی معروفه؟ قطعا ساحل کارون یک جواب قاطع برای این سوال است. این ساحل معمولا در بخش شمالی کمی خلوت‌تر است و اگر دوست دارید به دور از شلوغی و جمعیت استراحت و تفریح کنید به این بخش بروید. بسیاری از زوج‌ها و گردشگرانی که به تنهایی سفر می‌کنند این ساحل را برای استراحت انتخاب می‌کنند.

جزایر دوقلوی کُه راچا از دلایل معروفیت پوکت

تا به اینجا متوجه شدیم که سواحل و جزایر از دلایل معروفیت پوکت هستند. یکی از زیباترین و معروف ترین جاهای دیدنی پوکت جزیره کُه راچا است که در بیست کیلومتری پوکت قرار دارد.  کُه راچا در واقع از دو جزیره دوقلو تشکیل شده که به نام‌های کُه راچا یای و کُه راچا نوی شناخته می‌شوند. احتمالا تصاویر سواحل ماسه‌ای سفید در کنار آب‌های آبی این جزیره را در شبکه‌های اجتماعی بسیاری دیده‌اید. اگر به غواصی و ماجراجویی در بین صخره‌های مرجانی علاقه دارید جزایر کُه راچا بهترین مکان برای این کار است.

جاذبه‌های گردشگری از دلایل معروفیت پوکت

جواب سوال پوکت به چی معروفه تنها به مناظر طبیعی و سواحل محدود نمی‌شود. این جزیره زیبا علاوه بر شگفتی‌های طبیعی جاذبه‌های فرهنگی بسیاری دارد. بعضی از معتبرترین معابد بودایی دنیا در پوکت قرار دارند. این جاذبه‌ها بخشی از دلایل معروفیت پوکت هستند و حتی بعضی از آنها را به صورت رایگان می‌توانید ببینید.

پوکت به چی معروفه؟ مجسمه بودای بزرگ

پوکت به چی معروفه؟

اگر از کسی بپرسید پوکت به چی معروفه احتمالا به معابد و مجسمه‌های بودا اشاره می‌کند. مجسمه بودای بزرگ یکی از دیدنی های معروف پوکت به شمار می‌رود. این مجسمه 45 متری مرمری و سفید رنگ از همه جای پوکت قابل دیدن است. مجسمه بودای بزرگ یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت است و در بین پیروان آیین بودا جایگاه ویژه‌ای دارد. هنگام بازدید از مجسمه بودای بزرگ می‌توانید مناظر فوق‌العاده جزیره را نیز می‌توانید ببینید. جای تعجب نیست اگر کسی در جواب سوال پوکت به چی معروفه به مجسمه بودای بزرگ اشاره کند.

لائم پرومتِپ

لائم پرومتپ یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت است. از این نقطه که بین مردم به لائم خائو نیز شهرت دارد می‌توانید زیباترین مناظر جزیره را ببینید. بسیاری از عکاسان حرفه‌ای برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده از منظره غروب آفتاب به این نقطه می‌روند. لائو پرومتِپ از جنوبی‌ترین قسمت پوکت قرار دارد و مناظر شگفت‌انگیز آن از دلایل معروفیت پوکت است.

شهر قدیمی پوکت از دلایل معروفیت پوکت

قطعا شهر قدیمی پوکت یک جواب قاطع برای سوال پوکت به چی معروفه است. این شهر تاریخی در مرکز شهر پوکت قرار دارد و از مراکز فرهنگی شهر به شمار می‌رود. حین گردش در خیابان‌ها و کوچه‌های سنگفرش و قدیمی این شهر کافه‌ها، غذاخوری‌های سنتی و مغازه‌های سوغاتی بسیاری را می‌بینید. خانه‌ها و ساختمان‌های شهر قدیمی بیش از 100 سال قدمت دارند و به سبک پرتغالی ساخته شده‌اند. فضای پرجنب‌وجوش شهر قدیمی بهترین فرصت برای غرق شدن در زندگی روزانه مردم جزیره است.

پوکت به چی معروفه؟ ماساژ‌های درمانی و اسپا!

پوکت به چی معروفه؟ ماساژ‌های درمانی و اسپا!

قطعا پیش از این نام اسپای تایلندی به گوشتان خورده است. اگر از ما بپرسید پوکت به چی معروفه می‌گوییم سالن‌های ماساژ و اسپای تایلندی مجهز. قطعا بهترین خدمات مربوط به سلامتی و مراقبت از بدن را در تایلند و پوکت پیدا می‌کنید. چندین استراحتگاه مجهز به آبگرم و سالن‌های درمانی در پوکت ساخته شده است. فرقی نمی‌کند به تنهایی سفر می‌کنید یا با خانواده در این جزیره زیبا مراکز اسپا و سلامتی زیادی وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید و از خدمات آنها بهره ببرید. مهمترین نکته درمورد مراکز اسپا در پوکت این است که برای تمام بودجه‌ها مناسب هستند و مهمانان می‌توانند از یک ماساژ ساده و ارزان در کنار ساحل تا یک جلسه ماساژ و آب‌ درمانی در هتل‌های مجلل خدمات مناسب خود را انتخاب کنند. 

سنگچوری اسپا در هتل بانیان تری پوکت

اگر در سفر به پوکت به دنبال تجدید قوا هستید باید حتما سری به سنگچوری اسپا در هتل بانیان تری پوکت بزنید. این مجموعه لوکس و دیدنی قطعا یکی از دلایل معروفیت پوکت است. سنگچوری اسپا را لوکس‌ترین آبگرم دنیا می‌دانند. ماساژ در این مجموعه به کمک مواد طبیعی انجام می‌شود و خاصیت درمانی این ماساژ‌ها بسیار معروف است. در سنگچوری اسپا در هتل بانیان تری پوکت سه مدل خدمات به نام‌های چِویت، چِوا و رویال بانیان ارائه می‌شود.

اسپای لتس ریلکس در بوت لاگون پوکت

یکی از معروف‌ترین خدمات ماساژ و اسپا در بوت لاگون پوکت ارائه می‌شود. این خدمات شامل ماساژ پا و ماساژ با روغن گرم است. این مرکز ماساژ و اسپا یکی از بهترین مراکز ماساژ پوکت است و با ارائه خدمات با کیفیت و پکیج‌های خاص گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اسپا در تورکویز کُو

پوکت به چی معروفه؟

تورکویز کُو یک مرکز اسپای مجهز است که در ساحل قرار دارد. این مرکز در واقع چندین ویلای شخصی است که همگی به وان‌های زیبای مرمری مجهز هستند. در این ویلاها می‌توانید در وان‌های مرمری آبگرم استراحت کنید یا زیر دوش‌هایی که داخل فضای باز قرار دارند حمام کنید. علاوه‌براین در این ویلاها اتاق‌های بخار مخصوصی وجود دارد که برای تولید بخار در آنها از گیاهان درمانی تایلندی استفاده می‌کنند که برای سلامتی بسیار مفید هستند. هنوز هم می‌پرسید پوکت به چی معروفه؟ قطعا جواب مراکز اسپا و ماساژ مجهز است.

پوکت به چی معروفه؟ خرید با هر بودجه‌ای

فرقی ندارد قصد خرید سوغاتی دارید یا عاشق خرید هستید باید بدانید خرید یکی از دلایل معروفیت پوکت است. پوکت به چی معروفه؟ به اینکه با هر بودجه‌ای می‌توانید خرید خوبی داشته باشید. پوکت هم بازارهای سنتی و روزانه دارد هم بازارهای شبانه‌روزی و مراکز خرید مجلل و بین‌المللی. در این بازارها می‌توانید انواع اجناس را با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. 

مرکز خرید جانگسیلون

مرکز خرید جانگسیلون یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت است. این مرکز خرید مدرن در نزدیکی جاده بانگلا قرار دارد و سوپرمارکت معروف بیگ سی اکسترا نیز در آن شعبه دارد. این مرکز خرید که یکی از دلایل معروفیت پوکت است بیش از 200 فروشگاه دارد و مطمئن باشید هرچیزی که بخواهید را در آنها پیدا می‌کنید. اگر اهل خرید از برندهای معتبر هستید مرکز خرید جانگسیلون بهشت شما خواهد بود. 

بازار ویکند پوکت

بازار ویکند پوکت

اگر با بودجه کم سفر می‌کنید در بازار ویکند پوکت می‌توانید اجناس کپی برندهای محبوب را با قیمتی به مراتب‌ پایین‌تر خریداری کنید. حتی اگر قصد خرید ندارید قدم زدن در بازار ویکند و تماشای غرفه‌ها و مغازه‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد. این بازار یکی از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت است و فضای زنده و پرجنب‌وجوش آن توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

پوکت به چی معروفه؟ خرید در سنترال پوکت

گفتیم که یکی از جواب‌های سوال پوکت به چی معروفه امکان خرید برای همه بودجه‌ها است. قطعا در کنار مراکز خرید و بازارهای معمولی مراکز خرید لوکس و سطح بالا نیز در پوکت خودنمایی می‌کنند. یکی از معروف‌ترین مراکز خرید پوکت که در سطح جهانی قرار دارد سنترال پوکت است که بهترین برندهای لوکس دنیا در آن شعبه دارند. علاوه بر فروشگاه‌های متنوع چندین رستوران درجه یک تایلندی نیز در این مرکز خرید شعبه دارند. هرگاه از خرید خسته شدید می‌توانید به پارک بازی این مجموعه بروید و ساعتی را به استراحت و تفریح بپردازید.

کینگ پاور پوکت

حال که خرید را به عنوان یکی از دلایل معروفیت پوکت معرفی کردیم بد نیست سری به یکی دیگر از مراکز خرید پوکت بزنیم. مرکز خرید کینگ پاور پوکت یک فرق اساسی با دیگر مراکز خرید دارد؛ شما در کینگ پاور پوکت بدون پرداخت عوارض گمرکی خرید می‌کنید و قیمت بسیاری از اجناس بسیار پایین‌تر از فروشگاه‌های معمولی است. در این مرکز خرید که از معروف ترین جاهای دیدنی پوکت نیز به شمار می‌رود طیف وسیعی از اجناس از ساعت‌های گران‌قیمت تا لوازم الکترونیکی لوکس و دیگر اجناس را می‌توانید تهیه کنید.

پوکت به چی معروفه؟ غذاهای خوشمزه

پوکت به چی معروفه؟

پوکت را می‌توان یک فودکورت بسیار بزرگ در نظر گرفت که انواع غذاهای محلی و تایلندی و بین‌المللی در آن سرو می‌شود. پس بله، اگر از ما بپرسید پوکت به چی معروفه قطعا غذاهای خوشمزه یکی از جواب‌ها خواهد بود. تنوع غذایی در این جزیره هرکسی را به وجد می‌آورد. صرفنظر از چشیدن یک ظرف نودل خوش‌طعم یا لذت بردن از حال‌وهوای یک رستوران محلی خوب، غذا خوردن در پوکت تبدیل به یک فعالیت سرگرم‌کننده شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل معروفیت پوکت است. در سفر به پوکت از غذاهای تایلندی غافل نشوید مخصوصا غذاهای دریایی که از محبوب‌ترین غذاها در پوکت هستند.

با رزرو هتل سه کلیک برای یک سفر فوق العاده آماده شوید.

پی‌آر‌یو

پی‌آر‌یو یکی از معروف ترین رستوران های پوکت است. این رستوران که فضایی دلنشین و مبتکرانه دارد نزدیک به دریا واقع شده است. بسیاری از زوج‌های جوان این رستوران را به دلیل فضای رمانتیکش انتخاب می‌کنند. غذاهای این رستوران با تازه‌ترین مواد اولیه که بخشی از اکوسیستم تایلند هستند تهیه می‌شوند. منوی رستوران پی‌آر‌یو با تغییر فصل عوض می‌شود و غذاهای متناسب با فصل به آن اضافه می‌شود این رستوران به غذاهای خوشمزه‌اش از دلایل معروفیت پوکت است.

چارم داینینگ گالری

حال که غذاها از دلایل معروفیت پوکت هستند بیایید سری به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های جزیره بزنیم. در چارم داینینگ گالری از روش‌های سنتی برای طبخ غذا استفاده می‌شود و در این روش‌ها طعم حقیقی غذا حفظ می‌شود. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به کاری ماهی پنانگ و خمیر میگو با خورش گوشت میگو اشاره کرد. در صورتی که دوست دارید در محیط خصوصی غذا بخورید می‌توانید از اتاق ناهارخوری این رستوران استفاده کنید.

رستوران شناور کروویت رافت از دلایل معروفیت پوکت

رستوران شناور کروویت رافت از دلایل معروفیت پوکت

وقتی در جواب سوال پوکت به چی معروفه به غذا و رستوران اشاره می‌کنیم یعنی باید توقع دیدن رستوران‌های متفاوت را هم داشته باشیم. یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌های پوکت کروویت رافت است. این رستوران شبیه هیچ رستوران دیگری نیست. کروویت رافت تنها رستوران دریایی شناور در پوکت است. نام این رستوران در راهنمای میشلین 2021 نیز درج شده است. کروویت رافت بین سواحل شرقی پوکت و جزیره مافرائو قرار دارد و برای رسیدن به آن یک سفر دریایی 5 دقیقه‌ای خواهید داشت. دوستداران غذاهای دریایی به هیچ وجه نباید از این رستوران غافل شوند. مهمترین ویژگی کروویت رافت این است که می‌توانید در صورت تمایل در فضای باز بنشینید و ضمن لذت بردن از طعم فوق‌العاده غذا مناظر پانورامای دریا را تماشا کنید.

کلام پایانی

پوکت یکی از زیباترین مقاصد گردشگری تایلند است و به واسطه زیبایی‌های طبیعی و مناظر فوق‌العاده‌اش هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. هر مقصد محبوبی قطعا دلایل خاصی برای محبوبیت خود دارد و پوکت نیز از این قاعده مستثنی نیست. از دلایل محبوبیت و معروفیت پوکت هم می‌توان به مناظر شگفت‌انگیز طبیعی اشاره کرد هم جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دیگر. در مقاله‌ای که خواندید تا حدی به سوال مهم و اساسی پوکت به چی معروفه پاسخ دادیم. امیدواریم سفر هیجان‌انگیزی به سواحل نیلگون و زیبای پوکت داشته باشید.

رویای سفر انفرادی به پوکت را به حقیقت برسانید!

نظرات کاربران