راهنمای سفر به سامویی

کامل‌ترین راهنمای سفر به سامویی؛ جزیره‌گردی در تایلند شگفت‌انگیز

فهرست مطالب

سامویی که یکی از بزرگ‌ترین جزایر تایلند است، در گذشته تنها به عنوان جزیره‌ای برای ماهی‌گیری شناخته می‌شد؛ جزیره زیبایی که با سواحل ماسه‌ای سفید، صخره‌های مرجانی و درختان نخل احاطه شده بود. اما امروزه با پی بردن به ظرفیت‌های این جزیره دیدنی تایلند، ماهی‌گیری جای خود را به اسپاهای شیک، بازارهای مجلل، انواع کافه‌ها و هتل‌های لوکس داده است.

بنابراین، جزیره سامویی هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر نقاط جهان به‌سوی خود جذب می‌کند. اگر شما هم سفر به سامویی را به عنوان مقصد بعدی گردشگری‌تان انتخاب کرده‌اید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ در این مقاله که راهنمای سفر به سامویی است، برای‌تان مختصات این ناحیه گردشگری را به‌طور کامل شرح داده‌ایم تا پیش از سفرتان بیشتر با این جزیره تایلندی آشنا شوید. 

بلیط هواپیما خود را در سه کلیک مثل آب خوردن رزرو کنید

بهترین زمان سفر به سامویی

سفر به سامویی

می‌توان گفت که آب‌وهوای سامویی تقریبا در تمام طول سال گرم و مرطوب است و میانگین دمای هوا به حدود 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بیشترین بارندگی در بازه زمانی سپتامبر و نوامبر اتفاق می‌افتد و خشک‌ترین ماه‌ها هم از دسامبر تا فوریه است که به دلیل سفرهای بیشتر به جزیره، هزینه اقامتگاه‌ها، تفریحات و خدمات به اوج خود می‌رسد. 

سفر به سامویی

می‌توانید به طور مستقیم با پرواز هواپیمایی بانکوک، سیلک ایر یا هواپیمایی تایر به جزیره برسید. یک راه دیگر هم برای رسیدن به سامویی وجود دارد و آن مسیرهای آبی است؛ بسته به نوع و سرعت قایقی که سوار می‌شوید، حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد تا به سامویی برسید. 

گزینه دیگر برای سفر به جزیره سامویی، تهیه بلیط از شهر سورات سانی به مقصد سامویی است. بعد از تهیه بلیط، با یک ون یا اتوبوس به اسکله می‌روید و بعد از آن برای رفتن به سامویی، سوار کشتی شوید. 

روش‌هایی برای رفت‌وآمد در جزیره

برای دیدن جزیره می‌توانید از تاکسی‌هایی که در مسیرهای مختلف رفت‌وآمد می‌کنند، استفاده کنید. کرایه این تاکسی‌ها معمولا حدود 40 بات هزینه دارد. هم‌چنین برای گردش در جزیره و بازدید از دیدنی های سامویی، می‌توانید اسکوتر یا جیپ اجاره کنید. اجاره اسکوتر برای یک روز بین 150 تا 200 بات و جیپ حدود 600 تا 800 بات هزینه دارد. در ضمن اگر تا حالا سوار اسکوتر نشده‌اید و تجربه‌ای در رابطه با آن ندارید، در جزیره هم از این وسیله استفاده نکنید؛ زیرا می‌تواند خطرناک باشد. 

بیمارستان‌های جزیره سامویی

سفر به سامویی

بیمارستان بین‌المللی سامویی، بیمارستان بین‌المللی بندون تایلند و بیمارستان سامویی بانکوک از جمله بیمارستان‌های این جزیره است که در طول سفر خود در صورت نیاز، می‌توانید به آن‌ها مراجعه و از خدمات‌شان استفاده کنید. 

چاونگ؛ از دیدنی های سامویی

چاونگ توریستی‌ترین منطقه سامویی با یک استراحتگاه بزرگ، مغازه‌ها و رستوران‌های خاص است. ساحل بزرگ و زیبا با شن‌های نرم سفید و آب‌گرم لاجوردی از ویژگی‌های این منطقه است. دراز کشیدن و آفتاب گرفتن، جت اسکی، غواصی و کایاک‌سواری گزینه‌های تفریحی شما در چاونگ است. 

جشنواره مرکزی برای خرید هم در چاونگ واقع شده است. ضمنا غروب روزهای چهارشنبه یک بازار کوچک با فروشگاه‌های مواد غذایی، سوغاتی و پوشاک در مقابل این مرکز خرید برپا می‌شود. آن‌جا بگردید و میان‌وعده خود را نیز تهیه و میل کنید. 

در امتداد خیابان اصلی چاونگ هم می‌توانید غرفه‌های متعددی را پیدا کنید که سوغاتی، انواع اغذیه خوش طعم، عینک آفتابی و پیراهن می‌فروشد. به یاد داشته باشید در چاونگ کلاس آشپزی تایلندی نیز برگزار می‌شود که می‌توانید یک روز خود را به‌ جای رفتن به ساحل، برای شرکت در این کلاس برنامه‌ریزی کنید.

رزرو تور برای سفرهای داخلی و خارجی خود میتوانید روی سه کلیک حساب کنید.

لامای؛ از خاص‌ترین دیدنی های سامویی

سفر به سامویی

لامای، واقع در جنوب چاونگ، بزرگ‌ترین ساحل پس از چاونگ است که می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای زیبایش لذت ببرید و از کیوسک‌های سیار ساحل، بستنی بگیرید.

کورال کو بهترین نقطه غواصی جزیره است که در لامای قرار دارد و اگر می‌خواهید زمان بیشتری را صرف غواصی و کایاک‌سواری در دریا کنید بهتر است به لامای بروید و در کورال کو غواصی کنید. بازدید از پارک ملی دریایی آنگ تانگ را هم از دست ندهید. گفتنی است که ساحل لامای از ساحل چاونگ کمی شلوغ‌تر است و با این حال، غذا در خیابان پشت آن کمی ارزان‌تر از چاونگ مرکزی است. یکشنبه‌ها نیز یک بازار شبانه کوچک در این ساحل برپا می‌شود. 

در جنوب لامای، شگفتی‌های طبیعی هین تا و هین تای را خواهید دید که به آنها صخره پدربزرگ و مادربزرگ نیز گفته می‌شود. از دیگر کارهایی که باید در این منطقه انجام دهید، بازدید از یکی از آبشارهایی است که در فاصله 15 دقیقه‌ای از لامای در امتداد جاده اصلی به سمت راست قرار دارد و از دیدنی های سامویی محسوب می‌شود. 

رزرو هتل های مناسب را تنها با سه کلیک میتوان انجام داد.

دهکده ماهی‌گیر در بوه پوت؛ از دیدنی های سامویی

سومین منطقه بزرگ جزیره، بوه پوت است که بیشتر به خاطر دهکده زیبای ماهی‌گیر مشهور است و نباید در سفر به سامویی بازدید از این منطقه توریستی را از قلم بیندازید. خانه‌های این منطقه چوبی است و حس‌وحال روستایی خاصی را به دهکده بخشیده است. کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های کوچکی را هم در این ناحیه می‌توانید ببینید، غذا بخورید و خرید کنید. 

اگرچه در ساحل بوه پوت آب به اندازه ساحل چاونگ شفاف نیست، اما برای شنا به اندازه کافی مناسب است.غذا خوردن در دهکده ماهی‌گیر به‌خصوص زمانی که بخواهید در رستوران‌های کنار ساحل غذا بخورید، کمی گران‌تر است. راستی، در این ساحل می‌توانید تعداد زیادی اسپا که در امتداد خیابان قرار گرفته‌اند را ببینید. خوب است که در یکی از این اسپاها ماساژی با کیفیت به سبک تایلندی بگیرید و تنش و استرس را از ذهن و بدن‌تان دور کنید. 

در ضمن بازار جمعه شب دهکده ماهی‌گیر هم معروف است و در این زمان، کل خیابان مملو از غرفه‌های کوچک دیدنی می‌شود. اگر درست هنگام غروب به بازار بروید با شلوغی کم‌تری مواجه می‌شوید؛ زیرا مردم معمولا پس از غروب به این بازار می‌روند. در انتهای خیابان اصلی روستای ماهی‌گیر، مرکز خرید اسکله قرار دارد که یک بازار ساحلی کوچک است و فرصت‌های خرید جذاب و البته گرانی را فراهم می‌کند. 

فودکورت وارف

سفر به سامویی

در فودکورت مرکز اسکله، غرفه‌های متنوع غذا وجود دارد که  غذاهای اصیل تایلندی، برخی از غذاهای روسی و هم‌چنین پاستا و استیک را برای کسانی که هوس غذای اروپایی کرده‌اند، طبخ می‌کند. تهیه غذا از این غرفه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جزیره سامویی، یک وعده غذایی کامل تایلندی را با حدود 2 تا 3 دلار از این غرفه‌ها دریافت کنید و لذت ببرید. قیمت غذاهای اروپایی کمی گران‌تر است. 

ساحل بنگ راک؛ از دیدنی های سامویی

ساحل بنگ راک درست بین بوه پوت و معبد بودای بزرگ قرار دارد. محلیان معمولا برای صرف غذا، شنا کردن و یا استراحت زیر سایه درختان نخل به این ساحل می‌آیند. در قسمت شرقی ساحل هم چند استراحتگاه کوچک وجود دارد.

معبد بودای بزرگ از جاذبه‌های اصلی این ساحل به شمار می‌رود و اگر به آن‌جا بروید، در اطراف مجسمه بودای 12 متری، حیاطی را می‌بینید که غرفه‌های فروش لباس، مصنوعات مذهبی و هم‌چنین خوراکی را در خود جا داده است. 

راستی اگر خواستید به این معبد باشکوه که از دیدنی های سامویی است بروید، حتما به یاد داشته باشید که لباس مناسبی بپوشید و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید؛ زیرا این معبد برای بومیان مکانی مقدس محسوب می‌شود.

ناتون؛ تماشای غروب در سفر به جزیره سامویی

ناتون مرکز صنعتی جزیره و بندر اصلی برای کشتی است  و به احتمال زیاد در مسیرتان هنگام سوار شدن به کشتی، ناتون را خواهید دید. این قسمت از جزیره بیشتر به خاطر غروب‌های خارق‌العاده اش شناخته شده است. در سفر به سامویی به ناتون بروید و در استراحتگاه معروف نیکی، واقع در جنوب ناتون، اقامت کنید و در ساحل لیپا نوی آفتاب بگیرید و در آب‌های آرام شنا کنید. 

باشگاه قهوه در چاونگ؛ یکی از بهترین کافه‌ها در سفر به سامویی

سفر به سامویی

این باشگاه قهوه در واقع یک مجموعه بزرگ کافی‌شاپ استرالیایی است و خوب است بدانید که به طور کلی دو باشگاه قهوه در این جزیره وجود دارد؛ یکی در فستیوال مرکزی و دیگری کمی بالاتر در جاده ساحلی چاونگ. هردو غذا و نوشیدنی باکیفیت و اینترنت رایگان دارد. 

کافه هنری ژوئن؛ برای اهالی هنر در سفر به جزیره سامویی 

کافه هنری ژوئن دو نمایندگی در جزیره سامویی دارد؛ یکی در ناتون و دیگری در جاده کمربندی اصلی نزدیک ساحل بوه پوت. در این کافه زیبا با فضای داخلی هنری، غذاهای اصیل، ارگانیک و تازه را سفارش دهید و میل کنید. 

بازدید از کافه بنگ راک در سفر به جزیره سامویی

این کافه درست روبروی اسکله پتچارات در ساحل بنگ راک قرار دارد و تشخیص آن در هنگام رانندگی کار آسانی نیست؛ بنابراین زمانی که به سمت معبد بودای بزرگ رانندگی می کنید، دقت کنید تا بتوانید پیدایش کنید. در این کافه انواع قهوه مرغوب یافت می‌شود. اینترنت رایگان نیز وجود دارد تا بتوانید هم‌زمان با نوشیدن قهوه دلپذیرتان، ایمیل‌های خود را هم چک کنید. 

استارباکس

این کافه خلوت و آرام را در جشنواره مرکزی چاونگ می‌توانید پیدا کنید؛ یک فضای بزرگ با تعداد زیادی میز و صندلی و البته تهویه مطبوع. می‌توانید در جایی دنج بنشینید و قهوه‌تان را بنوشید. 

قهوه دره سیاه برای طرفداران قهوه در سفر به سامویی

سفر به سامویی

اگر قهوه سیاه کنیون را دوست دارید به تسکو لوتوس در جزیره چاونگ، لامای و ناتون بروید؛ مرغوب‌ترین نوع این قهوه را در این کافه‌ها می‌توانید پیدا کنید و تجربه یک کافه‌گردی عالی را در سفر جزیره سامویی، داشته باشید.

کافه سانست در بنگ راک

این کافه که در کل روز خنک است، در چند قدمی معبد بودای بزرگ واقع شده است و می‌توانید آن را قبل از ورود به جاده منتهی به معبد، در سمت چپ دروازه مشاهده کنید. انواع قهوه با قیمت مناسب در این کافه سرو می‌شود و اینترنت رایگان هم دارد. 

کافه دهکده ماهی‌گیر

وقتی از ورودی اصلی دهکده ماهی‌گیر و از سمت دروازه بزرگ به سمت اسکله می‌روید، این کافه را در سمت راست خواهید دید. روبه‌روی آن هم یک رستوران هندی قرار دارد. این کافه یک فروشگاه کوچک سوغاتی نیز دارد که می‌توانید سوغاتی‌های‌تان را از آن‌جا تهیه کنید. 

باشگاه موج‌سواری بیلابونگ در روستای ماهی‌گیر

سفر به سامویی

 این کافه شگفت‌انگیز دارای یک تراس بزرگ دارد؛ بنابراین برای نوشیدن قهوه به همراه تماشای منظره ای از اقیانوس در سفر به سامویی عالی است. اگر شب به این کافه بروید از موسیقی زنده که آن‌جا نواخته می‌شود، به وجد خواهید آمد. 

کافه کرم در چاونگ

در نزدیکی مرکز خرید فستیوال مرکزی، کافه کرم با فضای داخلی شیک و آرام، تهویه مطبوع و صندلی‌های راحت واقع شده است که بستنی، ماکارون، انواع قهوه و کیک‌های خوشمزه‌ای دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به جزیره سامویی لذت حضور در این کافه مدرن و استفاده از خدمات آن را از دست ندهید. 

رستوران علی بابا سرخپوست در دهکده ماهیگیر

رستورانی عالی برای صرف یک وعده غذای هندی درست در روستای ماهی‌گیر، رستوران علی بابا سرخپوست است که منوی متنوعی دارد و اگر عاشق غذاهای گیاهی هستید، انتخاب‌های متنوعی در این رستوران پیش‌رو خواهید داشت. 

فود کورت اسکله؛ لذت شکم‌گردی در سفر به جزیره سامویی

این فودکورت در انتهای خیابان اصلی دهکده ماهی‌گیر، درست در مرکز اسکله واقع شده است و می‌توانید انواع غذاهای اصیل تایلندی، غذاهای روسی و برخی از غذاهای اروپایی را در منوی آن ببینید و سفارش دهید. 

کلبه دهکده ماهی‌گیر؛ رستورانی شلوغ

سفر به سامویی

بهتر است بدانید که ازدحام جمعیت به‌ویژه در زمان ناهار در کلبه دهکده ماهی‌گیر بسیار زیاد است؛ زیرا غذاهای لذیذ و اصیل تایلندی و هم‌چنین غذاهای ترکیبی مانند اسپاگتی با کاری پنانگ آن هم بسیار خوشمزه و هم مقرون به‌صرفه است؛ در ضمن نوشیدنی‌های میوه‌ای باکیفیت و اینترنت رایگان نیز دارد. 

جمعه در دهکده ماهیگیر؛ بازاری دیدنی در سفر به سامویی

رستوران شبانه جمعه که در نزدیک به انتهای دهکده ماهی‌گیر قرار دارد و غذاهای خوب تایلندی را با قیمت های ارزان سرو می‌کند را هرگز نباید در سفر به جزیره سامویی از دست بدهید. به رستوران جمعه بروید و در فضای دل‌انگیز آن، شام بخورید. 

لذت خرید در سفر به سامویی

اگر می‌خواهید عمده خرید کنید، به فروشگاه ماکرو بروید. اما اگر فقط مقداری میوه و سبزیجات می‌خواهید، بازارهای کوچک تره‌بار سامویی مثل بوه پوت، انتخاب بهتری است. 

برای خرید محصولات با برندهای معروف و معتبر فروشگاه فستیوال مرکزی در چاونگ را پیشنهاد می‌کنیم و اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید، بازار جمعه دهکده ماهی‌گیر گزینه خوبی است. 

خانه لبخند در ساحل بوه پوت؛ گزینه‌ای عالی برای اقامت

سفر به سامویی

اگر دوست دارید در دهکده ماهی‌گیر اقامت کنید، اولین گزینه پیشنهادی به شما خانه لبخند در ساحل بوه پوت است که دسترسی آسانی به ساحل دارد. 

هتل پلگرین سامویی در ساحل بوه پوت

انتخاب بعدی شما می‌تواند هتل پلگرین باشد که در دهکده ماهی‌گیر واقع شده است و تنها چند دقیقه تا ساحل بوه پوت فاصله دارد. اتاق‌های راحت، بالکن دلباز و اینترنت رایگان از ویژگی‌های مثبت این هتل سامویی است. 

هتل هاسیندا در روستای ماهیگیر

این هتل که در ساحلی به عنوان بیلابانگ‌سرف واقع شده است، فضای باز و بزرگی دارد و امکان یک اقامت رویایی در سامویی را برای‌تان فراهم می‌کند. هتل هاسیندا وای‌فای رایگان دارد و قهوه‌های عالی ارائه می‌دهد که قیمت‌شان از 50 بات شروع می‌شود. 

خانه مونتین در ساحل چاونگ

خانه مونتین در مرکز چاونگ توسط باغ‌های استوایی احاطه شده است و اگر دوست دارید در محلی آرام و خلوت اقامت داشته باشید، برای شما بسیار مناسب است. این هتل روبه‌روی ساحل است و یک استخر و رستوران رو به دریا دارد. 

کلام آخر سه کلیک درمورد سفر به سامویی

در این مقاله راجع‌به سفر به سامویی و سواحل جذاب، رستوران‌های باکیفیت، هتل‌ها و دیگر مختصات آن صحبت کردیم و سعی کردیم راهنمای جامعی برای سفر به این جزیره بزرگ و زیبای تایلندی، به شما ارائه دهیم. سامویی از بهترین جزایر تایلند است و برای سپری کردن تعطیاتی رویایی و ثبت خاطراتی به‌یادماندنی، انتخابی عالی است. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید به سامویی بروید و با اقامت در بهترین هتل‌های آن، تجربه سفری شگفت‌انگیز را به تجربیات پیشین خود اضافه کنید؟ برای‌مان بنویسید. 

نظرات کاربران