بهترین زمان سفر به کره جنوبی

بهترین زمان سفر به کره جنوبی؛ فصل بارانی تا زمان خلوت!

کره جنوبی کشور زیبا و خوش آب و هوایی است که در اقلیم جغرافیایی خود هر چهار فصل سال را تجربه می‌کند. در حالت کلی، اگر در فصل بهار (مارس تا می) به این کشور سفر کنید، از تماشای شکوفه‌های گیلاس شگفت زده خواهید شد و اگر انتخاب شما پاییز باشد (سپتامبر تا نوامبر)، می‌توانید در باغ‌های هزاررنگ قدم بزنید و در میان شاخ و برگ‌ درختان از طبیعت کره لذت ببرید. در این فصل‌ها دمای هوا ملایم است و محدوده متوسط آن حدود 10 تا 16 درجه سانتیگراد (50 تا 61 درجه فارنهایت) خواهد بود. با این حال، نسبت به سلیقه، برنامه‌ریزی و انتظارتان از مسافرت، بهترین زمان سفر به کره جنوبی یک انتخاب شخصی‌ست و ممکن است برای هرکس متفاوت باشد.

رزرو کره جنوبی

پس اگر قصد دارید به بخش جنوبی شبه جزیره کره سفر کنید، گزارش ما در مجله‌ی گردشگری سه‌کلیک برای شما نوشته شده‌است!

رزرو تور کره جنوبی با سه کلیک خوبه!

آب و هوای کره جنوبی

بهترین زمان سفر به کره جنوبی

کره جنوبی شرایط آب و هوایی هر چهار فصل سال را به‌طور مجزا تجربه می‌کند:

بهار (مارس تا مه): به باور شمار زیادی از گردشگران، این فصل می‌تواند بهترین زمان سفر به کره جنوبی باشد. میانگین دما در فصل بهار بین 8 تا 16 درجه سانتی‌گراد (46 تا 61 درجه فارنهایت) است و آب و هوا برای پرسه در باغ‌های گیلاس بسیار مساعد خواهد بود.  

تابستان (ژوئن تا آگوست): به خاطر داشته باشید که شرایط طوفانی ممکن است گردش در مناطق دیدنی را برای شما مشکل کند. حداکثر دمای روزانه در این فصل به‌طور میانگین به‌ 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) می‌رسد و به دلیل شروع فصل بارندگی، آسمان مکرر می‌بارد. 

در مقایسه با جولای و آگوست، ژوئن زمان مناسب‌تری برای سفر است. در این ماه هوا خنک‌تر می‌شود و میانگین دمای روزانه بین 18 تا 27 درجه سانتی‌گراد (64 تا 81 درجه فارنهایت) خواهد بود.

پاییز (سپتامبر تا نوامبر): مانند بهار، این فصل هم در میان گردشگران به عنوان بهترین زمان سفر به کره جنوبی شناخته می‌شود. دمای خنک‌تر و کاهش بارندگی از ویژگی‌های اصلی پاییز کره هستند. محدوده دمای شبانه‌روز بین 10 تا 18 درجه سانتیگراد (50 تا 64 درجه فارنهایت) متغیر است و  مردم محلی به پیاده‌روی پاییزی می‌روند.

زمستان (دسامبر تا فوریه): سردترین و خشک‌ترین زمان سال است و دمای آن بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد (37 تا 41 درجه فارنهایت) در یک روز معمولی است. ما عمولاً توصیه نمی‌کنیم که زمستان‌ها از کره جنوبی دیدن کنید؛ با این حال، اگر برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی یا اسنوبورد سفر می‌کنید، داستان متفاوت خواهد بود. 

بدترین زمان برای سفر به کره جنوبی

بدترین زمان برای سفر به کره جنوبی

ماه‌های تابستان (ژوئیه تا آگوست) در کره جنوبی بدترین زمان برای سفر است. دما معمولاً در گرم‌ترین روزها به 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) می رسد و دو سوم بارندگی سالانه در این فصل اتفاق می‌افتد. بنابراین، اگر در زمانبندی سفر مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از تابستان‌های کره جنوبی اجتناب کنید.

رتبه دوم بدترین زمان سفر به کره جنوبی به فصل زمستان می‌رسد! از دسامبر تا فوریه. ژانویه سردترین ماه سال است و هوا در سئول گاهی تا زیر 10 درجه سانتی‌گراد (14 درجه فارنهایت) و حتی زیر 15- درجه سانتی گراد (5 درجه فارنهایت) سرد خواهد شد.

بهترین زمان سفر به کره جنوبی ؛ خلوت و دلپذیر 

کره جنوبی از اواخر آوریل تا مه آب و هوای معتدلی دارد و میانگین دمای روزانه آن بین 13 تا 23 درجه سانتیگراد (55 تا 73 درجه فارنهایت) است. این زمان هنوز فصل باراندگی آغاز نشده و روزهای آفتابی بیشتری وجود دارد. همچنین از ازدحام مردمی که برای تماشای شکوفه های گیلاس آمده‌اند خبری نیست و اینها یعنی فرصت برای گشت و گذار و مسافرت مساعد است.

ژوئن آغاز تابستان و فصل بارانی در کره جنوبی است. محدوده دمای شبانه روز حدود 18 تا 27 درجه سانتیگراد (64 تا 81 درجه فارنهایت) است و باران معمولاً نم نم می‌بارد. 

سپتامبر یعنی شلوغی تابستان تمام شده و از فصل بارش خبری نیست. هوا خشک‌تر و خنک‌تر است و میانگین دمای روزانه آن به 17 تا 26 درجه سانتی‌گراد (63 تا 79 درجه فارنهایت) می‌رسد. 

در ماه‌های اکتبر و نوامبر جمعیت بیشتری برای دیدن مناظر رنگارنگ پاییزی به کره وارد می‌شوند. این کشور معمولاً در ماه سپتامبر یک تعطیلات 3 روزه برای جشنواره مهم Chuseok (اواسط پاییز) دارد و برخی فروشگاه ها ممکن است دیر بسته یا باز شوند. فراموش نکنید Chuseok نه‌تنها در برنامه‌ریزی سفر شما تأثیر منفی ندارد بلکه می‌تواند فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ کره باشد.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کره جنوبی

بهترین زمان سفر به کره جنوبی

زمستان (دسامبر تا فوریه) به استثنای کریسمس و سال نو (معمولاً از 23 دسامبر تا 5 ژانویه) ارزان‌ترین زمان برای سفر به کره جنوبی است،. شما در این هنگام نه‌تنها می‌توانید از قیمت‌های پایین‌تر هتل و پروازهای بین‌المللی ارزان‌تر بهره‌مند شوید، بلکه با شلوغی کمتری مواجه خواهید شد. هرچند که باید لباس‌های زمستانی خود را بپوشید و برای سرمای هوا آماده باشید!

بهترین زمان سفر به کره جنوبی بر اساس ماه

ژانویه و فوریه: سرد و خشک

میانگین دما: -4-5°C (25-41°F)

میانگین بارندگی: 23 میلی متر (1 اینچ)

ژانویه و فوریه در کره جنوبی سردترین و خشک ترین آب و هوای سال را دارند و دمای هوا تا 10- درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) کاهش می‌یابد. در این مدت هوا کاملاً سرد است و به احتمال زیاد زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست.

جشنواره ها و رویدادها: سال نو کره ای یا همان Seollal،  مهم‌ترین جشنواره در کره جنوبی است. شما در طول این مدت می‌توانید به بازدید از نمایشگاه‌های مختلف و معابد زیبا بپردازید و خود را در فرهنگ کره غرق کنید! به خاطر داشته باشید که پس از دعا برای سال جدید، از تست غذاهای محلی عقب نمانید.

مارس تا آوریل: برای شکوفه‌های گیلاس

مارس تا آوریل: برای شکوفه‌های گیلاس

میانگین دما: 5-14 درجه سانتی گراد (41-57 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 56 میلی متر (2 اینچ)

از مارس تا آوریل، هوا دل‌انگیز و آفتابی‌ است و درختان گیلاس شکوفه می‌زنند. از همین‌رو، به باور خیلی‌ها بهترین زمان سفر به کره جنوبی اواخر اسفند تا اوایل فروردین است. 

جشنواره‌ها و رویدادها: در بسیاری از شهرهای کره جنوبی جشنواره‌های مختلفی برای گُل دادن شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود. پس اگر شما هم عاشق این شکوفه‌های صورتی جذاب هستید، مسافرت خود را در زمان جشن بهارانه‌ی کره‌ای ها برنامه‌ریزی کنید.

مه: روزهایی روشن و گرم

میانگین دما: 13 تا 23 درجه سانتی گراد (55 تا 73 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 106 میلی متر (4 اینچ)

ماه مه به دلیل آب و هوای مطبوع و روزهای آفتابی‌اش، فرصت خوبی برای سفر به کره جنوبی است. همچنین فصل بارندگی و تعطیلات تابستانی هنوز آغاز نشده و شبه جزیره کره روزهای خلوت و کم‌جمعیتی را تجربه می‌کند.

ژوئن: خنک ترین ماه تابستان

میانگین دما: 18 تا 27 درجه سانتی گراد (64 تا 81 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 133 میلی متر (5 اینچ)

ژوئن آغاز تابستان در کره جنوبی است و خنک‌ترین ماه فصل تابستان به حساب می‌آید. با این حال، پیش‌درآمدی بر آغاز فصل بارانی است و معمولاً نم نم باران همیشه می‌بارد.

ژوئن در مقایسه با جولای و آگوست ماه بهتری برای سفر کردن است و می‌توانید از خلوتی خیابان‌ها و قیمت‌های پایین لذت ببرید.

جشنواره ها و رویدادها: کره‌ای ها جشنواره «قایق اژدها» را جشن می‌گیرند. شما می‌توانید علاوه بر تماشای مسابقات قایق اژدها، کیک آیزی (کوفته برنجی محلی) بخورید و از نمایش‌های سنتی لذت ببرید.

جولای تا آگوست: گرم و مرطوب

بهترین زمان سفر به کره جنوبی

میانگین دما: 22 تا 31 درجه سانتی گراد (72 تا 88 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 380 میلی متر (15 اینچ)

جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و هوا عموماً طوفانی است. با این حال، هر روز باران نمی بارد. دما می‌تواند از 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) فراتر برود و گاهی هنگام گشت و گذار در فضای باز، احساس گرما کنید. همچنین شلوغی تعطیلات تابستانی مزید بر علت است تا این زمان در دسته‌بندی بهترین زمان سفر به کره جنوبی قرار نگیرد.

سپتامبر: پایان فصل بارانی 

میانگین دما: 17-26 درجه سانتی گراد (63-79 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 169 میلی متر (7 اینچ)

در ماه سپتامبر از میزان رطوبت کاسته شده و هوا خنک‌تر می‌شود. همچنین به دلیل استقبال کمتر توریست‌ها از سپتامبر کره جنوبی، شما می‌توانید انتظار هزینه‌های ارزان‌تری را داشته باشید.

جشنواره ها و رویدادها: جشنواره Chuseok یکی از جشنواره های مهم کره جنوبی است که به مناسبت برداشت محصول برگزار می‌شود. کره‌ای ها در این روز نوعی کیک برنج بخارپز مصرف می‌کنند و به استقبال پاییز می‌روند. شما می‌توانید از تماشای این جشن سنتی لذت ببرید و با فرهنگ غنی مردم محلی آشنا شوید. 

اکتبر تا نوامبر: پرسه در میان برگ‌های پاییزی

میانگین دما: 7 تا 16 درجه سانتی گراد (45 تا 61 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 52 میلی متر (2 اینچ)

به باور خیلی‌ها (اکتبر تا نوامبر) به دلیل هوای عالی و روزهای آفتابی، بهترین زمان سفر به کره جنوبی است. در این مدت تمام کشور از رنگ‌های خیره‌کننده لبریز خواهد شد و شاخ و برگ درختان پاییزی از هر بیننده‌ای دل‌ می‌برد. پس اگر عاشق طبیعت پاییزی هستید، کجا بهتر از کره جنوبی؟!

دسامبر: جشن کریسمس

دسامبر: جشن کریسمس کره جنوبی

میانگین دما: -3-4 درجه سانتی گراد (27-39 درجه فارنهایت)

میانگین بارندگی: 22 میلی متر (1 اینچ)

اگرچه دمای هوا به اندازه ژانویه پایین نیست، ماه دسامبر در کره جنوبی سرد و خشک است. 

در زمان جشن کریسمس، هرکجا چشم بچرخانید با نمایشگرهای نوری عظیم مواجه می‌شوید که مراکز خرید و خیابان‌ها را روشن کرد‌ه‌اند. همچنین درختان کریسمس همه‌جا دیده می‌شوند و مغازه‌ها از اجناس کریسمس پر هستند.

اگر مایلید این جشن بزرگ را کنار خانواده خود جشن بگیرید، بهترین زمان سفر به کره جنوبی برای شما کریسمس خواهد بود.

کلام آخر

کره جنوبی یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا است و هرساله گردشگران زیادی از این کشور بازدید می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید تعطیلات خود را در شبه جزیره کره بگذرانید، بهتر است قبل از بستن چمدان‌‌ها برنامه سفر خود را تنظیم کنید. این گزارش به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان سفر به کره جنوبی را بشناسید و با توجه به نیاز و علاقه خود، از مسافرت به این کشور لذت ببرید.

نظرات کاربران