بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو
28 اردیبهشت 1403
برزیل

بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو؛ راهنمای ماه به ماه

شهر شگفت‌انگیز؛ لقب ریودوژانیرو، شهری در کشور برزیل است. دیدنی‌های طبیعی چون کوه، دریا و جنگل در کنار منظره‌ای از ساختمان‌ها و شهر، ریودوژانیرو را تبدیل به شهری شگفت‌انگیز می‌کند. اینکه چه زمانی برای سفر به این شهر مناسب خواهد بود، ممکن است دغدغه شما نیز باشد. در این مقاله از آب و هوای این شهر و بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو صحبت خواهیم کرد، پس همراه ما باشید تا سفری هیجان‌انگیز به ریودوژانیرو را تجربه کنید.

رزرو تور برزیل

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آب‌وهوای ریودوژانیرو

ریودوژانیرو یکی از دیدنی‌ترین شهرها در جهان است. این شهر در جنوب شرقی برزیل و در کنار اقیانوس اطلس در ورودی خلیج گوانابارا واقع شده است. ریودوژانیرو در کنار سواحل ماسه‌ای سفید، در میان کوه‌های خوش منظره و پوشیده از جنگل‌های بارانی قرار دارد. هر سال میلیون‌ها نفر از ساحل کوپاکابانا و مجسمه مسیح دیدن کرده یا با شرکت در کارناوال مشهور جهانی ریودوژانیرو لحظات شادی را برای خود رقم می‌زنند.

آب‌وهوای ریودوژانیرو در طول سال بسیار گرم خواهد بود. در این شهر معمولا از دسامبر تا مارس شاهد بارش‌های ناگهانی و شدید خواهید بود و در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر این شهر هوایی گرم و خشک تجربه می‌کند. این شهر دو فصل دارد، تابستان و زمستان.

از دسامبر تا مارس(تابستان)، دما حدود 28 تا 30 درجه سانتی گراد است و به دلیل رطوبت بالا، خیابان‌های آن گاهی اوقات بسیار گرم‌تر می‌شود، به‌ویژه زمانی که باد کمی در اطراف شهر می‌وزد. 

در زمستان(ژوئن تا سپتامبر)، دما به حدود 20 درجه سانتیگراد می‌رسد (این دما برای برزیلی ها سرد است!) و روزهای آن بسیار خشک‌ است. 

بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

انتخاب بهترین زمان برای بازدید از ریودوژانیرو به‌خاطر جشن‌ها و آب‌وهوایش کمی سخت است و بستگی به سلایق و اولیوت‌های شما در سفر به این شهر زیبا را دارد؛ ما در این مقاله سعی داریم تا دبراره مزایا و معایب هر ماه در ریودوژانیرو صحبت کنیم و در انتها انتخاب را به عهده شما بگذاریم، پس همراه ما باشید. 

تابستان ریودوژانیرو بهترین آب‌وهوا را برای وقت گذراندن کنار ساحل زیبای این شهر دارد و زمانی است که دو رویداد بزرگ، کارناوال و جشن سال نو در شهر برگزار می‌شود. نکته مهم این است که شلوغ‌ترین و گران‌ترین زمان برای بازدید از روی دوژانیرو این فصل خواهد بود، هرچند که هوا بسیار گرم و مرطوب است.

ماه‌های آوریل، می، اکتبر و نوامبر بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو است؛ زیرا دما و رطوبت پایین‌تر و قابل کنترل‌تر خواهد بود. همچنین جمعیت کمتری در شهر وجود دارد و اقامتگاه‌ها و بلیط هواپیما ارزان‌تر است.

فصل زمستان در ریودوژانیرو، ژوئن و آگوست شاهد ازدحام جمعیت خواهید بود؛ زیرا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تعطیلات تابستان خود به اینجا می‌روند. در این ماه‌ها قیمت پرواز بالاتر می‌رود، هوا برای گشت‌و‌گذار، آفتاب‌گرفتن و شنا، گرم است.

برای اینکه بتوانید انتخابی مناسب برای سفر به ریودوژانیرو داشته باشید در ادامه به تفکیک هر ماه، آب‌وهوای این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

ریودوژانیرو در ژانویه

بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

هنگامی که تمام جشن‌های سرگرم‌کننده شب سال نو و نمایش‌های آتش‌بازی پایان یافت، ژانویه در ریو کمی ساکت‌تر و آرام‌تر خواهد بود. این ماه بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو خواهد بود و از آنجایی که یکی از گرم‌ترین ماه‌های سال است، هم مردم محلی و هم گردشگران به طور یکسان روزهای خود را در ساحل کوپاکابانا یا ایپانما می گذرانند. 

فوریه، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

این ماه بهترین زمان برای بازدید از ریودوژانیرو است؛ زیرا کارناوال معروف ریودوژانیرو در این ماه برپا می‌شود. فوریه شلوغ‌ترین و گران‌ترین ماه برای بازدید از ریودوژانیرو است. همچنین برای میلیون‌ها آدمی که به ریو دوژانیرو سفر می‌کنند، ماهی خاطره‌انگیز خواهد بود. از آنجایی که قیمت اقامتگاه بالا می‌رود، بهتر است ماه قبل برای رزرو اتاق اقدام کنید وگرنه ممکن است جایی برای اقامت پیدا نکنید. 

با وجود اینکه کارناوال در این شهر فقط به مدت پنج روز به طور رسمی برگزار می‌شود، شهر همچنان تا دو هفته بعد از آن، شاهد مهمانی‌های خیابانی است. 

در فوریه میانگین دمای هوا 30 درجه سانتی گراد، همراه با رطوبت زیاد و ازدحام جمعیت می تواند گشت و گذار در مناظر طبیعی و رو باز ریودوژانیرو را چالش برانگیز کند. 

ریودوژانیرو در ماه مارس

ماه مارس با بازگشت مردم به کار و بازگشت بچه‌ها به مدرسه، همه چیز آرام می‌گیرد، اما همچنان توریست‌ها را در سطح شهر خواهید دید و سواحل بسیار شلوغ خواهند بود. قیمت‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد اما در مقایسه با بقیه سال همچنان گران است. هوای بارانی در این ماه کم‌کم جای خود را به آسمان آبی و آفتابی می‌دهد. این ماه زمان خوبی برای بازدید از مکان‌های تفریحی شبانه ریودوژانیرو، مانند Lapa و Pedra do Sal است.

آوریل، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

آوریل، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

در این ماه گرما، رطوبت و باران کاهش می‌یابد. آوریل یکی از خوش آب‌و‌هواترین ماه‌های ریو است. درحالی‌که میانگین دمای هوا به 27 درجه سانتی گراد می‌رسد، قدم‌زدن در شهر و دیدن مناظر ریودوژانیرو لذت‌بخش‌تر می‌شود. در این ماه به غیر از تعطیلات عید پاک، قیمت‌ها مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. 

همچنین شما می‌توانید در این ماه از تماشای مسابقات لیگ فوتبال برزیل لذت ببرید و کمی وقتتان را در کوه‌های Tersopolis و Petropolis بگذرانید.

ریودوژانیرو در ماه می

ماه می نیز یک ماه فوق‌العاده برای بازدید از ریودوژانیرو است؛ زیرا هوا خنک‌تر و بدون بارش می‌شود و سواحل زیبای ریو آرام‌تر و خلوت‌تر از همیشه است و بلیت هواپیما و اقامتگاه‌ها ارزان‌تر می‌شود. 

از آنجایی که دمای هوا پایین است، گشت‌وگذار در باغ‌های گیاه‌شناسی یا پیاده‌روی در مسیر پارک ملی تیجوکا لذت‌بخش خواهد بود. شرایط آب‌وهوایی همچنین برای تماشای آبشار ایگوازو مناسب است و جمعیت کمتری را در جاهای دیدنی شهر خواهید دید. 

ژوئن، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

ژوئن، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

زمستان ریودوژانیرو به‌طور رسمی در ژوئن شروع می‌شود. میانگین دمای هوا به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد که عصرها کمی سرد می‌شود. این ماه بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو است؛ چرا که بارش کمتری را شاهد هستید و این دلیل مناسبی برای استراحت در سواحل زیبای این شهر است. با این حال، قیمت‌ها برای پرواز و هتل‌ها دوباره شروع به افزایش می‌کنند، چرا که جشنواره‌های فستا جونینا که بعد از کارناوال، بزرگ‌ترین جشن برزیل است، برپا می‌شود. در این جشن، غذاهای سنتی بسیار خوشمزه‌ای آورده می‌شود و مردم برای برداشت محصول جشن می‌گیرند.

ریودوژانیرو در ماه جولای

ازآنجایی‌که هم اروپایی‌ها و هم آمریکایی‌ها تعطیلات تابستانی دارند، پروازهای ریودوژانیرو در ماه جولای بسیار گران‌تر می‌شود. با تعطیلی مدارس در برزیل برای زمستان، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز آن دوباره شلوغ‌تر می‌شوند. این درحالی است که دمای هوا به 24 درجه سانتیگراد  می‌رسد.

این ماه بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو برای موج سواران است؛ چرا که شرایط دریا به دلیل وزش باد برای موج‌سوارای عالی خواهد بود. در خشکی نیز شرایط برای دوچرخه‌سواری در اطراف ریو یا پیاده‌روی و صخره‌نوردی در پارک ملی تیجوکا فوق‌العاده است. این ماه نیز جز گرون‌ترین زمان‌های ریو خواهد بود؛ زیرا ساحل میزبان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای برزیل، جشنواره ادبی فلیپ، است.

آگوست، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

از آنجایی که هنوز زمستان است، آگوست زمان بسیار خوبی برای دیدن مناظر یا لذت‌بردن از فعالیت‌های بیرون از خانه و آفتاب‌گرفتن بدون اینکه هوا خیلی گرم باشد، خواهد بود. این ماه بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو است. هر یکشنبه، می‌توانید در امتداد خیابان کنار ایپانما دوچرخه‌سواری کنید.

ریودوژانیرو در سپتامبر

ریودوژانیرو در سپتامبر

این ماه یکی از بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو است، در حالی که شاهد بارش باران هستید، همچنان سپتامبر یک ماه بسیار دلپذیر در ریودوژانیرو است. قدم‌زدن در باغ‌های گیاه‌شناسی یا پارک لاژ در این ماه بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود، اگرچه برخی روزها در این ماه کاملاً ابری است. همچنین با وجود کاهش قابل‌توجه قیمت پروازها پس از ماه آگوست، ازدحام زیادی در اطراف شهر نمی‌بینید.

میانگین دمای هوا به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد و می‌توانید برای آفتاب‌گرفتن به ایپانما و کوپاکابانا بروید. اگر کمی دنبال فرهنگ هستید، موزه هنرهای زیبا و MAR مکان‌های خوبی برای بازدید به شمار می‌آید. نمایشگاه کتاب دوسالانه ریو نیز در سپتامبر برگزار می‌شود. هر دو سال یکبار، راک در ریو،  یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی آمریکای جنوبی  نیز برگزار می‌شود و جمعیت زیادی به این شهر سفر می‌کنند. 

اکتبر، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

این ماه یکی از بهترین زمان‌های بازدید از ریودوژانیرو است، چرا که شهر خلوت می‌شود و قیمت‌ها کاهش می‌یابند. در اکتبر هوا برای آفتاب‌گرفتن، شنا کردن یا گشت‌و‌گذار در اطراف شهر گرم است، اگرچه اغلب باران می بارد.

علاوه بر تماشای مسیح و کوپاکابانا، جشنواره بین‌المللی فیلم نیز در این ماه برگزار می‌شود. در اکتبر گل‌های زیادی در باغ‌ها، پارک‌ها و جنگل‌های بارانی تیجوکا شکوفا می‌شوند که برای گردشگران دیدنی است. 

ریودوژانیرو در نوامبر

ریودوژانیرو در نوامبر

در ماه نوامبر، گرما، رطوبت و باران در شهر افزایش پیدا می‌کند. دمای هوا تا 27 درجه سانتیگراد می‌رسد و همچنین به طور متوسط حدود 19 روز ماه، باران می‌بارد. رگبارهای آن معمولاً به سرعت جای خود را به آسمان صاف و آفتاب می‌دهد. این ماه بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو، قبل از رسیدن جمعیت تابستانی و افزایش قیمت هتل‌ها و پروازها در حوالی کریسمس، است.

دسامبر، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو

دسامبر ماهی است که جمعیت دوباره به ریودوژانیرو باز می‌گردد. با هجوم مردم به شهر برای جشن کریسمس و شب سال نو قیمت‌ها بالا می‌رود. میانگین دمای هوا به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت بالا، گشت‌وگذار در مناظر را دشوار می‌کند. تقریبا از 30 روز ماه، 21 روزش باران می‌بارد. این ماه علیرغم گرما و رطوبت، بهترین زمان بازدید از ریودوژانیرو است، چرا که جشن‌های باشکوهی برای سال جدید برپا می‌شود و این یک تجربه فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان برای بازدید از ریودوژنرو

با توجه به اینکه هر ماه در ریودوژانیرو آب‌وهوای متنوعی دارد و در هر ماه می‌توانید تفریحات زیاد و جشن‌های گوناگونی را در شهر ببیند. برای شما در این مقاله هر ماه ریو را به تفکیک توضیح داده‌ایم تا شما بهترین زمان بازدید از ریود دوژانیرو را بر اساس خواسته‌ها و شرایط خود انتخاب کرده و از سفر خود لذت ببرد. با درنظرگرفتن عوامل مختلف آب‌وهوا، رویدادها و قیمت‌ها، می‌توانید تجربه‌ای به‌یادماندنی و لذت‌بخش در این شهر شگفت‌انگیز را در خاطرات خود ثبت کنید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران