Kuala Lumpur

سفر انفرادی به کوالالامپور؛ KL را حرفه ای تماشا کن!

Kuala Lumpur

کوالالامپور  معروف به KL پایتخت مالزی است. این شهر دارای افق های درخشان، خرید بی پایان و برخی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید  در سفر انفرادی به کوالالامپور بچشید. KL مکانی عالی برای شروع یا پایان سفر به آسیا است؛ زیرا فرودگاه بین المللی کوالالامپور یک فرودگاه بزرگ در جنوب شرقی آسیا و در سراسر جهان است. بازدیدکنندگان کوالالامپور معمولاً یک چیز می گویند: هیچ چیز آنطور که انتظار داشتند نیست. شهری با جنبه های مختلف و حتی شگفتی های بیشتر. آسمان‌خراش‌های فولادی درخشان و بالاتر از همه آن‌ها شناخته‌شده‌ترین سازه های فلزی جهان – برج‌های دوقلوی پتروناس افق را پر می‌کنند. این برج ها ، یک بهشت شش طبقه برای خریداران در کنار مرکز خرید معروف Suria KLCC  قرار دارند و از کل مجموعه به عنوان KLCC نیز یاد می شود.

اما فراتر از این نمای مدرن، کوالالامپور، یا به قول معروف KL، مکانی است که هنوز هم می توانید نمادهای شهری را در سفر انفرادی به کوالالامپور پیدا کنید که آن را شبیه یک شهر کوچک سنتی می کند. به همین دلیل، به راحتی می توان فراموش کرد که در بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور هستید، یعنی تا زمانی که شلوغی ترافیک به شما یادآوری کند که کجا هستید. منطقه قدیم و جدید KL برترین مناطق خلاق و فرهنگی مالزی است و قطعاً یکی از بهترین های جهان است!

اگر می خواهید پایتخت مالزی را با شکوه تمام در سفر انفرادی به کوالالامپور ببینید، به بالا نگاه کنید. فقط مراقب جلو هم باشید در غیر این صورت روی صورت خود فرود خواهید آمد . زیرا پیاده روها کمی ناهموار هستند.

هنوز بلیط هواپیما تهران کوالالامپور را تهیه نکرده اید؟

کمی تاریخ قبل از سفر انفرادی به کوالالامپور بیاموزیم

کوالالامپور ترجمه مستقیم به معنای “تلاقی گلی” است. رمانتیک‌  نیست، اما این نام از محل آن گرفته شده است، درست در محل اتصال رودخانه‌های کلنگ و گومبک .  KLهمراه با حومه‌هایی که مرزهای آن در داخل ایالت سلانگور قرار دارند، در مجموع به عنوان دره کلانگ شناخته می‌شوند و گاهی اوقات، به عنوان کوالالامپور بزرگ یا فقط KL شناخته می شود. در حدود سال 1857 به عنوان شهری در خدمت معادن قلع منطقه توسعه یافت.. KL از سال 1880 تا 1978 به عنوان پایتخت سلانگور انتخاب شد.از سال 1999 به عنوان مرکز فرهنگی، مالی و اقتصادی مالزی، میزبان پارلمان کشور مالزی و همچنین اقامتگاه رسمی یانگ دی پرتوان آگونگ (پادشاه مالزی) است.

بهترین زمان سفر انفرادی به کوالالامپور چه زمانی است؟

Kuala Lumpur

 KL برای بازدید در تمام طول سال خوب است. آب و هوای استوایی به این معنی است که شهر در تمام طول سال آفتاب زیادی دارد و فصول موسمی معمولاً بین ماه می تا سپتامبر و نوامبر تا مارس است. با وجود نوسانات نامنظم هوا، همیشه آفتابی و خشک نیست. طبق پیش بینی هواشناسی، صبح های آفتابی با دمای بالای 30 درجه سانتیگراد می تواند به سرعت جای خود را به بعدازظهرهای مه آلود و طوفان های شدید در اوایل شب بدهد. عاقلانه است که در سفر انفرادی به کوالالامپور یک چتر تاشو در کیف خود داشته باشید که فضای زیادی را اشغال نکند تا از شما در برابر آفتاب یا باران محافظت کند.

 چگونه از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟

شهر کوالالامپور حدود یک ساعت با ماشین از فرودگاه فاصله دارد اما تعدادی گزینه مقرون به صرفه برای سفر انفرادی به کوالالامپور وجود دارد.

قطار KLIA Express :  یک قطار سریع السیر بدون توقف است که فرودگاه بین المللی KL و فرودگاه کوالالامپور را به هم متصل می کند. هزینه هر بلیط یک طرفه 55 MYR است و 33 دقیقه طول می کشد.

تاکسی:  تاکسی ها از فرودگاه در دسترس هستند و باید 80-100 MYR  تا مرکز شهر هزینه داشته باشند. حتما از قبل در مورد قیمت مذاکره کنید.

Uber  : و سایر برنامه‌های اشتراک‌گذاری سواری در KL کار می‌کنند که معمولاً ارزان‌تر از تاکسی هستند. Grab معادل اوبر آسیای جنوب شرقی است. در مالزی  بیشتر مردم محلی از آن برای رفت و آمد و گردشگران برای سفر انفرادی به کوالالامپور استفاده می کنند.

نکات ایمنی سفر انفرادی به کوالالامپور

کوالالامپور، یا همان طور که اغلب به آن KL می گویند، یک شهر بزرگ است، بنابراین ممکن است نتوانید در سفر انفرادی به کوالالامپور هر گوشه و کناری را کاوش کنید. آیا سفر انفرادی به کوالالامپور امن است؟ بله، با یک استثنا: سرقت . اجازه ندهید که وسایل شما تبدیل به یک هدف شوند زیرا قاپیدن و دویدن در این شهر بسیار رایج است.

اگر می خواهید به مقصد برسید، پس از تاریکی هوا از پیاده روی به تنهایی در مناطق تاریک یا متروک شهر خودداری کنید. اگر راه می روید، سرتان را بالا بگیرید و هوشیار باشید. به گوشی خود نگاه نکنید زیرا ممکن است کسی آن را از شما بگیرد.

همیشه مراقب امنیت خود باشید. مانند هر شهر بزرگی، با غریبه های بیش از حد دوستانه، اعم از زن یا مرد، با احتیاط رفتار کنید و زمانی که چیزی برای واقعی بودن زیادی خوب به نظر می رسد، از قضاوت خود استفاده کنید.

علیرغم اینکه مالزی یک کشور مسلمان است،، لازم نیست بدن خود را به طور کامل بپوشانید، مگر در هنگام ورود به مکان عبادت. زنان غیر مسلمان (عمدتاً چینی مالزیایی) در همه جا به سبک غربی لباس می پوشند، بنابراین لباس شما کاملاً قابل قبول است  ، فقط به یاد داشته باشید که اینجا یک جامعه محافظه کار است. هنگام بازدید از مسجد، سر و بدن خود را با روسری و سارافون بپوشانید (بسیاری از مساجد اینها را در ورودی قرض می دهند).بنابراین مطابق با آن لباس بپوشید، به خصوص زنانی که به تنهایی سفر انفرادی به کوالالامپور می کنند.

حمل و نقل آسان و گشت و گذار در سفر انفرادی به کوالالامپور

کوالالامپور

کوالالامپور دارای یک سیستم جاده ای جامع است که توسط طیف گسترده ای از شبکه های حمل و نقل عمومی پشتیبانی می شود، مانند حمل و نقل سریع انبوه (MRT)، حمل و نقل سریع سبک (LRT)، مونوریل، راه آهن شهری، اتوبوس های عمومی، اتوبوس های  پرش (رایگان) ، و لینک های ریلی فرودگاه.

کوالالامپور شهری که ابتدا برای اتومبیل‌ها ساخته شده است، جایی که جاده‌ها عریض هستند، پیاده‌روهای کمی دارد یا در برخی مسیرها اصلاً  ندارد، KL در یک نگاه شهری مناسب برای عابر پیاده نیست. اما شورای شهر در سال های اخیر تلاش خود را برای اصلاح این موضوع افزایش داده است. نتیجه آن یک پل عابر پیاده به طول 1,173 کیلومتر است که بین مرکز کنوانسیون KL و مرکز خرید کوالالامپور پاویلیون ارتباط دارد، با چندین ورودی و خروجی در طول مسیر، از جمله هتل Impiana KLCC و ایستگاه مونوریل Raja Chulan.

 پیاده‌راه  Bukit Bintang-KLCC  که در سال 2012 راه‌اندازی شد، همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11 شب باز است و دارای تهویه‌ی مطبوع است، به‌ویژه در سفر انفرادی به کوالالامپور با توجه به گرمای شدید در طول روز، آن را به یک لینک مفید و راحت تبدیل می‌کند.

گزینه های دیگر پیشنهادی!

برای رفت و آمد در سفر انفرادی به کوالالامپور ، ممکن است با ترکیب انواع مختلف حمل و نقل عمومی مانند MRT که در بالا ذکر شد و LRT بهترین خدمات را داشته باشید. این قطارها از جاذبه های نمادینی مانند KLCC، بازار مرکزی و موزیوم نگارا عبور می کنند. اگر در سفر انفرادی به کوالالامپور هستید، و می خواهید کمی آهسته پیش بروید و از مناظر و صداهای زندگی مالزیایی لذت ببرید، بهتر است سوار اتوبوس شوید! البته نمی‌توانید در اتوبوس پول نقد بپردازید  بنابراین کارت Touch ‘N’ Go یا کارت MyRapid  را خریداری کنید تا از خرید بلیط برای هر سفر خودداری کنید.

می توانید از کارت ها در تمام قطارها و اتوبوس های RapidKL  استفاده کنید. متأسفانه، این کارت‌ها را نمی‌توان برای بازپرداخت بازگرداند، بنابراین آن را به عنوان یادگاری از  سفر انفرادی به کوالالامپور در نظر بگیرید و سعی کنید اعتبار زیادی را به یکباره روی آن بار نکنید زیرا پول را پس نمی‌گیرید. همچنین می توانید  به راحتی سواراتوبوس‌های Go KL در منطقه تجاری مرکزی شوید. سرویس اتوبوس رایگان که در امتداد مکان‌های محبوب حرکت می‌کند، شما را به ایستگاه‌های قطار، مراکز خرید و سایر مکان‌های دیدنی شهر می‌برد.

برای گرفتن یک سواری در سفر انفرادی به کوالالامپور  گزینه‌های زیادی وجود دارد که Grab بیشترین استفاده را در بین مردم محلی دارد. استفاده از این سرویس به آسانی دانلود یک برنامه است، اما گزینه های دیگری مانند  MyCar، JomRides  و  MULA وجود دارد.

برنامه گشت و گذار مفصل در سفر انفرادی به کوالالامپور

برجهای دوقلوی پتروناس

Petronas Twin Towers

سازه‌های نمادین KL برج‌های پتروناس، بلندترین برج‌های دوقلو در جهان هستند. آنها 452 متر ارتفاع دارند و افق را روشن می کنند. پشت برج ها، پارکی دوست داشتنی برای بازدید در سفر انفرادی به کوالالامپور وجود دارد و شب ها برنامه های آبنما را با موسیقی اجرا می کنند. اگر می خواهید از داخل آن بازدید کنید، تورهای روزانه برج وجود دارد..

 فراموش نکنید که تا سال 2003 برج‌های پتروناس بلندترین ساختمان‌های جهان بودند. برج ها هنوز هم به طرز چشمگیری بلند و باشکوه و مطمئناً  خیره کننده ترین هستند.جلوه  ساختمان ها با نور تغییر می کنند و زمانی که نور خورشید از اجزای آن منعکس می شود مانند آثار هنری به نظر می رسند.

بوکیت بینتانگ

 زمانی که از مرکز شهر KL صحبت می‌شود، معمولاً به منطقه اطراف برج‌های دوقلوی پتروناس و امتداد بوکیت بینتانگ اشاره می‌کند، جایی که برخی از بزرگترین مراکز خرید شهر و رستوران‌های سطح بالا در آن متمرکز شده‌اند. اینجا جایی است که همه می خواهند باشند، چه برای خرید، چه برای صرف غذا، یا غوطه ور شدن در هیاهوی پر انرژی آن، که در طول روز و تا شب ادامه دارد. همچنین به این معنی است که خیابان‌ها اغلب مملو از ترافیک هستند، بنابراین در سفر انفرادی به کوالالامپور زمان بیشتری را برای رفت و آمد به آنجا اختصاص دهید.

میدان مردکا

Merdeka Square

در مرکز شهر کوالالامپور با ترکیبی از مشاغل جدید و شور و نشاط جوانی که نشان دهنده خلاقیت در طراحی و نوآوری در حفظ قدیمی و راه اندازی جدید است، احیا شده است. یک گنج شهری که زمانی به سرعت در حال محو شدن بود، با زندگی جدیدی لبریز می شود، و همچنین جایی است که بیشتر مسافران زمانی که خود را در شهر می بینند در آن جمع می شوند.

هیچ سفر انفرادی به کوالالامپور در کوالالامپور بدون گردش و تماشای  میدان 8.2 هکتاری مردکا و میله پرچم غول پیکر آن کامل نخواهد بود. با 95 مترارتفاع، شاید بلندترین در جهان نباشد، اما به طرز چشمگیری بلند است. داتاران مردکا، به نام میدان، جایگاه مهمی در تاریخ مالزی دارد: جایی است که مستعمره بریتانیا مالایا در سال 1957 مستقل شد و پرچم بریتانیا برای آخرین بار پایین آورده شد تا پرچم کشور جدید جایگزین شود. . هر سال مالزیایی ها در 31 آگوست در اینجا جمع می شوند تا این رویداد را جشن بگیرند.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

که در قلب KL قرار دارد، مصنوعاتی را در خود جای داده است که قدمت آنها به قرن های 9 و 10 باز می گردد. این بنا که به طور رسمی در اواخر دهه 90 افتتاح شد، میزبان سقف گنبدی زیبا، معماری اسلامی فراوان و هزاران اثر در 12 گالری دائمی خود است. KL شهری که مانند هیچ شهر دیگری در جنوب شرقی آسیا نیست، ترکیبی التقاطی از شرق و غرب است. اما فراتر از آسمان خراش ها و انبوه خرید، مناظر بیشتری برای دیدن در سفر انفرادی به کوالالامپور وجود دارد. جمعیت ناهمگون شهر شامل سه قوم اصلی کشور است.این موزه علاوه بر مجموعه ای از آثار خاورمیانه و ایران، گالری های اختصاصی هنر هند، چین و مالایی، بینشی از هویت و میراث اسلامی آسیا را ارائه می دهد.

مسجد ملی مالزی

National Mosque of Malaysia

(مسجد نگارا) که با فضای سرسبز احاطه شده است، ساختمانی عظیم است که در هر زمان می تواند 15000 نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد که در دهه 60 ساخته شده از اصول معماری اسلامی پیروی می کند. در سفر انفرادی به کوالالامپور می توانید از مسجد دیدن کنید، اما به خانم ها قبل از ورود یک عبایی داده می شود زیرا قوانین سختگیرانه ای در مورد لباس مناسب وجود دارد. در سرتاسر مجموعه مسجد فواره ها و حوض هایی وجود دارد. در اطراف قدم بزنید، عکس بگیرید و به این فکر کنید که  بافت چندفرهنگی مالزی به چه معناست.

معبد  Thean Hou

 یک نقطه عطف نمادین در KL به لطف طراحی شش لایه آن و  همچنین یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معابد در جنوب شرقی آسیا است. این معبد یک جاذبه گردشگری محبوب به دلیل نمای باشکوه آن با قطعات تزئینی کنفوسیوس، تائوئیست و بودایی است. وبطور گسترده یکی از پرآذین ترین معابد شهر با کنده کاری های پیچیده و سقف های برجسته با تزئینات قرمز و طلایی در نظر گرفته می شود. دارای ورودی چند طاقی با ستون های قرمز رنگ است که نمادی از رفاه و شادی است. این معبد همچنین در طول سال میزبان فعالیت های فرخنده و فرهنگی است، مانند جشنواره کیک ماه و سال نو چینی، بنابراین برنامه ریزی کنید که در سفر انفرادی به کوالالامپور تماشاگر بخشی از جشن ها باشید!

غارهای باتو

Batu Caves

یک معبد زیبای هندو در داخل یک غار است. دسترسی به غار از مرکز کوالالامپور آسان است زیرا قطار مستقیمی به آنجا وجود دارد. این معبد یک جاذبه توریستی محبوب است که در سفر انفرادی به کوالالامپور ارزش دیدن را دارد. صبح زود یا دیر وقت بروید تا با جمعیت انبوه روبرو نشوید. اخیراً جامعه هندوها پله های غار را با رنگ های رنگین کمانی رنگ آمیزی کرده اند که آن را زیباتر کرده است. غارهای باتو که شاید به عنوان نقطه کانونی جشنواره سالانه هندو تایپوسام شناخته می‌شود، تپه‌ای آهکی با قدمت 400 میلیون سال است که با معبد 100 ساله‌اش، هم یک شگفتی طبیعی و هم ساخته دست بشر است.

این بنای مذهبی دارای ویژگی های خیره کننده کوه های آهکی مالزی و مجسمه های مذهبی مذهب هندو  و مکان بلندترین مجسمه لرد موروگان در جهان است که به دلایل زیادی گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.. از طرفی این مکان دارای 272 پله رنگین کمانی است که بازدیدکنندگان برای رسیدن به نقطه ورودی معبد باید از آن ها بالا بروند.غار و معبد مکان های مهم زیارتی برای مشتاقان هندو هستند. استقامت خود را در آن آزمایش کنید و گیاهان و جانوران باشکوهی شامل میمون های وحشی و خفاش های غارنشین باشد را تجربه کنید .

برج KL

– اگر عاشق ارتفاع هستید و می خواهید منظره ای وسیع از شهر در سفر انفرادی به کوالالامپور داشته باشید ، به سمت برج KL بروید  یک Sky Box با کف شیشه ای در بالای آن وجود دارد. برخی از مردم راه رفتن روی این کف شیشه ای را یکی از سرگرم کننده ترین کارها میدانند.

باغ پرندگان کوالالامپور

 این پارک عظیم که دارای بیش از 3000 پرنده از بیش از 200 گونه است، بازدید از آن برای دوستداران پرندگان در سفر انفرادی به کوالالامپور ضروری است. باغ پرندگان KL که به عنوان بزرگ‌ترین باغ  پرندگان پرواز آزاد در جهان شناخته می‌شود، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا طاووس را تعقیب کنند، با طوطی‌ها ژست بگیرند، به طوطی‌ها غذا بدهند و از لک‌لک‌های سر به فلک کشیده شگفت زده شوند.

این باغ یک فضای عمومی 20.9 هکتاری است که یک پناهگاه پرندگان در فضای باز در وسط شهر است. فرصتی عالی برای دیدن برخی از پرندگان عجیب و غریب مالزی، و دور شدن از شلوغی شهر. در کنار باغ  پرندگان، باغ گیاه شناسی زیبایی نیز وجود دارد که می توانید برای دیدن گیاهان و جانوران محلی از آن دیدن کنید.

آکواریا KLCC

Aquaria KLCC

آیا می خواهید یک تونل زیر آبی به طول یکصد متر را کاوش کنید که در آن می توانید کوسه های ببری کمیاب، لاک پشت های دریایی سبز و پیراناهای شکم قرمز را ببینید؟ آکواریوم KLCC فقط یک آکواریوم نیست، بلکه یک اقیانوس اطلس است که در اعماق مرکز کنوانسیون کوالالامپور واقع شده است و بیش از 60000 فوت مربع را در بر می گیرد و دارای یک تونل 300 فوتی است. این یک  تجربه زیر دریایی در سفر انفرادی به کوالالامپور است و هدف آن آموزش بازدیدکنندگان در مورد زندگی آبزیان مالزی، از رودخانه های آب شیرین و باتلاق ها تا اقیانوس های وسیع است.

باغ پروانه ها  کی ال

 به باغ پروانه های کوالالامپور بروید و از صدها پروانه رنگارنگ مختلف  شگفت زده شوید. این باغ که بیش از ۱۲۰ گونه را در خود جای داده است، از تجربه زندگی در جنگل با مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌ها، برکه‌ها و آلاچیق‌ها الگوبرداری شده است. توضیحات آموزشی مانند برنامه های اصلاح نژاد و اطلاعات چرخه زندگی برای بازدیدکنندگان در دسترس است .

پتروساینز

صنعت نفت ممکن است برای شما در سفر انفرادی به کوالالامپور هیجان انگیز به نظر نرسد، اما Petrosains با شبیه سازی های هیجان انگیز و فعالیت های عملی فراوان آن را جالب می کند. یک سواری تاریک در ساختمان مرکزی داشته باشید و کشف کنید که فضانوردان ISS چگونه در فضا زندگی و کار می کنند. با برنامه ریزی یک مریخ نورد برای پرسه زدن در مناظر مریخ، خود را به چالش بکشید. یا با دایناسورها قدمی به عقب بردارید و علم زمین را با Geotime Diorama کشف کنید. جوانان همچنین SPARKZ را دوست خواهند داشت، یک گالری هنر و علم تعاملی که در آن می توانید یکدیگر را در مسابقه فوتبال روباتی به چالش بکشید.

آیا محل اقامت خود را در سفر انفرادی به کوالالامپور انتخاب کرده اید؟

با بیش از 10 میلیون بازدید کننده بین المللی سالانه (در اوج قبل از همه گیری)، KL به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در آسیای جنوب شرقی رتبه بندی می شود. و با افزایش محبوبیت سفر انفرادی به کوالالامپور، گزینه های بیشتری برای مسافران هتل ها و هاستل ها نسبت به قبل وجود دارد. با انتخاب های زیاد، تصمیم گیری در مورد محل اقامت می تواند بسیار دشوار باشد. برخی از اقامتگاه های دارای رتبه برتر عبارتند از…

مینگل هاستل

Mingle Hostel

این هاستل کوالالامپور به شدت توصیه می شود. مکانی عالی برای ملاقات با مسافران دیگر است. آنها فضای مشترک اجتماعی دارند و فعالیت های روزانه در سفر انفرادی به کوالالامپور را ازمبداء هاستل ارائه می دهند. هاستل در کنار محله چینی ها قرار دارد، بنابراین گزینه های غذا و خرید در این نزدیکی عالی هستند.

The Chow Kit Hotel KL  

در فهرست نیویورک تایمز از 52 مکان برای رفتن در سال 2020 در رتبه بیستم قرار دارد، اقامتی جذاب با تجملات ساده . به پنجره‌های کف تا سقف، کف‌های چوبی، دوش‌های بارانی، و تخت‌های گرم و دلپذیر با ملحفه‌های مجلل در اتاق‌هایی که با تاریخ غنی  KL  نام‌گذاری شده‌اند، مانند The Den و Little Towkay Suite فکر کنید. آشپزخانه و بار آن نیز غذاهای محلی را با پیچ و تاب سرو می کند، مانند ریبی کبابی با سامبال هیجاو (رب فلفل سبز)

هتل KL Journal

KL Journal Hotel
  • به دنبال یک هتل بوتیک با حال و هوای آرام و قدیمی در سفر انفرادی به کوالالامپور هستید؟ درست در قلب بوکیت بینتانگ واقع شده است و می‌توانید پس از کاوش در مراکز خرید، بارهای ویژه، کافه‌ها و رستوران‌های واقع در چند قدمی هتل، در اتاق خود خلوت کنید.
  • اگر به تنهایی سفر انفرادی به کوالالامپور می کنید، ممکن است یک هاستل مناسب را در نظر بگیرید. Bed KLCC یک هاستل دلپذیر با کمی کلاس است. این هتل در قلب KLCC قرار دارد و دارای طیف وسیعی از انواع اتاق‌های مختلف از اتاق‌های جداگانه تا اتاق‌های خانوادگی است.
  • اگر به دنبال اقامتگاه ارزان در فاصله چند قدمی میدان مردکا و محله چینی ها هستید، هتل بیگ ام یک گزینه خوب است. فقط توجه داشته باشید که برخی از اتاق ها پنجره ندارند.
  • هتل تیان جینگ به دور از جمعیت در محله چینی ها پنهان شده است. مبلمان زیبای چوبی تیره به هتل حس کلاسیک دوران پسا استعماری می دهد.
  • Regalia Suites in Chow Kit  یک مجتمع آپارتمانی بزرگ با آپارتمان های استودیویی 1 تخته است. یک استخر هم روی پشت بام با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز بر فراز خط افق KL وجود دارد.
  • هتل کوالالامپور ژورنال در بوکیت بینتانگ. مناظرزیبا ، موقعیت مکانی عالی، صبحانه شگفت انگیز و یک استخر شنا در پشت بام.
  • هتل تریدر کوالالامپور با بهترین منظره  از برج های پتروناس . این یک هتل پنج ستاره شیک است که فقط چند لحظه با بیشتر مناظر مهم فاصله دارد. برای تفریح بیشتر در سفر انفرادی به کوالالامپور به استخر و بار بی نهایت شیک روی پشت بام هتل بروید.

کجا غذا بخوریم و مهمتر از آن در سفر انفرادی به کوالالامپور چه بخوریم؟

شما نمی توانید  سفر انفرادی به کوالالامپور را بدون امتحان این سه غذا ترک کنید.

ناسی لماک، غذای اصلی صبحانه مالزیایی از برنج نارگیل تند، تخم مرغ آب پز، بادام زمینی و سامبال تهیه می شود. از آنچوی ترد سرخ شده غافل نشوید – در پایان سفر انفرادی به کوالالامپور ممکن است به آنها معتاد شوید!

سنتول، یک دسر شیرین و لطیف از یخ تراشیده شده، رشته های سبز رنگ خمیر به نام «سندول»، شیر نارگیل و  شربت.

Hawker-stall Mee goreng، نودل سرخ شده، گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات و مقدار زیادی سامبال.

غذاهای خیابانی : در سفر انفرادی به کوالالامپور ، چه در بنگسار و چه در محله چینی ها، به راحتی می توان غذاخوری های خیابانی  را پیدا کرد. فرهنگ‌های بسیاری وجود دارند که با هم ترکیب می‌شوند تا واقعیت تقریباً تصادفی پایتخت مالزی را ایجاد کنند. در زمان‌های خاصی، برخی از مردم محلی بیرون نشسته‌اند و با همکاران خود یک لاته سرد می‌نوشند، یا می‌توان مهاجران را در حال نوشیدن با دوستان خود یافت. و این تنها گوشه کوچکی از جادوی فرهنگ غذاخوری مالزی است. KL با خیابان های رنگارنگ پر از میوه، غرفه های محبوب دستفروشان و بوی معطر غذاهای خوشمزه، نمونه کاملی از این موضوع است. در این پاتوق های محبوب غذاهای خیابانی محلی هر چقدر که می خواهید بخورید.

جالان الور

Jalan Elor

 در مسیر رسیدن به Bukit Bintang  و  Changkat،با  دو مورد از پربازدیدترین نقاط در سفر انفرادی به کوالالامپور شهری که به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش خود شناخته می شوند مواجه خواهید شد، احتمالاً متوجه خیابانی خواهید شد که ردیفی از میز و صندلی دارد. کسانی که با مفهوم غذاخوری کنار جاده آشنایی ندارند، نگران نباشند. دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. کل جاده رودخانه ای ناگسستنی از غذاهای لذیذ را تشکیل می دهد، از بال مرغ کبابی گرفته تا املت صدفی و ساتای، بنابراین انتخاب کنید و خود را دردریای غذاهای خیابانی اصیل غرق کنید.

Hutong -هوتونگ

 یک بهشت غذای ساده که در زیرزمین مرکز خرید Lot 10 قرار دارد، هزارتویی از شگفتی‌های آشپزی است. فودکورت با برخی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی کشور، بیش از 30 غرفه و غذای خیابانی دور از خیابان‌های واقعی را در خود جای داده است. از نسیم خنک تهویه مطبوع و پلان طبقه باز لذت ببرید. موارد برجسته در اینجا عبارتند از میه بدون غذای هو ونگ کی، نودل گوشت گاو سونگ کی، و چار کوای تئو از برادران چوا.

Tapak Urban Dining  غذاخوری خیابان شهری تاپک

 با بهترین برگرهای  کنار جاده‌ای در سفر انفرادی به کوالالامپور ،  در نزدیکی KLCC و مثلث طلایی قرار دارد . در اینجا، ترکیبی از فرهنگ غذاخوری مالزیایی شامل فراپه های رنگارنگ تا کیمچی کوسادیلا و برگر خرچنگ پوسته نرم ، خواهید یافت.

فرانک بار KL:

Frank bar KL

چه به دنبال یک گوشه دنج برای لقمه های آخر شب باشید یا یک صحنه زندگی شبانه در سفر انفرادی به کوالالامپور ، Frank’s Bar KL مکان مناسبی برای شما است . در اینجا، از مناظر وسیع شهر دیدن کنید و با افراد عادی در برخی از بهترین بارهای KL برای نوشیدنی‌های شبانه خود  همنشین شوید.

فروشگاه نوشیدنی سرد سین چو ک  Sin Chew Kee

 مکانی دنج و مناسب برای کمی شادی و نشاط، نوعی بار مخفی است که شایسته کاوش است. این کوکتل بار که به نام محله تاریخی ای که آن را خانه می نامد، نامگذاری شده است، رویکردی هیجان انگیز به آنچه که دم نوش چای می نامند (کوکتل های دم کرده چای) با نتایج معطر همراه با ظرافت های لذیذ و لذت بخش است.

زندگی شبانه در سفر انفرادی به کوالالامپور

تجربه‌های زندگی شبانه در سفر انفرادی به کوالالامپور فراوان است زیرا شهر مملو از بارها، میخانه‌ها و کلوب‌ها در خیابان‌ها است. بوکیت بینتانگ خیابانی باریک پر از بار است و به عنوان مکان قطعی زندگی شبانه در کوالالامپور شناخته شده است.

لنگه پد هلیکوپتر:

Helicopter pad

مکانی منحصر به فرد بر روی یک بالگرد واقع در پشت بام است و بهترین مناظر شهر را ارائه می دهد. سالن در ساعت 6 و پشت بام ساعت 7 باز می شود، بنابراین زودتر به آنجا بروید تا بنشینید. بعد از ساعت 9، بار به یک کلوپ شبانه تبدیل می شود ضمنا در این بار کد لباس اعمال می شود.

شما نمی توانید بدون خرید، مالزی را ترک کنید…

خرید یکی از فعالیت های اصلی در کوالالامپور است. در واقع، بیشتر بازارها و مراکزخرید در مرکز شهر قرار دارد – واقعاً مقاومت در برابر ترکیبی از فروش، تنوع و کارکنان خوش‌آمدگو  سخت است.

مجلل ترین مغازه ها را می توان در سوریا مال، درست در کنار برج های پتروناس پیدا کرد. این یک جشنواره برای چشم ها ی خریداران  است، و زمانی که به دنبال مکان هایی با تهویه مطبوع در سفر انفرادی به کوالالامپور هستید، تهویه مطبوع یک مرکز خرید یک استراحت خوشایند برای رهایی از گرمای استوایی فراهم می کند. برای خنک شدن و خرید، مسیر زیرزمینی جذابی را دنبال کنید که از زیرزمین سوریا شروع می‌شود، از مرکز همایش‌های KL و آکواریوم می‌گذرد، از پله برقی بالا می‌رود، به داخل یک تونل آسمان و به سمت مرکز خرید پاویلیون مملو از کالاهایی از سوریه و چند غذا خوری عالی منتهی می شود.

به بازار دوست‌داشتنی مرکزی بروید

central market

 ساختمان جالب آرت دکو پر از مغازه‌های کوچک و سوغاتی‌ها و یک رستوران تایلندی مناسب در طبقه آخراست. خود این ساختمان جالب است و در ابتدا به عنوان بازار در دهه 1880 توسط دولت وقت بریتانیا ساخته شد. اکنون این مکان یک میراث حفاظت شده است.

یک وسیله دست ساز ساخته شده از پارچه کلاسیک مالزی مانند باتیک، یادآور ماجراجویی شما در  سفر انفرادی به کوالالامپور است. در بازار مرکزی اجناس عالی پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید ولخرجی کنید، کیف های دست ساز در  Kaleidoscope در Publika Mall، Mont Kiara  شگفت انگیز هستند.

مرکز خرید Mid Valley Megamall

اگر در  سفر انفرادی به کوالالامپور دورتر از مرکز شهر را نگاه می‌کنید،  مرکز خرید Mid Valley Megamall با بیش از 400 فروشگاه وجود دارد که هر نیازی از مد و کالاهای خانگی گرفته تا رستوران‌ها و سینمای عظیم را برآورده می‌کند. همچنین یک مرکز همایش  بسیار بزرگ در این ساختمان وجود دارد که میزبان برخی از محبوب ترین نمایشگاه های تجاری شهر، از برنامه های سفر گرفته تا نمایش های عروسی است!

Plaza Low Yat

علاقه مندان به گجت و دوستداران فناوری می توانند آن را در Plaza Low Yat، بزرگترین مرکز خرید فناوری اطلاعات و سبک زندگی کشور، پیدا کنند. با 9 طبقه کامل که گجت‌ها و ابزارهای انبوه را ارائه می‌کنند، همه فن‌آوری‌ها را در اینجا خواهید یافت – از لپ‌تاپ و رایانه گرفته تا تلفن‌های هوشمند و دوربین.

Sungei Wang Plaza

Sungei Wang Plaza

یکی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های خرید KL، بازاری بزرگ برای کسانی که در  سفر انفرادی به کوالالامپور به دنبال یک معامله عالی هستند،. شما می توانیداجناس  ارزان اما با کیفیت را در فروشگاه های لباس، فروشگاه های ابزار، سالن های خالکوبی، و کیوسک های شلوغ بی شماری را پیدا کنید که لوازم جانبی تلفن، جواهرات  ,لباس، و اسباب بازی  می فروشند.

بازار محله چینی ها

بازار محله چینی ها نیز وجود دارد که به نام خیابان پتالینگ نیز شناخته می‌شود، و در آن خریدهای مقرون به صرفه بیشتری خواهید یافت.

هند کوچک

در مجاورت محله چینی ها، لیتل ایندیا، محله ای به اندازه کف دست  است که در آن حداقل برای چند دقیقه فراموش خواهید کرد که در هند نیستید.در لیتل ایندیا مقدار زیادی کالای ارزان، ساری، پارچه و غذا پیدا خواهید کرد.

هنر خیابانی

Street art

 برخی از هنرهای خیابانی بسیار جالب در اطراف مرکز KL ظاهر می شوند. ساختمان‌های کسل‌کننده جالان تانگ شین، تنگکات تانگ شین، چانگکات بوکیت بینتانگ و جالان آلور اکنون با نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده که صحنه‌های پر جنب و جوش جنگل و حیات وحش مالزی را به تصویر می‌کشند، نقاشی شده‌اند.

در آخر

همیشه چیزهای جالبی در جریان است، به خصوص در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی. به لطف تنوع فرهنگی، مالزی بسیاری از جشنواره‌های سنتی مختلف را جشن می‌گیرد و این فستیوال‌های رنگارنگ، ملاقات‌های معتبر و فرصت‌های عکس فوق‌العاده‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. اگر دوست دارید این را تجربه کنید، زمان  سفر انفرادی به کوالالامپور خود را با این جشن ها همزمان کنید. توریسم مالزی فهرست مفیدی از تعطیلات رسمی و تاریخ جشنواره های مالزی دارد تا به شما کمک کند تقویم خود را مرتب کنید.

نظرات کاربران