چابهار

سفر به چابهار یا سفر به مریخ ؟ با یک بلیط به هر دو جا سفر کنید!

چابهار

قصد سفر به جنوب کشور را دارید؛ اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اید. ما به شما شهری را پیشنهاد می‌کنیم که در ان می‌توانید زیباترین جاهای طبیعی و دیدنی را ببینید؛ بهترین و ارزان‌ترین خرید عمرتان را تجربه کنید؛ با کشف مکان‌های تاریخی به گذشته‌های دور بروید یا از اقامت و تفریح در آنجا نهایت لذت را ببرید. نه منظورمان تور کیش نیست! چابهار شهری بندری در استان سیستان و بلوچستان است که با تمام جاذبه‌های بی‌نظیرش شناخته شده و محبوب است. از طبیعت خاص و بکر گرفته تا تفریحات، سرگرمی و خرید، سفر به چابهار برای گردشگران داخلی و حتی خارجی بسیار جذاب، باحال و فراموش نشدنی خواهد بود. اگر هنوز هم می‌پرسید که چرا باید به چابهار سفر کنیم؛ بیایید کمی در این شهر بندری با یکدیگر بگردیم.

به خاطر جاهای دیدنی بی‌نظیر

خودتان را آماده کنید تا بیشترین زیبایی که در هر شهر می‌توانید ببینید را در چابهار یکجا پیدا کنید. سفر به چابهار با جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی‌اش قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

دریاچه‌ای به رنگ صورتی

سفر به چابهار و تماشای دریاچه صورتی

در جهان فقط چهار دریاچه به رنگ صورتی وجود دارد که یکی از آنها در چابهار است. حتما برایتان سوال است که مگر رنگ آب صورتی می‌شود؟ در جواب باید بگوییم که وجود مواد معدنی و همچنین پلانگتون‌ها باعث شده تا این صحنه خارق‌العاده بوجود آید. اما فقط این نیست در پس زمینه این دریاچه شاهد حیواناتی چون فلامینگو، باقرقره، عقاب دشتی و.. خواهید بود.

تماشای گل‌های رنگارنگ

باغ گیاه‌شناسی از دیگر جاهای دیدنی چابهار به حساب می‌آید. وسعت 6 هکتاری و تنوع 4 هزار گونه گیاهی مختلف کافی است تا دیدن این بهشت رنگارنگ را از دست ندهید. در این باغ محققان به پرورش و تحقیق درباره برخی از گونه‌های گیاهی می‌پردازند و از طرفی دیگر انواع متنوعی از گل‌ها به معرض نمایش گذاشته شده است.

سفر به مریخ

سفر به مریخ یا سفر به چابهار؟

کوه‌های مینیاتوری یا مریخی در حدود 50 کیلومتر از شهر قرار گرفته‌اند. شکل فوق‌العاده عجیب و در عین حال منظم و زیبای این کوه‌های باعث شده تا به یکی از شگفتی‌های طبیعت ایران تبدیل شوند. کوه‌هایی کاملا رسوبی و مرتفع که با دیدن آنها حس بودن در مریخ را خواهید داشت.

عکس‌های زیبا در بندر گواتر

اگر به دیدن کوه‌های مینیاتوری و جنگل‌های حرا در سفر به چابهار رفتید؛ از فرصت استفاده کنید و عکس‌های زیبا در بندر گواتر بگیرید. در اینجا قایق‌ها و لنج‌های زیادی خواهید دید. به یکی از نقاط مرتفع اطراف بندر بروید و با یک پس زمینه فوق‌العاده عکس بگیرید. از آن دسته عکس‌هایی که این روزها در اینستاگرام زیاد می‌بینید. توجه داشته باشید که شنا به دلیل هم مرز بودن با پاکستان در این منطقه ممنوع است.

تماشای درختی کهنسال و بزرگ

درخت کهنسال را در سفر به چابهار ببینید

درخت انجیر مکرزن یا معابد از دیگر جذابیت‌های چابهار است. عمر طولانی آن باعث شده تا برای مردم محلی بسیار با ارزش و مقدس باشد. عظمت این درخت اولین چیزی است که نظر شما را جلب می‌کند و برگ‌های پهن و میوه‌های خوشمزه آن هم از دیگر خصوصیات جالب این درخت است. اگر پاییز و زمستان به این منطقه سفر کردید؛ از این میوه‌های خوشمزه نوش جان کنید.

به خاطر سواحل زیبای آن

برای لذت بردن از سواحل زیبای این شهر بندری، سفر به چابهار را در فصل پاییز به خصوص زمستان برنامه‌ریزی کنید. یک تور رزرو کنید یا با کمک یک راهنمای محلی از تماشای این سواحل حیرت‌آور لذت ببرید.

ساحل مکران؛ تلاقی بیابان و دریا

ساحل مکران در سفر به چابهار

شاید فکر کنید جنگل و دریا در کنار هم هستند؛ نظرتان درباره کویر و دریا چیست؟ دیدن این صحنه نه تنها شما را به وجد می‌آورد، بلکه عقل از سرتان می‌برد. چطور ممکن است شن‌های بیابان به دریایی به این عظمت برسد. بخشی از قسمت‌های این ساحل برای شنا و آبتنی مناسب است. فرموش نکنید که دوربین عکاسی با خودتان ببرید.

ساحل شب تاب؛ آب نورانی در شب

حتما در عکس‌های مختلف در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها دیده‌اید که آب دریا در شب نورانی می‌شود و به رنگ آبی درمی‌آید. ساحل شب تاب در چابهار با زیبایی وصف نشدنی و آرامشی که در شب دارد؛ یکی از صحنه‌های خارق‌العاده این شهر بندری است. وجود فیتوپلانکتون‌ها عامل اصلی این نورها در فصل پاییز و زمستان است. خلاصه بگوییم اگر می‌خواهید شبی رویایی داشته باشید؛ قدم زدن در ساحل شب تاب بهترین ایده است.

ساحل تیس؛ گردش واقعی و باحال

ساحل تیس در سفر به چابهار

شاید در سواحل دیگر نتوانید به آن شکل که باید به تفریح بپردازید؛ اما ساحل تیس با امکانات رفاهی و گردشگری این امکان را برای شما فراهم کرده است. رستوران، قایق سواری، شترسواری، محل مناسب برای چادرزدن، جت اسکی و… برخی از این امکانات و تفریحات به شمار می‌آیند.  

ساحل صخره‌ای؛ تماشای دریای بیکران

همانطور که از نامش پیداست، این ساحل صخره‌ای فقط برای آرامش، تماشای دریا و عکس گرفتن است. با وجود صخره‌های بلند و موج‌هایی که به آن‌ها برخورد می‌کنند؛ از دیدن این عظمت و زیبایی در کنار هم شگفت‌زده خواهید شد.

به خاطر مکان‌های تاریخی

سفر به چابهار اگر تاریخ را دوست دارید یا می‌خواهید بیشتر درباره این منطقه بدانید؛ مکان‌های تاریخی زیادی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

قلعه تیس

قلعه تیس در سفر به چابهار

قلعه تیس یا قلعه پرتغالی‌ها با قدمتی دو هزار ساله از مکان‌های تاریخی چابهار است که برفراز تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته و با آجر، گچ و سنگ ساخته شده است. اتاق‌ها و ایوان‌های بزرگ از ویژگی‌های خاص این قلعه است.

موزه محلی

اگر به سفر در تاریخ و نحوه زندگی مردم این منطقه علاقه دارید و کنجکاو هستید؛ موزه محلی با بخش‌های مختلف مردم‌شناسی، وسایل و ایبزارهای تاریخی که برخی از آنها به دوران قبل از تاریخ برمی‌گردد؛ بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 مسجد جامع تیس

به مسجد جامع تیس در سفر به چابهار بروید

این مسجد بیشتر از هر چیز به دلیل معماری بی‌نظیر و خاص ان که برگرفته از فرهنگ پاکستانی است؛ معروف شده. مسجد تیس دارای یک مناره است که نشان‌دهنده اهالی زیاد اهل تسنن چابهار می‌باشد. وقتی وارد این مسجد می‌شوید، رنگ‌های سبز و قرمز و شیشه کاری‌های رنگارنگ آن شما را محو خود خواهد کرد.

به خاطر تفریحات سرگرم کننده

سفر به چابهار به خاطر اینکه شهری ساحلی و گرم است؛ بهترین تفریحات را در اختیارتان می‌گذارد که برخی از آن‌ها شامل:

  • با فوتبال ساحلی، نوع دیگری از این ورزش را تجربه کنید.
  • هیجان موج‌سواری و پاشیدن آب روی صورتتان را در هیچ کجا پیدا نمی‌کنید.
  • با ویک ‌بوردینگ روی آب با سرعت حرکت کنید و آدرنالین را به خونتان تزریق کنید.
  • تماشای دنیای زیر آب را با غواصی امتحان کنید.
  • شاتل، جت اسکی، کانو سواری و دیگر تفریحات دریایی منتظر شما خواهند بود.
  • قدم زدن در جاهای تاریخی شهر را از دست ندهید. با تماشای جاهای دیدنی و طبیعی چابهار شگفت‌زده شوید.
  • آرامش را در سواحل بکر و دست نخورده چابهار تجربه کنید.
  • از خرید کردن با قیمت‌های سوپرایز کننده لذت ببرید.

به خاطر خریدهای تمام نشدنی

بدون شک سفر به چابهار برای خرید اجناس ارزان قیمت و با کیفیت شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این شهر بندری وجود همه نوع جنس به خصوص لبا‌س‌های چهار فصل است که با قیمت‌های بوارنکردنی به فروش می‌رسند. برخی از این بازارها عبارتند از:

  • بازار ابریشم: ارزان‌ترین اجناس ماند لباس بچگانه، زنانه و مردانه، لوازم خانگی و زیورآلات را در این بازار با کیفیت خوب پیدا می‌کنید.
  • بازار تاناکورا: اجناس دست دوم یا جنس‌های اوتلت (جنس‌های مانده در انبارهای اروپا که به صورت کیلویی توسط بازارهای اروپایی به فروش می‌رسند) را در این بازار می‌توانید با قیمت‌های باورنکردنی خریداری کنید.
  • بازار تیس: اگر به دنبال اجناس چینی به صورت عمده هستید، این بازار بهترین مرکز خرید برای شما خواهد بود.
  • بازار پردیس: از مراکز خرید لوکس و متنوع است که محال است از آن دست خالی برگردید. کیف و کفش، لباس، لوازم آرایشی، انواع پوشاک، لوازم خانگی و…. در این پاساژ به فروش می‌رسند.
  • بازار فردوس: بازاری بزرگ که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با قیمت‌های مناسب یافت می‌شود.

به خاطر سوغاتی‌های زیبا

به بخش خوشمزه و رنگارنگ چابهار رسیدیم؛ سوغاتی این شهر شامل خوراکی و صنایع دستی با ارزش است که در سفر به چابهار می‌توانید بخرید و با خود به سوغات بیاورید.

خوراکی‌های خوشمزه

  • ماهی و میگو تازه دریای جنوب
  • شیرینی لندو ترکیبی از خرما، گندم و کنجد
  • جذاب‌ترین میوه‌های استوایی
  • خوشمزه‌ترین شکلات‌های خارجی
  • انواع ادویه‌های خوش عطر و بوی

صنایع دستی خاص و زیبا

صنایع دستی در سفر به چابهار را فراموش نکنید!
  • لباس‌ها و پارچه‌های سوزن‌دوزی
  • انواع وسایل مختلف (سبد؛ بادبزن، کیف و….) حصیربافی
  • وسایل آینه دوزی و سکه دوزی
  • گلیم بافی‌های چشم نواز و رنگارنگ
  • چادر بافی
  • سفال‌گری
  • زیورآلات مختلف با صدف و…

به خاطر اقامتگاه‌های راحت

در سفر به چابهار اقامت راحتی را تجربه خواهید کرد؛ چراکه هتل‌های مختلف با امکانات متنوع وجود دارند که خدمات خوبی را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهند. اما، برخی افراد ترجیح می‌دهند برای آشنایی بیشتر با سبک زندگی مردم محلی و فرهنگ آنها از اقامتگاه‌های بومگردی استفاده کنند. این اقامتگاه‌های معمولا خانه‌های قدیمی شهر هستند که با وسایل سنتی مردم این شهر از مسافران پذیریایی می‌کنند. البته، هزینه اقامت در این مکان‌ها معمولا مناسب‌تر است.

در آخر

سفر به جابهار با جذابترین و تماشایی‌ترین مکان‌های طبیعی و تاریخی، خریدهای باورنکردنی، سوغاتی‌های جذاب و اقامتگاه‌های راحت قطعا فراموش نشدنی خواهد بود. خلاصه بگوییم، چه برای تفریح و خوشگذرانی و چه برای خرید و بازارگردی، چابهار قطعا مناسب‌ترین بهترین مقصد برای شما است.

همین حالا بلیط هواپیما تهران چابهار را با سه کلیک رزرو کن!

نظرات کاربران