سفر به بندرعباس در بهار

سفر به بندرعباس در بهار؛ از معبد هندوها تا دره داماش

بندرعباس مرکز استان هرمزگان است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود. با شروع فصل بهار و تعطیلات نوروزی، مسافران زیادی از اقصی‌نقاط کشور به این شهر سفر می‌کنند و با توقفی چند روزه، راهی جزایر قشم و هرمز می‌شوند. هرچه به اواسط بهار نزدیک‌تر شویم، رطوبت و دمای هوا هم افزایش می‌یابد و از تعداد گردشگران کاسته خواهد شد.

اگر شما هم درحال برنامه‌ریزی سفر نوروزی و سفر به بندرعباس در بهار هستید، این مطلب مجله گردشگری سه‌کلیک برای شما نوشته‌ شده‌است:

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

حال‌و‌هوای بندرعباس در فصل بهار

سفر به بندرعباس در بهار

از آنجا که بندرعباس در آغاز بهار نسبتاً خنک و خوش آب‌وهواست، گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و ازدحام مسافرین در تمام نقاط شهر به‌چشم می‌خورد. به‌همین سبب پرواز به مقصد بندرعباس در فصل بهار، خصوصاً تعطیلات نوروزی، تقریباً همیشه پُر از مسافر است. البته باید در نظر داشته‌باشید که خنکای هوا همیشه هم پایدار نیست و احتمال زیادی وجود دارد که با هجوم هوای گرم روبه‌رو شوید.

بنابراین اگر تصمیم‌تان برای سفر به بندرعباس در بهار جدی است، حتماً بلیط هواپیما و هتل را از همین حالا رزرو کنید. همان‌طور که گفتیم، این شهر از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت، شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه خواهد کرد؛ پس سریعاً دست به کار شوید و تا ظرفیت هتل‌ها و سفرهای هوایی تکمیل نشده، برای این کار اقدام کنید.

هزینه‌های سفر به بندرعباس در بهار

در حالت کلی اگر اهل سفرهای کم‌هزینه هستید، سفرهای بهاری برای‌تان مناسب نیست. در این فصل ازدحام مسافرین از همیشه بیشتر است و به‌همین نسبت هزینه‌های اقامتی و توریستی هم بسیار بالا می‌رود. البته شما همیشه می‌توانید هزینه‌های خود را پایین بیاورید و مثلا با اتوبوس سفر کنید؛ اما حتی اتوبوس‌ها هم اکثرا از مدت‌ها قبل رزرو شده‌اند و با توجه به مسافت زیاد بندرعباس انتخاب خیلی مناسبی محسوب نمی‌شوند.

مکان‌های دیدنی بندرعباس در بهار

سفر به بندرعباس در بهار

بندرعباس یکی از زیباترین شهرهای جنوب کشور است که آب‌و‌هوایی گرم و شرجی دارد؛ به‌همین دلیل گردشگران ترجیح می‌دهند که در نیمه دوم سال به این شهر سفر کنند. همچنین در فصل بهار که هوا هنوز گرم نشده، بازدیدکنندگان زیادی در این شهر حضور دارند و هنگام سفر به بندرعباس در بهار از جاذبه‌های دیدنی ساحل زیبای خلیج فارس بازدید می‌کنند.

در ادامه گزارش، شما را با برخی از مشهورترین مکان‌های دیدنی بندرعباس که باید در فصل بهار ببینید آشنا می‌کنیم:

معبد هندوها

معبد هندوها یا به‌قول مردم محلی «پرستشگاه بت‌گوران» در سال‌های پایانی سلطنت ناصرالدین‌شاه قاجار احداث شد و همزمان با روی کار آمدن مظفرالدین شاه به بهره‌برداری رسید. در آن ایام به دلایلی چون فاصله دریایی اندک ایران و هند، بهره‌مندی از دریانوردان ماهر هرمزگانی و دادوستد با کشور هند، رفت‌وآمد میان مردمان دو کشور برقرار بود و تاجران هندی زیادی برای تجارت با ایرانی‌ها راهی بندرعباس می‌شدند. 

آن‌طور که قدیمی‌ترها می‌گویند، یک تاجر ثروتمند هندی این معبد را ساخت تا هموطنانش هنگام سفر به ایران از آن استفاده کنند. این روایت درست باشد یا نه، معبد هندوها حالا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس محسوب می‌شود که در ساخت آن از المان‌های معماری بودایی و اسلامی استفاده شده‌است. شما می‌توانید از این مکان دیدنی بازدید کنید و از معماری و گچ‌کاری‌های حیرت‌انگیز آن لذت ببرید. 

نشانی: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، روبه‌روی بازارروز بندرعباس

آب گرم گنو

سفر به بندرعباس در بهار

آبگرم گنو یکی از محبوب‌ترین مناطق بندر عباس به‌شمار می‌رود. این چشمه آب گرم تقریباً ۳۴ کیلومتر از شهر دورتر است و هنگام سفر به بندرعباس در بهار می‌توانید به آن سر بزنید.

مجتمع‌های گردشگری زیادی در اطراف آب‌گرم گنو ساخته شده‌است تا گردشگران مشکلی از بابت کمبود امکانات رفاهی احساس نکنند. بدنیست بدانید که آب این منطقه از نوع آب‌های گوگردی خیلی گرم محسوب می‌شود که قبلاً برای آبیاری نخلستان‌ها و استحمام استفاده می‌شد؛ بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری قادر به زندگی در ترکیبات آب گرم گنو نیستند.

شما می‌توانید از نخلستان‌های فوق‌العاده و مناظر شگفت‌انگیز اطراف چشمه بازدید کنید و خاطرات خوشی از این سفر بهاری داشته‌باشید. توصیه می‌کنیم در سفر بهارانه خود به شهر بندرعباس، فرصت سر زدن به این مکان را از دست ندهید.

نشانی: استان هرمزگان، جاده بندرعباس به سیرجان

قلعه فین

سفر به بندرعباس در بهار

برفراز بلندی‌های منطقه فین، قلعه‌ی باشکوه «فین» خودنمایی می‌کند. این قلعه یکی از حیرت‌انگیزترین دیدنی‌های شهر بندرعباس است. بر اساس سفال‌هایی که در این قلعه کشف شده، حدود ۷۰۰ سال از عمر این مکان می‌گذرد و تاریخ احداثش به دوران ایلخانیان و سلجوقیان برمی‌گردد.

از آنجا که قلعه فین اشراف کاملی به زمین‌های مناطق اطراف دارد، می‌توان حدس زد که برای کاربری نظامی ساخته‌ شده‌ باشد. متاسفانه این قلعه تاریخی که در زلزله سال ۸۶ بندرعباس تا حد زیادی ویران شده‌بود، هنوز هم شرایط چندان مناسبی ندارد.

نشانی: استان هرمزگان، بندرعباس، بخش فین

دره داماش

دره داماش هم یکی دیگر از مکان‌هایی است که هنگام سفر به بندرعباس در بهار باید از آن بازدید کنید. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، بازدید از اینجا برای‌تان بسیار خوشایند خواهد بود. دره داماش جزو زیباترین دره‌های ایران محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی با شور و اشتیاق از آن بازدید می‌کنند.

یک رودخانه خروشان و زیبا که از کوه‌های هماگ نشات گرفته‌است، در میان دره داماش به‌چشم می‌خورد. اوایل فصل بهار این دره در تماشایی‌ترین حالت خود قرار دارد.

نشانی: استان هرمزگان، بندرعباس، روستای سیخوران

پل لاتیدان

سفر به بندرعباس در بهار

جالب است که تا سال 1372 هجری شمسی کسی از وجود این پل تاریخی خبر نداشت؛ تا اینکه در اطراف روستای «کلمتلی» سیلاب قدرتمندی جاری می‌شود و پل لاتیدان را از دل خروارها خاک بیرون می‌کشد.

برخی معتقدند که پل لاتیدان طولانی‌ترین پل تاریخی در تمام ایران است. این موضوع وقتی بیشتر نمایان می‌شود که بدانید پل لاتیدان حدوداً سه برابر سی‌وسه پل درازا دارد! این جاذبه تاریخی احتمالاً در زمان شاه عباس اول ساخته شده‌است.

نشانی: استان هرمزگان، ۷۰ کیلومتری بندرعباس، جاده لار

کلام آخر

در این گزارش کوتاه، باید و نبایدهای سفر به بندرعباس در بهار را بررسی کردیم و به مکان‌های دیدنی این شهر شگفت‌انگیز سرک کشیدیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای مسافرت خود داشته‌باشید و از بازدید این شهر به‌یادماندنی لذت ببرید.

نظرات کاربران