27 بهمن 1402
چین

پکن به چی معروفه؟ از معبد بهشت تا مقبره مینگ

فهرست مطالب

اگر قصد سفر به پکن و کسب اطلاعات درمورد چیزهای معروف پکن را دارید، روی مقاله درستی کلیک کرده‌اید. پکن که یکی از پایتخت‌های باستانی چین نیز به‌شمار می‌رود، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای میان دیگر شهرهای چین است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای چین است که به چیزهای بسیاری معروف است. پکن با وجود تاریخ بسیار ارزشمند و بناهای تاریخ متعدد بسیار مدرن است. اکثر افراد به‌دلیل سابقه تاریخی این شهر خیال می‌کنند که پکن یک شهر باستانی است، اما همان‌قدر که بناهای تاریخی در پکن وجود دارد می‌توانید خیابان‌ها و ساختمان‌های مدرن را نیز در این شهر ببینید. همین تضاد میان تاریخی و مدرن بود این شهر، پکن را به یکی از پر توریست‌ترین شهرهای چین تبدیل کرده‌است. زمانی که به این شهر سفر کنید، از دیدن و گشت‌وگذار در پکن سیر نخواهید شد. اگر شما هم به دنبال پاسخ مناسبی برای سوال چپکن به چی معروفه هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا طبق نظر و سلیقه خودتان معروف‌ترین قسمت پکن را پیدا کنید. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

پکن به چی معروفه؟

پکن به چی معروفه؛ دیوار بزرگ چین

یکی از معروف‌ترین پاسخ‌ها به سوال پکن به چی معروفه، دیوار بزرگ چین است. مطمئنا هیچ لیستی را بدون دیوار بزرگ چین پیدا نمی‌کنید که به شما بگوید پکن به چی معروفه. این دیوار بلندترین دیوار جهان است که برای دفاع از مهاجمان خارجی در شمال چین ساخته شده‌است. مناظر باورنکردنی بسیار زیادی در امتداد این دیوار قرار دارد که برای هر گردشگری دیدنی است. شهر پکن از زمان قدیم بسیار مهم بوده‌است؛ بنابراین قسمت‌هایی از دیوار چین که در پکن قرار دارد بسیار خاص ساخته شده‌است. این قسمت‌ها را با روش‌های مختلف برای محافظت از شهر مهم پکن طراحی کرده‌اند. همین مسائل باعث شده‌است بعد از سال‌ها، دیوار بزرگ چین در پکن به خوبی باقی بماند. محبوب‌ترین بخش‌های دیوار چین در پکن عبارت‌است از:

بادالینگ: این بخش از دیوار بزرگ چین بسیار محبوب است. باتوجه به تبلیغات زیادی که برای این بخش شده‌است، بادالینگ پرطرفدارترین بخش دیوار میان گردشگران و حتی مردم چین به‌شمار می‌رود. 

موتیانیو: موتیانیو یکی از سالم‌ترین قسمت‌های دیوار چین به‌شمار می‌رود. این قسمت به‌عنوان بخشی از دیوار بزرگ چین، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. بازدید از این قسمت برای کسانی که از شلوغی مکان‌های عمومی لذت نمی‌برند، مناسب است.

جایوگوان: این بخش از دیوار بزرگ چین بسیار زیبا است. در این بخش معابد و برج‌های قدیمی زیادی وجود دارد. با رفتن به جایوگوان مناظر بسیار زیبایی را مشاهده می‌کنید. 

پکن به چی معروفه؛ اثبات معروفیت پکن با رفتن به شهر ممنوعه

شهر ممنوعه بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه معماری باستانی حفظ شده در جهان است. بعد از دیدن این مجموعه متوجه خواهید شد که پکن به چی معروفه. شهر ممنوعه توسط پسر چهارم بنیانگذار سلسله مینگ ساخته شده‌است. او در حال برنامه‌ریزی برای یک کودتا بود، ارتش خود را به پکن منتقل کرد و شهر ممنوعه را به عنوان قلب امپراتوری جدید خود ساخت. این کاخ در سال 1420 تکمیل شد و در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ، خانه خانواده و خدمتکاران امپراتوری بود. این مجموعه پربازدیدترین موزه چین است و روزانه حدود 80000 بازدیدکننده دارد. 

 جشن سال‌نو چینی

اگر هنوز پاسخ سوال پکن به چی معروفه را پیدا نکرده‌اید، سال‌نو چینی پاسخ مناسبی برای شما است. سال‌نو چینی، مهم‌ترین تعطیلات در چین است. 20 درصد از مردم جهان این سال‌نو را جشن می‌گیرند. این سال‌نو، آغاز سال جدید در تقویم قمری است. سنت‌های سال‌نو چینی به قرن 14 قبل از میلاد بر می‌گردد. مردم چین سال جدید چینی را با آتش‌بازی و جشن‌های مختلف نو می‌کنند. در این روز مبارک، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای در همه‌جا سرو می‌شود و مردم با بیرون رفتن از خانه جشن را ادامه می‌دهند. 

معبد بهشت

پکن به چی معروفه؟

معبد بهشت در جنوب شرقی شهر پکن قرار دارد. این معبد​ شامل گروهی از مقدس‌ترین ساختمان‌های پکن است. در معبد بهشت، مجموعه‌ای از معابد تاریخی متعلق به آئین تائو وجود دارد. این معبد که در سال 1420 ساخته شده‌است، جایگاه مهمی در فرهنگ سنتی چین دارد. معبد بهشت ​​دو بخش دارد که نماد آسمان و زمین است. در گذشته، امپراتور در روز انقلاب زمستانی از پله‌های این معبد بهشتی بالا می‌رفت تا دعا کند. ورود گردشگران به داخل این معبد ممنوع است، اما اطراف معبد و ساختمان آن بسیار زیبا و دیدنی است. وقتی به این معبد بروید، می‌توانید از جنگل تاریخی و طاق بهشت دیدن کنید. مطمئن باشید که این معبد ارزشش را دارد. معبد بهشت می‌تواند یکی از بهترین جواب‌ها برای سوال پکن به چی معروفه باشد. 

اردک کبابی یا سرخ شده؛ غذایی که پکن به آن معروف است

اردک پکن، معروف‌ترین غذای پکن است و از دوران امپراتوری چین در این شهر سرو شده‌است. اکثر مسافرانی که به پکن سفر می‌کنند، حداقل یک‌بار باید طعم بی‌نظیر اردک پکن را امتحان کنند. این غذای لذیذ محلی، پوششی ترد و گوشتی نرم و آبدار دارد. چاشنی‌هایی که اردک را با آن طعم‌دار می‌کنند واقعا فوق‌العاده است. رستوران‌های متعددی در سرتاسر شهر وجود دارد که می‌توانید اردک پکنی را در آن‌جا بخورید.

برخی از معروف‌ترین رستوران‌هایی که برای اردک‌های پکنی خود معرو‌ف‌است، عبارت‌است از:

Quanjude؛ معروف‌ترین رستوران برای خوردن اردک پکنی است. این رستوران بیش از 100 سال است که اردک سرو می‌کند.

رستوران Yulin Beijing Duck؛ اردک‌ها و غذاهای گران‌قیمت و مجللی برای مشتریان خود سرو می‌کند و محیط باشکوهی دارد.

Dadong؛ یک رستوران محلی است که اردک‌های بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

 هوتونگ

پکن به چی معروفه؟ هوتونگ

کلمه هوتونگ نخستین بار در زمان سلسله یوان (سال ۱۲۰۶ پس از میلاد-۱۳۷۰ پس از میلاد) به معنای شهر استفاده شد. این مکان که در نزدیکی شهر ممنوعه قرار داشت، به‌عنوان محل زندگی افراد عالی‌رتبه و بازرگانان ثروتمند در نظر گرفته شد. اکنون به محله‌های قدیمی پکن، هوتونگ می‌گویند. محله‌های هوتونگ پکن از قدیمی‌ترین قسمت‌های کشور چین است. محله‌های هوتونگ به زمان حکومت مغول‌ها بر چین برمی‌گردد. در آن زمان این کلمه به معنی صدای افتادن سطل آب در چاه بود. امروزه مردم وقتی از این کلمه استفاده می‌کنند، منظورشان کوچه‌های باریک و قدیمی است. اگر از مردم محلی بپرسید پکن به چی معروفه، آن‌ها هوتونگ‌ها را به شما معرفی می‌کنند. پکن به‌خاطر هوتونگ‌هایی معروف است که کوچه‌های کوچک و باستانی دارد. بسیاری از هوتونگ‌ها حدود 700 سال قدمت دارد و زندگی عادی در پکن و همچنین تاریخ آن را به‌نمایش می‌گذارد. محله‌های هوتونگ متعددی در پکن وجود دارد که بسیاری از آن‌ها ارزش رفتن و گشت‌وگذار را دارد. بیشتر هوتونگ‌ها دارای مغازه‌های جالب، رستوران‌های کوچک زیبا، کافه‌ها و چایخانه‌ها است. محله‌های هوتونگ پکن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های توریستی در این شهر شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند. 

در اینجا برخی از بهترین هوتونگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

هوتونگ Nanluoguxiang؛ دارای تاریخ طولانی و رستوران‌های عالی است.

خیابان Yandaixie که در اواخر سلسله چینگ دارای پیپ فروشی بود و اکنون به نام کیسه تنباکوی اریب شناخته می‌شود.

خیابان Guozijian؛ محله‌ای است که در آن معماری‌های سنتی بی‌نظیری را خواهید دید.

خیابان فرهنگی Liulichang که یکی از بهترین جاهای‌های شهر پکن در خوش‌نویسی، ظروف چینی، میناکاری، آلات موسیقی سنتی و نقاشی است.

بسیاری از این هوتونگ‌ها به‌دلیل پیشرفت شهر پکن و ساخت ساختمان‌های بلند از بین رفته‌است. پس تا دیر نشده‌است به این محله‌های زیبا سر بزنید. 

مقبره مینگ

پکن به چی معروفه؟مقبره مینگ

مقبره مینگ در حدود 50 کیلومتری پکن واقع شده‌است. مجموعه مقبره مینگ توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده‌است. این مقبره شامل مقبره 13 امپراتور سلسله مینگ به همراه ملکه، کنیز، شاهزاده خانم و شاهزاده آن‌ها است. مقبره مینگ یکی از بهترین مجموعه مقبره‌های امپراتوری چین در جهان است که تاکنون حفظ شده‌است. در حال حاضر سه مقبره برای بازدید عموم باز است. محیط این مجموعه پر از معماری و مجسمه‌های شگفت‌انگیز است. مقبره‌هایی که اکنون باز است، شامل موارد زیر است.

مقبره چانگ‌لینگ:  مقبره سومین امپراتور سلسله مینگ، امپراتور ژو دی و همسر او است. این مقبره سالم‌ترین و بزرگ‌ترین مقبره در میان 13 مقبره است.

مقبره ژائولینگ: مقبره دوازدهمین امپراتور سلسله مینگ و سه ملکه‌اش در این مکان قرار دارد. 

مقبره دینگلینگ: سیزدهمین امپراتور سلسله مینگ به همراه دو ملکه خود در این‌جا به خاک سپرده شده‌اند. تنها جای این قبرستان است که در آن کاوش‌های باستان‌شناسی انجام گرفته‌است. این آرامگاه دارای پل‌ها، خانه‌های ییلاقی، تالارها و برج‌های بسیار زیادی است. مقبره دینگلینگ دارای یک کاخ سنگی است که ۲۷ متر در عمق زمین قرار دارد و بازدیدکنندگان باید از طریق تونل وارد آن شوند. 

میدان تیان‌آن‌من

پکن به چی معروفه؟

یکی دیگر از گزینه‌های لیست پکن به چی معروفه، میدان معروف تیان‌آمن‌من است. این میدان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های جهان است. تیان‌آن‌من یک مکان بسیار مهم برای اکثر مردم چین است. این میدان توسط برخی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های پکن مانند ساختمان‌های دولتی و مقبره رئیس مائو احاطه شده‌است. این میدان یکی از ده میدان بزرگ جهان به‌شمار می‌رود. تا قبل از مرگ مائو عکس سران کمونیسم یعنی مارکس، انگلس، لنین و استالین در میدان تیان نصب شده‌بود. تیان‌آن‌من محل برگزاری مراسم و رژه‌های سالگرد روز ملی است و هر روز صبح می‌توانید مراسم برافراشتن پرچم را هنگام طلوع خورشید در این میدان ببینید. با این حال، قتل عام میدان تیان‌آن‌من در سال 1989 نیز در آن‌جا رخ داد. این میدان بسیار زیبا است، اما تصور قتل‌عام دانشجویان در این میدان قدم زدن در آن‌جا را کمی سخت می‌کند. 

فرودگاه پکن پاسخی مدرن برای سوال پکن به چی معروفه

اگر از ما بپرسید پکن به چی معروفه، می‌گوییم شلوغ‌ترین فرودگاه جهان. فرودگاه پکن در فاصله 32 کیلومتری از مرکز شهر، تنها فرودگاه آسیا با سه ترمینال، سه باند و دو برج است که به‌طور هم‌زمان کار می‌کند. فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن آنقدر شلوغ شده‌است که فرودگاه دیگری را افتتاح کرده‌اند. در واقع قبل از COVID-19، فرودگاه پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تعداد مسافران بود. این فرودگاه محل استقرار ایر چین، شرکت هواپیمایی ملی این کشور است.

اپرای پکن

پکن به چی معروفه؟ اپرای پکن

اپرای پکن یک نمایش بسیار دیدنی و تاثیرگذار است. این نمایش در قرن هجدهم در پکن آغاز شد. از این نمایش برای نشان دادن بازیگری، هنرهای رزمی، آواز و گفتن داستان‌هایی از زندگی روزمره، تاریخ و جامعه استفاده می‌کنند. هنگامی که در نمایش اپرای پکن شرکت می‌کنید، با لباس‌های پر زرق‌وبرق، گریم‌های اغراق‌آمیز، و اجراهایی مواجه می‌شوید که حتی کوچک‌ترین جزئیات آن طراحی شده‌است. همه چیز در این نمایش‌ها مهم است. در نمایش اپرا پکن، از حرکات بازیگران گرفته تا رنگ‌ها، نمادها و هر چیز دیگری برای انتقال معنا، شخصیت و هویت استفاده می‌کنند. اگر خوش‌شانس باشید، نواخته‌شدن سازهای سنتی چین را در این نمایش خواهید دید. در نمایش اپرا از رنگ‌های خاصی برای نشان دادن خلق‌وخوی و نیت استفاده می‌کنند و خلق این هنر منحصر به پکن است. اپرای پکن یک پاسخ هنرمندانه برای سوال پکن به چی معروفه است.

 هنر میناکاری

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال پکن به چی معروفه، میناکاری است. میناکاری یک هنر سنتی چینی است. چینی‌ها طوری این اثر هنری زیبا و پیچیده را خلق می‌کنند که شبیه هیچ چیز دیگری در جهان نیست. این هنر، از هنرهای اروپایی در دهه 1300 الهام گرفته شد و شامل استفاده از سیم‌های نازک برای ایجاد تصاویر برجسته روی گلدان‌ها، جواهرات و سایر اقلام تزئینی است. جاهای کمی در دنیا وجود دارد که آثار هنری میناکاری شده را تولید می‌کند. این آثار هنری می‌تواند یک سوغاتی بسیار عالی برای عزیزانتان از چین باشد. 

المپیک پکن؛ معروف‌ترین رویداد در چین

المپیک پکن؛ معروف‌ترین رویداد در چین

یکی دیگر از پاسخ‌های مهم به سوال پکن به چی معروفه، بازی‌های المپیک پکن است. در حالی که برخی از شهرها چندین بار میزبان بازی‌های المپیک بوده‌اند، پکن تنها شهری در جهان است که میزبان بازی‌های تابستانی و زمستانی است. بازی‌های تابستانی در 8 آگوست 2008 در پکن آغاز شد. این تاریخ یکی از تاریخ‌های خوش‌یمن برای چینی‌ها است. عدد هشت خوش‌یمن‌ترین عدد چینی است و تاریخ آغاز این بازی‌ها نیز 08/08/08 است. المپیک پکن در نخستین سال خود  بسیار موفقیت‌آمیز بود و چین با 48 مدال طلا در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفت. بازی‌های زمستانی با بحث‌هایی همراه بود چون تماشاگران خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه حضور در آن را نداشته‌اند. استادیومی که میزبان رویدادها در بازی‌های تابستانی و زمستانی بود، اکنون یک نقطه عطف مدرن در پکن است. به سبب تشکیل این مسابقات در چین، ورزش در کشور چین و شهر پکن، محبوب‌تر و قابل‌ دسترس‌تر از قبل شده‌است. 

یک نکته مهم برای گردشگرانی که قصد سفر به پکن را دارند:

اینترنت این کشور سانسور شده‌است. با استفاده از اینترنت این کشور نمی‌توانید به برنامه‌ها و سایت‌های جهانی راه پیدا کنید. 

کلام پایانی

این شهر به چیزهای زیادی معروف است، البته با توجه به این که این سوال را از چه کسی بپرسید. مشهورترین چیزهایی که پکن به آن معروف است شامل دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، هوتونگ‌ها و اردک خوشمزه است. هرکسی که به پکن سفر می‌کند، قسمت متفاوتی از شهر را می‌بیند؛ قسمتی که بر اساس علایق و سبک سفر آن‌ها متفاوت است. وقتی در پکن هستید، مطمئن شوید که برخی از مناظر و مکان‌های دیدنی که در بالا به شما معرفی کردیم را می‌بینید و آداب‌ورسوم و غذاهای این شهر را تجربه می‌کنید. در این مقاله بهترین و جامع‌ترین پاسخ‌ها را به سوال پکن به چی معروفه، به شما ارائه دادیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نظرات کاربران