بهترین زمان سفر به سامویی

بهترین زمان سفر به سامویی؛ کی به این جزیره بهشتی سفر کنیم؟

فهرست مطالب

سامویی از جزایر بزرگ و محبوب تایلند است و امکانات تفریحی متفاوتی دارد. سواحل ایده‌آل، اسپاهایی با خدمات ارزان، مسیرهای پیاده‌روی و غرفه‌های خیابانی غذا سامویی را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است. اما برای سفر به سامویی لازم است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، چرا که این جزیره دارای آب‌وهوایی متغیر است و ضمنا در بعضی فصل‌ها شلوغ‌تر می‌شود. اگر دوست دارید تجربه خوشی از سفر به این مناطق جذاب توریستی داشته باشید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر به سامویی را برای‌تان شرح دهیم. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای جزیره سامویی

بهترین زمان سفر به سامویی

سامویی جزیره‌ای سه فصل است و آب‌وهوایی گرمسیری دارد. سه فصل آن گرم، خشک و بارانی است. در ادامه راجع‌به هر فصل به‌اختصار توضیح می‌دهیم تا بتوانید سفری بی‌نقص و خاطره‌انگیز را برای خود برنامه‌ریزی کنید.

فصل گرما؛ آوریل تا آگوست

گرم‌ترین فصل سامویی با میانگین دمای 32 درجه سانتی‌گراد است و اگر شنا را هم در برنامه‌های خود نوشته‌اید، به این هدف تفریحی خود در این بازه زمانی خواهید رسید؛ اما اگر از پیاده‌روی و سایر فعالیت‌ها در فضای باز لذت می‌برید، سفر به سامویی را در ماه‌های آوریل تا آگوست پیشنهاد نمی‌کنیم. خوب است بدانید ماه می گرم‌ترین ماه در بین ماه‌های گرم جزیره است و در این بازه زمانی، آوریل با بارندگی کم و اندکی رطوبت، خوشایندترین آب‌وهوا را دارد؛ علاوه‌بر این، جشنواره آبی سونگ‌کران نیز در ماه آوریل برگزار می‌شود و بنابراین اگر در فصل گرما قصد سفر به سامویی را دارید، ماه آوریل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.  

فصل بارانی؛ سپتامبر تا نوامبر

در آب‌وهوایی دلپذیر همراه با بارندگی در سامویی، از تماشای مناظر خیره‌کننده سواحل جزیره لذت ببرید. از بین ماه‌های این فصل، نوامبر بسیار بارانی است و در سپتامبر بارندگی کم‌تر است. 

یک مزیت بازدید از این جزیره دیدنی در فصل بارانی این است که، گردشگران زیادی به این منطقه نمی‌آیند و ساحل خلوت‌تر از همیشه است. پس اگر دوست دارید سفری خلوت و پر از آرامش را تجربه کنید، می‌توانید در این بازه زمانی به سامویی سفر کنید. ضمنا جشنواره فانوس های لوی کراتونگ که رویدادی زیبا و دیدنی است نیز در فصل بارانی برگزار می‌شود؛ در این جشنواره هزاران فانوس نورانی که بر روی آب‌های سامویی شناور هستند، منظره‌ای تماشایی را به وجود می‌آورد.

سفر به سامویی؛ دسامبر تا مارس

سفر به سامویی؛ دسامبر تا مارس

بهترین دوره در این جزیره با آب‌وهوایی مطلوب و دلپذیر، بازه زمانی دسامبر تا مارس است که هوایی خنک و بارندگی و رطوبتی کم دارد و میانگین دما حدود 28 درجه سانتی‌گراد است. ولی لازم است بدانید این فصل شلوغ‌ترین فصل بازدید از این جزیره تماشایی است و به‌خاطر آب‌وهوایی خوش و دلچسب، گردشگران بسیاری را هر ساله از نقاط مختلف جهان به سامویی می‌کشاند. در کل اگر می‌خواهید زمانی که در سامویی هستید، از ماجراجویی در فضای باز لذت ببرید، این بهترین دوره برای پیاده‌روی، شنا و گشت‌وگذار است. ضمنا اگر می‌خواهید کریسمس و سال نو را در تایلند تجربه کنید، جزیره سامویی تایلند یک مقصد فوق‌العاده برای شماست. 

توریستی‎ترین فصل‌ها برای بازدید از سامویی

از دسامبر تا مارس است که به دلیل بارش و رطوبت کم و هوای دلپذیر، بهترین زمان برای لذت بردن از ماجراجویی‌ها و گردش‌های متنوع سامویی است. در ادامه برای‌تان دو رویداد اصلی که در این بازه زمانی واقع شده است را شرح می‌دهیم. 

کریسمس؛ دلیلی برای بازدید از سامویی

 کریسمس در جزیره سامویی وقت خوبی برای خوش‌گذرانی است و اگر کریسمس در سامویی بودید، می‌توانید از تزئینات خاص کریسمسی جزیره عکس بگیرید، نمایش‌های فوق‌العاده آتش‌بازی را تماشا کنید و تفریحات مختلف آن را تجربه کنید. 

روز ماخا بوچا

بهترین زمان سفر به سامویی

یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های بودایی تایلند، روز ماخا بوچا است که شامل گردهمایی‌های راهبان همراه با ادای احترام به بودا است. این جشن بینشی عالی از مذهب در کشور تایلند را به دست می‌دهد و خوب است بدانید که این رویداد معمولاً در فوریه یا مارس برگزار می‌شود.

ماه کم‌جمعیت جزیره؛ بازدید از سامویی خلوت

از سپتامبر تا نوامبر بسیاری از گردشگران از ترس این‌که باران سفرشان را مختل کند، از سفر به سامویی صرف نظر می‌کنند؛ درحالی‌که در این فصل به علت خلوتی، هزینه اقامت‌گاه‌ها و تفریحات پایین‌تر است. تنها ماهی که باید در آن از سفر به سامویی اجتناب کنید ماه نوامبر است که مرطوب‌ترین و پرباران‌ترین ماه این جزیره دیدنی است. دو رویداد محبوب سامویی در این بازه زمانی را در ادامه برای‌تان می‌نویسیم.

 لوی کراتونگ

در فستیوال لوی کراتونگ یا جشنوار نور، بومیان چیزهای شناورهای کوچکی به شکل گل نیلوفر می‌سازند و آن‌ها را با شمع پر می کنند و در دریاچه‌ها یا استخرها قرار می‌دهند. این یکی از زیباترین مناظر تایلند است که می‌توانید در تمام عمرتان ببینید. خوب است بدانید این رویداد جذاب در ماه نوامبر برگزار می‌شود. 

روز چولا لانگ کورن

روز چولا لانگ کورن

 مردم در این روز که 23 اکتبر است، با گل، دعا و غذا به پادشاه چولا لانگ کورن ادای احترام می‌کنند و جشن می‌گیرند. بازدید از این مراسم دیدنی، تجربه‌ای متفاوت را در این جزیره زیبای تایلندی برای شما رقم خواهد زد. 

 بازه گرم جزیره

از آوریل تا آگوست، خورشید سامویی در تابنده‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد و سفر به سامویی در این زمان، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ بعضی از گردشگران برای فرار از تابش شدید خورشید از سامویی دوری می‌کنند و برخی دیگر برای لذت بردن از گرما به سواحل جزیره می‌روند. در ادامه به سه تا از رویدادهای برجسته این بازه زمانی سامویی اشاره می‌کنیم. 

سونگ‌کران؛ مهم‌ترین علت سفر به سامویی در آوریل

یک مبارزه آبی هفت روزه را در سامویی تایلند تجربه کنید. در این فستیوال مهیج، مردم با تفنگ‌های آب‌پاش و سطل‌ها آب، یکدیگر را خیس می‌کنند.

روز ویساخا بوچا؛ یک مراسم مذهبی

 یکی از خاص‌ترین تعطیلات مذهبی بودیسم روز ویساخا بوچا است که در این رویداد مهم، مراسم مذهبی، بازدید از معابد و راهپیمایی‌های کوچک صورت می‌گیرد. در این روز مردم تولد و مرگ بودا و روشنگری او را جشن می‌گیرند. 

فستیوال سامویی رگاتا

بهترین زمان سفر به سامویی

اگر عاشق ورزش هستید این فستیوال را از دست ندهید؛ سامویی رگاتا یکی از بهترین رویدادهای ورزشی در کل آسیای جنوب‌شرقی است که از سال 2002 طرفداران قایق‌سواری را به سامویی کشانده است. به مدت یک هفته کامل در ماه مه، کشتی‌های بادبانی در نزدیکی جزیره با برخی از بهترین قایق‌های تفریحی با شما مسابقه می‌دهند. 

بهترین زمان سفر به سامویی برای خرید

اگر می‌خواهید از جزیره سامویی سوغاتی‌های خود را تهیه کنید یا به‌طور کلی به خرید بروید، بازه زمانی  دسامبر تا مارس بهترین وقت است؛ چرا که  دما و بارندگی در کم‌ترین حد خود است و شرایط مناسبی را برای خرید و بازدید از بازارها ایجاد می‌کند. 

بهترین زمان سفر به سامویی برای ماه عسل

سامویی مقصدی جذاب و شگفت‌انگیز برای ماه عسل است؛ امکانات عالی، غذای درجه یک و اقامت‌گاه‌های لوکس و  ویلاهای زیبا با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و باورنکردنی، این جزیره را به مقصدی عالی برای زوج‌های جوان تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید ماه عسلی خلوت و به دور از هرگونه تنش و ناآرامی را تجربه کنید، باید برای سفر به سامویی در فصولی که بارندگی بیشتر است، بلیط‌تان را رزرو کنید. اگر می‌خواهید پیاده‌روی کنید و مناظر زیبای اطراف را ببینید، در فصل خنک از سامویی دیدن کنید و برای استراحت روی سواحل زیبا و آفتاب گرفتن، فصل گرما را پیشنهاد می‌کنیم. 

بهترین زمان سفر به سامویی برای بازدید از موزه‌ها

بهترین زمان سفر به سامویی برای بازدید از موزه‌ها

جاذبه‌های فرهنگی و موزه‌های زیادی در جزیره سامویی وجود ندارد و مردم معمولاً به‌خاطر این اماکن به سامویی نمی‌روند؛  در حالی‌که این جزیره جاذبه‌هایی دیدنی مانند معبد وات پلای لائم، معبد خونرم و موزه هنر سامویی را در خود جا داده است. در هرصورت اگر می‌خواهید به معابد سامویی سری بزنید و از موزه‌ها و سایر جاذبه‌های فرهنگی‌اش دیدن کنید، در فصل خنک به سامویی بروید. 

بهترین زمان سفر به سامویی برای طبیعت‌گردی در جزیره

برای آفتاب گرفتن، پیاده‌روی، بازدید از آبشارها، گشت‌وگذار در جنگل‌های سرسبز و شرکت در تورهای قایق‌سواری، هم فصل خشک و هم فصل گرم گزینه‌هایی مناسب هستند. اما اگر دوست دارید بیشتر ماجراجویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل خشک که رطوبت و دما کم‌تر است، به سامویی سفر کنید.

بهترین زمان سفر به سامویی با بودجه کم

تفریحات و خدمات در سامویی در تمام طول سال بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما با این اوصاف، به اندازه اکثر مناطق اصلی تایلند ارزان نیست.

اگر بودجه بسیار کمی دارید و می‌خواهید در ارزان‌ترین دوره سامویی به این جزیره زیبا و دیدنی سفر کنید، سفر خود را برای بارانی‌ترین ماه‌ها یعنی اکتبر و نوامبر برنامه‌ریزی کنید؛ زیرا در این بازه زمانی به دلیل بارندگی زیاد، تعداد بازدیدکنندگان نسبتاً کم است.

بهترین زمان سفر به سامویی با کودکان

بهترین زمان سفر به سامویی

دوره‌های خشک، یعنی زمانی که دما، بارندگی و رطوبت کم است، بهترین زمان سفر به سامویی با کودکان است تا خیال‌تان راحت باشد که در رابطه با آب‌وهوا هیچ شکایتی نمی‌کنند و اذیت نمی‌شوند. گفتنی است که این جزیره زیبا دارای تفریحات و ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده زیادی برای کودکان در هر سنی است؛ پارک آبی سامویی، پارک ملی دریایی آنگ تانگ و گوکارت سامویی از جمله این اماکن گردشگری هستند. 

بهترین زمان سفر به سامویی برای پیاده‌روی

بدون شک بهترین دوره برای پیاده‌روی در کوه سامویی در فصل خشک است، زیرا در این زمان هوا خنک است و بارندگی و رطوبت کم است.

بهترین زمان سفر به سامویی برای شنا و آفتاب گرفتن

اکثر ماه‌ها برای این اهداف تفریحی بسیار خوب است؛ البته باید بگوییم که نوامبر بارندگی شدیدی دارد و تنها استثنا در این زمینه محسوب می‌شود. اکتبر، سپتامبر و مه نیز بسیار بارانی است، اما هوا در این ماه‌ها بسیار دلپذیرتر است. ضمنا باید به دقت در مورد کارهایی که دوست دارید در ساحل انجام دهید فکر کنید؛ اگر دوست دارید بنشینید و از مناظر لذت ببرید، فصل گرم احتمالا بهترین گزینه برای شماست؛ اما اگر به پیاده‌روی در ساحل و کمی ورزش و فعالیت بیشتر علاقه دارید، باید در فصل خنک سامویی از آن بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به سامویی برای غواصی

بهترین زمان سفر به سامویی برای غواصی

بسیاری از مسافران برای غواصی در جزیره کو فانگان و کو تائو ابتدا از سامویی بازدید می کنند. برای تجربه لذت‌بخش غواصی در جزیره سامویی طبیعتا باید خارج از فصل بارانی از این منطقه بازدید کنید؛ زیرا در فصول بارانی، بارش‌های موسمی می‌تواند دید را ضعیف کند.

بهترین زمان برای غواصی از نظر دید خوب، بین مارس و سپتامبر است. البته اگر می‌خواهید کوسه‌ها را ببینید، در ماه‌های مارس، آوریل، سپتامبر یا اکتبر، زمانی که بیشتر در این منطقه وجود دارند، از سامویی بازدید کنید و به غواصی بپردازید. 

بهترین زمان سفر به سامویی برای موج‌سواری

موج‌سواری در جزیره سامویی تفریحی محبوب است و بسیاری از فروشگاه‌ها و کلبه‌های کوچک جزیره، تخته‌های موج‌سواری را کرایه می‌دهند. خوب است بدانید بهترین زمان از سال برای موج‌سواری در سامویی از اکتبر تا دسامبر است و بهترین نقطه موج‌سواری در کوه سامویی، ساحل چاونگ است. 

آب و هوای سامویی در ژانویه

ژانویه جزیره سامویی با متوسط ​​دمای حدود 28 درجه سانتی‌گراد، بارندگی بسیار کم و رطوبت بسیار کم، گزینه خوبی برای تفریح، پیاده‌روی و شنا است و البته از ماه‌های شلوغ جزیره است. در این ماه مراسم و جشن‌هایی نظیر سال نو غربی و سال نو چینی در سامویی برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها می‌تواند یکی از شادترین اوقات زندگی‌تان را رقم بزند.

آب‌وهوای سامویی در فوریه

بهترین زمان سفر به سامویی

آب‌وهوا در ماه فوریه تقریباً شبیه ژانویه است، البته کمی گرم‌تر و خشک‌تر است و میانگین دمای هوا نیز به حدود 29 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این هوا برای لذت بردن از سواحل زیبای جزیره بسیار عالی است. فوریه هم به دلیل سرازیر شدن گردشگران بی‌شمار از نقاط مختلف دنیا به سامویی، از ماه‌های شلوغ این جزیره محسوب می‌شود.

آب‌وهوای سامویی در مارس

آخرین ماه قبل از شروع فصل گرما، ماه مارس است که ماهی بسیار خشک به‌شمار می‌رود. دما در این ماه به طور قابل‌توجهی شروع به افزایش می‌کند و میانگین دمای آن حدود 31 درجه سانتی‌گراد است. تعداد گردشگران در مارس نسبت به دو ماه قبل کم‌تر است، بنابراین از لحاظ خلوتی و پایین‌تر بودن هزینه‌ها، برای سفر به سامویی زمانی مناسب است. جشن‌های ایرلندی در ماه مارس در این جزیره برگزار می‌شود. 

آب‌وهوای سامویی در آوریل

با شروع فصل گرم سامویی، دما افزایش می‌یابد و به میانگین 32 درجه سانتی‌گراد، می‌رسد. هم‌چنین در این ماه بارندگی بیشتر می‌شود اما به اندازه‌ای نیست که مخل تفریحات شما در مناطق روباز جزیره شود. گفتنی است که در این ماه تعداد گردشگران بسیار زیاد است؛ زیرا مسافران بسیاری برای لذت بردن از جشن سونگ‌کران راهی جزیره می شوند.

آب‌وهوای سامویی در می

آب‌وهوای سامویی در می

ماه می گرم‌ترین ماه جزیره سامویی است و میانگین دمای آن حدود 33 درجه سانتی‌گراد است. اگر به هر دلیلی ماه می را برای سفرتان انتخاب کردید، یادتان نرود که لباس‌های خنک و سبک‌تان را حتما بردارید. تعداد گردشگران به دلیل هوای گرم در این ماه نسبت به ماه‌های قبلی، کم‌تر است. ضمنا می، ورزشی‌ترین ماه سامویی است؛ در این ماه با قایق‌های تفریحی سامویی قایق‌سواری کنید و از دوچرخه‌سواری و موتورسواری هم غافل نشوید. 

آب‌وهوای سامویی در ژوئن

ژوئن خشک‌تر و البته کمی خنک‌تر از ماه می است و میانگین دما در این ماه به حدود 32 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در ژوئن بارندگی کمی کاهش می‌یابد اما رطوبت هوا هنوز بالاست. در این ماه رویدادهای بزرگ زیادی در جزیره برگزار نمی‌شود؛ بنابراین یک مزیت بازدید از سامویی در این ماه، سکوت، خلوتی و آرامش بسیار زیاد در سراسر جزیره است. 

آب‌وهوای سامویی در جولای

جولای قلب فصل گرم جزیره سامویی است، زیرا میانگین دمای هوا به حدود 32 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بارندگی نسبتاً زیاد است. جولای گرم، مرطوب و بارانی است و مهم‌ترین روز آن، آسانا بوچا، یک تعطیلات مذهبی بودایی است که به مناسبت اولین خطبه بودا تعطیل است. 

آب‌وهوای سامویی در اوت

بهترین زمان سفر به سامویی

آخرین ماه فصل گرم سامویی ماه اوت است که میانگین دمای آن به حدود 32 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بارش باران کاهش می‌یابد ولی رطوبت همچنان بالاست؛ اگرچه این ماه برای ماجراجویی در فضای باز مناسب نیست، اما بهتر از دو تا سه ماه قبل از خود است.

از مراسم برجسته فرهنگی در ماه اوت می توان به سالگرد تولد ملکه سیریکیت اشاره کرد که به عنوان روز مادر نیز در نظر گرفته شده است و روز بسیار مهمی در تقویم تایلندی به شمار می‌رود. 

آب‌وهوای سامویی در سپتامبر

سپتامبر آغاز فصل مرطوب کوه سامویی است، اما با این حال هنوز نسبتاً خشک است و به طور متوسط ​​یازده روز بارانی است. دمای هوا به میانگین 31 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت بسیار بالا است. در این ماه هنوز با خیال راحت می‌توانید در ساحل استراحت کنید اما دیگر برای ماجراجویی در فضای باز، مانند پیاده‌روی و کاوش در جنگل، زمان ایده‌آلی نیست. اگر می‌خواهید از آب‌وهوای مناسب و خلوتی ساحل لذت ببرید، سپتامبر می تواند انتخاب خوبی باشد؛ زیرا به دلیل بارندگی و هم‌چنین کم بودن فستیوال‌ها و رویدادها، بسیاری از توریست‌ها از سفر به سامویی در سپتامبر صرف نظر می‌کنند. 

آب‌وهوای سامویی در اکتبر

اکتبر ماه بارانی جزیره سامویی است و بارندگی‌های بی‌وقفه و مخرب در سامویی شدت می‌گیرد. حدود نیمی از روزهای اکتبر در سامویی بارندگی اتفاق می‌افتد. هم‌چنین در اکتبر رطوبت کمی کاهش می یابد و میانگین دما در حدود 29 درجه سانتی‌گراد است. اگرچه ما اکتبر را برای بازدید از سامویی پیشنهاد نمی کنیم، اما اگر دوست دارید سفری خلوت داشته باشید اکتبر زمان خوبی برای شماست. جشنواره‌های برجسته در ماه اکتبر سامویی شامل روز چولا لانگ کورن و هالووین است. 

آب‌وهوای سامویی در نوامبر

آب‌وهوای سامویی در نوامبر

بارانی‌ترین ماه سامویی تا کنون، نوامبر است و می‌توانیم بگوییم بدترین زمان برای بازدید از این جزیره است. بیش از نیمی از روزهای نوامبر هوا بارانی و البته رطوبت کم است. میانگین دمای هوا در نوامبر سامویی، 28 درجه سانتی‌گراد است. فستیوال لوی کراتونگ، یکی از زیباترین مناسبت‌هایی است که در جزیره سامویی در نوامبر برگزار می‌شود.  

آب‌وهوای سامویی در دسامبر

دسامبر آغاز فصل خشک سامویی است؛ هرچند گاهی اوقات می‌تواند کمی هم مرطوب باشد، اما در هر صورت بسیار خشک‌تر از نوامبر است. دمای هوا در این ماه در سامویی به طور متوسط ​​حدود 27 درجه سانتیگراد است. اوایل دسامبر جمعیت گردشگران سامویی کم‌تر است، اما از اواسط دسامبر به بعد، جزیره تا پایان فصل خشک بسیار شلوغ می‌شود.

خوب است بدانید در ماه دسامبر به دلیل هوای خنک، پیاده‌روی، جنگل‌گردی و تفریحات در محیط‌های روباز بسیار دلچسب خواهد بود. در ماه دسامبر هم کریسمس و هم سال نو غربی در سامویی جشن گرفته می‌شود. 

کلام پایانی سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به سامویی

در این مقاله به طور جامع به بهترین زمان سفر به سامویی پرداختیم. سامویی یکی از زیباترین و مهیج‌ترین جزایر در کل آسیای جنوب‌شرقی است که تنها یک استراحتگاه ساحلی نیست؛ جنگل‌های سرسبز، فستیوال‌های مهیج و غذاهای فوق‌العاده در سامویی منتظر شماست تا تعطیلاتی به‌یادماندنی را برای‌تان خلق کند. 

اگر می‌خواهید بهترین آب‌وهوای سامویی را تجربه کنید، در فصل خشک یعنی از دسامبر تا مارس از آن بازدید کنید. آب‌وهوا در این دوره برای پیاده‌روی، تفریح و آفتاب گرفتن عالی است. اگر به جاذبه‌های فرهنگی علاقه دارید، باید در ماه آوریل، درست پس از پایان فصل خشک، از کوه سامویی دیدن کنید. در ماه آوریل فستیوال جذاب و مهیج سونگ‌کران برگزار می‌شود که هرگز نباید آن را از دست بدهید. به‌طور کلی در هر دوره‌ای که از سامویی بازدید کنید، اوقات بسیار خوبی خواهید داشت.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در کدام ماه سامویی را ببینید؟ برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران