بهترین رستوران های ترکی تهران

11 تا از بهترین رستوران های ترکی تهران + آدرس

تهران از آن‌جا که پایتخت ایران و شهری بزرگ با جاذبه‌های تفریحی بسیار است، همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است. گردشگرانی که به تهران می‌آیند، گزینه‌های زیادی برای خوش‌گذراندن پیش روی خود دارند که یکی از آن‌ها رفتن به رستوران های ترکی تهران است. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قصد داریم برای کسانی که به غذاهای کشور ترکیه علاقه دارند بهترین رستوران های ترکی تهران را معرفی کنیم. 

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

رستوران لانیا

 بهترین رستوران های ترکی تهران

این رستوران که از بهترین رستوران های ترکی تهران است، شعبه‌های زیادی در تهران دارد و با انواع خوراک‌های خوشمزه ترکی شما را شگفت‌زده می‌کند. می‌توانید انواع کباب و سوپ ترکی را سفارش دهید و لحظات جذابی را در رستوران لانیا سپری کنید. این رستوران همه روزه از ساعت 11 صبح تا 1 بامداد پذیرای مشتریان عزیز است. 

آدرس: تهران، محله عباس‌آباد، نرسیده به سهروردی شمالی، پلاک 130

رستوران اووا

می‌توانید بهترین غذاهای ترکیه‌ای را در رستوران اووا پیدا کنید. قیمت غذاهای این رستوران که از معروف‌ترین و بهترین رستوران های ترکی تهران است کمی بالاست اما پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار منوی آن را امتحان کنید. انواع کباب ترکی مثل اسکندر کباب و آدانا کباب را می‌توانید در رستوران اووا سفارش دهید. این رستوران همه روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب باز است. 

آدرس: تهران، محله سعادت‌آباد، سرو غربی، جنب بانک پاسارگاد

رستوران کوبابا؛ لذت دسرها و غذاهای ترکی در تهران

رستوران کوبابا شعبه جردن با فضایی مدرن برای کسانی طراحی شده است که به غذاهای ملل علاقه دارند. در این رستوران صبحانه، ناهار و شام ترکی سرو می‌شود. البته خوب است بدانید که در منوی این رستوران علاوه‌بر غذاهای ترکی، انواع غذاهای عربی و ایرانی نیز قابل سفارش است. راستی، اگر دسر ترکیه‌ای کنافه را هم دوست دارید، در کوبابا می‌توانید سفارش دهید.

آدرس  شعبه جردن: تهران، جردن، خیابان گلخانه، شماره 257، طبقه اول

رستوران کساب؛ یکی از بهترین رستوران های ترکی تهران

رستوران کساب؛ یکی از بهترین رستوران های ترکی تهران

قبل از هر چیزی باید بگوییم که قیمت غذاهای این رستوران به اندازه کیفیت‌شان بالاست. کساب، از بهترین رستوران های ترکی تهران، دو شعبه دارد. کباب پسته‌ای، آدانا و کول باستی از انواع غذاهای بسیار خوش‌طعم و لذیذ این رستوران است که در کنار دسر کادایف و سوتلاچ یک ترکیب بی‌نظیر را می‌سازد. لازم به ذکر است که در این رستوران علاوه‌بر غذاهای ترکی، کباب‌های ایرانی مثل چنجه را هم می‌توانید سفارش دهید.

آدرس شعبه اول: تهران، خیابان فرشته، فیاضی، پلاک 104

آدرس شعبه دوم: تهران، محله تجریش، تقاطع خیابان دربند و فنا خسرو، پلاک۶۷

رستوران احمد بِی؛ از ساده‌ترین رستوران های ترکی تهران

صرف غذاهای ترکی در تهران و در رستوران احمد بِی، به دلیل طراحی و فضای بسیار ساده‌ای که دارد، مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر از سایر جاهاست. این فقط یکی از مزایای این رستوران ساده است؛ مزیت دیگر سرویس‌دهی سریع و عالی این رستوران است. «احمد بِی» دو شعبه در تهران دارد که هر دو شعبه آن همه روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب میزبان شماست.

آدرس شعبه اصلی: تهران، خیابان ستارخان، نرسیده به میدان توحید، نبش کوچه فرشته

آدرس شعبه دوم: تهران، ضلع جنوبی خیابان رسالت، ایستگاه 16 متری دوم

رستوران دونر گاردن؛ تجربه بهترین دونرها در تهران

بهترین رستوران های ترکی تهران

دونر یا کباب ترکی از غذاهای اصیل ترکیه است و در واقع گوشت قرمزی است که لایه‌لایه روی سیخی قرار می‌گیرد و به دور آتش می‌چرخد تا بپزد. از بهترین رستوران‌هایی که این غذای خوشمزه ترکی را ارائه می‌دهد، دونر گاردن است. این رستوران دو شعبه دارد. کیفیت دونرکباب‌های رستوران دونر گاردن بسیار بالاست. اگر می‌خواهید برای اولین بار با غذاهای ترکی در تهران لحظات خوشمزه‌ای را برای خود رقم بزنید، این رستوران می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. 

آدرس شعبه اول: تهران، سعادت‌آباد، تقاطع بلوار دریا و خوردین، مجتمع تجاری اداری رویال، طبقه دوم

آدرس شعبه دوم: تهران، پارک آب‌وآتش، مجموعه جزیره

رستوران آناتولیا؛ لذیذترین غذاهای ترکی در تهران 

اگر می‌خواهید پس از گشتن در مراکز خرید با طعم غذاهای ترکی لذت گشت‌وگذارتان را چند برابر کنید، رستوران آناتولیا را از دست ندهید. چهار شعبه از این رستوران در مراکز خرید تهران واقع شده است. رستوران آناتولیا نزدیک بیست سال است که فعالیت دارد و غذاهای ترکیه‌ای باکیفیت را به مشتریان عرضه می‌کند. 

آدرس شعبه اول: تهران، اتوبان ستاری، مرکز خرید کوروش

آدرس شعبه دوم: تهران، خیابان آجودانیه، مجتمع تجاری عرش آجودانیه

آدرس شعبه سوم: تهران، خیابان پاسداران، مرکز خرید پریس

آدرس شعبه چهارم: تهران، انتهای اتوبان شهید همت غرب، مرکز خرید ایران‌مال

رستوران آپستروف؛ از بهترین رستوران های ترکی تهران

رستوران آپستروف؛ از بهترین رستوران های ترکی تهران

فضای داخلی رستوران آپستروف به گونه‌ای طراحی شده که انگار به یکی از رستوران‌های ترکیه رفته‌اید. در این رستوران که از بهترین رستوران های ترکی تهران است، علاوه‌بر سرو انواع غذاهای ترکی می‌توانید از معماری سنتی ترکیه نیز لذت ببرید. در حالی‌که دونر کباب مخصوص‌ که توسط سرآشپز ترکیه‌ای، آپستروف، تهیه شده را نوش جان می‌کنید به موسیقی اصیل ترکی گوش دهید و لذت ببرید. 

آدرس: تهران، بلوار فرحزادی، داخل مجتمع تجاری شهرک غرب

کافه رستوران ژیرا

به همراه دوستان‌تان به کافه رستورانی جذاب بروید و لذت خوردن غذاهای ترکی در محیط زیبا و آرامش‌بخش آن را در دفتر خاطرات خود ثبت کنید. آدانا، پاتلیجان، کباب مرغ و پلو ترکی از جمله غذاهای ترکی در منوی این رستوران است. خوب است بدانید که این رستوران غذاهای دیگری هم مثل غذاهای ایرانی و فرنگی را در منوی خود دارد. ژیرا همه روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب به میزبان مشتریان است.

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، نرسیده به سهروردی، پلاک ۱۳۰، طبقه دوم

رستوران سارای؛ از لوکس‌ترین رستوران های ترکی در تهران

بهترین رستوران های ترکی تهران

این رستوران لوکس که تازه تاسیس شده است، از ساعت 12 ظهر تا 12 شب باز است و انواع غذای ترکیه‌ای را برای مشتریان به بهترین شکل ممکن و با بهترین مواد اولیه سرو می‌کند و به همین علت در مدتی کوتاه به یکی از بهترین رستوران های ترکی تهران تبدیل شده است. این رستوران در محله پاسداران واقع شده است. 

آدرس: تهران، محله پاسداران، نگارستان ششم، خیابان مسجد جامع

رستوران پاشا؛ یکی از محبوب‌ترین رستوران های ترکی در تهران

اگر به این رستوران بروید می‌تواند انتخاب کنید که در سالن سرپوشیده غذا میل کنید یا فضای باز. در هر صورت پرسنل خوش‌برخورد رستوران پاشا با غذاهای ترکی مثل پیده و اسکندر کباب آماده پذیرایی از شما هستند. این رستوران از ساعت 11 صبح تا 2 بعدازظهر آماده پذیرایی از مشتریان خود است.

آدرس: تهران، محله نارمک، بزرگراه رسالت، خیابان باقری

انواع غذاهای ترکی

بهترین رستوران های ترکی تهران

تا این‌جا بهترین رستوران های ترکی تهران را معرفی کردیم. در قسمت پایانی سراغ تعدادی از غذاهای محبوب ترکیه‌ای می‌رویم که در ایران هم طرفداران پروپاقرصی دارد.

بورک: این غذای خوشمزه و لقمه‌ای، از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه‌ای در ایران است. تهیه آن به این صورت است که خمیر یوفکا را با موادی مانند گوشت یا مرغ، سویا، خامه و سبزیجات پر و بعد آن را سرخ می‌کنند. بورک در بسیاری از رستوران های ترکی تهران تهیه می‌شود. 

علی نازیک: ترکیبی از ماست و گوشت و بادمجان که طعمی فوق‌العاده دارد و یک پیش‌غذای اصیل ترکی است. 

پیده: پیده یا همان پیتزای ترکی نانی ترد است که با ترکیبات مختلفی پر و طبخ می‌شود. این غذا در تهران طرفداران زیادی دارد. 

آدانا کباب: این کباب ترکی شبیه کباب کوبیده ایرانی است که با گوشت چرخ‌کرده، سیر و پیاز تهیه می‌شود و طعم لذیذ آن تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

بیتی‌ کباب: برای تهیه این کباب معروف، گوشت بره را با گوشت چرخ‌کرده ترکیب می‌کنند و در خمیر یوفکا می‌پیچند، برش می‌زنند و سپس روی آتش می‌پزند.

سخن آخر

در این مقاله تعدادی از بهترین رستوران های ترکی تهران را معرفی کردیم و در آخر هم با چندتا از غذاهای معروف این کشور آشنا شدیم. غذاهای ترکی به دلیل نزدیک بودن ذائقه مردم ایران و ترکیه و هم‌چنین نزدیکی فرهنگ این دو کشور از محبوب‌ترین انواع غذاها در ایران به شمار می‌رود و رستوران‌های معروفی هم در تهران وجود دارد که این غذاهای خوش‌طعم را تهیه می‌کنند. 

راستی شما هم اهل غذاهای ترکی هستید؟ تا حالا به کدام یک از این رستوران‌های ترکی رفته‌اید؟ برای‌ ما بنویسید.  

نظرات کاربران