سفر به رشت در بهار 
24 خرداد 1403
رشت

سفر به رشت در بهار؛ بازدید از بهشت شمالی در فصل شکوفه و باران

رشت، این بهشت بزرگ بارانی واقع در سواحل جنوبی دریای خزر، با امکانات تفریحی، طبیعتی سرسبز و آب‌وهوایی دلپذیر میزبان بسیار خوبی برای شما در ایام تعطیل است. اگر برای سفر به رشت در بهار برنامه‌ریزی می‌کنید، لازم است پیش از سفر اطلاعاتی کافی درباره آب‌وهوا و سایر شرایط آن به دست بیاورید تا خاطراتی بهتر برای خود رقم بزنید. در این بخش از مجله سه کلیک، می‌خواهیم درمورد سفر به رشت در فصل بهار برای‌تان توضیح دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آب‌وهوای رشت 

این شهر جذاب آب‌وهوایی معتدل، تابستان‌هایی شرجی و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. میزان بارندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای شمالی بیشتر است و دلیل این بارندگی‌ها هم به موقعیت جغرافیایی رشت برمی‌گردد؛ مرکز استان گیلان، در حد فاصل دریای خزر و رشته‌کوه البرز واقع شده است. به‌طور کلی میانگین دمای هوا در شهر رشت، ۹/۱۵ درجه سانتی‌گراد است که همین موضوع نشان‌دهنده آب‌وهوای شبه‌مدیترانه‌ای رشت است.

بهترین زمان سفر به رشت

سفر به رشت در بهار 

رشت بیشترین میزان بارندگی را در پاییز و کم‌ترین میزان آن را در فصل تابستان دارد؛ بنابراین اگر اولویت شما این است که بدون نگرانی از خیس شدن، از اماکن تفریحی و دیدنی روباز این شهر شگفت‌انگیز بازدید کنید، اولین ماه فصل تابستان بهترین انتخاب ممکن برای شماست. حواس‌تان باشد که مرداد با دمای نزدیک 37 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ماه در رشت است و ضمنا هوای رشت نیز در تابستان بسیار شرجی است و می‌تواند قدری آزاردهنده باشد. دمای هوای رشت در زمستان هم بین صفر تا ده درجه سانتی‌گراد متغیر است. پاییز نیز فصلی بی‌نظیر برای بازدید از رشت است و اگر دوست دارید در شرایط آب‌وهوایی بی‌نظیری به این شهر زیبا سفر کنید، پیشنهاد ما اردیبهشت تا خرداد ماه و بازه زمانی مهرماه تا اوایل آبان است. 

سفر به رشت در فصل بهار

واژه رشت از لغت گیلانی «رَش» به معنی «باران» گرفته شده است؛ از همین موضوع می‌توان فهمید که به‌طور کلی بارندگی مهم‌ترین ویژگی طبیعت این شهر زیباست.

 مخصوصا در فصل بهار، دیدن پوشش گیاهی سرسبز و باطراوت، چشم‌اندازهایی باشکوه، درختان و شکوفه‌های رنگارنگ‌شان و تنفس در هوای پاک رشت، روحیه‌ای تازه به شما می‌بخشد. 

اطلاع از شرایط آب‌وهوایی برای سفر به رشت در بهار

برای سفر به رشت در فصل بهار باید بدانید که دمای هوا در این فصل، چیزی در حدود 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد است و اگر دوست دارید طبیعت‌گردی کنید، این فصل بهترین گزینه پیش‌روی شما برای قدم زدن در جنگل و لذت بردن از شکوه و سرزندگی طبیعت است. حتما یادتان باشد که اگر در فصل بهار به رشت زیبا سفر می‌کنید، چتر خود را همراه‌تان ببرید و آگاه باشید که ممکن است با وجود رگبارهای بهاری، از دیدن برخی از اماکن تفریحی روباز، منصرف شوید. 

اما از جمله مزایای سفر به رشت در بهار این است که می‌توانید علاوه‌بر لذت بردن از هوای تمیز و خنک و قدم زدن در طبیعت شهر، عکس‌هایی جذاب در موقعیت‌هایی طبیعی و سرسبز برای خود ثبت کنید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

سه تا از دیدنی‌های رشت در بهار

سفر به رشت در بهار 

چه اهل خرید کردن باشید و چه نه، از دیدن بازار رشت در بهار نمی‌توانید صرف‌نظر کنید؛ این بازار که با رفت‌وآمد مردم و محلیان و هیاهوی خاص خود، یکی از مهم‌ترین جاهایی است که باید ببینید، بازاری روباز در نزدیکی میدان شهرداری رشت است. در سفر به رشت در بهار، برای تهیه سوغاتی حتما به بازار رشت سر بزنید. 

اگر اهل تاریخ و موزه‌گردی هستید، برای آشنایی بیشتر با فرهنگ محلیان استان گیلان، به موزه میراث روستایی بروید و از دیدن فضاهای سبز و ابنیه جالب این موزه، لذت ببرید. 

باغ محتشم رشت که قدمتش به عصر قاجار برمی‌گردد و پارکی زیباست، پیشنهاد سوم سه کلیک به شما برای تفریح هنگام سفر به رشت در بهار است؛  به این پارک شهری بروید و با پیاده‌روی و عکاسی از درختان بلند و عمارت کلاه‌فرنگی، سفر خود را به‌یادماندنی‌تر کنید. 

کلام آخر سه کلیک درباره سفر به رشت در بهار

گرچه رشت شهری چهارفصل است و بازدید از آن در هر فصل جذابیت خاص خود را دارد، اما سفر به رشت در فصل بهار لطف دیگری دارد؛ قدم زدن در پیاده‌روها و لذت بردن از هوای تمیز شهر باران‌های نقره‌ای و دیدن شکوفه‌های زیبا و طراوت بهاری، روحیه شما را تازه می‌کند.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در فصل بهار به رشت بروید؟ برای‌مان بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران