Madame Tussauds Amsterdam

پارک وندل آمستردام؛ تکه ای از بهشت روی زمین

پارک‌ها همیشه محلی برای تفریح کودکان، پیاده‌روی بزرگسالان و پیک‌نیک‌های گروهی هستند. پایتخت هلند که به طبیعت زیبا  سرسبزش شهرت دارد، چندین پارک بزرگ و خوش‌منظره برای گردش دارد که یکی از آنها پارک وندل در مرکز شهر است. این پارک محلی است که پس از زمستان‌های ابری و سرد، در فصل تابستان مردم محلی برای لذت بردن از آفتاب و نور خورشید در آن جمع می‌شوند و سالانه جشنواره‌های موسیقی و تئاتر و بازارچه‌های محلی بسیاری در آن برگزار می‌شود. بنابراین پارک وندل آمستردام یکی از جاذبه‌های دیدنی برای لیست فعالیت‌های سفر به آمستردام است که از باغ گل رز رنگارنگ و دریاچه آن نمی‌توان گذشت.

همین حالا بلیط هوایپما آمستردام را رزرو کنید!

پارک وندل در گذشته

Wendell Park

پارک وندل در سال 1865 با طراحی معمار فضاهای طبیعی “یان دیوید زوچر” به عنوان یک مکان تفریحی شیک برای طبقه متوسط آمستردام افتتاح شد. در ابتدا نام پارک Nieuwe Park (پارک جدید) بود اما در سال 1880 نام پارک از روی مجسمه شاعر هلندی قرن هفدهم Joost van den Vondel که در پارک قرار داشت، به وندل تغییر یافت. معمار و طراح این پارک مسیرها، دریاچه و جنگل را طبق معماری انگلیسی و به گونه‌ای طراحی نمود که تصویری از یک منظره ایده‌آل باشد. این پارک در اواخر قرن نوزدهم گسترش‌های بسیاری یافت و در سال 1953 به شهر آمستردام برای تفریح عموم مردم اهدا گردید. 

غذا و نوشیدنی در پارک

چندین کافه خوب در پارک وندل برای استراحت و نوشیدن قهوه و مزه کردن خوراکی‌های خوشمزه وجود دارد. یکی از این کافه‌ها Groot Melkhuis است که یک تراس کنار آب دارد. کافه دیگر از دهه 1930 در پارک حضور دارد و نامش Blauwe Teehuis است که شبیه به یک بشقاب پرنده بزرگ ساخته شده. رستوران Vondelpark3 نیز در ساختمان پاویلیون قرار دارد و برای صرف یک وعده غذای هلندی مکان مناسبی است. 

رویدادهای پارک وندل آمستردام

این پارک در طول سال میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی و فرهنگی شهر است. از ماه می تا سپتامبر، تئاتر روباز پارک برنامه‌های متفاوت و رایگان از موسیقی زنده و اجراهای کمدی ارائه می‌دهد. همچنین هر جمعه شب پارک محل ملاقات اعضای موسسه اسکیت شب جمعه است، جوانانی که با اسکیت‌های خود در پارک سر می‌خورند و بازی می‌کنند. در زمان جشنواره روز پادشاه، پارک وندل آمستردام تبدیل به یک بازار بزرگ کودکان می‌گردد و جوانان شهر برای فروش اسباب‌بازی و لباس‌هایی که نمی‌خواهند در این بازار جمع می‌شوند. 

تفریحات و دیدنی‌های نزدیک به پارک وندل

Wendell Park

پارک وندل در مرکز شهر آمستردام واقع شده است. این پارک از شمال با Leidseplein مرکز تفریحات شبانه شهر و از جنوب با مرکز فرهنگی موزه پلین همسایه است. همچنین می‌توانید پیاده‌روی در پارک وندل آمستردام را با بازدید از موزه ریکس، مشهورترین موزه هلند ترکیب کنید.

گشت و گذار در آمستردام

یکی از دیدنی‌های نزدیک به پارک وندل، گشت‌و‌گذار در پایتخت قرن هفدهمی هلند، آمستردام است. کاوش در شهر با بازدید موزه‌ها، ساختمان‌های تاریخی، خرید در شهر و قایق سواری در کانال‌ها هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود.

پارادیزو در نزدیکی پارک وندل

عاشقان موسیقی حتما پارادیزو در هلند را می‌شناسند که به معبد پاپ آمستردام معروف است. ساختمان پارادیزو در Weteringsschans، نزدیک به Leidseplein واقع شده است. ساختمانی در یک کلیسای قدیمی از سال 1880 که این روزها دوست‌داران موسیقی در آن کنار هم جمع می‌شوند. 

بازدید خانه های Zevenlandenhuizen

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به پارک وندل آمستردام، Zevenlandenhuizen است. هفت خانه در محله سرسبز Amsterdam Zuid که معماری قرن نوزدهمی داشته و هرکدام نمایانگر سبک معماری یک کشور اروپایی است. این خانه‌ها توسط Tjeerd Kuipers در سال 1894 به سفارش سیاستمدار ثروتمند و خوش‌سفر ساموئل ون ایگن ساخته شدند. 

موزه مادام توسو آمستردام نزدیک به پارک وندل

Madame Tussauds Amsterdam

در یک بعدازظهر پس از پیاده‌روی در پارک وندل آمستردام به دیدار شخصیت‌های معروف سیاسی، ورزشی و سینمایی مانند باراک اوباما، رونالدینیو، لیدی گاگا و مایکل جکسون بروید. تعجب نکنید، منظور ما بازدید از موزه مادام توسو آمستردام و دیدن مجسمه‌های مومی افراد مشهور جهان است. افرادی که در زندگی معمولی ممکن است آنها را نبینید اما در این موزه می‌توانید با مجسمه‌شان عکس بگیرید.

خانه خواهران راهبه  Beguinage

یکی از مکان‌های خارق‌العاده در نزدیکی پارک وندل برای بازدید، بگینهوف است. خانه قرون وسطایی که زنان کاتولیک راهبه در آن زندگی می‌کردند. بگینهوف در قرن 14 برای اسکان بگین‌ها تاسیس شد، زنانی که مانند راهبه‎ها زندگی می‌کردند، اما مستقل‌تر و آزادتر. امروز این خانه‌ها دورتادور حیاطی بزرگ همچنان وجود دارند اما بگینی نیست، آخرین خواهر بگین در سال 1971 درگذشت. اما حیاط و خانه‌ها برای بازدید گردشگران باز هستند.

قایق‌سواری در کانال‌های آمستردام

یکی دیگر از تفریحات جذاب و جدانشدنی از گشت‌های درون شهری آمستردام قایق‌سواری در کانال‌ها است. در نزدیکی پارک نیز می‌توانید در ادامه برنامه پیاده‌روی در پارک وندل آمستردام، به سراغ یکی از تورهای قایق‌سواری بروید و روز آرام‌تان را با حرکات آهسته قایق بر روی آب به پایان برسانید.

کلام پایانی

اگرچه پارک وندل در ابتدا برای قشر متوسط و خانواده‌های اشرافی آمستردام طراحی و ساخته شد، اما امروز محلی برای تفریح و پیاده‌روی مردم و گردشگران از سراسر دنیا در این شهر است. پارکی که در طول سال محل برگزاری رویدادها و جشنواره‌های بسیار زیادی است تا بازدیدکنندگان سرگرم شوند. اگر قصد سفر به آمستردام را دارید، زمانی که به طبیعت پارک وندل آمستردام رسیدید، به سراغ دریاچه و باغ گل رز آن بروید و ساعت‌ها در آرامش از منظره لذت ببرید، قدم بزنید و برای ثبت این لحظات، کلی عکس‌های خاطره‌انگیز بگیرید.

نظرات کاربران