Phuket
15 اردیبهشت 1402
تایلند

رویای سفر انفرادی به پوکت را به حقیقت برسانید!

 چیزی که بسیاری از سفرها را آغاز می کند یک ایده است، یک رویا است و سفر انفرادی به پوکت همان رویایی است که شما باید آن را به حقیقت برسانید. ممکن است خیلی دور از ذهن به نظر برسد، اما در نهایت یک تجربه متحول کننده زندگی  و در واقع الهام بخش یک سفر دیگر خواهد بود.

پوکت که در جنوب تایلند واقع شده است، بزرگترین جزیره این کشور است. این جزیره در ساحل غربی تایلند در در دریای آندامان قرار دارد و به عنوان یک جزیره بزرگ، توسط سواحل بسیار جذاب احاطه شده است. پوکت یک مقصد گردشگری معروف است و برای همه نوع مسافران عالی است. برای مسافران انفرادی امن است، مردم محلی بسیار دوستانه هستند و بسته به بودجه شما گزینه های زیادی برای اقامت وجود دارد. کارهای زیادی برای انجام دادن در سفر انفرادی به پوکت وجود دارد،  سفرهای یک روزه به جزایر همسایه را میتوانید ترتیب دهید تا بتوانید بدون صرف هزینه گزافی از این نقاط شگفت انگیز دیدن کنید.

بلیط هواپیما آنلاین با سه کلیک را یادت نره رزرو کنی!

چرا پوکت را انتخاب کنیم؟

سفر انفرادی به پوکت

 بزرگ‌ترین جزیره تایلند با سواحل سایه‌دار، جنگل‌های بخار‌آلود و صخره‌هایی که با ماهی می‌درخشند، بسیار زیبا است. بیش از 30 ساحل مختلف برای انتخاب وجود دارد که برخی از محبوب ترین آنها ساحل پاتونگ، کاتا، کارون و کامالا هستند، با این حال، می توانید برخی از جاذبه های پنهان پوکت را در فضایی صمیمی تر در قسمت شمالی جزیره پیدا کنید. کارهای زیادی برای انجام در سفر انفرادی به پوکت وجود دارد ،از استخر خصوصی ، نوشیدنی در دست، با پای برهنه، تا پیاده روی در جنگل حیات وحش، معابد پر زرق و برق وتماشای غروب خورشید بر فراز دریا وهمچنین از کلاس‌های ماساژ گرفته تا آشپزی سنتی تایلندی و پیاده روی سبک را یکجا تجربه کنید. 

در سفر انفرادی به پوکت فراتر از ساحل  بازدید کنید. از پله ها به سمت بودای مونگکل سفید 45 متری (148 فوتی) بالا بروید که بر فراز ساحل کاتا برافراشته است. همچنین مناظر خیره کننده ای از غروب خورشید بر فراز دریا وجود دارد. یا در اطراف یکی از پناهگاه های حیات وحش – مانند جنگل بارانی Khao Phra Thaeo در شمال – پرسه بزنید تا نگاهی اجمالی به گیبون ها بیندازید و زیر آبشارها شنا کنید.

فرودگاه بین المللی پوکت را بهتر بشناسید

پوکت یکی از بزرگترین مقاصد سفر در تایلند با 9.29 میلیون بازدید کننده در سال یک مقصد اصلی تعطیلات است و برخی از بهترین سواحل جهان را دارد. فرودگاه بین المللی پوکت 2 گزینه اصلی حمل و نقل را درسفر انفرادی به پوکت ارائه می دهد. محبوب ترین و راحت ترین گزینه استفاده از تاکسی های فرودگاه است. گزینه دوم سفر شما استفاده ازاتوبوس فرودگاه است .

تاکسی های رسمی در فرودگاه پوکت معمولا دارای وسایل نقلیه زرد و قرمز هستند که علامت زرد معروف تاکسی روی سقف آن نصب شده است. تاکسی های فرودگاه پوکت 24 ساعته در دسترس هستند و به تمام مقاصد مختلف جزیره سفر می کنند. میانگین کرایه از فرودگاه پوکت تا شهر پوکت با استفاده از تاکسی متر محاسبه می شود و حدود 24 یورو (920 THB) شامل چمدان و هزینه های اولیه برای یک سفر 45 دقیقه ای محاسبه می شود. با این حال، تاکسی های دولتی و خصوصی نرخ های ثابتی را از فرودگاه پوکت به مقصدهای محبوب در سراسر جزیره در سفر انفرادی به پوکت ارائه می دهند.

فرودگاه پوکت یک شبکه اتوبوس واحد هوشمند به قلب شهر پوکت، ارائه می دهد که هر 1 تا 3 ساعت بسته به زمان روز در دسترس است. اتوبوس هایی که مسیر «فرودگاه به پوکت» را طی می کنند نارنجی هستند و در جلو و عقب «اتوبوس فرودگاه» نوشته شده است. در شرایط ترافیکی عادی، مسیر فرودگاه تا شهر پوکت حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. هزینه بلیط اتوبوس یک طرفه اتوبوس فرودگاه پوکت 3 یورو (115 THB) است و می توان در سفر انفرادی به پوکت آن را مستقیماً از راننده و فقط نقدی خریداری کرد.

 بهترین زمان برای سفر انفرادی به پوکت 

دسامبر یکی از ماه های “خوب” هوای پوکت محسوب می شود. ، گرما و رطوبت هوا کافی است تا نفس شما را بند بیاورد.شاید رطوبت وگرما را تجربه کرده باشید، اما نه هرگز در این سطح. اما لحظه ای که به سواحل پوکت می رسید، فراموش می کنید که مرطوب است و این بار چیزی که نفس شما را بند می آورد، مناظرفوق تصور است. آب آبی زلال  تا جایی که چشم می بیند و شما آن را در فیلم ها ، یا در تصاویر دیده اید. همانطور که درسفر انفرادی به پوکت به سواحل شنی  نزدیک می شوید باور می کنید که هیچ چیز با دیدن همه آن با چشمان خودتان قابل مقایسه نیست.

به دلیل آب و هوای مناسب بین نوامبر و فوریه، این زمان به عنوان فصل اوج و بهترین زمان برای سفر انفرادی به پوکت شناخته می شود. هوا در این زمان خنک و بهاری است. موقعیت گرمسیری پوکت تضمین می کند که این جزیره در طول سال گرم است. پوکت اغلب دمایی بین 23 تا 31 درجه فارنهایت را تجربه می کند.در بیشتر اوقات سال دمای معتدلی دارد و گرم ترین ماه ها آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر است. با این حال، تفاوت قابل توجهی در میزان بارندگی در هر ماه وجود دارد. بادهای موسمی جنوب غربی سپتامبر و اکتبر را مرطوب ترین ماه ها می کند. پس از پایان بادهای موسمی، این فصل سردترین فصل سال در پوکت است . حتی در طول باران‌های موسمی تابش خورشید وجود خواهد داشت، ، زیرا باران در بارش های کوتاه می بارد. 

چند روز برای سفر انفرادی به پوکت کافی است؟

Phuket

پوکت کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و به راحتی می توانید هر چقدر که می خواهید وقت بگذارید. زمان ایده آل برای لذت بردن از جزایر مختلف، فرهنگ، غذا و زندگی شبانه آن هفت روز خواهد بود، اما اگربرای زمان در محدودیت هستید و می خواهید از دیدنی های برجسته پوکت لذت ببرید، چهار روز کافی است.

در سفر انفرادی به پوکت ایمن بمانید تا شاد بمانید

بازدید به تنهایی از پوکت مشکلی ندارد و سفر انفرادی به پوکت یکی از فعالیتهای ایمن شناخته می شود. مثل هر مکان دیگر فقط باید قوانین عقل سلیم را رعایت کنید. اگر هتل شما دور از مرکز شهراست، خیلی دیر به تنهایی برنگردید. پرخاشگری بسیار نادر است، اما چرا ریسک کنید؟ هنگام ملاقات با افراد جدید، کورکورانه به همه اعتماد نکنید، برخی ازهشدارهای  احتیاطی عقل سلیم  را در مورد افرادی که “بیش از حد دوستانه” هستند حفظ کنید. مواظب وسایل خود باشید،اگرچه با استانداردهای آسیای جنوب شرقی، پوکت از اکثر مقاصد تعطیلات گردشگری امن تر است. 

نکات دیگر

احتیاط های معمول سفر را در سفر انفرادی به پوکت رعایت کنید. به خصوص در مناطق تاریک تنها راه نروید و مراقب جیب برها باشید. به صورت تدافعی رانندگی کنید – تایلند نرخ بالایی از تصادفات جاده ای دارد – و بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، مخصوصاً هنگام دوچرخه سواری و پیاده روی. مسافران انفرادی معمولاً سواحل را بهترین مکان برای اقامت می‌دانند،اما بیشترین جرائم نیز در همین مناطق روی می دهد. پوکت مکانی است که باید بیشتر مراقب بود و جنایات علیه گردشگران در حال افزایش است. از قمار (غیرقانونی و اغلب تقلبی) خودداری کنید. همچنین بهتر است از اجاره جت اسکی خودداری کنید، زیرا اجاره دهندگان جت اسکی کلاهبردار و گاهی خشن هستند. پلیس محلی به ندرت از گردشگران جانبداری می کند، در صورت نیاز به کمک ،حتما با پلیس گردشگری تماس بگیرید.

زندگی شبانه در سفر انفرادی به پوکت

سفر انفرادی به پوکت

حد اقل سن نوشیدن 20 سال است (به ندرت رعایت می شود)، و پلیس چشمان خود را تا ساعت 1 بامداد می بندد. برای تجربه ای کمتر توریستی و بیشتر تایلندی، چند شب را در شهر پوکت بگذرانید، جایی که مردم محلی در آن پاتوق می کنند. شکی وجود ندارد که ساحل پاتونگ مکانی است که می‌توانید برای تجربه زندگی شبانه در سفر انفرادی به پوکت به آنجا بروید.

فرهنگ در پوکت!

Phuket

پوکت جزیره ای ساکت و آرام است. اما مانند هر جای دیگری در تایلند، به بودیسم و خانواده سلطنتی تایلند احترام بگذارید، و هرگز درباره پادشاه بد صحبت نکنید. در معابد متواضعانه لباس بپوشید (پاها و بازوها را بپوشانید)، هرگز پاهای خود را به سمت مجسمه بودا نگیرید یا سر آن را لمس نکنید. در سفر انفرادی به پوکت برهنگی اکیداً ممنوع است.

محبوب ترین رستوران ها و غذاخوری های سفر انفرادی به پوکت

پوکت بدون در نظر گرفتن بودجه شما یکی از پایتخت های غذاخوری تایلند است. روستاها با بازارهای غذای خیابانی معطر هستند و در پاییز، شهر پوکت میزبان یکی از بزرگترین جشنواره های غذای گیاهی آسیا است. قبل از سفر انفرادی به پوکت به فلفل تند عادت کنید، چون این جزیره غذاهای منطقه ای عالی دارد، اما تند و آتشین است. ماهی نارگیل کاری gaeng sôm pla  یک غذای ویژه در رستوران های شناور در جزیره نارگیل در شرق پوکت است. بازارهای شبانه شهر پوکت، یا Malin Plaza، میگوهای تایلندی تند می‌پزند و پنکیک‌های شیرین آه‌پونگ و موز ژله‌ای را سرو می‌کنند. و برای صرف غذا روی آب، نمی‌توانید غذاهای منطقه‌ای PRU یا Shimmer یا نوشیدنی‌های غروب آفتاب آنها از دست دهید.

استراحتگاه های مختلفی در سفر انفرادی به پوکت وجود دارد و همه آنها مقرون به صرفه، راحت و مجلل هستند. و بیشتر آنها ، صبحانه های بوفه را در ساعات مختلف روز ارائه می دهند! پوکت برخی از تازه‌ترین غذاهای دریایی را دارد که تا به حال نخورده‌اید. غذای خاص آن‌ها را فراموش نخواهید کرد، پد تای، ترکیبی از رشته فرنگی برنجی که در سس تمر هندی پخته شده است. و همچنین تام خا، ترکیبی از شیر نارگیل و علف لیمو.

رستوران من و تو

اگرچه درهمه جای جزیره غذاهای شگفت انگیزی وجود دارد، اما درسفر انفرادی به پوکت مکان پیشنهادی ما برای غذا خوردن رستوران من و تو است. یک شاه میگو با سیر و سبزی سرخ شده، پخته شده با پنیر و پیش غذا و نوشیدنی را به قیمت حدود 3600 بات که حدود 100 دلار است سفارش دهید. کاملا تازه و خوشمزه، مثل سلاطین غذا بخورید! با این حال، همه این غذاهای شگفت انگیز و ارزان یک نقطه ضعف دارند. تجربه این سطح از غذاهای تازه و لذیذ تایلندی، غذاهای تایلندی را در هر جای دیگری خراب می کند.چون با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست.

رستوران فیل آبی 

سفر انفرادی به پوکت

این رستوران عالی در یکی از مجلل ترین ساختمان ها قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های سفر انفرادی به پوکت به حساب می آید. عمارت پرتغالی چینی که به عنوان خانه فرماندار نیز شناخته می شود، این رستوران را در خود جای داده است. این رستوران معروف در سرتاسر دنیا شعبه دارد. شعبه دیگری در تایلند دارد که در بانکوک است. آنها برخی از بهترین و اصیل ترین غذاهای تایلندی را در یک فضای ناهار خوری سلطنتی دارند. Seng Wa   یک غذای سلطنتی تایلندی است، که در این رستوران باید امتحان کنید Massaman Curry و Khao Yam نیز ارزش امتحان کردن را دارند.

 آدرس: جاده کرابی 96 – زمان: 11:30 صبح الی 14:30 و 18:30 تا ساعت 10:30 شب.

 رستوران مور مو دونگ

 اگر یک تجربه روستایی و بومی چیزی است که به دنبال آن هستید، این می تواند اولین و مهمترین انتخاب شما درسفر انفرادی به پوکت باشد. این رستوران بهترین مکان برای تجربه غذا در پوکت در اصیل ترین محیط آن است. تا آنجا که به غذا مربوط می شود، صف طولانی ماشین ها در بیرون از این رستوران پرهیجان گواه طعم آن است. رستوران غذاهای دریایی Mor Mu Dong nv  مکانی دوستانه است که غذاهای خوب را با قیمت های مناسب سرو می کند. مردم محلی که از طرفداران این مکان نیز هستند، آن را یک رستوران ساده توصیف می کنند. غذای شما در سالاس – سازه ای چوبی با سقف گنبدی و بدون دیوار – سرو می شود که به نوعی از تخصص این رستوران است.

دراین رستوران برخی از بهترین غذاهای محلی را سرو می کنند که باید امتحان کنید مثل مو کوآکلوا، بلک پاک میانگ گونگ و پل پائو.

آدرس: Chalong  بعد از باغ وحش ) زمان: 10:00 صبح تا 9:30 شب)

رستوران سیزل

 یک رستوران ناهار خوری عالی با دکور و فضای داخلی زیبا، مکان مناسبی برای یک شام رمانتیک در سفر انفرادی به پوکت است. منظره غروب خورشید روی پشت بام با یک لیوان نوشیدنی تایلندی را دریک عصر فوق العاده خواهید داشت که باید به برنامه سفر انفرادی به پوکت اضافه شود. این رستوران در بالای ساختمان آویستا قرار دارد و بخشی از یک استراحتگاه لوکس است. صندلی‌ها شامل مبل‌های حصیری مجلل و سالا است. این رستوران همچنین یک آشپزخانه اپن در پشت بام دارد که غذاهای کبابی را درست در مقابل چشمان  شما سرو می کند.

حتما امتحان کنید: استیک کبابی و غذاهای دریایی محبوب هستند.

آدرس: جاده معین نگار 39/9 – زمان: 18:00 الی 10:30 شب

رستوران غذاهای دریایی لایم هین

Lime Hein Seafood Restaurant

 این رستوران که در چند کیلومتری شهر پوکت قرار دارد، بهترین رستوران محلی پوکت به حساب می آید و محبوبیت زیادی در بین مردم محلی دارد. اگرچه این مکان بزرگ است، اما در طول شام  آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود. رستوران بر روی یک سازه چوبی روی آب قرار گرفته است که فضایی عالی را برای یک غذای خوب در سفر انفرادی به پوکت در اختیارتان می گذارد. این رستوران در پخت غذاهای دریایی جنوب تایلند تخصص دارد و برخی از اصیل ترین غذاهای تایلندی را سرو می کند چون از صیدهای دریایی تازه خریداری شده از ماهیگیران درست در آن سوی ساحل استفاده می کند.

حتما امتحان کنید: منوی متنوعی برای انتخاب دارند. بهترین غذاهای آنها  Yam Gung Seaab، Oysters  و Blue Crabs است.

آدرس: 90/11 Soi Baan Laem Hin، جاده Thepkasattri – زمان: 10:00 صبح تا 10:00 شب.

رستوران اردک قرمز:

 این رستوران مکانی دنج در سفر انفرادی به پوکت است و برخی از بهترین غذاهای پوکت راارائه می دهد. این رستوران که بر اساس الگوی یک رستوران بوتیک ساخته شده است، تنها 9 میز دارد و محیط مناسبی را برای استراحتی آرام و در عین حال صمیمی با خانواده و دوستانتان فراهم می کند. این مکان غذاهای پوکت را در یک محیط غربی برای شما به ارمغان می آورد که به نظر می رسد نمونه ای عالی از کنار هم قرار گرفتن شرق و غرب باشد. غذاهای تهیه شده در اینجا با استفاده از مواد تازه تهیه می شوند و از مواد منجمد استفاده نمی شود. اگرچه ممکن است در نگاه اول قیمت ها بالا به نظر برسند، اما اندازه و کیفیت آن، ارزشش ثابت می کند.

حتما امتحان کنید: نودل به سبک تایلندی و مرغ فلفل سیاه با برنج سرخ شده در اینجا بسیار خوشمزه است.

آدرس: 88/3 Soi Khoktanod of Kata Beach Resort, Kata Beach Mueang – زمان: 11:30 صبح تا 11:00 شب.

رستوران پیانگ پرای

 این رستوران آنقدر غذاهای شگفت انگیز برای ارائه دارد که مردم محلی دوست دارند آن را همچون جواهری پنهان برای خود نگه دارند. در هیچ کجا مقالاتی در مورد آن  برای غذا خوردن در سفر انفرادی به پوکت پیدا نمی کنید. موقعیت مکانی رستوران ،آن را به مکانی عالی برای یک شب رمانتیک در پس زمینه آرام و زیبای آبشارهای Bang Pae تبدیل کرده است. فاصله آن با شهر کمی بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید ، اما ارزش رفتن را دارد. دکور و چیدمان رستوران به خصوص برای جمعیت جوان بسیار دلپذیر است. رستوران پیانگ پرای گزینه های نوشیدنی متنوعی مانند  Bussaba Ex-Weisse، Chalawan Pale Ale  و Chatri IPA  دارد که در هیچ جای دیگری در پوکت فرصتی برای چشیدن آنها نخواهید داشت.

آدرس  BangToei, Pa Klok, Thalang District- زمان: 9:00 صبح تا 8:00 شب.

اقامت در سفر انفرادی به پوکت 

phuket

این جزیره پر از دهکده‌های ساحلی توریستی و شلوغ است، کاتای آرام، کارون پرجنب‌وجوش و پاتونگ شلوغ  در فاصله چند دقیقه پیاده روی از ساحل ،محل های  اقامت مناسبی دارند . پوکت با داشتن هاستل ها، بوتیک ها و استراحتگاه های مجلل در همه جا، گزینه ای عالی برای مسافران انفرادی  است.

 اگر بودجه کمی برای سفر انفرادی به پوکت در نظر گرفته اید می توانید آسوده خاطر باشید زیرادر پوکت هاستل های زیادی وجود دارد که اکثر آنها دارای خوابگاه با اتاق‌هایی مناسب هر بودجه‌ای هستند. سواحل شمالی و دماغه‌ها، از جمله خلیج بزرگ بنگتائو در نیمه  هر ماه  ، مکان‌های منزوی‌تر و مجلل‌تری شامل  مجموعه هایی از استراحتگاه های لوکس دارای امکانات مجلل و اسپا هستند که برای نگه داشتن مهمانان در محوطه خدمات کافی ارائه میکنند .در حالی که گردشگران سطح بالا به سورین هجوم می آورند وآنان که طالب  آرامش هستند را می توان در کامالا، نای تون یا نای یونگ یافت.

هاستل  Lub d Phuket Patong

 بهترین هاستل  برای سفر انفرادی به پوکت  Lub d Phuket Patong است، مکانی فوق العاده با امکانات عالی و کارکنان خوش برخورد. (برای رزرو جای خود حتما از قبل رزرو کنید)

هتل لوکسNovotel Phuket City Phokeethra Hotel

این هتل 5 ستاره دارای 180 اتاق در یک ساختمان بلند چشمگیر است که چشم اندازهای عالی از شهر و پوکت را ارائه می دهد. بار روی پشت بام مکانی عالی برای لذت بردن از غروب آفتاب و تماشای مناظر است. این هتل در فاصله چند قدمی تمامی مناظر، مراکز خرید و شهر قدیمی پوکت واقع شده است.

هتل مالیکا

سفر انفرادی به پوکت

 این هتل 4 ستاره اتاق های هوشمند و تمیزدر یک ساختمان سه طبقه در کنار یک استخر بزرگ و محوطه پاسیو با صندلی های آفتابگیر و فضای زیادی برای استراحت و آرامش را ارائه می دهد. اگر می خواهید در سفر انفرادی به پوکت مستقیم به داخل استخر بپرید، اتاقی را در طبقه همکف رزرو کنید که مستقیماً به استخر باز می شود.

هتل The Memory at On Onا

تین هتل خیره کننده به سبک دوران استعماری در قلب شهر قدیمی پوکت در جاده  Phang Nga، 5  کیلومتری مرکز فستیوال پوکت واقع شده است. این هتل اتاق های خصوصی راحت با وای فای رایگان، میز پذیرش 24 ساعته و میز تور ارائه می دهد.

هاستل Phuket Sunny

 این هاستل یک ساختمان قدیمی به سبک دوران استعماری درست در کنار شهر قدیمی است که دارای انواع اتاق ها از خوابگاه دو نفره تا خوابگاه های شش و هفت تخته می باشد. همه چیزهایی که در سفر انفرادی به پوکت نیاز دارید ، از جمله موزه تایلند هوآ، ایستگاه اتوبوس، فروشگاه ها و مکان های زیادی برای خوردن و نوشیدن در فاصله کمی پیاده روی از هاستل هستند.

حمل و نقل در سفر انفرادی به پوکت 

taxi in phuket

Songtheaws   نوعی وانت تاکسی است که به طور مرتب توسط محلی های طبقه کارگر استفاده می شود. هر مرتبه سواری حدود 25-40 THB بسته به مسیر هزینه دارد.

بهتر است از توک‌توک‌ها در پوکت اجتناب کنید، چون رانندگان آن شهرت بدی در تایلند به دلیل کلاهبرداری، شارژ بیش از حد و حتی حمله به خارجی‌ها دارند. اگر اصرار به استفاده از آنها درسفر انفرادی به پوکت دارید، از قبل بدانید که چگونه چانه زنی کنید و حتما روی قیمت  توافق کنید.

تاکسی ها گزینه های ارزان تر و ایمن تر و همچنین در گرما راحت تر هستند. پیدا کردن آنها ممکن است سخت باشد اما می توانید آنها را توسط پذیرش هتل ترتیب دهید. پیدا کردن یک تاکسی که مایل به استفاده ازتاکسی مترباشد می تواند یک چالش باشد. بنابراین هنگام سفارش تاکسی از طریق هتل، به طور خاص از آنها بخواهید ازتاکسی متر استفاده کنند. تاکسی های گرانتر اما راحت تر را می توانید در سواحل پیدا کنید.

 تاکسی موتور سیکلت نیز یک گزینه حمل و نقل در سفر انفرادی به پوکت  است. یک موتور سیکلت را با 200 THB در روز یا یک ماشین  بدون راننده را با قیمت 1000-2000 THB در روز می توانید کرایه کنید.

چنانچه قضد دارید از جاده های آسفالت به مسیرهای خاکی وارد شوید ، دو چرخ بهتر از چهار چرخ هستند. مغازه های اجاره اسکوتر همه جا هستند و هزینه آن کمتر از قیمت یک وعده غذایی ارزان است. اما برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی  حتماً قبل از حرکت از هرگونه فرورفتگی و خراش روی اسکوتر عکس بگیرید و تصویر را با مغازه اجاره اسکوتر به اشتراک بگذارید.

به برنامه گشت و گذار درسفر انفرادی به پوکت 

از جزیره Koh Yao Yai  دیدن کنید

 سواحل دست نخورده، صخره‌های مرجانی مملو از ماهی، کوه‌های پوشیده از جنگل‌های بارانی  کو یائو یای کوچک شبیه افسانه رابینسون کروزوئه است. با یک قایق سواری آسان و کوتاه از پوکت به کو یائو یای بیایید، ودر سفر انفرادی به پوکت  برای یک روز یا یک شب در ساحل لائم هاد ، یک نوار زیبا از ماسه سفید مرواریدی در دریای فیروزه ای شفاف، بمانید.

در آبشار وحشی قدم بزنید

 در مسیرهای جنگلی پارک ملی  Khao Phra Thaeo  پیاده روی کنید ، صدای حیوانات وحشی را بشنوید و به طرف آبشار Bangpae یا Tong Sai بروید: این آبشارها بر فراز صخره‌های پر از شاخ و برگ سرسبز به داخل استخرهای عمیق و شفافی می‌ریزند که برای شنا مناسب هستند.

از یک روستای شناور دیدن کنید

Bang Rong

 دریای اطراف پوکت پر از دهکده های شناور است که ماهیگیران مانند قرن های گذشته در آنجا زندگی می کنند. یک روز را با مردم محلی در  Bang Rong، سپری کنید، نحوه برش نارگیل، درست کردن لاستیک باتیک و شیر، دیدن حیات وحش حرا را بیامورید و از یک غذای سنتی با یک خانواده محلی در سفر انفرادی به پوکت  لذت ببرید.

آیا غروب آفتاب را دوست دارید؟

  باید به    Prom Thep Cape  یا “God’s Cape” در Rawai  بروید تا یکی زیباترین غروبهای زندگی تان را ببینید.

از Phuket FantaSea دیدن کنید

 برای تجربه ای منحصر به فرد و شادمانی بیاد مادنی درسفر انفرادی به پوکت از پارک Phuket FantaSea  ، جایی که به خاطرنمایش های فرهنگی و جادویی شبانه “دیزنی لند آسیای جنوب شرقی” لقب گرفته است، دیدن کنید.

 در کنارKathu Falls استراحت کنید

سفر انفرادی به پوکت

 اگر به دوری از گرما یا شلوغی نیاز دارید، از تایلندی ها یاد بگیرید و درکنار یکی از آبشارهای پوکت استراحت کنید. آبشارهای  Bang Pae، Ton Sai و Kathu Falls همگی مکان های محبوب خوبی برای شروع هستند.

آیا قصد دارید درسفر انفرادی به پوکت غواصی کنید؟

 با Aussie Divers همراه شوید، و لذت یک غواصی حرفه ای با بالاترین استانداردها را در نقاط عالی غواصی فی فی و  بیدا نوک  تجربه کنید. اگر به دنبال غواصی در سفر انفرادی به پوکت هستید، محل اقامتی در نزدیکی اسکله چالونگ رزرو کنید (90٪ قایق های غواصی از آنجا حرکت می کنند).

آیا عاشق رفتن به ساحل هستید؟

Kathu Falls

وقتی در بهشت پوکت هستید، قدم زدن در ساحل همیشه آرامش بخش است. 

ساحل پارادایس یک ساحل زیبا است که قدم زدن در آن برای کسانی که عاشق موسیقی، نوشیدنی و ملاقات با مردم هستند، ضروری است. برای رسیدن به ساحل ، سوار یکی از شاتل های رایگان شوید که شما را به ساحل می رساند. کامالا و کارون به خصوص در عصر توصیه می شود. برای اقامت یک روزه در ساحل برنامه ریزی کنید زیرا هزینه ورودی 200 THB است. از بین بسیاری از ورزش های آبی کایاک  یا  قایق پارویی را انتخاب کنید. اگر عاشق غواصی هستید، ساحل پارادایس یک نقطه عالی با دید شگفت‌ انگیزاست، بنابراین برای ثبت لحظات تان در سفر انفرادی به پوکت یک دوربین زیر آب بگیرید یا حتی می‌توانید آن را اجاره کنید!

ساحل کاتا نوی برای کسانی که عاشق صندلی‌های آفتاب‌گیر، چتر و ماساژ ساحلی هستند عالی است. می توانید از یکی از فروشندگان صندلی و چتر ساحلی (هر کدام 200 THB ) بگیرید یا حتی یک ماساژ ساحلی فراموش نشدنی یک ساعته داشته باشید.

اگر به دنبال ساحلی آرامتر و دور از شلوغی سفر انفرادی به پوکت هستید، به ساحل آزادی بروید. ساحل ماسه ای سفید و آب شفاف کریستالی  که برای غواصی عالی است! این ساحل در پایین تپه است که تنها چند دقیقه با ساحل پاتونگ فاصله دارد. می توانید از پله های ساحلی  پایین بیایید یا با یک قایق سواری نسبتاً گران قیمت (تقریباً 750 بات ) به ساحل آزادی برسید.

ساحل زیبای رایلی تجربه ای استثنائی در سفر انفرادی به پوکت

 این ساحل رویایی در منطقه کرابی قرار دارد و با تور روزانه قایق تندرو از پوکت می توان به آن رسید. صخره های سنگ آهکی که منظره کارت پستالی منحصر به فردی را تداعی می کنند واقعاً چشمگیر هستند. حتی نزدیک شدن به خلیج هلالی شکل آن با ماسه های سفید پودری، دریای گرمسیری سبز زمردی و صخره های فوق العاده زیبا بسیاری از بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند.

این خلیج استوایی که توسط جنگل های انبوه و صخره های بلند احاطه شده است، تنها با قایق قابل دسترسی است. اگرچه ساحل Railay  در واقع بخشی از سرزمین اصلی است، اما هیچ جاده ای به آن منتهی نمی شود، بنابراین هنگام قایق سواری، احساس دیدن یک جزیره واقعی را خواهید داشت.

چند جای مخفی در سفر انفرادی به پوکت

جزیره فی فی

جزایر Koh Phi Phi یک مقصد عالی برای سفر انفرادی به پوکت است. این جزایر در 45 کیلومتری پوکت در دریای آندامان قرار دارند. از پوکت یا کرابی می توان با قایق به آنها رسید. حدود دو ساعت طول می کشد تا از پوکت به جزایر برسید. فعالیت ها و مکان های بسیار خوبی مانند استراحت در ساحل، غواصی، کایاک سواری یا پیاده‌روی در آنجا وجود دارد. یکی از محبوب ترین فعالیت های کوه فی فی ،غواصی در آب های آبی شفاف هات یائو برای شنا در کنار ماهی های رنگارنگ استوایی و مرجان ها، و کایاک سواری برای کاوش در برخی از غارها و صخره های زیبای جزایر، و پیاده روی به Ao   Lo Dalam است.

جزیره جیمز باند Khao Phing Kan 

سفر انفرادی به پوکت

خلیج فانگ نگا در تایلند یک خلیج باشکوه پوشیده از صخره های آهکی زیبا است. این جزایر اغلب کوچک به طور چشمگیری از آب های آبی بیرون آمده اند و سواحل  شنی سفید در زیر آنها قرار دارند. این مناظر منحصربه ‌فرد مکان‌های خیره‌کننده‌ای را برای بازدید در سفر انفرادی به پوکت ایجاد می‌کنند که Khao Phing Kan  یکی از مشهورترین آنهاست.

 این جزیره که به دلیل نمایش در فیلم جیمز باند ( سال1974مردی با تفنگ طلایی) به جزیره جیمز باند معروف است، مکانی فوق العاده برای بازدید در سفر انفرادی به پوکت است. رسیدن به آنجا به صورت انفرادی کمی  دشوار است زیرا ترکیب اتوبوس‌ها و قایق‌هایی که باید سوار شوید از نظر زمان‌بندی جواب نمی‌دهد. از این گذشته، تقریباً همه کسانی که از آن بازدید می کنند در یک تور هستند، و این یعنی ، شلوغ است!

جزیره جیمز باند، در حدود 40 متری Khao Phing Kan، در پارک ملی Ao Phang Nga، واقع شده است ،شما می توانید با قایق تندرو یا با قایق سنتی به جزیره جیمز باند بروید. همه بازدیدکنندگان باید هزینه ورودیه پارک ملی را بپردازند که 300 THB برای بزرگسالان و 100 THB برای کودکان است. از آنجایی که همه چیز با قایق آورده می شود، نوشیدنی و تنقلات گران هستند، بنابراین توصیه می شود حداقل آب خود را بیاورید. برخی از قایق ها آفتابگیر دارند، اما کلاه و ضد آفتاب خود را فراموش نکنید، آفتاب در اینجا بسیار قوی است.

معبد وات چالونگ 

معبد Wat Chalong بزرگترین و مشهورترین معبد پوکت است. این مکان مجسمه لوانگ پو چام، راهب بسیار مورد احترام را در خود جای داده است. او مردم پوکت را رهبری کرد تا با هجوم مهاجران چینی به پوکت برای استخراج قلع مبارزه کنند. دراین مجموعه معبد که دارای باغ های زیبایی است، معماری چشمگیری را در سفر انفرادی به پوکت خواهید دید. 

بازدیدکنندگان باید قبل از ورود به معبد کفش های خود را در بیاورند. آنها همچنین باید لباس هایی بپوشند که شانه ها و زانوها را بپوشاند.

قایق شناور در کافه Ma Doo Bua 

یکی از محبوب ترین فعالیت ها در بین گردشگران در سفر انفرادی به پوکت ، داشتن عکسی از یک قایق شناور در کافه Ma Doo Bua است. این کافه بر روی حوضی پر از صدها نیلوفر آبی شناور ساخته شده است. حتی اگردوربین تان را  همراه ندارید می توانید عکس بگیرید، فقط 500 THB می پردازید تا عکس های تان با دوربین های پرنده در یک قایق به سبک تایلندی که توسط نیلوفرهای ویکتوریا احاطه شده است گرفته شود.

کافه Ma Doo Bua در Thalang  پوکت، در فاصله یک ساعت رانندگی از پاتونگ قرار دارد. می توانید با اتوبوس هوشمند Grab/Bolt  پوکت به اینجا برسید. از Kata، با Bolt حدود 370 THB برای شما هزینه خواهد داشت. با اتوبوس هوشمند پوکت، فقط 100 THB برای شما هزینه خواهد داشت.

بودای بزرگ پوکت

Phuket Big Buddha

 بودای بزرگ در بالای تپه Nakkerd روی نقطه عطف برجسته جزیره است. از سنگ مرمر سفید ساخته شده و 45 متر ارتفاع دارد. از بالای تپه، نه تنها به بودای بزرگ نزدیک می‌شوید، بلکه منظره پانورامایی خیره‌کننده‌ای از جزیره را در سفر انفرادی به پوکت خواهید دید. برای بازدید از بودای بزرگ هزینه ورودی وجود ندارد. دقیقاً مانند Wat Chalong، می‌توانید با استفاده از Grab/Bolt به اینجا بروید .

برای دیدن غروب خورشید به کیپ پرومتپ بروید 

گفته می شود این مکان ممکن است زیباترین مکان در جهان برای تماشای غروب خورشید باشد. اگردرست باشد سعی کنید در زمان مناسب به آنجا برسید. قطعاً با جمعیت زیادی روبرو خواهید شد، اما ارزشش را دارد. مناظر وصف ناپذیرو زیبا است!.

حالا که اینجا هستید، بازدید از موزه فانوس دریایی را فراموش نکنید که دارای آثار دریایی جالب با ارزش تاریخی است. همچنین  به زیارتگاه جالب فیل ها ،مغازه های محلی و غرفه های صنایع دستی سری بزنید.

اسپا ماهی

 آخرین کاری که باید انجام دهید اسپا ماهی است!!! می‌توانید این کار را در هر مکانی در سرتاسر تایلند انجام دهید، اما توصیه ما به شما این است که  این کار را در سفر انفرادی به پوکت انجام دهید! این عجیب ترین احساسی است که  فقط می توانید آن را با احساس تان زمانی که پاهای شما به خواب می روند و شروع به بیدار شدن می کنند، مقایسه کنید.احساسی  قطعاً فراموش نشدنی !.

مروری بر سفر انفرادی به پوکت

سفر انفرادی به پوکت

اگر می خواهید بهترین های جزیره را در اوقات فراغت خود ببینید، یا از این جزیره به عنوان پایگاهی برای کاوش در مرکز تایلند استفاده کنید و شب را در یکی از پارک های ملی  در یکی از جزایر کوچکتر در دریای آندامان بمانید یا اگر می خواهید به یک سفر دریایی غواصی بپیوندید، پس باید رویای سفر انفرادی به پوکت را به حقیقت برسانید .

شهر پرجنب‌وجوش پوکت، مسافران و مردم محلی تایلندی را در هم می‌آمیزد. هیچ ساحلی وجود ندارد که  بدون یک بار هنری، کافه و صحنه موسیقی، بازارهای عالی و غذاهای خیابانی  باشد. هر جا بروید مردم مهربان هستند و احساس امنیت یکی از دلایلی است که به زودی دوباره از آن دیدن خواهید کرد. زیبایی ای که پوکت را احاطه کرده است می تواند خاص خودش باشد . سفر انفرادی به پوکت تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

نظرات کاربران