زیباترین دریاچه های جهان؛ از کانادا گرفته تا ایتالیا و چین

زیباترین دریاچه های جهان؛ از کانادا گرفته تا ایتالیا و چین

دریاچه‌ها انعکاسی از آینه هستند؛ حس و حال سرشار از آرامش که در هیچ چیز و هیچ کجای دیگر نمی‌توان پیدا کرد. از آرامش صبح زود گرفته تا آب‌های مملو از کایاک و کشتی، قایق‌های تندرو و پدالو، مناطق سرسبز اطرافشان و هوای پاک، دریاچه‌ها یکی از بهترین مناطق برای تفریح هستند. آن‌ها همچنین به عنوان منبعی برای تولید برق آبی، آبیاری کشاورزی و زیستگاه‌های حیات وحش و همچنین تامین غذا و آب آشامیدنی برای انسان‌ها عمل می‌کنند. برای آشنایی بیشتر شما ما زیباترین دریاچه های جهان را گردآوری کردیم که اغلب به دلیل زیبایی، موقعیت به عنوان یک گنج ملی یا به عنوان خانه افسانه‌ای یک هیولای گریزان مشهور هستند. پس بیایید تا بدانیم کدام یک هیجان‌انگیزتر هستند!؟

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

دریاچه غربی یا وست هانگژو (Hangzhou West Lake)

دریاچه غربی هانگژو در شرق چین همیشه سوژه‌ای برای شاعران، نقاشان و خوشنویسان بوده و اکنون هم مورد قدردانی عکاسان عروسی و عکاسان غروب آفتاب است. این دریاچه به حدی زیبا و خارق‌العاده است که در سال 2011 نام یونسکو را به خود اختصاص داد. از اهمیت این مکان برای چین همین‌قدر بدانید که صحنه سه استخر در آینه ماه را که روی اسکناس یک یوان چین دیده می‌شود. در کل، رویایی‌ترین دریاچه جهان است که حتی با دیدن آن نزدیک هم این میزان از زیبایی را درک نخواهید کرد.

اگر به دیدن این دریاچه زیبا رفتید؛ سوار کشتی شوید یا قایق و کاپیتان را استخدام کنید تا شما را به باغ‌ها، بتکده‌ها، معابد و جزایر برساند. دوچرخه کرایه کنید و در مسیر 7 کیلومتری شمال غربی رکاب بزنید، مسیری صاف که بسیاری از مشهورترین مناظر زیبایی را به هم متصل می‌کند.

دریاچه کلیموتو (Kelimutu)

دریاچه کلیموتو (Kelimutu)

هر گردشگری از دیدن یکی از زیباترین دریاچه های جهان یعنی کلیموتو در جزیره فلورس اندونزی برای ساعت‌ها مات و مبهوت باقی می‌ماند. زیبایی آن شاید به خاطر تغییر رنگ عجیب‌اش باشد. رنگ آب هر چند وقت یکبار تغییر می‌کند، از سبز روشن به آبی الکتریکی، قرمز، قهوه‌ای و سیاه، در نتیجه واکنش‌های شیمیایی ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی.

جزیره نشینان معتقدند که Kelimutu (“کوه در حال جوش”) محل استراحت نهایی ارواح در گذشته است و به ارواح ساکن در دریاچه ها هدایایی داده می‌شود. در هنگام طلوع و غروب خورشید، منظره‌ها شلوغ هستند، بنابراین یک بازدید نیمه‌صبح را در نظر بگیرید.

راستی، حتما مراقب وضعیت پای خود باشید، چون تعدادی از افراد در آب‌های سمی و اسیدی افتاده یا پریده‌اند. در سال 1995، یک گردشگر هلندی سقوط کرد، اما با وجود یک هفته جستجو، جسد او هرگز پیدا نشد. بنابراین شاید جزو زیباترین‌ها باشد، اما به همان اندازه نیز می‌تواند خطرناک شود.

دریاچه کومو (Como)

دریاچه سوانکی کومو محبوب گردشگران پاشنه بلند، افراد مشهور و فیلمسازان است. فیلم‌های Casino Royale، Star Wars: Attack of the Clones و Ocean’s Twelve همگی در دریاچه ایتالیا یا در املاک کنار سواحل آن فیلمبرداری شده‌اند.

مدونا، ریچارد برانسون، سیلوستر استالونه و جورج کلونی همگی ویلاهایی در امتداد ساحل آن دارند. در واقع، بازیگران Ocean’s Twelve در اقامتگاه قرن هجدهم کلونی در حین فیلمبرداری فیلم کمدی کپر اقامت داشتند.

از اهمیت لوکیشن این دریاچه برای فیلمسازان که بگذریم، تقریبا همه گردشگران از تماشای مناظر کوهستانی، شهرهای بندری زیبا، پارک‌ها و کاخ‌ها از طریق کشتی‌های عمومی که روستاهای دریاچه کومو را به هم متصل می‌کنند، شگفت زده می‌شوند. Bellagio به عنوان یکی از محله‌های دنج کنار دریاچه با کوچه‌های قرون وسطایی، ساختمان‌های با سقف قرمز و باغ های آراسته است که زیبایی این دریاچه و این منطقه از ایتالیا را دو چندان می‌کند.

دریاچه لخ نس (Loch Ness)

دریاچه لخ نس (Loch Ness)

دریاچه لخ نس یا لاک نس دارای آب شیرین بیشتری نسبت به مجموع دریاچه‌های انگلستان و ولز است؛ البته این ادعای اصلی دریاچه اسکاتلندی برای شهرت به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های جهان نیست.

آنچه که باعث شد تا این دریاچه مورد توجه قرار گیرد، مشاهده شی ای در میان آن که شبیه به هیولا بود، است. این موضوع به سال 1934 برمی‌گردد، هر چند که نظر زیست شناسان چیز دیگری است، اما این پدیده باعث نشده که از میزان زیبایی و محبوبیت این دریاچه کم شود. گردشگران معمولا سفر خود را به ارتفاعات اسکاتلند می‌گذرانند تا آب جوهری رنگ به طول 37 کیلومتر را از نزدیک تماشا کنند، به این امید که موجودی را ببینند که با نام‌های مختلف «گردن دراز»، «قوزدار»، «جت سیاه» و «دایناسور مانند» توصیف می‌شود.

دریاچه تیتیکاکا (Lake Titicaca)

دریاچه Titicaca که در مرز بین پرو و بولیوی قرار دارد، در ارتفاع 3812 متری (12500 فوت) مرتفع ترین دریاچه جهان است تا جایی که می‌گویند کشتی‌های بزرگ هم در آن می‌توانند کشتیرانی کنند؛ در این حد وسیع است. زیبایی، بکر بودن، وجود مردمانی اصیل و قدیمی از ویژگی‌های این دریاچه و اطراف آن است.

به عبارتی، مسافران کوله‌پشتی را با قایق از شهر خواب‌آلود کوپاکابانا به جزیره اسرارآمیز «ایسلا دل سول» می‌رسانند، جایی که خانه‌های روستایی در میان تراس‌هایی از سیب‌زمینی، لوبیا و کینوا که توسط بولیویایی‌هایی که کلاه کاسه‌دار کشت می‌کنند، قرار گرفته‌اند. وجود این مردم و این سبک زندگی یکی دیگر از دلایل محبوبیت دریاچه تیتیکاکا به حساب می‌آید.

اینجا در دشت‌های مرتفع رشته کوه‌های آند، آسمان همان سایه تیره و عمیق آبی است که معمولاً فقط از پنجره هواپیما می‌بینید و هوای خنک و شفاف برای ورزش‌های آرام ایده‌آل است. مسیرهای سنگ‌فرش جزیره مملو از خرابه‌های اینکای قرن پانزدهمی است که تاریخ و قدمت را این منطقه را به نمایش می‌گذارند.  

دریاچه ویکتوریا (Lake Victoria)

دریاچه ویکتوریا (Lake Victoria)

دریاچه ویکتوریا که توسط تانزانیا، اوگاندا و کنیا احاطه شده است، ارتباطات تجاری و حمل و نقل مهم و همچنین امنیت غذایی و معیشت 30 میلیون نفری که در سواحل آن زندگی می‌کنند، فراهم می‌کند. یه عنوان یکی از زیباترین دریاچه های جهان تنوع زیستی جانوری و گیاهی زیادی در این منطقه وجود دارد که توریست‌های زیادی را به سمت خودش جلب می‌کند.

معمولا گردشگران خود را با سفرهای ماهیگیری و تماشای پرنده‌ها و بازدید از روستاهای وابسته به گله داری گاو و تولید قهوه مشغول می‌کنند.

با این حال، تنوع زیستی بزرگترین دریاچه گرمسیری جهان در معرض تهدید است، زیرا صید بی رویه و رواناب کود منجر به افزایش جلبک‌های سطحی شده است. گونه‌های معرفی شده مانند سوف نیل دارای ذخایر ماهیان بومی هستند و در نتیجه سنبل آبی بدون کنترل رشد می‌کند و باعث مسدود شدن دریاچه و آسیب به محیط زیست اطراف می‌شود.

دریاچه دال (Dal Lake)

غرور کشمیر (هندوستان)، دریاچه دال هم آرامش بخش و هم دیوانه کننده است. بهترین مکان برای اقامت، روی یک قایق خانگی است که با چوب سدر حکاکی شده با دست و فضای داخلی تحت تأثیر راج بریتانیایی کامل شده است.

خیلی از گردشگران برای لذت بردن از چنین فضایی اقامت در این قایق‌ها را انتخاب می‌کنند. مسلما سفری آرام را به دور از جنجال و هیاهوی شهری خواهد بود. تماشای آبی دریاچه، قایق‌های روی آب، کوه‌های سفید پوش یا سرسبز اطراف همگی جلوه‌ای جادویی به این منطقه بخشیده‌اند. جالب است بدانید که اینستاگرامرها از پس زمینه کوهستانی پوشیده از برف استفاده می‌کنند تا عکس‌هایی بکر و زیبا بگیرند.

دریاچه مورین (Moraine Lake)

دریاچه مورین (Moraine Lake)

یکی دیگر از زیباترین دریاچه های جهان در کوه‌های پشت دریاچه رشته کوه‌های راکی کانادا قرار دارد. آب‌های فیروزه‌ای که از یخچال تغذیه می‌شوند نیز به عنوان یکی از والپیپرهای Windows Vista Starter و به عنوان صفحه ورود به سیستم ویندوز 10 ظاهر می‌شوند. بله عکس ویندوز دقیقا از همین دریاچه سرچشمه می‌گیرد.

آب این دریاچه از ذوب شدن یخچال‌های طبیعی کوه‌های اطراف تامین می‌شود و جالب است بدانید که در نیمه دوم ماه ژوئن به رنگ آبی واقعا زیبایی تغییر پیدا می‌کند. خیلی از گردشگران برای تماشای آن به خصوص در صبح و طلوع خورشید به این منطقه سفر می‌کنند. اگر روز به دیدن این دریاچه رفتید؛ مسیر ۱۵ دقیقه‌ای راک‌پایل را دنبال کنید تا منظره‌ای مشرف به بدنه نمادین آب و دره ده قله را ببینید. سپس در امتداد مسیر 2.9 کیلومتری (1.8 مایلی) Lakeshore Trail بروید تا مناظر رویایی را با چشمان خودتان ببینید.

دریاچه بایکال (Lake Baikal)

قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان حدود 20 درصد از آب شیرین زمین را در خود جای داده است؛ تقریباً معادل هر پنج دریاچه بزرگ آمریکای شمالی در مجموع.

دیدن دریاچه بایکال در تابستان، زمانی که هوا گرم است منطقی به نظر می‌رسد، بالاخره هیچ کس تحمل آب و هوای سرد روسیه را ندارد. وقتی آب زلال و تمیز این دریاچه را ببینید، متوجه خواهید شد که چرا نام آن را مروارید سیبری گذاشته‌اند. این دریاچه همچنین بزرگترین منبع آب شیرین در جهان است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تا جایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

مروارید سیبری همچنین مکانی جذاب برای کاوش در اعماق زمستان است. دمای هوا در حدود منفی 20 درجه سانتیگراد (منهای 4 درجه فارنهایت) برای مدت طولانی است که یخ می‌تواند تا دو متر (6 ½ فوت) ضخامت داشته باشد. امواج فیروزه‌ای نیمه شفاف در تعلیق یخ زده آویزان هستند و جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده‌اند.

علاوه بر پیاده‌روی و اسکیت روی سطح شیشه‌ای که می‌شکند، ماجراجویان بیابان برای سورتمه‌سواری سگ هاسکی، اسکی صحرایی، ماهیگیری روی یخ و تورهای جیپ ثبت‌نام می‌کنند. حتی یک ماراتن یخی دریاچه بایکال نیز وجود دارد. مهمتر از همه، طبق خرافات سیبری، هر کسی که در آب‌های سرد دریاچه شنا کند، 20 سال زندگی اضافی دریافت می‌کند.

با سه کلیک بودید تا ….

زیباترین دریاچه های جهان از ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربفردی برخوردارند؛ از رنگ آب گرفته تا مناظر اطراف و اهمیت آن‌ها برای مردم منطقه. ما سعی کردیم تا شما را با برخی از این دریاچه‌ها آشنا کنیم. بنابراین اگر سفر به یکی از این کشورها را در پیش دارید، بد نیست تا تجربه‌ای رویایی برای خودتان رقم بزنید.

نظرات کاربران