10 تا از عجیب ترین غارهای جهان

10 تا از عجیب ترین غارهای جهان برای ورود به دنیای پنهان!

کشف اسرار پنهان، ماجراجویی مهیج و تماشای اسرار طبیعت، اولین چیزهایی هستند که وقتی قدم به عجیب ترین غارهای جهان می‌گذارید به ذهنتان خطور می‌کنند. طبیعتا غارها یکی از زیباترین و جالب‌ترین شگفتی‌های طبیعت هستند. زمانی که تصمیم می‌گیرید تا یکی از این غارهای دیدنی را از نزدیک ببینید، بی شک از تماشای دریاچه‌ها، استلاکتیت‌ها (قندیل‌هایی از مواد معدنی) و دیگر مناظر شگفت انگیزی که در داخل آن انتظار شما را می‌کشند، مسحور خواهید شد. بیایید در سراسر هفت قاره سفر کنیم تا اسرار زیباترین غارهای جهان را کشف کنیم.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

لیست 10 تا از عجیب ترین غارهای جهان

در اینجا لیستی از ده غار معروف جهان وجود دارد که به قدری زیبا شکل گرفته‌اند که چشم هر گردشگری را برای ساعت‌ها خیره به خود نگه می‌دارند. اگر کمی حس ماجراجویی دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید!

پارک ملی غار ماموت، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا (Mammoth Cave)

پارک ملی غار ماموت، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا (Mammoth Cave)

این پارک ملی خارق‌العاده خانه طولانی‌ترین غار جهان با بخش‌های جالب و گذرگاه‌های زیرزمینی است. در اطراف این غار بیشتر از 60 مایل مسیرهای مختلف کوهنوردی و پیاده‌روی وجود دارد که رسیدن به غار ماموت را مهیج‌تر می‌کنند. چیزی که در مورد این غار وجود دارد، تورهای شگفت‌انگیز آن است، بدون انتخاب تور قطعا از تماشای ویژگی‌های دیدنی آن بی نصیب خواهید ماند. تور تاریخی و تورهای Domes & Dripstones به شدت توصیه می‌شوند؛ زیرا به شما امکان می‌دهند تا برخی از چیزهای شگفت‌انگیز را کشف کنید.

غار آبی، ایتالیا (Blue Grotto)

یک رنگ آبی درخشان در داخل این غار محبوب در ساحل جزیره باشکوه کاپری در جنوب ایتالیا منتظر شماست که تا به حال ندیده‌اید. بازی متقابل نور خورشید، آب دریا و دو سوراخ در غار، رنگ آبی جادویی ایجاد می‌کند که هنگام ورود به یک قایق پارویی کوچک، شما را جادو خواهد کرد، بی دلیل نیست که یکی در لیست عجیب ترین غارهای جهان جای دارد.

اگر زمانی به سرتان زد که این رنگ دیدنی و این غار زیبا را از نزدیک ببینید، باید خیلی زود اقدام کنید. فقط برای جلوگیری از شلوغی توریست‌ها کافی است که کمی زودتر از موعد به دیدن این غار بروید. اگرچه ساعت 12-2 بعد از ظهر بهترین زمان در نظر گرفته می شود. بلیط را می توان در اسکله خریداری کرد و انعام دادن به قایقران تضمین می‌کند که می‌توانید لحظات اضافی را در غار زیبای آبی سپری کنید و در منظره‌ای باورنکردنی غوطه‌ور شوید.

قیمت بلیط: 14 یورو برای هر نفر

غار فینگال، اسکاتلند (Fingal’s Cave)

غار فینگال، اسکاتلند (Fingal’s Cave)

این غار شگفت‌انگیز و خیره‌کننده در جزیره خالی از سکنه استفا (Staffa) در اسکاتلند یکی از معروف‌ترین و عجیب ترین غارهای جهان است که به دلیل ستون‌های شش ضلعی بازالتی شگفت‌انگیز با منشأ آتشفشانی شناخته می‌شود. شکل و اندازه غار به همراه سقف طاقدار طبیعی آن، شباهت یک کلیسای جامع طبیعی زیبا را به آن بخشیده است. برای رسیدن به این غار شگفت‌انگیز، باید از چند پله شیب‌دار که توسط یک نرده پشتیبانی می‌شود، بالا بروید، جایی که می‌توانید مناظر فوق‌العاده‌ای را از اطراف تماشا کنید.

غارهای پارک ملی Carlsbad Caverns

این پارک ملی که بیش از 100 غار را در خود جای داده است، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی را با محدوده حیرت‌انگیز سازنده‌های طبیعی رقم می‌زند. می‌توانید دو مسیر را دنبال کنید: مسیر باشکوه Big Room یا مسیر شیب‌دار ورودی طبیعی با سازندهایی مانند The Devil’s Spring و Iceberg Rock.

غار معروف Lechuguilla که به‌خاطر تشکل‌های منحصربه‌فرد و زمین‌شناسی‌اش شناخته می‌شود. این غار به عنوان هفتمین غار طولانی دنیا با 193 کیلومتر طول، بهترین اکتشافات را به وجود آورده، مخصوصا کریستال‌های عظیم‌الجثه‌اش!

قیمت بلیط: 12 دلار برای بزرگسالان.

غارهای Waitomo Glowworm، نیوزیلند

یکی از معروف‌ترین و عجیب ترین غارهای جهان، Waitomo، تجربه سورئال تماشای یک شب درخشان پر ستاره در اعماق غار را ارائه می‌دهد. بله، غارهای کرم شب‌تاب ویتومو به خاطر وجود میلیون‌ها کرم شب‌تاب، همچنین به خاطر استالاکتیت و استالاگمیت‌ها که از در و دیوار این غار آویزان هستند، صحنه‌های خارق‌العاده و نورانی را خلق می‌کنند. مکانی جادویی، زیبا و البته عجیب که یک تجربه فراموش نشدنی را به وجود می‌آورند.

غارهای اسکوچان، اسلوونی (Skocjan Caves)

غارهای اسکوچان، اسلوونی (Skocjan Caves)

زیبایی طبیعی شگفت انگیز این غارهای دیدنی باعث می‌شود که بخواهید برای همیشه آن لحظات را ثبت کنید. این غارها در اثر فرسایشی که رودخانه رِکا (بر روی سنگ‌های کارست) به وجود می‌آورد؛ ساخته می‌شوند. از زیبایی و اهمیت این غارها همین را بدانید که در سال 1986 در فهرست میراث جهانی قرار گرفتند و از اهمیت و موقعیت جغرافیایی مهم و ارزشمندی برخوردارند. برای کسانی که به طبیعت و غارنوردی علاقه دارند، گشتن در میان اتاقک‌های زیرزمینی این غار قطعا جذاب و مهیج خواهد بود. از میان جنگل، رودخانه و آبشار خواهید گذشت و تجربه‌ای خارق‌العاده خواهید داشت.   

قیمت بلیط: 24 یورو

غار رید فلوت، چین (Reed Flute Cave)

این جاذبه محبوب که در نزدیکی مرکز شهر گویلین قرار دارد، به دلیل تشکیلات آهکی پیچیده خود، در میان برترین و عجیب ترین غارهای جهان قرار دارد. نقوش زیبای استالاکتیت و استالاگمیت با نورپردازی رنگارنگ برجسته شده است و قدم زدن در غار به خوبی نگهداری شده را لذت بخش می‌کند.

دیوارهای غار که به نام «کاخ هنرهای طبیعی» نیز شناخته می‌شود، کتیبه‌هایی را به نمایش می‌گذارند که مربوط به قرن هشتم قبل از میلاد است. جالب‌تر اینکه، یکی از غارها به نام قصر کریستالی پادشاه اژدها می‌تواند 1000 نفر را در خود جای دهد و همه را از زیبایی‌های باورنکردنی‌اش انگشت به دهان نگه دارد.

قیمت بلیط: 120 یوان / نفر

غار کریستال ها، مکزیک (Cave of the Crystals)

غار کریستال ها، مکزیک (Cave of the Crystals)

مسلما با خواندن نام این غار، متوجه خواهید شد که چرا در لیست عجیب ترین غارهای جهان قرار دارد و دلیل آن هم تشکیلات کریستالی سلنیتی غول پیکر است. اما مسئله‌ اینجاست که برای دیدن چنین صحنه‌هایی باید از متخصصین و راهنمایان کاربلد کمک بگیرید، چون بالا رفتن از کریستال‌های عظیم کار آسانی نیست. تجهیزات ویژه‌ای نیز برای تحمل شرایط دمایی غیرطبیعی داخل این محفظه غیرعادی که برخی از بزرگترین کریستال‌های جهان را در خود جای داده است، مورد نیاز است.

غار Eisriesenwelt، اتریش

آیس ریزن ولت یکی از مشهورترین غارهای جهان در فاصله 40 کیلومتری سالزبورگ قرار دارد و سالانه بیش از 2 هزار گردشگر از آن بازدید می‌کنند. غار Eisriesenwelt بزرگترین غار یخی جهان است که تا 42 کیلومتر در زمین امتداد دارد. هنگامی که در سالزبورگ هستید، نباید این منظره طبیعی منحصر به فرد از سنگ و یخ را که توسط رودخانه سالزاچ تشکیل شده است، از دست بدهید. دو مسیر کوچک و یک کابل سواری دیدنی شما را به این غار شگفت انگیز در اتریش می‌برد. فقط باید لباس گرم بپوشید زیرا در داخل هوا بسیار سرد می‌شود.

قیمت بلیط (ورودی غار و تله کابین): 24 یورو

غار هانگ سون دونگ، ویتنام (Hang Son Doong Cave)

غار هانگ سون دونگ، ویتنام (Hang Son Doong Cave)

این غار دیدنی در فهرست 10 غار برتر جهان قرار دارد، از شگفتی‌های بی‌نظیر عجیب ترین غارهای جهان است. هر کسی که به دیدن این غار می‌رود، احساس می‌کند که به یک دنیای دیگر وارد شده است. دهانه غار همانند یک پنجره بسیار بزرگ نور خورشید را به داخل غار می‌برد و باعث ایجاد درختان و فضای سرسبز دیدنی در آن شده است. کشف و دیدن درختان بلند، استالاگمیت‌های بلندتر، حوضچه‌های لبه‌ای بزرگ، جانوران غیرمعمول و فسیل‌های 300 میلیون ساله از جذابیت‌های ماجراجویانه این غار به حساب می‌آیند.

قیمت بلیط: 3000 دلار برای هر نفر

عجیب ترین غارهای جهان ارزش دیدن را دارند!

شاید خیلی‌ها حتی با شنیدن نام غار بترسند، اما این شگفتی طبیعتی برخی از بهترین و بکرترین مناظر طبیعت را خلق کرده‌اند که ارزش دیدن را از نزدیک دارند. ما شما را برخی از عجیب ترین غارهای جهان آشنا کردیم. غارهایی که با کرم‌ها شب تاب روشن می‌شوند یا غارهایی که کریستال‌های غول پیکر را در خودشان جای داده‌اند.

نظرات کاربران