بهترین زمان سفر به جیجو

بهترین زمان سفر به جیجو؛ چه زمانی این جزیره رویایی را ببینیم؟

جیجو، ملقب به هاوایی آسیای شرقی، یک جزیره زیبا در کره جنوبی است که مناظر و چشم‌اندازهایی ویژه و متفاوت دارد. سفر به این جزیره دیدنی در هر فصل لطف خاص خودش را دارد؛ اما برای این‌که بتوانید برای گردشگری‌تان در این جزیره دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید و در بهترین زمان ممکن در جیجو باشید، لازم است قبل از رزرو بلیط‌تان در مورد بهترین زمان سفر به جیجو اطلاعات کافی کسب کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا راجع‌به آب‌وهوا، بهترین فصل بازدید از جزیره جیجو و همچنین فصول مختلف آن بیشتر بدانید. 

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب و هوا در جزیره جیجو

بهترین زمان سفر به جیجو

خوب است بدانید که جزیره جیجو که در قسمت جنوبی کره واقع شده است، نسبت به سایر نقاط کره، آب‌وهوای گرم‌تر و مطلوب‌تری دارد. میانگین دما در ماه‌های زمستانی 5 درجه سانتی‌گراد و در ماه‌های تابستانی 26 درجه سانتی‌گراد است. این جزیره چهارفصل، آب‌وهوایی متعادل دارد و و بهار آن از مارس تا می، تابستانش از ژوئن تا آگوست، پاییزش از سپتامبر تا نوامبر و زمستانش از دسامبر تا فوریه است. 

بهترین زمان سفر به جیجو

در بازه زمانی نیمه دوم ژوئن تا اوایل اکتبر، طوفان، بادهای شدید و باران‌های سیل‌آسا اتفاق می‌افتد و بنابراین، سفر به این جزیره را در این ماه‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم. بهترین زمان سفر به جیجو از آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. با سفر به جیجو در این بازه‌های زمانی، این فرصت را خواهید داشت که در طبیعتی سرسبز پیاده‌روی کنید، شکوفه‌های زیبای گیلاس را ببینید و در جشنواره‌های بهاری جزیره شرکت کنید. هم‌چنین از سپتامبر تا اکتبر، می‌توانید از مناظر زیبای پاییزی در جزیره جیجو لذت ببرید. 

امکانات جیجو در بهار؛ بهترین فصل بازدید از جزیره جیجو 

بهترین زمان سفر به جیجو

بهار جیجو هوایی گرم و دلپذیر دارد و در این فصل شکوفه‌های گیلاس، زیبایی جزیره را دوبرابر می‌کند؛ دوربین عکاسی‌تان را بردارید و از این شکوفه‌ها و هم‌چنین آزالیا و کانولا عکس بگیرید. پس از یک روز ماجراجویی بهاری در جزیره، به سراغ چشمه‌های معدنی آب گرم بروید و تنی به آب بزنید و استراحت کنید. خوب است بدانید در ماه مارس بالاترین میانگین دما در روز 12 تا 13 درجه سانتی‌گراد و کم‌ترین آن حدود 6 درجه سانتی‌گراد است و در ماه آوریل بالاترین میانگین دمای روز 17 تا 18 درجه سانتی‌گراد و کم‌ترین آن 10 درجه سانتی‌گراد است.

فعالیت‌های تابستانی جزیره جیجو

تابستان جزیره جیجو که از ماه ژوئن شروع می‌شود و تا آگوست ادامه دارد، معمولا گرم و مرطوب است و میانگین دمای جزیره در حدود 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. در ماه‌های جولای و آگوست، باران‌های شدیدی می‌بارد. از جمله کارهایی که می‌توانید برای خوش‌گذرانی در جیجوی تابستانی انجام دهید، کوهنوردی، موج‌سواری و غواصی را پیشنهاد می‌کنیم. 

پاییز در جیجو

بهترین زمان سفر به جیجو

در این فصل هوای جزیره خنک‌تر و میانگین دما حدود 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. خوب است بدانید که در اواخر نوامبر هوا سردتر می شود، اما هم‌چنان خشک است و باران کمی می‌بارد. 

در پاییز باشکوه جیجو می‌توانید از چشم‌اندازهای دیدنی پیش‌روی‌تان لذت ببرید و در فعالیت های مختلفی مانند چیدن نارنگی شرکت کنید؛ مزارع نارنگی زیادی در جیجو وجود دارد که برای عموم قابل بازدید است و هنگام بازدید از مزرعه، می‌توانید میوه‌ها را بچینید و از نارنگی‌های شیرین، لذت ببرید. از جمله این مزرعه‌ها می‌توان به مزرعه بانگنوکدام، مزرعه اودئونگ گامگیول، انجمن کشاورزی گیولهیانگگی و مزرعه هالابونگ اشاره کرد.
زمستان در جزیره ججو

آب‌وهوای جزیره جیجو در زمستان در مقایسه با سئول بسیار گرم‌تر است و میانگین دما بین 7 تا 9 درجه سانتیگراد است. زمستان‌ها در جزیره معمولا برف کمی می‌بارد و شب‌ها یخ‌بندان می‌شود؛ اگرچه زمستان بهترین فصل بازدید از جزیره جیجو نیست، اما اگر در این فصل زیبا در جیجو بودید، می‌توانید به فستیوال‌های زمستانی جزیره بروید و از موسیقی و گشت‌وگذار در محیطی پرهیاهو که با گل تزئین شده است، لذت ببرید.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به جیجو

جیجو جزیره‌ای چهار فصل است و برای سفر به آن، بهتر است ابتدا آشنایی کاملی با دمای هوا و امکانات هر فصل آن داشته باشید تا بتوانید به‌خوبی برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله به بهترین زمان سفر به جیجو پرداختیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد.

شما دوست دارید در کدام فصل به جیجو بروید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران