پر ترافیک ترین شهرهای جهان؛ سرسام آور و خسته کننده

پر ترافیک ترین شهرهای جهان؛ سرسام آور و خسته کننده

اگر فکر می‌کنید که منطقه شما فقط ترافیک‌های سنگین و غیرقابل تحمل را دارد، سخت در اشتباهید. چون پر ترافیک ترین شهرهای جهان قطعا وحشتناک‌تر هستند. ترافیک یکی از معضلاتی است که این روزها حسابی افراد با آن درگیر هستند، ساعت‌های طولانی و اتلاف وقت هر کسی را کلافه و خسته می‌کند. شما چطور اگر ساعت‌ها در ترافیک بمانید، چه حسی پیدا خواهید کرد؟ بیایید تا برخی از ترافیک‌های سنگین جهان را با یکدیگر بشناسیم تا یک وقت گذرمان به آن‌ها نخورد. در این مقاله به 10 شهر برتر با بدترین ترافیک اشاره کرده‌ایم.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

بوگوتا، کلمبیا

بوگوتا، کلمبیا یکی از شهرهای جهان است که ترافیک قابل توجهی دارد. هر روز، مسافران با مشکلاتی در حرکت در خیابان‌های شلوغ مواجه می‌شوند که تاثیر منفی زیادی بر روی کیفیت زندگی مردم این منطقه گذاشته است. مردم و حتی گردشگران باید ساعت‌های بیشتری را برای رسیدن به مقصدشان برنامه‌ریزی کنند. هر چند که سیستم حمل و نقل عمومی این شهر تلاش می‌کند، اما هنوز هم برخی اقدامات لازم برای بهبود کیفیت زندگی کسانی که در بوگوتا و اطراف آن زندگی می‌کنند، باید انجام شود.

  • ساعت‌های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 191 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 9

مکزیکو سیتی، مکزیک

مکزیک به دلیل ترافیک زیاد باعث تاخیرهای زیادی در رفت و آمد رانندگان می‌شود. ترافیک این شهر که مطمئنا به خاطر جمعیت 22 میلیونی آن است، در اغلب اوقات تا ساعت‌ها متوقف می‌شود و استرس زیادی برای مردم این منطقه به وجود آورده است. از طرفی سطح آلودگی به دلیل ازدحام افزایش یافته است و نگرانی ‌ای جدی برای محیط زیست و جمعیت محلی ایجاد کرده است. مشکل کنترل شدن با تقویت حمل و نقل عمومی و اعمال تدابیر کنترل ترافیک است که همواره با شکست روبرو می‌شود. به هر حال مکزیک یکی از پرترافیک ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید که واقعا سرسام‌آور است.

  • ساعت‌های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 158 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 12

بانکوک، تایلند

گردشگران در بانکوک به دلیل فعالیت‌های روزانه و جمعیت بالا با مشکلات ترافیکی زیادی روبرو هستند. ترافیک سنگین در جاده‌ها باعث تاخیرهای خسته کننده و بدتر شدن مشکلات کیفیت هوا می‌شود. مسلما وجود 5 میلیون وسیله نقلیه در ایجاد این ترافیک کابوس وار بی‌تاثیر نبوده و نیست. از آنجایی که این شهر آب و هوایی بارانی دارد، زمان بارش باران‌های موسمی ترافیک به طرز وحشتناکی بدتر می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که افسرهای پلیس حتی آموزش‌های مامایی را برای زایمان‌های اضطراری گذرانده‌اند.

  • ساعت‌های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 151 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 14

جاکارتا، اندونزی

جاکارتا، اندونزی یکی دیگر از پر ترافیک ترین شهرهای جهان هستند؛ چون جمعیتی 30 میلیونی دارد. گسترش روز به روز جمعیت و نبود زیرساخت‌ها باعث شده تا جاکارتا همراه با معضل ترافیک سنگین دست و پنجه نرم کند و تبدیل به یکی از مشکلات اصلی مردم و حتی گردشگران شود. جاده‌های شلوغ و اتلاف وقت باعث شده تا مردم ساعت‌های زیادی از روز را در خیابان‌ها ساکن بمانند.

  • ساعت‌های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 71 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 11

مانیل، فیلیپین

فیلیپین از آن دست شهرهای پرترافیک در دنیاست که به معنای واقعی فعالیت‌های روزانه را با مختلف مواجه کرده است. این شلوغی و ترافیک حتی برای گردشگران هم بسیار آزاردهنده است. علت این امر مشکلات جدی در زیرساخت‌های شهر عنوان شده، دشواری در مسیریابی خیابان‌ها نه تنها اثربخشی حمل و نقل را کاهش داده بلکه سطح استرس را بالا برده و همچنین آلودگی را نیز افزایش داده است. در نهایت باید بگوییم که برنامه‌ریزی شهری و زیرساخت‌های حمل و نقل مانیل برای حل مشکلات ترافیکی و ارتقای استاندارد زندگی شهروندان ضروری است تا آن را از لقب یکی از پر ترافیک ترین شهرهای جهان نجات دهد.

  • ساعت های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 257 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 13

قاهره، مصر

قاهره، مصر با ترافیک سنگین دست و پنجه نرم می‌کند که منجر به تاخیرهای طولانی برای مسافران می‌شود. خیابان‌ها اغلب به پیچ و خم ماشین‌های متحرک تبدیل می‌شوند که سرعت حرکت را بسیار کند می‌کنند. خیابان‌های شلوغ قاهره علی‌رغم تلاش‌های متعدد برای کاهش ترافیک و تبدیل سفر کارآمد و سریع، چالشی دائمی را به وجود آورده است. این شهر توریستی و پرجمعیت در حال حاضر یکی از پرترافیک ترین شهرهای جهان است که هنوز تدبیری برای خلاصی از این شلوغی و ترافیک در نظر گرفته نشده است.

  • ساعت‌های از دست رفته در  ترافیک (متوسط): 151 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 14

دهلی نو، هند

ازدحام قابل توجه ترافیک در دهلی نو، هند، سرعت تردد عمومی در شهر را کاهش می‌دهد. ترافیک جاده‌ها به دلیل افزایش جمعیت و شهرنشینی سریع در شهر تحت فشار زیادی قرار دارد. مسلما همه می‌دانیم که هند پرجمعیت‌ترین شهر جهان است و دهلی نو به عنوان یکی از شهرهای اصلی این کشور نیز از تراکم جمعیت و به دنبال آن ترافیک شلوغی برخوردار است. مردم این شهر همیشه با خیابان‌های بسیار شلوغ مواجه می‌شوند که زمان سفر را به طرز ناامیدکننده‌ای طولانی می‌کند. این روزها مدیریت شهر بر ارتقای زیرساخت‌ها و گسترش حمل‌ونقل عمومی برای رسیدگی به این مسائل و ارائه گزینه‌های سفر موثر به شهروندان تمرکز دارد.

  • ساعت های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 177 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 10.1

استانبول، ترکیه

شهر استانبول 49 درصد ازدحام جمعیت را دارد و در فهرست پر ترافیک ترین شهرهای جهان قرار دارد. جاده‌ها اغلب مملو از ترافیک هستند و همین باعث شده تا ترافیک باعث ضرر مالی شود، زیرا باعث تاخیر در حمل و نقل و مشکل در جابجایی کالا می‌شود. فقط این نیست و افراد روزانه مجبور هستند تا زمان بیشتری را برای رفت و آمد خود در نظر بگیرند. با این تفاسیر مسئولان شهر استانبول در حال گسترش سیستم مترو و حمل و نقل عمومی هستند تا بلکه از میزان این حجم از ترافیک کم کنند.

  • ساعت های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 153 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 11

ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو، نهمین شهر پر ترافیک در جهان به دلیل ازدحام ترافیکی 47 درصدی است. ریو علیرغم پیشرفت‌های سال‌های گذشته به دلیل ساخت و ساز کند جاده‌ها و نبود ساعات شلوغی مشخص، مشکلات ترافیکی زیادی دارد. از طرفی به دلیل الگوی ترافیک غیرمعمول شهر، ازدحام در طول روز رخ می‌دهد. در حال حاضر، هدف ریو بیشتر کاهش مشکلات ترافیکی با بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای است.

  • ساعت های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 190 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 11

مسکو، روسیه

شهر مسکو پایتخت روسیه یک مرکز شهری قابل توجه است که به عنوان یکی از پرترافیک ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. این شهر دارای سیستم جاده‌ای پیچیده و درصد بالایی از ساکنان دارای اتومبیل است که باعث مشکلات ترافیکی می‌شود.

به عبارتی دیگر، خیابان‌های مسکو اغلب شلوغ هستند که بر روال روزانه مسافران تأثیر منفی می‌گذارد و منجر به زیان‌های اقتصادی به دلیل تأخیر در حمل‌ونقل و طولانی شدن زمان سفر می‌شود. طرح‌های کاهش ترافیک و ایجاد گزینه‌های حمل‌ونقل بهتر، از تدابیری هستند که مسئولین این شهر در نظر گرفته‌اند، با این حال تغییر زیادی ایجاد نشده است.

  • ساعت‌های از دست رفته در ترافیک (متوسط): 108 ساعت در سال
  • نهایت سرعت حرکت ماشین (مایل در ساعت): 15

در نهایت

تراکم ترافیک در حال حاضر تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است که شهرها و زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همان‌طور که در بالا ذکر شد، 10 شهر با بیشترین ترافیک مشکلاتی مانند شهرنشینی، رشد جمعیت و زیرساخت های ناکافی دارند. این عوامل منجر به خستگی مسافران، اتلاف وقت و سطوح بالای آلودگی شده و در حال حاضر به عنوان یک معضل جدی در بیشتر شهرهای جهان شناخته می‌شود.

سوالات متداول

کدام شهر بدترین ترافیک جهان را در سال 2023 دارد؟

لاگوس، نیجریه با شاخص ترافیک 342.5 بدترین ترافیک جهان را دارد.

کدام شهر هند بدترین ترافیک را دارد؟

بنگلور، بمبئی و دهلی یکی از بدترین ترافیک ها را در هند دارند.

نظرات کاربران