قیمت جاهای دیدنی تهران

قیمت جاهای دیدنی تهران در سال 1402

شهر تهران امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری ایران شناخته می‌شود و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هر سال گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به سمت پایتخت می‌کشاند. اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران دانستن قیمت بلیط ورودی دیدنی‌های این شهر است. به همین دلیل ما در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است به این سوال مهم پاسخ دهیم که قیمت جاهای دیدنی تهران چقدر است. پس تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید.

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ عمارت مسعودیه

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه از جاذبه‌های تاریخی شهر تهران است که در دوره قاجار ساخته شده است. این بنا به دستور مسعود میرزا فرزند ناصرالدین شاه و در زمینی به مساحت 4000 متر مربع احداث شد که دارای دو بخش بیرونی و اندرونی یا دیوان‌خانه است و مهم‌ترین بخش‌های  آن عبارتند از: عمارت دیوان‌خانه، عمارت سفره‌خانه، عمارت سید جوادی، عمارت مشیرالدوله، عمارت حیاط خلوت، حیاط سید جوادی، حیاط مشیری و باغ دیوان‌خانه. شاید برایتان سوال ایجاد شود که قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله عمارت مسعودیه چقدر است؟ باید بگوییم هزینه بلیط ورودی این عمارت باشکوه در سال1402 برای گردشگران ایرانی 40 هزار تومان و برای اتباع خارجی 50 هزار تومان است.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به میدان بهارستان، خیابان ملت، تقاطع اکباتان

قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران؛ پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک تهران مکانی است که می‌توانید به همراه خانواده آخر هفته‌ای جذاب و به یادماندنی بسازید. این پارک تفریحی با بخش‌های متنوع لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد. فقط حواستان باشد که هنگام قدم زدن در پارک از دیدن دایناسورهای غول‌پیکر شوکه نشوید. ژوراسیک پارک تهران در سال 1393 افتتاح شده است و حدود 30 هزار متر مربع مساحت دارد که شامل بخش‌های مختلف مانند جانگل‌لند، باگزلند و اسپایدر پارک است. لازم به ذکر است هزینه بلیط ورودی هر بخش جداگانه محسوب می‌شود. قیمت ورودی ژوراسیک پارک  و اسپایدر پارک هر یک جداگانه 75 هزار تومان به ازای یک نفر و قیمت بلیط ورودی جانگل لند و باگزلند برای هر نفر 150 هزار تومان است.

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ خانه تاریخی امام جمعه

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ خانه تاریخی امام جمعه

گوشه‌وکنار شهر زیبای تهران پر شده از آثار تاریخی و عمارت‌های زیبایی که در ایام قدیم در این شهر ساخته شده است. این خانه‌های زیبا، شکوه معماری دوره‌های گذشته را به نمایش می‌گذارند و حال‌وهوای روزگاران قدیم را تداعی می‌کنند. یکی از این عمارت‌های قدیمی و دیدنی تهران، خانه امام جمعه است که در خیابان ناصر خسرو واقع شده است. خانه تاریخی امام جمعه در سال ۱۲۲۱ خورشیدی، برای دومین صدر اعظم ناصرالدین‌شاه قاجار، میرزا آقاخان نوری ملقب به اعتمادالدوله ساخته شد. پس از مرگ اعتمادالدوله این عمارت به مالکیت میرزا کاظم خان، پسر اعتمادالدوله، در آمد. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله خانه تاریخی امام جمعه چقدر است. در پاسخ باید بگوییم که بازدید از خانه امام جمعه رایگان است. 

آدرس: تهران، خیابان ناصرخسرو، کوچه امام جمعه، پالک 37

پیست اسکی آبعلی

آبعلی شهری از توابع شهرستان دماوند در استان تهران است که فاصله تقریبی آن تا تهران ۵۷ کیلومتر است. در سه کیلومتری آبعلی کوهی قرار دارد که دامنه شرقی آن شیبی نسبی دارد و همین موضوع آن را برای ساخت یک پیست اسکی استاندارد مناسب کرده است. 

پیست آبعلی مجهز به ۵ پیست اسکی مختلف، مدرسه اسکی، تله کابین، تله سیژ، تله اسکی، سورتمه، کمک‌های پزشکی، زمین تنیس و زمین سوارکاری است. همچنین این مجموعه دارای ۵ تله اسکی بشقابی و ۳۳ تله اسکی چکشی است. علاوه بر این‌ها، هروقت از برف‌بازی و اسکی خسته شدید، می‌توانید در یکی از رستوران‌های مجموعه استراحت کنید و از انواع نوشیدنی و غذاهای ایرانی و خارجی لذت ببرید. قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله پیست اسکی آبعلی در سال 1402 برای هر نفر 250 هزار تومان است.

آدرس: تهران، شهرستان دماوند، شهر رودهن، شهر آبعلی، پیست اسکی آبعلی

برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد تهران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و سومین برج بلند خاورمیانه محسوب می‌شود که در پایتخت ایران بنا شده و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران است. این برج بلند با ارتفاع ۴۳5 متر، یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران محسوب می‌شود. برج میلاد تهران بخش‌های مختلفی مانند بخش اداری، تجاری، گردشگری و تفریحی دارد. بخش‌های مختلف این برج، امکان تجربه یک روز به یادماندنی را در فضایی متفاوت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. 

اگر شما هم مانند دیگر مسافران تهران قبل از سفر درباره قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله برج میلاد سوال دارید باید بگوییم قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله این برج در سال 1402 برای بازدید از برج 120 هزار تومان و برای بازدید از سکوی باز برج 80 هزار تومان است. 

آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ پارک ارم 

این پارک در غرب تهران واقع شده و دومین شهربازی بزرگ ایران است. شهربازی ارم تهران به ۳ بخش لونای 1، لونای 2 و لونای 3 تقسیم بندی شده است و در مجموع نزدیک به ۷۰ وسیله تفریحی مخصوص بزرگسالان و کودکان را در خود جای داده است.

لونای ۱ قدیمی‌ترین بخش شهربازی ارم تهران است. محل دقیق آن در ضلع شمال غربی بوده و بیشتر بازی‌هایی که در آن قرار گرفته برای کودکان زیر ۱۴ سال است. در میان این وسایل می‌توانیم به ماشین پرنده، استروجت، استخر قو، استخر توپ، کشتی کودک، اسکیت هوایی، اسب گردان، کشتی صبا، ماشین برقی کودکان و بزرگسالان، جت اسکی، یوفو، فریزبی و سینما ۴ بعدی اشاره کنیم.

اما لونای ۲ در ضلع جنوبی و در کنار دریاچه ارم قرار گرفته و بازی‌های آن بیشتر مخصوص بزرگسالان است. بازی‌های لونای 2 شامل سالتو، سقوط آزاد، رالی، اسب گردان، سفینه، آکروجت، اسکیت هوایی، سینمای ۴ و ۷ بعدی، تاپ چرخشی، ماشین برقی، ترن چرخشی، جامپینگ، ماشین پرنده و ترن هوایی خانواده است. 

لونای 3 دقیقا در کنار لونای ۲ قرار گرفته است و گاهی قابل تفکیک از آن نیست. در این قسمت پارک ارم می‌توانید انواع بازی‌های کریزی موس، تاب پرنده، اسکیت یو، ماشین بنزینی (کارتینگ)، آبشار و ترن هوایی خانواده را امتحان کنید. هر سال تعداد زیادی گردشگر برای تفریح و خوش‌گذرانی به این پارک بزرگ می‌آیند و در بخش‌های مختلف آن می‌گردند و عکس‌هایی زیبا ثبت می‌کنند. قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله پارک ارم به ازای هر نفر 60 هزار تومان است.

آدرس: تهران، کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج، بعد از پل شهید باکری

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ کاخ نیاوران

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ کاخ نیاوران

کاخ نیاوران یکی از مهم‌ترین و زیباترین مکان‌های تاریخی تهران و آخرین محل زندگی محمدرضا شاه و خانواده‌اش است. معماری بنا ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است که نقطه عطف آن را می‌توان در سقف بازشو آن مشاهده کرد. این کاخ میان باغی بزرگ و با صفا قرار دارد و در نزدیکیی آن بناهای دیگری همچون کاخ احمدشاهی و کاخ زیبای صاحبقرانیه دیده می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید به کاخ نیاوران بروید اما نمی‌دانید قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله این کاخ چقدر است، باید بگوییم قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله کاخ نیاوران برای گردشگران 30 هزار تومان است.

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر

قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران؛ موزه هنر معاصر 

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از جاهای دیدنی پایتخت است که در کنار جاذبه‌های هنری، ویژگی‌های گردشگری چشمگیری دارد. این موزه ۹ گالری بزرگ دارد که در بخش‌های مختلف آن آثار هنری مدرن مربوط به دوران جنگ جهانی دوم نگهداری می‌شود. آثاری که جنبه‌های مختلفی از هنر مدرن را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. جالب است بدانید در کنار آثار بین‌المللی، نزدیک به ۴ هزار اثر هنری از هنرمندان ایرانی در این موزه خودنمایی می‌کند. همچنین آثاری از هنرمندان تراز اول جهانی مانند پیکاسو و ماگریت در گوشه‌وکنار این موزه قرار گرفته است. 

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله موزه هنرهای معاصر در سال 1402 چقدر است. در پاسخ باید بگوییم قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله این موزه زیبا برای افراد عادی 10 هزار تومان و برای دانشجویان 5 هزار تومان است.

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان فاطمی، جنب پارک الله

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ کاخ گلستان

قیمت جاهای دیدنی تهران؛ کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین مجموعه‌های تاریخی ایران است که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. نام این کاخ را از تالار گلستان که در عمارت خروجی واقع شده است الهام گرفته‌اند. همچنین ساخت این مجموعه از دوران صفویه آغاز شد و در دوره‌های بعدی نیز بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد. کهن ترین بناهای موجود در مجموعه گلستان ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به کریمخان زند است. از بخش‌های مهم و دیدنی کاخ گلستان می‌توان به عمارت شمس‌العماره، تالار برلیان، تالار الماس، تالار سلام و خلوت کریمخانی اشاره کرد. 

اگر شما هم مانند دیگر مسافران تهران قبل از سفر درباره قیمت جاهای دیدنی تهران از جمله این کاخ موزه تردید دارید باید بگوییم قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله کاخ گلستان در سال 1402 برای برای یک نفر 65 هزار تومان است.

آدرس: تهران، خیابان 15 خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ

کاخ سعدآباد

کاخ سعد آباد تهران یک اقامتگاه‌های ییلاقی متعلق به شاهان قاجاری بود که حالا به یکی از کاخ موزه‌های معروف تهران تبدیل شده است. کاخ سعد آباد در منطقه شمیرانات تهران قرار دارد و آخرین پادشاهان ایران در این منطقه اقامت داشتند. شاید جالب باشد که بدانید رضاخان به مرور زمان بر تعداد کاخ‌ها و بناهای مجموعه سعدآباد افزود و هر یک از این کاخ‌ها به یکی از اعضای خانواده رضا شاه پهلوی تعلق داشت. هزینه بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله کاخ سعدآباد به ازای هر نفر 65 هزار تومان است.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، زعفرانیه، انتهای خیابان کمال طاهری

خانه موزه مقدم

خانه موزه مقدم تهران

خانه موزه مقدم به دلیل جای دادن مجموعه‌ای از اشیای گران‌بها در خود به گران‌ترین خانه جهان معروف شده است. خانه‌ای با معماری چشم‌نواز و رویایی که در دل یکی از خیابان‌های شلوغ تهران قرار دارد. هوشنگ سیحون، معمار پرآوازه ایرانی در ساخت و طراحی این بنای باشکوه نقش مهمی داشته است. معماری این خانه ترکیبی از سبک معماری قاجاری، اروپایی و پهلوی است. قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی تهران از جمله خانه موزه مقدم در سال 1402 برای هر نفر 30 هزار تومان است.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، کنار بانک ملت، پلاک ۲۵۱

سخن پایانی

تهران یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران برای گردش است. در این شهر مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اما شاید بخواهید قبل از بازدید از قیمت بلیط ورودی این اماکن دیدنی مطمئن شوید. در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که قیمت جاهای دیدنی تهران چقدر است تا برای سفر به پایتخت راحت‌تر و با خیال آسوده برنامه‌ریزی کنید.

نظرات کاربران