مالزی
30 شهریور 1401
مالزی

راهنمای سفر به مالزی؛ سرسبز و بارانی

مالزی

مالزی کشوری با سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های آبی آرام و جنگل‌های بارانی فراوان، کشوری زیبا و خیره کننده در جنوب شرق آسیا است. سفر به مالزی، ترکیبی از شیوه‌های زندگی هندی، چینی و اروپایی را به شما نشان می‌دهد و با جاذبه‌های گردشگری مهیج و دیدنی خود تجربه سفر را شیرین‌تر از هر مقصد دیگری می‌کند. در این کشور فرهنگ و معماری سنتی را در کنار ساختمان‌های بسیار مدرن خواهید دید و در خیابان‌های آن خوشمزه‌ترین و عجیب‌ترین غذاهای عمرتان را خواهید خورد.اگر هوس سفر کرده‌اید و مقصدتان هم مالزی است. قبل از برنامه‌ریزی اطلاعات بیشتری از این کشور بدست آورید تا بتوانید از لحظه لحظه حضورتان در این کشور نهایت استفاده و لذت را ببرید. پس از قبل از اینکه به فکر رزرو بلیط هواپیما، هتل و تور باشید؛ راهنمای سفر به مالزی را مطالعه کنید.

مالزی کجاست؟

مالزی

در ابتدای راهنمای سفر به مالزی باید گفت که مالزی کشور جذاب و مقصدی محبوب در جنوب شرقی آسیا و در شبه جزیره مالایا است که 13 ایالت را دربرمی‌گیرد. این کشور از سمت شمال با کشورهای ویتنام، سنگاپور و اندونزی همسایه است. حواستان باشد که شبه جزیره مالزی را با مالزی شرقی اشتباه نگیرید؛ این دو کاملا جدا از هم هستند. مالزی در شبه جزیره مالایا واقع شده است و تا بخش‌هایی از بورنئو (مالزی شرقی) امتداد دارد. این کشور بیشتر به خاطر جاذبه‌های گردشگری و سرسبز بودن شناخته می‌شود که به دلیل آب و هوای مرطوب و بارانی است. این کشور به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای آسیایی شناخته می‌شود که تنوع فرهنگی، مذهب و زبان در آن در نوع خود بسیار جالب است. پس اگر در سفر به مالزی حس سفر به هند را داشتید؛ تعجب نکنید!

آب و هوا؛ همیشه بارانی نیست

بهار در مالزی

آب و هوای کلی مالزی استوایی است و در طول سال دما، رطوبت و باران زیادی را تجربه می‌کند. در این کشور دو فصل آب و هوا وجود دارد که به کم و بارش و پربارش معروف است. همچنین آب و هوا در مناطق شرقی این کشور با مناطق غربی کاملا متفاوت است.  

بهار در مالزی

در فصل بهار می‌توان آب و هوای نسبتا آرامی را نسبت به دیگر زمان‌ها مشاهده کرد. بادهای موسمی فروکش می‌کند و هوا رو به گرمی می‌رود.

تابستان اما گرم است

فصل تابستان در مالزی هوا گرم است و بارندگی تا حد قابل توجهی کم می‌شود. از طرفی وجود بادهای موسمی رطوبت را کم کرده و آب و هوایی ایده آل به همراه می‌آورد.

پاییز؛ شروع بارندگی

در این فصل بارندگی‌های شروع می‌شود. در ما در روز حدود31 درجه و در شبه به 23 درجه می‌رسد. بنابراین، اگر در این فصل به مالزی می‌روید؛ بهتر است در طول روز به ساحل بروید و از ورزش‌های آبی استفاده کنید.

زمستان، بارندگی زیاد است

در فصل زمستان در طول روز و شب شاهد بارندگی‌های زیادی خواهید بود که یک لحظه هم قطع نمی‌شوند؛ به خصوص در عصرها. بنابراین، ایده خوبی نیست که در زمستان به مالزی بروید؛ چون احتمال ماندن در هتل زیاد است.

حیف نیست در هتل بمانید و جاهای دیدنی مالزی را از دست بدهید؟

بهترین زمان سفر به مالزی

مالزی

بهترین زمان برای بازدید از بیشتر مناطق از ماه مارس و اوایل اکتبر (فروردین تا اوایل مهر) است، زمانی که نیازی به مواجهه با بادهای موسمی شدید نیست و رطوبت نسبتا کمتری در هوا وجود دارد. با وجود باران‌ها، ژانویه و فوریه (دی تا اسفند) اغلب فصلی مناسب برای کسانی است که مشتاق تماشای جشنواره‌های محلی هستند. بنابراین، فصل بهار به خصوص تابستان بهترین زمان سفر به مالزی است.

راهنمای سفر به مالزی؛ جذاب و مهیج

مالزی

مالزی کشوری کوچک اما جذاب و مهیج است که از سفر به آن پشیمان نمی‌شوید. علت آن هم این است که هر آنچه را که برای یک سفر لذت بخش و فراموش نشدنی لازم باشد؛ در اختیارتان قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند اهل غذا باشید، علاقه‌مند به تاریخ یا فقط به مناظر استوایی خیره‌کننده علاقه دارید، مالزی همه چیز را دارد. علیرغم اینکه مالزی کشوری نسبتا کوچک است، از نظر تنوع، از مراکز شهری پر رونق گرفته تا دهکده‌های جذاب، جنگل‌های سرسبز و سواحل خیره‌کننده، بسیار بالاتر از سطح خود است. واضح است که در مورد این کشور شبه جزیره‌ای چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد که می‌توانید آنها را کشف کنید.

یک سفر سریع به غارهای باتو و یک پیاده روی طولانی به کوه کینابالو داشته باشید. به جزایر پرهنتیان برگردید، در ارتفاعات کامرون چای بنوشید و در رودخانه کوتا کینابالو به جستجوی اورانگوتان های وحشی بپردازید. از شبه جزیره مالزی تا جزیره بورنئو، اینجا بدون شک یکی از متنوع‌ترین و دست کم گرفته شده‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

وقتشه با شهرهای دیدنی مالزی آشنا شوید؛ (لینک مقاله)

مالزی به چی معروفه؟

قبل از سفر به مالزی یک لیست از جاذبه‌های این کشور تهیه کنید، شهرهای دیدنی مالزی را بشناسید یا اصلا بدانید که این کشور به چه چیزهایی معروف است؟ این موضوع از مهم ترین بخش های راهنمای سفر به مالزی است!

برج‌های پتروناس

برج‌های پتروناس

یکی از معروف‌ترین و نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی در راهنمای سفر به مالزی، برج‌های پتروناس در کوالالامپور است. این برج‌های دوقلو غول پیکر و زیبا در طبقه 41 و 42 به همدیگر وصل شده‌اند و زیبایی خارق‌العاده‌ای به چهره شهر کوالالامپور بخشیده‌اند. این برج‌ها بلند تا سال 2004 رکورددار بلندترین برج‌های جهان را داشتند که البته هنوز هم دیدنی و جالب است.

چشم انداز سواحل خیره‌کننده‌ مالزی نه تنها به خاطر پایتخت شلوغ و جذابیت فرهنگی‌اش، بلکه به خاطر مناطق ساحلی خیره‌کننده‌اش نیز معروف است. دور تا دور این کشور را آب احاطه کرده و در حدود 99 جزیره را در خود جای داده است. این موقعیت ویژه جغرافیایی، سواحل شن و ماسه سفید بکر و جنگل‌های بارانی سرسبز، بهشت استوایی را ایجاد بوجود آورده است.

شهر مالاکا

راهنمای سفر به مالزی

مالاسیا خانه چهار مکان باورنکردنی میراث جهانی است. از جمله آنها مالاکا است. این شهر کوچک بسیار جذاب و تاریخی، مهد فرهنگ پراناکان است و تاریخ منحصر به فرد و پر جنب و جوش مالزی را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد. در داخل شهر، شما شاهد فرهنگ و زندگی مالایی، چینی، هندی و اروپایی خواهید بود که در نوع خودب سیار دیدنی و جالب است. به عنوان مثال، در مالاکا شاهد یک میدان هلندی، کاخ سلطنتی ملاکا و معبد چنگ هون تنگ خواهید بود.

قبلیه ماه مری مالزی را فراموش نکنید! (لینک مقاله)

پارک ملی Gunung Mulu

راهنمای سفر به مالزی

یکی از شگفت انگیزترین مناطق طبیعی مالزی، پارک ملی Gunung Mulu است. این منطقه میراث جهانی پر از شگفتی‌های طبیعی بکر و خالص است. در داخل پارک، سه کوه – مولو، آپی و بنارات را خواهید دید. با این حال چشمگیرترین آنها کوه مولو است. شهرت اینجا به خاطر قله‌های سفت و سخت و صخره‌های تیزش که به نظر می‌رسد از هیچ بیرون می‌آیند، منظره‌ای دیدنی را بوجود آورده که هیچ وقت از ذهنتان پاک نمی‌شود.

غارهای باتو

راهنمای سفر به مالزی

غارهای باتو از شگفتی‌های طبیعی و میراث فرهنگی غنی است. درست خارج از کوالالامپور، یک تپه آهکی با قدمت 400 میلیون سال را خواهید دید که معبدی صد ساله در دل آن پنهان شده است و به خاطر رنگ‌های زیبایش معروف است. این غار که به عنوان غار باتو شناخته می شود، یکی از محبوب‌ترین زیارتگاه‌های هندوها در خارج از هند است.

بلیط هواپیما تهران کوالالامپور را در سه کلیک رزرو کنید!

غذاهای مالزیایی

راهنمای سفر به مالزی

به لطف تنوع فرهنگی غنی، جای تعجب نیست که مالزی یکی از باورنکردنی‌ترین مناظر غذایی آسیای جنوب شرقی را نیز به خود اختصاص دهد. غذاهای پرطرفدار آن، باعث شده تا مالزی به بهشتی برای غذاخورها تبدیل شود. چه به دنبال غذاهای هندی، چینی، پراناکانی یا سنتی مالایی باشید؛ اینجا همه نوع غذایی برای شما وجود دارد.

اطلاعات لازم و مهم در راهنمای سفر به مالزی

پایتخت: کوالالامپور پایتخت مالزی است و بیشترین جمعیت را در خود جای داده است.

واحد پول مالزی: رینگیت، که کد اختصاری آن MYR است.

مذهب: دین رسمی این کشور اسلام است

زبان مردم مالزی: زبان رسمی مردم مالزی مالایی یا باهاسا مالایو است.

اختلاف ساعت: ساعت مالزی 4 ساعت و نیم از ساعت تهران جلوتر است.

ویزا: به صورت فرودگاهی ویزا صادر می‌شود و اعتباری 14 روزه دارد.

در آخر 

از آسمان‌خراش‌های نمادین‌ترین کلان شهر آسیای جنوب شرقی، کوالالامپور، گرفته تا جنگل‌های بارانی 130 میلیون ساله در تامان نگارا، مالزی واقعا مکانی است که قدیم و جدید، سنت و مدرنیته را به شما ارائه می‌دهد. قبل از سفر سعی کنید بهترین زمان سفر را در نظر بگیرید و روزهای‌ بیشتری را اقامت داشته باشید. چون از سواحل تا مکان‌های دیدنی این شهر قطعا هر کدام شما را به خود جذب خواهد کرد. امیدواریم که این راهنمای سفر به مالزی برای شما مفید بوده باشد!

نظرات کاربران