Paris in spring

سفر به پاریس در بهار؛ از عید پاک تا شب های طولانی در موزه!

پاریس شهر عشق و شکوه، همیشه یکی از رویایی‌ترین مقاصد برای آن دسته گردشگرانی است که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند. به همین دلیل انتخاب فصل مناسب، در ساختن خاطره‌ای دلنشین به شما کمک می‌کنند. در این مقاله در کنار یکدیگر کشف می‌کنیم که چرا پاریس با شکوفه‌های صورتی، بازارهای خیابانی، فستیوال‌ها و جشن‌های عید پاک با انواع شکلات‌های خرگوشی و تخم‌مرغی که ارائه می‌دهد، یک مقصد عالی در بهار است؟ اگر هنوز بلیط هواپیما پاریس را رزرو نکرده اید؛ با ما و سفر به پاریس در بهار همراه باشید!

Tour europe

آب‌وهوای پاریس در فصل بهار چگونه است؟

Paris in spring

در فصل بهار، سرمای هوای پاریس کم می‌شود و دمای هوا از میانگین 12 درجه سانتی‌گراد در ماه مارس به 20 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. پایین‌ترین حد دما هنگام شب است که به 5 تا 11 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.این فصل زمان بسیار مناسبی براش گشت‌وگزار در پاریس است و بعد از آن هوا خیلی گرم‌تر می‌شود. البته ممکن است هنگام عصر نیاز باشد که یک لایه لباس دیگر روی لباستان بپوشید. ضمن اینکه احتمال بارش باران حدود 12 تا 14 روز در ماه نیز وجود دارد؛ پس حتما یک چتر همراه با خود داشته باشید.

به صورت خلاصه، سفر به پاریس در فصل بهار زیباست!

در فصل بهار چه کارهایی می‌توانیم در پاریس انجام دهیم؟

از باغ‌های پر از شکوفه دیدن کنید

Gardens full of flowers in Paris

ترکیب گل‌های رنگارنگ لاله با شکوفه‌های صورتی روی شاخه‌های درختان باغ در فصل بهار چشم‌اندازی رویایی به شهر پاریس می‌بخشد. عکاسان که شیفته چنین منظره‌ای هستند، همیشه در مکان‌هایی که این صحنه‌ها در آن‌ها وجود داشته باشد، مانند «باغ تروکادرو»، «پارک دو شان دی مارس» که در کنار برج ایفل واقع شده‌است و میدان ژان در کلیسای نوتردام جمع می‌شوند تا این لحظات رویایی و ناب را ثبت کنند.

«پارک اسکو» که یکی از بی‌نظیرترین مکان‌ها در فصل بهار است، یک باغ گیلاس را در خود جای داده‌ که وقتی بهار می‌رسد، مانند بهشت، زیبا می‌شود. این پارک 440 هکتاری که باغ‌های کاخ ورسای را نیز تشکیل داده‌اند، در فاصله 25 دقیقه‌ای از مرکز شهر پاریس قرار دارند. ناگفته نماند که زمان شکوفه دادن درختان در فصل بهار به آب‌وهوا بستگی دارد، اما معمولا در ماه آوریل گل می‌دهند.

شکوفه‌های صورتی درختان ماگنولیا، شکوفه‌های بنفش و ارغوانی درخت ویستریا و نمایشگاه‌های گل در پارک‌های شهر که با گل‌های لاله، نرگس و گل‌های پیونی آراسته شده‌اند، جلوه‌ای زیبنده به نمای شهر هدیه می‌دهند. «باغ‌ لوکزامبورگ» و «باغ پلانتز» از جمله مکان‌هایی هستند که میزبان این گل‌ها در فصل بهار خواهند بود.

در جشن عید پارک شرکت کنید

عید پاک، یکشنبه‌ای در ماه آوریل است که مسیحیان معتقدند حضرت عیسی در آن روز بعد از به صلیب کشیده‌شدن، زنده و از جا بلند شد. مسیحیان این روزا را هر ساله جشن می‌گیرند. در پاریس نیز جشن عید پاک در بعضی از شناخته‌شده‌ترین کلیساهای پاریس برگزار می‌شود و در «خیابان گوتیک» هیاهوی شادی مردم همراه با کنسرت‌های موسیقی «ویوالدی»، «هندل» و «پاخلبل» شور و لذتی وصف‌ناپذیر ایجاد می‌کند که بی‌شک شما را نیز به وجد می‌آورد.

جالب است بدانید مراسم عید پاک در بعضی از کلیساهای پاریس، علاوه بر زبان فرانسوی به زبان‌های مختلفی برگزار می‌شود. مثلا در کلیساهای اصلی پاریس مانند کلیسای Sacré Coeur Basilica و Église Saint Germain des Prés، کلیسای جامع آمریکایی پاریس، کلیسای آمریکایی، کلیسای بین المللی ترینیتی، کلیسای کاتولیک سنت جوزف و کرک اسکاتلندی، در کنار زبان فرانسه با زبان انگلیسی نیز مراسم برگزار می‌شود.

سفر به پاریس در بهار، همچنان برایتان سورپرایز دارد!

ضیافت شکلات عید پاک را از دست ندهید

Easter chocolate feast in Paris

برای عاشقان شکلات، جشن عید پاک می‌تواند خاطره‌ای شیرین بسازد که تا همیشه مزه‌اش زیر زبانشان باقی بماند. در این جشن علاوه بر خوردن شکلات‌های خرگوشی، تخم‌مرغی و انواع شکلات رنگارنگ دیگر که همه به خصوص کودکان را سر شوق می‌آورد، نمایشگاه‌های مجسمه‌های شکلاتی نیز برگزار می‌شود که شما می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. فروشگاه‌های Jeff de Bruges و La Maison du Chocolat و فروشگاه بزرگ Galeries Lafayette از جمله مغازه‌هایی هستند که ویترینشان پر است از مجسمه‌های شکلاتی دیدنی.

اگر هم عاشق مزه شکلات هستید، به بلوار «سنت ژرمن د پره» بروید و شکلات‌های خوشمزه‌ای که در آنجا به فروش می‌رسد را امتحان کنید. همچنین می‌توانید در یک تور پیاده‌روی به هدف شکلات و شیرینی‌پزی در سنت ژرمن شرکت کنید تا شما را به وصال شکلات‌ها برساند!

در رویداد شب‌ طولانی موزه‌ها شرکت کنید

شب طولانی موزه‌ها یک رویداد فرهنگی است که در آن موزه‌ها و موسسات فرهنگی تا دیروقت باز می‌مانند و میزبان شما شرکت‌کنندگان هستند. بازدید کنندگان امکان دسترسی به تمام نمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف موزه را دارند. این رویداد هر ساله و در سومین شنبه ماه می در سراسر اروپا برگزار می‌شود.

بیش از 150 موزه و گالری در پاریس، از جمله «موزه لوور»، «موزه اورسی»، «مرکز پمپیدو»، «کاخ بزرگ» و «موزه مدرن هنر» به این رویداد می‌پیوندند. ورود به این مکان‌ها هنگام شب برای شرکت‌کنندگان رایگان است. نمایش فیلم، اجرای کنسرت و برنامه‌هایی برای سرگرمی کودکان از سری بخش‌های این رویداد مهیج است.

فکرش را بکنید؛ قدم زدن در بین موزه‌های مختلف، شرکت در سرگرمی و خوردن غذا و نوشیدنی چه شب خاطره‌انگیزی برایتان در سفر به پاریس در بهار می‌سازد.

 در بازارهای خیابانی خرید کنید

Marché Mouffetard

فصل بهار زمان مناسبی برای سر زدن به بازارهای محلی پاریس و خرید محصولات تازه همچون مارچوبه، کنگر فرنگی و ریواس است. هر محله از پاریس، بازار مخصوص به خود را دارد که از جذاب‌ترین آن‌ها می‌توان به بازارهای Marché Bastille، Marché Mouffetard، Marché d’Aligre، Marché des Enfants Rouges و Rue Montorgueil اشاره کرد.

حالا که حرف از بازار شد، بگذارید به یک بازار عتیقه‌فروشی به نام  marché des puces اشاره کنیم که از لباس‌های قدیمی گرفته تا ظروف شیشه‌ای عتیقه در آن پیدا می‌شود. فکرش را بکنید وارد بازاری با 2500 مغازه شوید. قطعا بین آن همه شلوغی یادتان می‌رود که اصلا برای خرید چه چیزی به آنجا آمده بودید! 

این بازار به خیابان‌های مختلفی تقسیم می‌شود و انواع گوناگونی از وسایل در آنجا به فروش می‌رسد. اگر به دنبال بهترین خرید از بازار هستید، می‌توانید با یک راهنمای تور که به مسیرهای کلی بازار آگاه است به آنجا بروید.

از موزه رودین دیدن کنید

آگوست رودین، مجسمه‌ساز، طراح و متخصص حکاکی، مجسمه‌های خود را به این موزه اهدا کرد تا تبدیل به جایی شود که بازدیدکنندگان زیادی را برای دیدن شاهکارهای موجود در آن به سمت خود بکشاند.

اما نکته برجسته این مکان، باغ‌های هفت هکتاری خارج از موزه است که برخی از معروف‌ترین آثار رودن از جمله «مجسمه متفکر»، «دروازه‌های جهنم» و «بنای یادبود برگرهای کاله» را به نمایش می‌گذارد که همگی در جوار گیاهان، گل‌ها و درختان سایه‌دار قرار دارند.

 به موسیقی جاز گوش دهید

l'Océan

در سفر به پاریس در فصل بهار، در یک بعدازظهر رویایی به فستیوال سالانه «جاز سن ژرمن دپرس» بروید از موسیقی زنده لذت ببرید. این رویداد از سال 2001 در این منطقه برگزار می‌شود و دارای ترکیبی از نمایش‌های رایگان و پولی، با نام‌های بزرگ بین‌المللی و استعدادهای نوظهور است.

این رویدادها در فضای باز «میدان سن ژرمن د پره» و همچنین در مکان‌هایی مانند «تئاتر اودئون»، «دانشگاه سوربن» و Maison de l’Océan برگزار می‌شود.

در کافه‌های رویایی پاریس قهوه بنوشید

نشستن در زیر نور آفتاب، نوشیدن یک فنجان قهوه با یک گلدان گل رزی که روی میز کافه خودنمایی می‌کند، یکی از لذت‌های فصل بهار در پاریس است. خیابان‌های پاریس پر شده‌است از کافه‌هایی که کنار هم چیده‌شده‌اند و افرادی که روی صندلی‌های آن با نوشیدن قهوه گذر روزها را تماشا می‌کنند.

اگر می‌خواهید که چشم‌انداز بهاری را در کافه داشته باشید، می‌توانید به مکان‌هایی مانند «کافه رنارد» در باغ‌های «تویلری» یا La Terrasse de Madame در باغ‌های «لوکزامبورگ» بروید و لذت نوشیدن قهوه و تماشای چشم‌انداز رویایی را در کنار هم داشته باشید.

 به تماشای فواره‌های کاخ باشکوه ورسای بروید

کاخ مجلل قرن هفدهمی ورسای فقط 12 مایل خارج از پاریس است؛ بنابراین برای سفر یک روزه خارج از شهر، گزینه‌ای فوق‌العاده‌ است. این کاخ یکی از بزرگترین کاخ های جهان است که توسط لویی چهاردهم از یک اقامتگاه شکار به اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی فرانسه تبدیل شد.

فضای داخلی کاخ، پر از تذهیب، آینه، سنگ مرمر و کنده‌کاری‌های هنرمندانه است. اما این تنها جذابیت کاخ نیست؛ منظره زیبنده باغ‌ها که بیش از 2000 هکتار وسعت دارند، 55 فواره موزیکال خوش‌تراش و زیبا دارد که از ماه آوریل تا اکتبر، صدای موسیقی آن‌ها در فضای باغ پخش می‌شود و صحنه‌ای جادویی می‌سازد.

ناگفته نماند که این باغ‌ خصوصا در روز عید پاک ممکن است خیلی شلوغ باشد. می‌توانید هنگام ورود به باغ از نقشه‌های راهنما کمک بگیرید تا شما را در مسیرهای باغ راهنمایی کنند.

باغ ورسای هرساله میزبان نمایش‌ها و رویدادهای شبانه بسیاری مانند نمایش «آب‌های بزرگ» و «صدا و نور» است که همراه با موسیقی زنده اجرا می‌شوند و شور و شوقی خارق‌العاده به بازدیدکنندگان می‌بخشند.

کلام پایانی

جهان پر از کشورهای گوناگون است که هرکدام در نوع خود منحصربه‌فرد و خارق‌العاده‌اند. پاریس از دیرباز به عنوان شهری رویایی، قلب انسان‌ها را افسون کرده‌است. اما این رویا وقتی به اوج خود می‌رسد که بدانید چه فصلی برای سفر به آنجا و بازدید از جاهای دیدنی که دارد، مناسب است. سفر به پاریس در فصل بهار، علاوه بر تماشای شکوفه و گل‌های رنگارنگ، رویدادهایی را در خود گنجانده که شرکت در آن‌ها نه‌تنها تجربه‌ای نو برایتان رقم می‌زند، بلکه شما را برای ساعاتی از غم و غصه دور می‌کند و شادی و هیجانی فوق‌العاده به وجودتان می‌آورد.

همین حالا تور پاریس را رزرو کنید!

نظرات کاربران