بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو؛ ارزان‌ترین یا خلوت‌ترین؟

سفر به یک شهر تاریخی و فرهنگی هم‌چون مسکو، تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی و فرهنگ روسیه را به دنبال خواهد داشت. این شهر با زیبایی‌های فرهنگی، معماری منحصربه‌فرد و جاذبه‌های تفریحی متعدد هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. هم‌چنین موزه‌های متنوع و فضاهای سبز و زیبایی‌ کلیساها و کاخ‌های باشکوه آن نیز شکوه امپراتوری‌های گذشته را نمایان می‌سازد. اما برنامه‌ریزی برای سفر به مسکو  و بازدید از جاذبه‌های آن، نیازمند دانستن بهترین زمان سفر است. ممکن است سفر در فصل تابستان را به هر موقع دیگری ترجیح دهید، شاید هم تصمیم دارید سفری اقتصادی به مسکو داشته باشید؟ در این مقاله به بررسی بهترین زمان‌های سفر به مسکو از نظر آب و هوا و هزینه‌ها می‌پردازیم.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

چرا باید از مسکو دیدن کنیم

چرا باید از مسکو دیدن کنیم

مسکو، شهری جذاب است. این شهر، به‌دلیل وسعت زیاد، جاذبه‌های متعدد، معماری و میراث فرهنگی غنی خود، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. علاوه‌بر آن، رستوران‌های روسیه و زندگی شبانه مردم نیز تاثیر به‌سزایی در این شهرت داشته است. اگر از بودجه کافی برخوردار باشید، مطمئنا این شهر مجلل چیزهای زیادی برای ارائه دارد. چرا که با اقتصاد روبه‌رشد خود، محل زندگی میلیاردرها به حساب می‌آید. اگر مدت‌زمان بیشتری در شهر بمانید، می‌توانید برنامه بازدید از شهرهای قرون وسطایی را هم به برنامه سفر خود اضافه کنید. این شهرها عبارتند از:

Vladimirیک مقصد عالی برای بازدید از کلیسای جامع و Golden Gate.
Yaroslavlبا دو مکان دیدنی Transfiguration Monastery و Ioann Vasilyevich.
Sergiev Posadاز Trinity Lavra of St. Sergius دیدن کنید.
Suzdalاز صومعه‌ها، کلیساها و میدان market بازدید کنید.
Ivanovoاز صنعت نساجی عظیم شهر دیدن کنید.
Pereslavl-Zalesskyاز سوارشدن بر بالن‌های هوای گرم یا موج‌سواری لذت ببرید.
Kostromaاز شهر Bui و صومعه Trinity-Ipatiev دیدن کنید.  
Rostov the Great (Rostov Veliky)کلیساهای باشکوه و معماری کرملین را جستجو کنید.

حالا که با جاذبه‌هایِ دیدنی متعدد مسکو آشنا شد‌ه‌اید و دانستید که این شهر، فعالیت‌های تفریحی متنوعی دارد، احتمالا برای سفر به مسکو ترغیب شده باشید. اما لازم است که پیش از سفر برنامه‌ریزی کنیم. شما طی این برنامه‌ریزی باید به عواملی هم‌چون آب و هوا، بودجه موردنظر، فعالیت‌های تفریحی و هزینه بلیط هواپیما و اقامت‌گاه در هر فصل توجه کنید.

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو

سفر به مسکو در بهار

بهترین زمان برای سفر به مسکو از ماه می تا سپتامبر است. این ماه‌ها مناسب مسافرانی‌ست که به‌دنبال هوای گرم‌تر، بازدید از بهترین جاذبه‌ها و جشنواره‌های فراوانند. می، آخرین ماه فصل بهار است. در این ماه، برف‌ها آب شده و هوا معتدل می‌شود. میانگین دما در ماه می، حداقل 7 درجه و حداکثر 18 درجه سانتی‌گراد است. می، کم‌رطوبت‌ترین ماه بهار است؛ در این ماه، رطوبت به 64 درصد می‌رسد. روزها نیز طولانی‌تر از مارس و آوریل است؛ بنابراین می، بهترین زمان برای بازدید از پارک‌ها، موزه‌ها، کلیساها و به‌طور کلی معماری منحصربه‌فرد مسکو خواهد بود. قیمت‌ها نیز ارزان‌تر از هر زمان دیگری‌ست؛ بنابراین در این زمان، بیشترین تعداد گردشگران به مسکو هجوم می‌آورند.

سفر به مسکو در تابستان

سفر به مسکو در تابستان

یکی دیگر از بهترین زمان‌های سفر به مسکو تابستان است. فصل تابستان در مسکو از ژوئن آغاز می‌شود و تا آگوست ادامه می‌یابد. میانگین دمای هوا در تابستان، 23 درجه سانتی‌گراد است. ژوئن و جولای، گرم‌ترین ماه‌های تابستان به حساب می‌آیند. ژوئن نیز، بلندترین روزها را دارد؛ به‌طوری که در برخی از روزها، تا 17 ساعت هوا روشن می‌ماند. همین امر، فرصت مناسبی را برای گشت و گذار در پارک‌ها و بازدید از جاذبه‌های دیدنی را رقم می‌زند. علاوه‌بر آن، امکان قایق‌سواری، پیاده‌روی در محله‌ها و خوردن غذاهای خیابانی محلی نیز ممکن می‌شود. در این فصل نیز، با تعداد زیادی از گردشگران روبه‌رو خواهیم شد.در نتیجه هزینه اقامتگاه‌ها و بلیط هواپیماها افزایش می‌یابد.

ارزان‌ترین زمان بازدید

اکتبر، ارزان‌ترین زمان سفر به مسکو به شمار می‌آید. در این ماه، هوا از گرم تابستانی و معتدل پاییزی به سمت سردتر می‌رود. در واقع دمای هوا از 4 تا 12 درجه سانتی‌گراد متغیر است. بیشتر گردشگران شهر را ترک کرده و خیابان‌ها نیز در سکوت به سر می‌برند. بااین‌حال، در اکتبر درختان پاییزی با رنگ‌های زرد و نارنجی خودنمایی می‌کنند و صف جاذبه‌های دیدنی نیز شلوغ نیست. علاوه‌بر آن، تعدادی فستیوال هیجان‌انگیز نیز در اکتبر برگزار می‌شود. از جمله آنان می‌توان از Day of Older Persons و Remembrance Day of Victims of Political Repression نام برد که به‌ترتیب در تاریخ‌ اول و سی‌ام اکتبر برگزار می‌شود.  در این ماه، هزینه هتل‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اما باید توجه داشت که به‌علت تعطیلی مدارس در این ماه، هزینه بلیط هواپیماها گران‌تر خواهد بود. نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید بلیط خود را ماه‌ها قبل رزرو کنید.

خلوت‌ترین زمان سفر به مسکو

خلوت‌ترین زمان سفر به مسکو

خلوت‌ترین زمان بازدید از مسکو، ماه‌های مارس و آوریل است. ماه مارس، به‌دلیل بارش برف بهترین زمان برای سفر به مسکو نخواهد بود. دمای هوای روز در مارس، 2 درجه سانتی‌گراد بوده و شب‌ها به منفی 3 درجه می‌رسد. برف‌ها نیز از اواسط مارس شروع به آب شدن می‌کنند و با فرارسیدن آوریل، هوا گرم‌تر می‌شود. در این ماه، آب و هوا از 4 درجه سانتی‌گراد در روز تا 15 درجه سانتی‌گراد در شب متغیر است. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در این دو ماه، هنوز باز نیستند، بااین‌حال شما می‌توانید از مناظر خیره‌کننده و معماری باشکوه مسکو لذت ببرید. فصل گردشگری، از سپتامبر آغاز می‌شود؛ بنابراین در این دو فصل، شاهد کاهش قیمت بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها خواهیم بود.

بد‌ترین زمان سفر به مسکو

بد‌ترین زمان بازدید از مسکو، زمستان است. در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه، به‌علت سرما و بارش برف، فعالیت در فضای باز دشوار خواهد بود. چرا که مسکو در فصل زمستان، دمایی معادل صفر تا منفی 10 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. بیشتر جاذبه‌های دیدنی نیز بسته‌اند؛ بنابراین در این فصل، گزینه‌های تفریحی شما کمتر خواهد بود. بااین‌وجود، جمعیت زیادی از گردشگران برای شرکت کردن در جشن سال نو، در ماه‌های دسامبر و ژانویه به مسکو سفر می‌کنند. بنابراین در این دو ماه، قیمت هتل‌ها بالا خواهد رفت.

از اواسط ژانویه و با نزدیک‌شدن به آخرین ماه زمستان، شهر دوباره در سکوت فرومی‌رود. ژانویه، سردترین و برفی‌ترین ماه سال است. از اواخر ژانویه تا فوریه نیز، امکان انجام فعالیت‌هایی مانند اسکیت‌سواری و اسکی روی یخ، کوهنوردی و سورتمه‌سواری امکان‌پذیر است. در این دو ماه، گردشگری به پایین‌ترین میزان خود رسیده و عده کمی به مسکو می‌آیند. هزینه پروازها و اقامتگاه‌ها نیز در ارزان‌ترین حالت ممکن خواهد بود.

چند نکته که پیش از سفر باید بدانید

چند نکته که پیش از سفر باید بدانید

برای گشت و گذار در شهر، از Uber استفاده کنید. پیش از سوارشدن، از کرایه تاکسی‌ها مطلع شوید تا مبلغ بیشتری را نپردازید.

اگر بدون راهنما از جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنید اما احتیاج به کمک و راهنمایی مردم محلی دارید، از جوانان سوال بپرسید. چرا که آن‌ها می‌توانند به انگلیسی صحبت کنند.

به‌هیچ‌عنوان از آب لوله‌کشی شهر ننوشید و همیشه یک بطری آب معدنی همراه خود داشته باشید.

برای رفت و آمد در شهر، از اپلیکیشن‌هایی مانند Yandex Metro و Yandex Transport استفاده کنید.

به‌هنگام سوارشدن در قطار یا بازدید از جاذبه‌های دیدنی، حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

در سراسر شهر مسکو، امکان اتصال رایگان به وای‌فای وجود دارد.

وای فای رایگان در مسکو وجود دارد.

تمامی موزه‌های مسکو در روزهای دوشنبه تعطیل خواهند بود.

مسکو سرشار از تجملات است؛ کنترل‌ جیبتان را حفظ کرده و بیهوده خرج نکنید.

اگر قصد دارید در فصل پاییز و زمستان به مسکو سفر کنید، لباس گرم، شال‌گردن، کلاه، دستکش و پالتو همراه‌تان ببرید.

در آخر

می تا سپتامبر، بهترین زمان سفر به مسکو خواهد بود. در این ماه‌ها، هوا گرم‌تر بوده و روزهای تابستان نیز تا حدود 17 ساعت روشن است. علاوه‌بر آن، به‌علت سرمای هوا نیز زمستان بدترین زمان سفر به مسکو خواهد بود. ما در این مقاله کوشیدیم که شما را با بهترین، ارزان‌ترین، گران‌ترین و بدترین زمان سفر به مسکو آشنا کنیم. در واقع این موضوع را از جنبه‌های متفاوت آب و هوا و هزینه‌ها موردبررسی قرار دادیم. امیدواریم که با راهنمایی‌های ما، بهترین موقع را برای سفر انتخاب کنید.

پرسش‌های رایج

بهترین زمان سفر به مسکو کدام است؟

بهترین زمان از ماه می تا سپتامبر است. این ماه‌ها مناسب مسافرانی‌ست که به‌دنبال هوای گرم‌تر، بازدید از بهترین جاذبه‌ها و جشنواره‌های فراوانند.

ارزان‌ترین زمان بازدید کدام است؟

ماه‌های مارس و آوریل، به‌دلیل بارش برف، خلوت‌ترین زمان سفر به مسکو خواهند بود. به همین دلیل، شما در این ماه‌ها با کاهش بلیط هواپیماها و اقامتگاه‌ها مواجه خواهید شد. هم‌چنین، اواسط ژانویه تا آخر فوریه نیز، به‌علت برفی بودن هوا، هزینه بلیط پروازها و اقامتگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در اکتبر نیز، با توجه به تعطیلی مدارس شهر، هزینه اقامتگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه اما هزینه هواپیماها گران خواهد بود. البته، اگر از ماه‌ها قبل بلیط‌تان را رزرو کنید، این مسئله نیز برطرف خواهد شد.

گران‌ترین زمان سفر به این شهر کدام است؟

در ماه‌های می تا سپتامبر، آب و هوا معتدل بوده و امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری وجود دارد. بنابراین می تا سپتامبر، بهترین و گران‌ترین زمان سفر به مسکو خواهد بود.

شلوغ‌ترین زمان سفر به مسکو کدام است؟

دسامبر و ژانویه، به‌دلیل برگزاری جشن‌های سال نو موردتوجه جمعیت زیادی از گردشگران قرار گرفته است.

بدترین زمان سفر به این شهر کدام است؟

در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه هوا سرد و برفی‌ست. بنابراین بسیاری از جاذبه‌های دیدنی بسته بوده و فعالیت در فضای باز نیز ناخوشایند است؛ چرا که تمام صورت و بدن‌تان یخ می‌زند. بنابراین دسامبر و به‌ویژه اواسط ژانویه تا فوریه، زمان خوبی برای سفر نخواهد بود.

نظرات کاربران