موریس

راهنمای سفر به موریس؛ خانه سواحل شنی!

جزیره‌ها از بهترین مقاصد گردشگری هستند! حتما می‌پرسید به چه علت؟ جزیره‌ها با مناظر بکر و دست نخورده، سواحل زیبا، چیزهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که شاید هیچ مقصد دیگری این امکان را برای شما فراهم نکند. جزیره موریس یکی از همین مقصدها است.جزیره موریس به مروارید زیبای اقیانوس هند نیز معروف است. این مکان توریستی محبوب فقط برای تعطیلات و فعالیت‌های ماجراجویانه ساخته شده تا از لحظه لحظه‌تان لذت ببرید و خاطره‌سازی کنید. این جزیره به خاطر آب‌های شفاف، سواحل ماسه سفید، پوشش گیاهی سرسبز، تالاب فیروزه‌ای، تاریخ و ارزش‌های فرهنگی فوق‌العاده غنی اش معروف است. اگر قصد سفر به یک جزیره متفاوت را دارید یا با خواندن این چند جمله هوس سفر کردن به سرتان زده، قبل از هر کاری راهنمای سفر به موریس را بخوانید.

موریس کجاست؟

در اقیانوس فیروزه‌ای رنگ هند و در جنوب شرقی قاره آفریقا، جزیره‌ی رویایی موریس قرار گرفته و با زیباترین مناظر نظر خیلی از گردشگران را به خود جلب کرده است. این جزیره با وسعت کم و جمعیتی در حدود 1 و نیم میلیونی از همه لحاظ متنوع است. شما در اینجا شاهد مذهب، آب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان خواهید بود.

موریس چگونه نامگذاری شد؟

در قرون وسطی اولین قبایلی که در جزیره موریس، مستقر و ساکن شدند، اعرابی بودند که با دریانوردی به نقاط ناشناخته سفر می‌کردند و وقتی به این جزیره رسیدند؛ آن را دینا آروبی نامیدند. این نام تا سال‌ها بر روی جزیره موریس ماند تا سال 1598، یک دریاسالار هلندی به نام Qybrand Warwyck آن را موریس نامید.

راهنمای سفر به موریس و بهترین زمان سفر

جزیره زیبای موریس توانسته عنوان محبوب‌ترین مقصد عروسی و ماه‌عسل در جهان را از جایزه جهانی سفر دریافت کند. خیلی از زوج‌ها برای برگزاری جشن عروسی خود ماه‌های سپتامبر و اکتبر را انتخاب می‌کنند و ازدواج رویایی خود را جشن می‌گیرند. ما در راهنمای سفر به موریس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا فصل تابستان را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. چراکه بهترین زمان برای لذت بردن از تعطیلات ساحلی است، البته قیمت بلیط هواپیما✈   نیز بالاتر می رود!

سفر به موریس؛ مرواریدی درخشان

موریس خانه آب‌های زلال زیبا و سواحل شنی است، اما این همه چیز نیست! حرف های خیلی بیشتری هم دارد! فرقی نمی‌کند با دوستانتان، همسرتان، خانواده‌تان سفر کنید یا به تنهایی جزیره را کاوش کنید، این جزیره هرگز شما را ناامید نخواهد کرد!

راهنمای سفر به موریس، تجربیات شگفت‌انگیزی در این جزیره به شما نوید می‌دهد. از ورزش‌های آبی گرفته تا شنا با دلفین‌ها، استراحت در کنار سواحل تمیز با چشم ‌اندازی زیبا از اقیانوس هند، خوردن خوشمزه‌ترین غذاها در رستوران‌های لوکس و خرید همه چیز برای شما مهیاست. نمی‌توانید عاشق موریس و زیبایی بی‌پایان آن نشوید. از ویژگی‌های خاص موریس این است که فرقی نمی‌کند تابستان یا زمستان را انتخاب کنید؛ زیبایی‌های این جزیره همیشگی است و هیچ وقت از هزینه کردن و سفر به آن پشیمان نخواهید شد.

اما موریس به چی معروفه؟

یکی از موارد مهم در راهنمای سفر به موریس، دانستن این است که این جزیره دقیقا به چه چیزهایی معروف است.

زبان‌های متنوع

جزیره موریس یک زبان رسمی خاص ندارد و اکثر مردم آن به دو یا سه زبان مسلط هستند؛ واقعا شگفت انگیز است! با این حال، اکثر آنها به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. سایر زبان‌های موریتیایی نیز عبارتند از: مراتی، مالایالام، ماندارین، هندی، بوجپوری، تلوگو، اردو و تامیل.

چای

جزیره موریس به خاطر چای معطر و مزارعش مشهور است. آب و هوای مناسب و ارتفاعات این جزیره، آن را به یکی از بهترین مناطق برای پرورش برخی از بهترین برگ‌های چای در جهان ایده آل کرده است. جدای از عطر و طعم با کیفیت این چای، دیدن مناظ زیبای مزارع چای هم خود نوعی جاذبه گردشگری برای این جزیره به حساب می‌آید.

سواحل سفید

اگر به دنبال لذت بردن و استراحت در ساحل هستید؛ موریس بهترین مکان برای شماست. سواحل سفید شگفت انگیز زیادی در این جزیره مسحورکننده وجود دارد. در شمال موریس سواحل سفید زیادی است که با درختان کاسورینا و اکالیپتوس پوشیده شده و مناظری مانند کارت پوستال را خلق کرده‌اند.

اگر همین حالا برای خرید بلیط هواپیما آنلاین✈ ترغیب شده اید؛ خوب است با جاهای دیدنی موریس آشنا شوید! (لینک مقاله)

آب و هوای معتدل

آب و هوای گرمسیری دلپذیر یکی دیگر از دلایلی است که موریس به خاطر آن معروف شده و در تمام طول سال پذیرای گردشگران است. از دیدن باران در بخشی از موریس و آسمان صاف و آفتابی در قسمت دیگر شگفت زده خواهید شد.

برخی نکات دانستنی در راهنمای سفر به موریس

زبان: مردم موریس به چند زبان انگلیسی، فرانسوی، هندی، تلوگو و ماندارین مسلط هستند.

واحد پول:  واحد پول رسمی موریس روپیه موریس (MUR) است.

الکتریسته: در موریس، دوشاخه ها از نوع C و G، ولتاژ استاندارد 230 ولت و فرکانس استاندارد 50 هرتز است.

ایمنی: موریس یک کشور بسیار امن است که خطرناک‌ترین موارد آن نیش پشه یا آفتاب سوختگی بد است.

حقایقی درباره موریس

  • موریس با بیش از 1 و نیم میلیون نفر، هفدهمین کشور پرجمعیت جهان است.
  • این جزیره پذیرای فرهنگ‌های مختلفی است و یک هماهنگی بین نژادی آن بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد.
  • موفقیت سیاسی این کشور زبانزد است و با برگزاری انتخابات آزاد توسط مجلس ملی، دموکراسی پارلمانی باثباتی را حفظ کرده است.
  • 48.5 درصد از جمعیت هندو بوده و بقیه اکثرا کاتولیک (26.3 درصد)، مسلمان (17.3 درصد) و سایر فرقه‌های مسیحی (6.4 درصد) هستند.
  • موریس بالاترین درآمد سالیانه در آفریقا را دارد. حدود 87 درصد از موریس مالک خانه‌های خود هستند و همه به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی رایگان دسترسی دارند.
  • براساس رتبه بندی کیفیت جهانی هوا توسط سازمان جهانی بهداشت، موریس دومین هوای پاک روی زمین را داراست.
  • نشان ملی موریس دودو است که بروی اسکناس، تمبر دیده می‌شود. این حیوان ملی منقرض شده و براثر شکار بی رویه از بین رفته است.

در آخر

سفر به موریس، سفر به دامان طبیعت است. زیبایی اقیانوس هند با سواحل و آبشارهای فراوانش آن را به بهشتی بر روی زمین تبدیل کرده است. استراحتگاه‌های ساحلی و ویلاهای شگفت انگیز و همه نوع امکاناتی با بهترین کیفیت قرار داده شده تا بهترین تعطیلات را برای شما رقم بزنند. راهنمای سفر به موریس اطلاعات مناسب را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به‌راحتی برای سفر به آن تصمیم بگیرید.

در آخر نوبت به مهم ترین بخش سفر و هزینه سفر به موریس می رسد!

نظرات کاربران