بهترین زمان برای سفر به موریس

بهترین زمان برای سفر به موریس ؛ شهری منحصربه‌فرد در اقیانوس هند

احتمالا اسم جزیره ماداگاسکار به گوشتان خورده است، اما موریس چطور؟ موریس جزیره‌ای در شرق ماداگاسکار و کنار اقیانوس زیبای هند است. موریس با داشتن سواحل بکر، طبیعت کوهستانی، فرهنگ و محیط رنگارنگش مقصد اول تعطیلات بسیاری از مردم جهان خواهد بود. موریس آب‌وهوایی گرمسیری دارد، پس این مهم است که بدانید باید در کدام فصل به این جزیره هیجان‌انگیز سفر کنید تا هم از گرمای مطبوع آن لذت ببرید و هم شلوغی شهر شما را اذیت نکند. در این مقاله همراه ما باشد تا از بهترین زمان برای سفر به موریس آگاه شوید.

پاسپورت دومینیکا

خرید اینترنتی بلیط هواپیما به راحتی !

آب‌وهوای موریس

بهترین زمان برای سفر به موریس

خیلی از مردم، موریس را به خاطر گرمسیری بودن و آفتاب همیشگی‌اش، از لیست سفر خط می‌زنند، اما راه‌حل آسان است،  باید بدانید که چه زمانی را، برای رفتن به آنجا انتخاب کنید. این جزیره، اقلیم منحصربه‌فردی دارد که آن را جذاب می‌کند. موریس جایی خشک و گرمسیری است، اما می‌تواند شما را با بارش باران، هیجان‌زده می‌کند. آب و هوای موریس در طول سال اغلب آفتابی است و دمای هوا بین ۱۷ تا ۳۱ درجه خواهد بود که مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات است. 

البته توجه داشته باشید که ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس، گرم‌ترین، مرطوب‌ترین و پر بارش‌ترین ماه‌های سال در موریس است. در این سه ماه متوسط دمای‌هوا ۳۰ درجه سانتیگراد و متوسط بارندگی ۲۵۳ میلی‌متر است. دو زمان برای موریس برای آب و هوا قابل تقسیم است؛ فصل خشک و خنک (از ژوئن تا سپتامبر)، فصل گرم‌ و مرطوب (از نوامبر تا آوریل).

به طور کلی از نظر بارش باران، این جزیره بر دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش شرقی و فلات مرکزی بیشترین باران را دارد، در حالی که سواحل غربی و محافظت شده آن کم‌ باران‌تر است.

بلیط هواپیما

نکته قابل توجه دیگر درباره آب و هوای موریس طوفان‌ها حاره‌ای اسن. این طوفان‌ها از اول نوامبر شروع و تا ۱۵ مه سال بعد ادامه دارد. ما برای شما در این مقاله بهترین زمان سفر به موریس را پیشنهاد خواهیم داد.

زمان‌های پربازدید موریس

زمان‌های پربازدید موریس

در جست‌و‌جوهای زیاد گفته می‌شود، بهترین زمان سفر به موریس، از نوامبر تا آوریل خواهد بود؛ چراکه در این زمان‌ها هوای شهرهای دیگر زمستانی و سرد است؛ اما در موریس می‌توانید از آفتاب تابستانی لذت ببرید. علاوه‌برآن با بررسی نظرات گردشگران، از اکتبر تا دسامبر، بهترین زمان برای رفتن به موریس خواهد بود؛ زیرا باران به صورت رگبار است و به همین دلیل آسمان سریع صاف و عالی برای گردش می‌شود. نکته قابل توجه درباره این زمان شلوغ بودن جزیره موریس است و قیمت‌ها گاهی تا دو برابر گران‌تر خواهد شد.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به موریس

اگر دنبال سفری ارزان به این جزیره هستید، ماه‌های ژوئیه و اوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا موریس در این ماه‌ها هوایی خنک‌ با دمای متوسط ۲۴ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد. در این زمان تعداد حشرات کم‌تر، رطوبت پایین‌ترو باران نسبتا کم است. توصیه ما این خواهد بود که در سواحل شمالی و غربی جزیره که گرم‌تر و کم‌بادتر است، اقامت داشته باشید.

بهترین زمان سفر به موریس برای تفریحات آبی

اگر به دنبال تفریحات غواصی و موج‌سواری هستید، موریس برای شما انتخابی مناسب است؛ چراکه بادهای معروف این جزیره، باعث شده تا موریس بهترین مکان برای ورزش‌های آبی باشد. در تابستان برای موج‌سواری به سواحل شرقی و جنوبی بروید، جایی که بادهای خنک شرایط را برای موج‌سواری فراهم خواهد کرد، در زمستان نیز ساحل شمالی و غربی، انتخابی عالی برای تفریحات آبی است. 

چند مکان مشهور در موریس برای موج‌سواران Jewel در خلیج Tamari و یک مکان خیره‌کننده به نام One Eye است، دلیلی که به آنجا این اسم را داده‌اند، چراکه هنگام موج سواری شما چشمی تراشیده و ناهموار را در صخره‌ها خواهید دید که می‌تواند تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد باشد. 

خرید تور ارزان به راحتی !

تاریخ‌های مهم برای سفر به موریس

بهترین زمان برای سفر به موریس

در موریس شرکت در جشنواره‌های مذهبی باشکوه را از دست ندهید. این جشنواره‌ها در سراسر جزیره برگزار می‌شود که برای گردشگران بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای شرکت در این جشنوارهای مذهبی لباس مناسب همراه داشته باشید؛ چرا که مردم موریس به آن اهمیت می‌دهند. همچنین به یاد داشته باشید، مردم موریس روزهایی که بین دو تعطیلی است را به اصطلاح پل زدن می‌گویند و آن روز را تعطیل می‌کنند. 

اما بیایید ماه‌هایی که در موریس برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود را بررسی کنیم، پس تا انتها همراه سه کلیک باشید. 

ژانویه و فوریه

یکی از بهترین زمان‌های سفر به موریس، آغاز سال چینی است که در منطقه Port Louis برگزار می‌شود. همزمان با سال نو چینی، در سطح جزیره جشن‌هایی سه روزه برپا می‌شود که دیدنی، پر از غذا و رژه‌های زیبا خواهد بود. اگر علاقه به سال نو چینی دارید، در این بازه زمانی به موریس بروید تا بتوانید، نمایش بزرگ آتش‌بازی را تماشا کنید، طی این آتش‌بازی، آسمان روشن می‌شود تا ارواح بد فرار کنند. رویداد بعدی نیز 15 روز بعد برگزار می‌شود که به جشنواره فانوس‌ها معروف است.  

جشنواره Maha Shivaratri، زیارت سه روزه هندوها در پایان فوریه، یک مناسبت مهم در موریس است. Grand Bassin، به عنوان یک دریاچه مقدس برای هندوهای ساکن موریس شناخته می‌شود. جالب است بدانید این دریاچه توسط یک مجسمه ۳۳ متری ازLord Shiva، محافظت می‌شود؛ این جشنواره مردم را از سراسر جهان به موریس جذب می‌کند.

مارس 

مارس  در موریس

در موریس شاهد جشن شاد هندوها به نام Holi، خواهید بود. در این روز، تفنگ‌های آبپاش و پودرهای رنگارنگ جشن را تماشایی و سرگرم‌کننده می‌کند. حواستان باشد که پودرهای رنگی رنگی ممکن است مانند گلوله برفی شما را هدف قرار دهد. این روز هر ساله بر اساس تقویم قمری برنامه‌ریزی می‌شود و به تقویت جامعه موریس کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها غذاهای خیابانی لذیذ و موسیقی شاد، جشن را برای شما خاطره‌انگیز خواهد کرد. 

نوامبر

یکی دیگر از بهترین زمان‌های سفر به موریس نوامبر است. نوامبر در موریس، جشنواره‌ای به نام Thimithi  که به عنوان “راه رفتن روی آتش” نیز شناخته می‌شود، توسط هندوها برگزار می‌شود. این جشنواره به افتخار Kali، الهه قدرت هندو است. پس از ده روز مدیتیشن و روزه‌داری، پیروان با راه رفتن بر روی زغال‌های سوخته این دوره را به پایان می‌رسانند. این جشنواره یکی از پرتماشاگرترین رویدادهای فرهنگی در جزیره موریس است. جشنواره هندویی دیگری به نام Thaipoosam Cavadee، با فاصله از ماه نوامبر برگزار می‌شود که بسیار دیدنی خواهد بود و شامل راه رفتن روی آتش و بالا رفتن شمشیر است.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به موریس

سفر به موریس را به خاطر هوای خشک و گرمسیری از لیست خود خط نزنید. این شهر با وجود آفتاب همیشگی‌اش یکی از بهترین مقاصد برای سفر است؛ چرا که هم می‌توانید از آفتاب گرفتن در ساحل، موج‌سواری و تماشای جشن‌های سنتی آن لذت ببرید. در این مقاله سعی داشتیم به شما دیدی کامل از اینکه بهترین زمان سفر به موریس چه زمانی است بدهیم. امیدواریم در سفر به موریس این راهنما برای شما کمک‌کننده باشد. 

رزرو هتل ارزان به راحتی !

نظرات کاربران