27 بهمن 1402
چین

بهترین زمان سفر به شانگهای + نکات سفر در هر فصل

شانگهای شهری رنگارنگ و جذاب در کشور چین است که با جمعیت 24 میلیون نفری ، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این شهر دریچه چین به جهان است و جایگاه مهمی در اقتصاد جهانی دارد. ترکیب جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرن در شانگهای، باعث شده این شهر به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان تبدیل شود. ازجمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به برج جین مائو، تفریحگاه باند، موزه شانگهای، مرکز تجارت جهانی، باغ یویوان و… اشاره کرد. این شهر زمستان‌های سردی دارد و هوا گاهی به زیر صفر می‌رسد، اما برف به‌ندرت می‌بارد و تابستان‌ها معمولا گرم و مرطوب است. برای جلوگیری از گرمای تابستان و سرمای زمستان، بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین زمان سفر به شانگهای است. برای یک‌بار هم که شده در طول زندگیتان، به این شهر عجیب‌ و زیبا سفر کنید تا از دیدن جاذبه‌های آن شگفت‌زده شوید. در این مقاله توصیه‌هایی برای زیباترین و بهترین زمان سفر به شانگهای، فعالیت‌های هر ماه و نکات ضروری را بیان می‌کنیم. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید با سه‌کلیک همراه شوید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین زمان سفر به شانگهای برای تجربه یک آب‌وهوای خوب

بهترین زمان سفر به شانگهای

بهترین زمان سفر به شانگهای در بهار (مارس تا مه) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است؛ زیرا در این فصل‌ها آب‌وهوا نه سرد است و نه گرم و برای فعالیت‌‌های مختلف در فضای باز بسیار مناسب است. از ماه مارس تا مه، فصل بهار گرم است، گل‌ها شکوفا شده و مناظر زیبا می‌شود که زمان بسیار خوبی برای گردش، قدم زدن و لذت بردن است. در هوای خنک و باطراوات پاییز، عطر گل‌های اسمانتوس در هوا به مشام می‌رسد و آب‌وهوا بسیار مطلوب است. با سه‌کلیک همراه باشید تا به توضیحات مختصری درمورد شانگهای در چهار فصل سال بپردازیم.

شانگهای در بهار زیبا و پر شکوفه

هنگامی که فصل بهار آغاز می‌شود، سردی هوا به‌تدریج کم می‌شود. دمای هوا در این فصل بسیار عالی و لذت‌بخش است و به‌صورت میانگین 15 درجه خواهد بود که بهترین زمان سفر به شانگهای محسوب می‌شود. دمای اول فصل بهار تا پایان آن کاملا متفاوت است. در این فصل باران به‌صورت پراکنده می‌بارد و درختان شروع به شکوفه دادن می‌کنند. فصل بهار زیباترین و بهترین زمان سفر به شانگهای است؛ زیرا دیدن درختان پرشکوفه واقعا تماشایی است و نباید این منظره زیبا را از دست داد. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یک کت سبک و کمی لباس گرم همراه خود دشته باشید.

شانگهای در تابستان

بهترین زمان سفر به شانگهای

گرم‌ترین روزهای سال در شانگهای در فصل تابستان است که دمای هوا نهایتا به 32 درجه می‌رسد. اما ممکن است برای چند روز در اواسط فصل، دما بیش‌تر شود و به بالاترین حد برسد. اگر در تابستان باران ببارد، بارش‌ها شدید و کوتاه‌مدت خواهد بود. رطوبت هوا در این فصل آن‌قدر بالا است که عرق می‌کنید. پس بهتر است لباس‌های خنک و کوتاه بپوشید تا کمتر درگیر گرما شوید. رفتن به پارک‌های ملی، قایق سواری در رودخانه یا رفتن به شهر آبی ژوجیاجائو در تابستان به‌شدت پیشنهاد می‌شود. اگر با این آب‌وهوا سازگار نیستید، تابستان بهترین زمان سفر به شانگهای نیست و باید در فصل دیگری به این شهر زیبا سفر کنید.

پاییز؛ بهترین زمان سفر به شانگهای

پاییز بهترین زمان سفر به شانگهای است؛ زیرا آب‌وهوا عموما آفتابی است و دمای هوا رو به خنکی می‌رو.د به همین دلیل گردش در شهر و بازدید از جاهای مختلف شهر بسیار لذت‌بخش است. در این فصل اگر از پارک‎‌های ملی و جنگل‌ها دیدن کنید، با مناظر زیبا و رنگارنگی روبه‌رو خواهید شد. هنگام سفر در پاییز، لباس خنک و یک روپوش گرم ببرید. البته آب‎وهوای اواخر پاییز کاملا متفاوت خواه بود و حتما باید لباس گرم همراه داشته باشد.

شانگهای در زمستان سرد و خشک

زمستان‌های شانگهای بسیار سرد و خشک است و سردترین زمان نیز بین ماه‌های ژانویه و فوریه مصادف با سال نو است. در این روزها فستیوال‌های متنوعی برگزار می‌شود. در این فصل بازدید از جاذبه‌های طبیعی مشکل‌ساز است و به‌همین دلیل بهترین زمان سفر به شانگهای نیست. اما شرکت در فستیوال‌های مختلف که به‌خاطر سال نو برگزار می‌شود، مراکز خریدی که برای آخر سال تخفیف‌های عالی گذاشته‌اند و خلوت‌تر بودن شهر نسبت به بهار و پاییز، از جمله دلایل سفر به شانگهای در زمستان سرد و خشک محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر به شانگهای با خانواده

بهترین زمان سفر به شانگهای

فصل بهار و پاییز به‌دلیل آب‌وهوای مطلوب، بهترین زمان سفر به شانگهای محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات باید دلایل مهم‌تری را برای سفر در نظر بگیرید مانند مدرسه رفتن فرزندتان. اگر بخواهید خانوادگی سفر کنید، در فصل بهار و پاییز بچه‌ها به مدرسه می‌روند؛ بنابراین به‌غیر از ماه‌های بهار و پاییز، زمان مناسب برای خانواده‌ها از ماه ژوئیه تا آگوست است. در این ماه‌ها بارندگی کم‌تر است و برای کسانی که فرزندان پرجنب‌وجوشی دارند، امکان تفریح و سرگرمی‌های خارج از منزل مانند رفتن به دیزنی‌لند شانگهای، تور غذایی، کاوش در شهرهای آبی، سوار شدن بر ماشین‌های قدیمی و کلاسیک برای کاوش در سطح شهر و… وجود دارد. با این حال اگر ترجیح می‌دهید زمان سفر به شانگهای با خانواده، با جمعیت زیادی روبه‌رو نشوید، ماه ژوئن برای سفر مناسب‌تر است، اگرچه یک یا دو روز بارانی در این ماه وجود دارد. خوشبختانه بهترین زمان سفر خانوادگی به شانگهای و امکان انجام فعالیت‌های مختلف در این شهر زیبا وجود دارد؛ برای مثال شرکت کردن در کلاس آشپزی با فرزندتان که می‌توانید غذاهای محلی بپزید و یا نان بخارپز کنید، از اجراهای اکروباتیک لذت ببرید و از گالری جعبه موسیقی عتیقه و آثار مکانیکی شانگهای دیدن کنید.

سفر به شانگهای با قیمت‌های پایین

از ماه دسامبر تا فوریه در شهر زیبای شانگهای، قیمت‌ها خارج از فصل و نسبتا پایین است، البته به‌جز اواخر دسامبر، آن هم به‌دلیل جشن‌های کریسمس و سال نو. پس می‌توان گفت این بهترین زمان سفر به شانگهای است. برای اقامت در شانگهای و پرداخت هزینه‌ای مناسب به The Phoenix Hostel و Shanghai-LaoShan بروید. اگر خواستید با تورهای گردشگری به شانگهای سفر کنید، تمام شرایط خود را بسنجید و بعد به‌دنبال رزرو بلیط باشید. در برخی موارد اگر قصد داشتید رزروی خود را کنسل کنید، حداقل تا سه هفته قبل از حرکت این کار را انجام دهید تا صددرصد مبلغ پرداختی به شما بازگردانده شود. هنگام رسیدن به شانگهای، برنامه maps.me را نصب کنید و نقشه‌های موردنظرتان را از طریق این برنامه پیدا کرده و دانلود کنید تا بتوانید با کم‌ترین هزینه و یک برنامه‌ریزی صحیح، به مقصد موردنظرتان برسید. در کل بهترین زمان سفر به شانگهای آن هم ازنظر بودجه‌‌ای که دارید، وقتی است که تمام شرایط خود برای سفر را در تماس تلفنی با آژانس‌های هواپیمایی یا مسافرتی بیان کنید تا با توجه به شرایطتان، شما را راهنمایی کنند.

بدترین زمان برای بازدید از شانگهای

بهترین زمان سفر به شانگهای

همان‌طور که درمورد بهترین زمان سفر به شانگهای گفتیم، باید به بدترین زمان بازدید از این شهر هم بپردازیم. اگر برنامه منعطفی دارید و شرایط آب‌وهوایی در اولویت شما است، سفر به شانگهای در فصل‌های بارانی کمتر توصیه می‌شود. تابستان معمولا از ماه ژوئن تا آگوست، فصل بارانی شانگهای محسوب می‌شود. ماه ژوئن روزهای بارانی بیشتری دارد، در حالیکه ماه جولای و آگوست، بارش‌ها کمتر و پراکنده‌تر است. از آن‌جایی که شانگهای به دریا نزدیک است، امکان وجود طوفان، بادها و بارندگی‌های شدید به‌ویژه در ماه‌های آگوست و سپتامبر وجود دارد که منجر به تاخیر در پرواز یا لغو آن می‌شود. پس این شرایط قطعا بهترین زمان سفر به شانگهای محسوب نمی‌شود، اما اگر مجبور هستید که در این دوره زمانی به شانگهای سفر کنید، می‌توانید با نظارت بر پیش‌بینی آب‌وهوا و مشاوره با افرادی که در این زمینه مهارت دارند، یک برنامه‌ریزی دقیق انجام داده و با خیال راحت به سفر بروید.

تورهای توصیه شده چین

تورهای سفر به چین را می‌توان براساس نیازهایتان تنظیم کنید و یا حتی سفارش بدهید. لازم است یادآور شویم که حتما شرایط خود برای سفر ازجمله هزینه‌ها، مدت اقامت و… را در نظر بگیرید و با توجه به شرایطتان مشاوره بگیرید. برخی از برنامه‌های سفر به چین شامل این موارد می‌شود؛

  • تور 13 روزه شانگهای- چنگدو- شیان- پینگ یائو- پکن
  • تور 14 روزه پکن- شیان- چنگدو- چونگ کینگ- شیامن- شانگهای
  • تور 15 روزه پکن- شیان- شانگهای- سوژو- هانگژو- یی وو

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد بهترین زمان سفر به شانگهای، نکاتی را بیان کردیم. به‌طور کلی این شهر از نظر دمایی هیچ وقت در حالت بدی قرار نمی‌گیرد. گرم‌ترین دمای این شهر در اواسط تابستان به 32 درجه می‌رسد و به‌ندرت دما به زیر صفر درجه می‌رسد. همان‌طور که بیان کردیم، پیشنهاد ما به شما برای سفر به شانگهای، فصل زیبا و پرشکوفه بهار و پاییز معتدل و خنک است. اگر سفر شما ضروری بود، با توجه به شرایط آب‌وهوایی، کم‌ترین هزینه‌ها، سفر خانوادگی و…می‌توانید با مشورت و یک برنامه‌ریزی دقیق، بهترین سفر را تجربه کنید؛ برای مثا؛ بهترین زمان سفر خانوادگی به شانگهای، از ماه ژوئیه تا آگوست است زیرا بارندگی کمتر است و شرایط وقت گذراندن با فرزندانتان برای انجام فعالیت‌های مختلف مهیا است. اگر به تماشای فستیوال‌ها و استفاده از تخفیف‌ها برای خرید علاقه دارید، بهترین زمان سفر به شانگهای فارغ از سرما، در فصل زمستان است. در آخر نتیجه می‌گیریم که بهار و پاییز باید انتخاب شما از نظر شرایط آب‌وهوای خوب برای سفر به شانگهای باشد. در غیر این صورت هنگام تابستان و زمستان باتوجه به شرایط خود و ضروری بودن سفرتان تصمیم بگیرید که می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید یا نه. در صورت تجربه سفر به شانگهای در شرایط مختلف آب‌وهوایی، تجربه خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران