سفر به مسکو در بهار

سفر به مسکو در بهار؛ سفری شگفت‌انگیز به سرزمین شکوفه‌های گیلاس

مسکو، قلب تپنده و پایتخت روسیه، شهری‌ است با آبی‌ترین آسمان دنیا که گویی حتی در شب‌هایش نیز خورشید می‌تابد. بی‌تردید با شنیدن نام مسکو تصاویری از گنبدهای نوک‌تیز پیازی و تاریخ پرفراز‌ونشیب با بناهای تاریخی و فرهنگی بسیاری در ذهن‌تان تداعی می‌شود. بهار مسکو با خیابان‌های وسیع، بناهای تاریخی، موزه‌های بی‌شمار و فضاهای سبز آراسته‌شده و جذاب هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید در بهترین زمان ممکن به این شهر بروید، حتما سفر به مسکو در بهار را امتحان کنید تا تجربه مسافرتی دلپذیر و پر از هیجان را داشته باشید.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

آب ‌و هوای مسکو در بهار

سفر به مسکو در بهار

احتمالاً باشنیدن نام مسکو، شهری یخ‌زده و سرد را در ذهن‌تان تصور می‌کنید و شاید قید سفر به این مقصد زیبا و پرجاذبه را ‌بزنید. اما برخلاف تصورتان، همیشه برفی و یخی نیست، به‌ عبارت دیگر به‌خاطر فاصله‌ا‌ش از دریا، آب‌وهوای متنوعی دارد. طبیعت بهار مسکو، با آب‌شدن برف‌ها در اواسط ماه مارس و دوباره جان‌گرفتن و شکفتن درختان منظره‌ای جذاب و دیدنی به خود می‌گیرد. در بهار، دمای هوا در اوایل فصل هنوز سرد بوده و رفته‌رفته تا اواخر فصل هوا گرم‌ می‌شود. به‌ عبارتی دمای هوا معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و هوا ترکیبی از روزهای آفتابی و بارانی ا‌ست. پس با سفر به مسکو در بهار منتظر آب‌وهوای غیرقابل‌ پیش بینی آن باشید و از فعالیت‌های فضای باز ایده‌آل مانند گشت‌وگذار یا پیاده‌روی در پارک‌ها لذت ببرید.

جاذبه‌‌ های گردشگری مسکو در بهار

مسکو شهری پر از دیدنی‌های جذاب، با تاریخی کهن، معماری خیره‌کننده و رنگارنگ، طبیعت چشم‌نواز، خطوط مترو منحصر‌به‌فرد، سالن‌های باشکوه تئاتر، گالری‌های هنری زیبا و معروف‌ترین موزه‌ها، هر‌ساله پذیرای گردشگران بسیاری‌ است. به ‌همین دلیل تصمیم ‌گرفته‌ایم در ادامه به معرفی بهترین جاهای تفریحی و گردشگری مسکو در بهار بپردازیم؛ تا گردشگرانی که در بهترین زمان سفر به مسکو از این شهر دیدن می‌کنند، سفری پرخاطره داشته باشند.

Red square

Red square

از مهم‌ترین میدان‌های مسکو میدان سرخ نام دارد، هم‌چنین این میدان یک نقطه شروع عالی برای کشف میراث فرهنگی روسیه و از جاذبه‌ های دیدنی مسکو در بهار است. Red square، به‌عنوان یک نماد مهم جهانی برای روسیه شناخته می‌شود. در طول تاریخ این میدان قدیمی رویداد‌های مهمی از جمله تظاهرات، جشنواره‌ها، نمایش‌ها و حوادث سیاسی و اجتماعی متعددی به ‌خود دیده و بارها ویران شده، اما دوباره آن را بازسازی کرده‌اند. در بهار مسکو، این میدان زیبا با گل‌های رنگارنگ و شکوفه درختان، جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین حالت را به خود می‌گیرد. میدان سرخ در بهار با جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی بسیاری همراه است که  تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

زمان بازدید: همه‌روزه.

هزینه بازدید: رایگان.

National History Museum of Russia

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که در سفر به مسکو در بهار باید از آن دیدن کنید، موزه تاریخ ملی روسیه‌ است. اگر به تاریخ و هنر علاقه‌مندید، می‌توانید به این موزه که در قلب مسکو و ضلع جنوبی میدان سرخ قرار دارد، سر بزنید. این موزه، یکی از مکان ‌های گردشگری مسکو در بهار و از موزه‌های برجسته دنیا به شمار می‌رود که در سال 1862 با معماری منحصربه‌فرد، نمای بیرونی سرخ‌رنگ و گنبدهای نوک‌تیز ساخته شد. در موزه تاریخی ملی روسیه، اشیا و آثار ارزشمند تاریخی فراوانی از جمله اسناد تاریخی، نامه‌ها، نقشه‌ها، اسلحه‌ها، لباس‌ها، حکاکی‌ها، جواهرات، سفال‌های باستانی و قایق تفریحی بزرگی که از ساحل رودخانه ولگا کشف‌شده به چشم می‌خورد. از بقیه آثار و اشیای طلایی به‌جای‌مانده می‌توان به نسخه‌های خطی، طومارها و نوشته‌هایی روی پوست درختان مانند غان، سرامیک محلی روسی و اشیای چوبی ارزشمند اشاره کرد. در کتابخانه این موزه نیز بسیاری از نسخه‌های خطی باستانی و بزرگترین مجموعه سکه جمع‌آوری شده نگهداری می‌شود. به‌طور کلی این موزه مجموعه‌های متنوع و گران‌بهای هنر و تاریخ که از دوران‌های مختلف و منابع گوناگون جهان جمع‌آوری شده، در بر می‌گیرد.

زمان بازدید: 

جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب

سه‌شنبه‌ها تعطیل

سایر روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

هزینه بازدید: غیررایگان.

Kremlin Place

سفر به مسکو در بهار

یکی دیگر از مکان ‌های گردشگری مسکو در بهار که از نمادهای معروف و تاریخی آن نیز محسوب می‌شود، Kremlin Place است. کاخ کرملین که در قرن 14 ساخته شده، به‌مرور زمان، به‌ویژه در قرن 18 تحت فرمان حکومت پیتر و کاترین دوم، تغییرات و توسعه‌های بسیاری از جمله گسترش دیوارهای کاخ را تجربه کرد و ساختمان‌ها و بناهای زیادی اطراف آن احداث شد. این کاخ با معماری بی‌نظیرش، محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور روسیه و مرکز قدرت سیاسی به شمار می‌رود. در بهار، باغ‌های این کاخ با‌ گل‌های رنگارنگ و شکوفه‌های زیبای درختان به منظره‌ای چشم‌نواز و بی‌بدیل تبدیل می‌شوند. با سفر به مسکو در بهار می‌توانید از جشن‌های و رویدادهای فرهنگی و هنری که در این باغ‌ها برگزار می‌شود، بازدید کرده و لذت ببرید.

زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر.

هزینه بازدید: غیررایگان.

Gorky Park

با سفر به مسکو در بهار که طبیعت جانی دوباره گرفته، می‌توان از باغ‌ها و پارک‌های زیبا و بسیاری که غرق در رنگ گل‌ها و شکوفه درختان شده‌اند، بازدید کرد و از هوای بهاری لذت برد. پارک گورکی از معروف‌ترین پارک‌های مسکو به شمار می‌رود که هرساله میزبان رویدادها و جشنواره‌های مختلفی‌ است. این پارک با دریاچه تماشایی و جزیره خوش‌منظر خود، از بهترین جا های تفریحی مسکو در بهار محسوب می‌شود که در آن گردشگران می‌توانند با قایقرانی و پیاده‌روی از پل‌های منحصربه‌فرد اوقات خوشی را برای خود خلق کنند. هم‌چنین این پارک با دارا بودن امکانات تفریحی ازجمله امکانات ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها و فضاهایی برای سرگرمی کودکان مقصدی مناسب برای خردسالان و بزرگ‌سالان است.

زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب، به‌جز دوشنبه‌ها.

هزینه بازدید: رایگان.

Bolshoi Theater

Bolshoi Theater

از معروف‌ترین و بهترین جاهای تفریحی مسکو در بهار، می‌توان به تئاتر بولشوی اشاره کرد. این تئاتر که در سال 1825 تأسیس شده، تاریخچه‌ای غنی از نمایش‌ها، اجراهای موسیقی، باله و اپرا دارد. تئاتر Bolshoi با دارابودن ظرفیت بالا، هرساله میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری ا‌ست. با سفر به مسکو در بهار می‌توانید از برنامه‌های متنوع این تئاتر هم‌چون کنسرت‌ها، جشنواره‌های موسیقی و هنری و نمایش‌های تئاتر و سینما دیدن کنید.

زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 8 شب.

هزینه بازدید: غیررایگان.

St. Basils Cathedral

از دیگر مکان‌هایی که در سفر به مسکو در بهار باید از آن بازدید کرد، می‌توان به کلیسای سنت باسیل اشاره کرد. این کلیسا از معروف‌ترین کلیساهای مسکو به شمار می‌رود که در ابتدای قسمت غربی میدان سرخ و در نزدیکی دیوارهای قلعه کرملین واقع شده است. کلیسای سنت باسیل به دستور ایوان چهارم واسیلیویچ تزار روسیه در سال 1555و به یاد‌بود فتح کازان و استراخان بنا شد. این کلیسا در زمان تأسیس از مرتفع‌ترین سازه شهر مسکو محسوب می‌شد. کلیسای سنت باسیل با معماری بی‌نظیر، سقف‌های چرمی چندرنگ و بلوک‌های سنگی و نیز به‌خاطر استفاده از حجم بزرگی از طلا و جواهرات در داخل آن، از بهترین مکان‌ های گردشگری مسکو در بهار محسوب می‌شود. این کلیسا به‌عنوان یکی از نمادهای مهم و ملی، محلی برای عبادت، سمبلی از قدرت و ثروت روسیه، مقصدی تاریخی، مذهبی و گردشگری است که نقش مهمی در شهرت و جذابیت مسکو دارد.

زمان بازدید: در بهار و تابستان همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر.

هزینه بازدید: برای نوجوانان زیر 16 سال رایگان و برای افراد بالای 16 سال با تهیه بلیط.

سفر به مسکو در بهار

یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین گالری‌های هنری که در سفر به مسکو در بهار باید از آن دیدن کنید، گالری ترتیاکوف نام دارد. این گالری که در نزدیکی مرکز مسکو و در خیابان معروف Luroshinksy Pralog St واقع شده، در سال 1856 تأسیس شد. گالری ترتیاکوف یک ساختمان با معماری زیبا و تاریخی‌ است که به‌ تناسب با اثرهای هنری قرار گرفته در داخل آن را طراحی کرده‌اند. امروزه این گالری بیش ‌از 130هزار اثر هنری از جمله آثار قدیمی و مدرن از هنرمندان روسی و بین‌المللی را در بر می گیرد. این گالری از بهترین جاذبه‌ های دیدنی مسکو در بهار به شمار می رود که علاوه‌بر نمایشگاه‌های هنری، خدمات آموزشی و تحقیقاتی در حوزه هنر ارائه می‌دهد. هم‌چنین این گالری باوجود فروشگاه‌های هدیه و کتاب‌فروشی در خود، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در مسکو و مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به هنر و کتاب شناخته می‌شود.

زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر.

هزینه بازدید: غیررایگان.

Bunker 42 Museum

از دیگر مکان‌های گردشگری که می‌توانید با سفر به مسکو در بهار از آن دیدن کنید، موزه جنگ سرد پناهگاه 42 است. این موزه در واقع یک پناهگاه زیرزمینی بوده که در دوران جنگ سرد به‌عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌شد. ساختمان این موزه، با معماری زیبا و از بتن ضخیم ساخته شده و راهروهای بلند و پهن، سالن‌های بزرگ و اتاق‌های مختلفی دارد. این موزه که در منطقه تاگانکا واقع شده، به نگهداری از تجهیزات و فن‌آوری‌های نظامی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی و اتحاد جماهیر شوروی می‌پردازد. در این موزه بازدیدکنندگان می‌توانند با برخی از تجهیزات نظامی در اتاق‌های مخصوص بازی و شبیه‌سازی کنند. موزه جنگ سرد پناهگاه 42 از بهترین جاهای تفریحی و گردشگری مسکو در بهار به شمار می‌رود و نیز مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به تاریخ و جنگ سرد محسوب می‌شود.

زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب.

هزینه بازدید: غیررایگان.

Christ The Savior Cathedral

Christ The Savior Cathedral

از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توان با سفر به مسکو در بهار از آن بازدید کرد، کلیسای جامع مسیح نجات‌دهنده نام دارد. این کلیسا از اولین کلیساهای بزرگ مسیحی در مسکو به شمار می‌رود که به‌عنوان یک مرکز مذهبی و فرهنگی شناخته می‌شود. کلیسای جامع مسیح نجات‌دهنده نمادی از حضور و فعالیت جامعه مسیحی در روسیه به شمار می‌رود. این کلیسا با ساختمانی بزرگ و چشم‌نواز، دکوراسیون حیرت‌انگیز و نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های زیبا از بهترین مکان‌ های گردشگری مسکو در بهار است.

زمان بازدید: همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 6 عصر، یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر.

هزینه بازدید: رایگان.

Moscow Luxury River Cruise

از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات بهاری مسکو، کروزسواری در رودخانه مسکو است. رودخانه مسکو که بین پارک گورکی و کاخ کرملین واقع شده، از مهم‌ترین رودخانه‌های روسیه به شمار می‌رود. با سفر به مسکو در بهار می توانید از رودخانه و پل‌های زیبای آن که جزئی از چشم‌اندازهای بی‌نظیر شهرند، بازدید کنید و از مناظر بی‌بدیل و فضای دلپذیر اطراف آن مانند پارک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها لذت ببرید. هم‌چنین با سوار شدن به کروزها در نزدیکی پل بولشوئی یا پل کرملین، 6 ساعت سفر دریایی به‌یادماندنی خواهید داشت. در طول مسیر نیز، به تماشای بناها و مناظر تاریخی و منحصربه‌فردی چون باغ الکساندر و معبد نوودویچی بنشینید. البته باید بدانید طول دقیق مسیر کروزسواری می‌تواند متغیر باشد و به توافقات و تورهای مختلف بستگی دارد.

زمان بازدید: همه‌روزه.

هزینه بازدید: کودکان زیر 5 ‌سال رایگان و بالای 5 ‌سال و بزرگسالان غیررایگان.

جشنواره‌ها

سفر به مسکو در بهار

با پایان زمستان و فرا رسیدن بهار، مسکو با برف خداحافظی می‌کند که این خداحافظی با جشن‌های مختلفی همراه است. اغلب این جشن‌ها، برای گرامی‌داشت سنت‌ها و باورهای گذشتگان بوده که در طول نسل‌های مختلف حفظ شده‌اند. گردشگرانی که عاشق طبیعت و جشنواره‌ های بهاری هستند، می‌توانند با سفر به مسکو در بهار از این جشنواره‌های سراسر شادی و هیجان بازدید کرده و لذت ببرند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین و باشکوه‌ترین فستیوال ‌های بهاری مسکو می‌پردازیم.

Maslenitsa

 یکی از فستیوال ‌های بهاری مسکو که فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های روسیه است، جشنواره ماسلنتیسا نام دارد. این جشن‌ هفت‌روزه که از 28 فوریه تا 6 مارس طول می‌کشد، برای خداحافظی با زمستان و استقبال از بهار و آفتاب برگزار می‌شود. برای هر روز این فستیوال، یک تم رنگی مشخص کرده‌اند. در طول این مراسم، مردم روسیه آدمکی از کاه و پارچه‌های پاره‌پاره‌ درست کرده و آن را روی یک ستون چوبی قرار می‌دهند، سپس آیین‌های خاص آن را اجرا کرده و در آخر آدمک را به آتش می‌کشند. سوزاندن این عروسک به‌عنوان حرکتی نمادین برای از بین بردن بدی‌هاست که به باور قدیمی روس‌ها برمی‌گردد. در طول جشن ماسلنتیسا، افراد تفریحات و فعالیت‌های متنوعی از جمله مسابقات مردمی مثل سورتمه‌سواری، اسکیت روی یخ، رقص با لباس محلی، نواختن موسیقی، تئاتر خیابانی و کارگاه‌های سنتی برگزار می‌کنند. با سفر به مسکو در بهار، می‌توانید در این جشنواره شرکت کرده و از آن لذت ببرید.

Moscow Golden Mask Festival

Moscow Golden Mask Festival

از دیگر فستیوال‌ های بهاری مسکو، جشنواره تئاتر ماسک طلایی نام دارد. این جشنواره هرساله در بهار از 27 مارس تا 1 آوریل در مسکو برگزار می‌شود. در این فستیوال، هنرمندان برای کسب جایزه ملی تئاتر که در سال 1993 توسط اتحادیه تئاتر فدرال روسیه تأسیس شده، با یکدیگر رقابت می‌کنند. این جشنواره به تولید تئاتر در همه ژانرها ازجمله درام، اپرا، باله، رقص مدرن، اپرت، موزیکال و خیمه‌شب‌بازی می‌پردازد. هدف این جشنواره ترویج و تجلیل از هنر تئاتر با گردهم‌آوردن بازیگران، کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان بااستعداد است. فستیوال تئاتر ماسک طلایی مسکو و نیز جایزه‌ آن، مشهور و معتبر بوده و تحت حمایت اتحادیه تئاتر فدرال روسیه، وزرات فرهنگ فدرال روسیه و دولت مسکو است. با سفر به مسکو در بهار می‌توانید از این جشنواره که شهرت بین‌المللی پیدا کرده و به رویدادی مهم در دنیای تئاتر مبدل شده، بازدید کنید و توسعه هنرهای تئاتر و فرهنگ‌های کشورهای مختلف را ببینید.

Victory Day Festival Moscow

یکی از فستیوال‌ های بهاری مسکو که هرساله در 9 مه، به یاد پیروزی نیروهای شوروی بر آلمان نازی، در میدان سرخ برگزار می‌شود، فستیوال روز پیروزی‌ است. در این جشنواره، رئیس‌جمهور روسیه سخنرانی می‌کند و ارتش نظامی روسیه به رژه و نمایش مانور‌های جنگی می‌پردازند. هم‌چنین این رژه، نماد مقاومت و استقامت روسیه محسوب می‌شود. جشنواره روز پیروزی، از جشن‌های ملی روسیه به شمار می‌رود که در آن شهروندان در راهپیمایی شرکت می کنند. با نمایش آتش‌بازی در شب نیز، این روز مهم را به پایان می‌رسانند.

سفر به مسکو در بهار

 نکاتی که باید قبل از سفر باید در نظر بگیرید

  • آب‌وهوا و لباس: وضعیت هوای بهار مسکو می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد، بنابراین ترکیبی از لباس های سبک و گرم و هم‌چنین چتر برای باران‌های احتمالی به‌همراه داشته باشید.
  • ارز: مقداری پول محلی نقد واحد روسیه، برای خریدهای کوچک‌تر و مکان‌هایی که ممکن است کارت را قبول نکنند، به‌همراه داشته باشید.
  • زبان و ارتباطات: درحالی‌که بسیاری از مردم مسکو انگلیسی صحبت می‌کنند، یادگیری برخی از عبارات اصلی روسی و همراه داشتن یک برنامه ترجمه یا کتاب راهنما برای تسهیل ارتباط مفید است.
  • آداب فرهنگی: برای احترام به فرهنگ محلی، با آداب‌ورسوم روسی آشنا شوید. این آداب شامل یادگیری احوال‌پرسی سنتی، آداب غذا خوردن و هنجارهای عمومی اجتماعی است.
  • حمل‌ونقل و ناوبری: در مورد سیستم حمل‌ونقل عمومی در مسکو، از جمله مترو و اتوبوس، تحقیق کرده و برای راحتی کار، کارت حمل‌ونقل را تهیه کنید.
  • جاذبه‌ها و رویدادهای محلی: باتوجه‌به برنامه‌های فرهنگی شهر مانند تئاتر بولشوی، میدان سرخ و گالری‌های هنری مختلف، از مکان‌های دیدنی و موزه‌ها دیدن کنید.
  • سلامت و ایمنی: با همراه داشتن داروهای لازم و آگاهی از محیط اطراف خود مراقب سلامت و ایمنی خود باشید.
  • آشنایی با آداب‌ورسوم محلی: با برنامه و آداب‌ورسوم محلی، زمان صرف غذا و همچنین غذاهای محلی مسکو آشنا شوید.

در آخر

هما‌ن‌طور که خواندید، در این مقاله از سفر به مسکو در بهار، آب‌وهوای بهاری، بهترین جاهای دیدنی و تفریحی، فستیوال‌ها و جشن‌های بهاری آن سخن گفتیم تا بتوانید لذت‌بخش‌ترین و هیجان‌انگیزترین سفر را برای خود و همراهان‌تان خاطره‌ساز کنید. اگر قبلاً از این شهر بازدید کرده‌اید، تجربه‌تان را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران