صخره موز

موریس یا مالدیو؛ کدام را برای تعطیلات ساحلی انتخاب می‌کنید؟

خیر، ارز هند در این دو جزیره پذیرفته نمی‌شود.

وقتی صحبت از تعطیلات و سفر می‌شود؛ همه به دنبال تفریحات مورد علاقه خودشان خواهند بود. برخی اهل ماجراجویی و هیجان هستند و عاشق ترشح آدرنالین در رگ‌هایشان؛ برخی هم به دنبال آرامش و استراحت. اگر شما هم هدفتان از سفر استراحت و فراموش کردن دغدغه‌های روزمره است؛ پیشنهاد ما سفر به یک شهر ساحلی با سواحل بکر و چشم نواز و در عین حال مناظر سرسبز و خیره‌کننده است. البته، جدای از پیدا کردن مقصد مناسب برای سفر، در دسترس بودن امکانات اقامتی خوب در آن مقاصد، غذاهای محلی موجود و بودجه کلی سفر نیز در تصمیم‌گیری بهترین مکان برای تعطیلات تأثیرگذار هستند. اما بهترین مقصد کجاست؟ ما به شما جزایر اقیانوس هند را پیشنهاد می‌کنیم. اقیانوس بی‌انتهای هند، طبیعت همیشه سبز و آب و هوای مطبوع؛ مناظری باورنکردنی را خلق کرده‌اند که هرگز در تصورتان هم، چنین جایی را ندیده‌اید؛ اینجا قطعه‌ای از بهشت است؛ مخصوصا جزیره موریس و مالدیو. وقتی نوبت به تصمیم‌گیری بین موریس و یامالدیو می‌رسد، قطعا تصمیم سختی خواهد بود. هر دوی آن‌ها مقاصد زیبایی هستند که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را همراه با مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیز برای گردشگران ارائه می‌دهند.

مالدیو یا موریس!؟ مسئله این است!

موریس

در حالی که موریس و مالدیو هر دو تقریبا دارای خصوصیات یکسان هستند، اما قطعا تفاوت آن‌ها در جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ، سنت‌ها و همچنین غذاهایشان است. هر دو این جزایر از محبوب‌ترین مقاصد سفر هستند و دسترسی راحتی نیز دارند. به همین دلیل، تصمیم گیری در مورد بهترین جزیره برای بازدید در تعطیلات آسان نیست. برای راحتی شما، یک راهنمای مناسب برای انتخاب میان موریس یا مالدیو و اینکه کدام برای سفر ساحلی بهتر است؛ جمع‌آوری شده است. اینکه چه چیزهایی آن‌ها را متمایز کرده به شما کمک می‌کند تا براساس ترجیحات خاص خود انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

چه زمانی از سال به این جزایر سفر کنیم؟

مالدیو

موریس در طول سال از آب و هوای مطبوعی برخوردار است، اما بهترین ماه ها برای سفر به این جزیره شگفت‌انگیز از آوریل تا ژوئن (فروردین تا اوایل تیر) و بین سپتامبر تا دسامبر (شهریور تا اوایل دی) است. از طرفی، مالدیو در طول سال از دمای متوسطی برخوردار است. زمان ایده‌آل برای سفر به مالدیو از نوامبر تا آوریل (آبان تا اوایل اردیبهشت) است که بهترین و شلوغ‌ترین زمان آن بین دسامبر و مارس (آذر تا اسفند) است. توصیه می‌شود در فصل شلوغ از مالدیو دیدن نکنید تا از پرداخت هزینه‌های بالا برای هتل‌ها و غذا در طول تعطیلات در آنجا شوکه نشوید.

مکان‌های دیدنی مالدیو و موریس

مالدیو

هر دو این جزیره‌ها زیباترین مناظر و مکان‌های دیدنی را به شما نشان می‌دهند؛ بنابراین، مهم نیست کجا را انتخاب می‌کنید؛ فقط مطمئن شوید که این مکان‌ها را از دست نخواهید داد. ( شاید کار را برای انتخاب میان موریس یا مالدیو سخت تر کرده ایم!)

جاهای دیدنی موریس

با مکان‌های شگفت‌انگیز موریس شروع می‌کنیم؛ گزینه‌های عالی برای گشت و گذار.

پورت لوئیس (Port Louis)

Port Louis

این شهر پایتخت موریس و محل بسیاری از مقاصد گردشگری آن است. زمانی که در پورت لوئیس هستید، حتما از میدان La Place D’Armes دیدن کنید؛ دیدنی‌های زیادی را در این میدان کشف خواهید کرد. ویژگی خاص این میدان در این است که ساحل را به خانه دولت وصل می‌کند و به جاهای دیدنی زیادی دسترسی دارد. راستی در این میدان شاهد مجسمه ماهه د لا بوردونیس (یکی از بنیانگذاران موریس) خواهید بود.

خلیج بزرگ

خلیج بزرگ

این خلیج در شمال موریس واقع شده از برترین مقاصد گردشگری این جزیره است. از این خلیج می‌توانید سفرهای کشتی را برای کشف جزایر دیگر و همچنین ورزش‌های زیر آب تجربه کنید. همچنین دارای دو ساحل است، یکی از آن‌ها “La Cuvette” است که در آن می‌توان صدف‌های دریایی کوچک سفید کمیاب را پیدا کرد.

  Cap Malheureux

  Cap Malheureux

یک دهکده زیبای ماهیگیری با زیباترین مناظر از جزیره که نهایت لذت را برای شما به همراه خواهد داشت. کلیسایی با سقف قرمز یکی از جاذبه‌های مهم این روستا است.

پوینت کانن (Pointe Canon)

موریس یا مالدیو

این مکان در جنوب موریس واقع شده است و مناظر پانورامایی عالی از کوه شیر و رشته کوه گرند پورت را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد؛در اینجا زیباترین عکس‌ها را خواهید گرفت. از خصوصیات قشنگ این مکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی جذاب است که لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کند.

پارک دریایی (Blue Bay):

موریس یا مالدیو

در این پارک شاهد منظره‌های زیبایی از ماهی‌های رنگارنگ مانند طوطی ماهی، ترومپت ماهی و حتی بچه باراکودا خواهید بود. اصلا یک قایق شیشه‌ای کرایه کنید و مرجان‌های شگفت‌انگیز را که فقط چند متر با ساحل فاصله دارند را از نزدیک ببینید.         

  • جاهای دیدنی موریس؛ اگر به دنبال شن هفت رنگ هستید! (لینک مقاله)

جاهای دیدنی مالدیو

علاوه بر سواحل و باغ‌های نارگیل، مالدیو دارای مقاصد جالبی است که می‌توانید در تعطیلات و تور مالدیو از آنها دیدن کنید.

Hukuru Miskiiy

موریس یا مالدیو

یک بنای مذهبی که در سال 1658 ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین بناهای مالدیو است که اهمیت مذهبی زیادی برای مردم این جزیره دارد. این بنا به دلیل طراحی معماری در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و ارزش یک‌بار دیدن را دارد.

صخره موز

موریس یا مالدیو

یکی از زیباترین صخره‌های مالدیو است که غارها و مرجان‌های بسیار زیبایی دارد. جریان‌های آبی آرام در کنار موجودات دریایی زیبای این منطقه، لذت شناکردن را برای شما دو چندان می‌کنند. می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای هندی را نوش جان کنید و در عین حال غذاهای لذیذ محلی را در اطراف کشف کنید.

در آخر؛ موریس یا مالدیو ؟

در حالی که هر دو مالدیو و موریس به یک اندازه برای بازدید خوب هستند؛ هر دو نیز به اندازه کافی جاذبه‌های دیدنی را برای گردشگران دارند. اما در پاسخ به شما که کدام جا برای سفر بهتر است؛ موریس یا مالدیو؟ باید بگوییم که موریس با نزدیک‌تر شدن به اروپا، گردشگران بین‌المللی بیشتری را تجربه می‌کند، به همین دلیل امکانات گردشگری بسیار توسعه‌یافته‌ای دارد. مالدیو نیز مقصدی است که آسیایی‌ها و هندی‌ها بیشتر آن را ترجیح می‌دهند. در کل شما باید گزینه را انتخاب کنید که با بودجه و زمانتان مطابقت دارد!

علاقه مند به مقایسه مالدیو و جزیره بورا بورا هستید؟ (لینک مقاله)

سوالات متداول

آیا مالدیو برای زوج‌ها مناسب است؟

بله، مالدیو یک مقصد عالی برای زوج‌ها است زیرا مکانی بسیار توریستی است. اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیار زیبایی در مالدیو وجود دارد که اقامتی امن و خلوت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

موریس به عنوان یک مقصد رمانتیک چگونه است؟

جزیره موریس یکی از محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد رمانتیک برای زوج‌ها به خصوص برای ماه عسل است. این به دلیل امکانات گردشگری عالی و آب و هوای مطبوع در طول سال است.

آیا موریس از مالدیو بزرگتر است؟

بله، موریس کشوری بزرگتر از مالدیو است و حتی سواحل بزرگ شفاف‌تری دارد.

آیا برای ورود به مالدیو و موریس به پاسپورت و ویزا نیاز دارم؟

بله، برای بازدید از این دو کشور باید پاسپورت و ویزا داشته باشید

نظرات کاربران