بازار تویوسو

بهترین رستوران‌ ها در بازار تویوسو را بشناسید

بازار تویوسو در مقایسه با نمونه پیشین خود در تسوکیجی، تجربه‌ای کاملا متفاوت ارائه می‌دهد. گویی در تسوکیجی به تماشای گروه موسیقی محبوب خود در فضایی صمیمی و محلی می‌نشینید، درحالی‌که تویوسو حسی شبیه به حضور در کنسرتی بزرگ در استادیوم را القا می‌کند. در تسوکیجی، بازدیدکنندگان در شلوغی حضور داشتند و فرصتی برای معاشرت با فروشندگان پیدا می‌کردند. اما در تویوسو، به بازدیدکنندگان اجازه ورود به بخش‌های عمده‌فروشی، چه در زمینه غذاهای دریایی و چه میوه و سبزیجات، داده نمی‌شود و آن‌ها تنها می‌توانند از روی سکوهای تماشاچی نظاره‌گر فعالیت‌ها باشند. با این وجود، چیزی که در هر دو بازار ثابت باقی مانده است؛ کیفیت استثنایی غذاهای آن است. برخی از رستوران‌های محبوب تسوکیجی به‌منظور ادامه ارائه خدمات به 65 هزار کارگر بازار و هم‌چنین اطمینان از دسترسی به تازه‌ترین غذاهای دریایی با نزدیکی به منبع، به تویوسو نقل‌مکان کرده‌اند. منوی رستوران‌های این بازار فراتر از سوشی بوده و شامل طیف گسترده‌ای از غذاها، از غذاهای سنتی کافه گرفته تا تون‌کاتسو و سوبا، می‌شود. در ادامه، سفری به بازار تویوسو خواهیم داشت و با بهترین رستوران ‌های آن آشنا می‌شویم.

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

Sushi-dokoro Okame

بازار تویوسو

یکی از بهترین غذاخوری‌ های بازار تویوسو، رستوران Sushi-dokoro Okame است. رستوران اصلی آن در تسوکیجی، تجربه‌ای کلاسیک از سوشی را به ارمغان آورد؛ مکانی به سبک ادو، روستایی، با جای ایستادن و اجازه برای سیگار کشیدن وجود داشت. اما در شعبه‌ تویوسو، تجربه‌ای لوکس‌تر را اتفاق می‌افتد؛ ۱۳ صندلی دور پیشخوان به‌صورت نعلی‌شکل و با فاصله‌ مناسب در اطراف سرآشپزهای سوشی چیده شده است و هم‌چنین در این شعبه سیگار کشیدن در رستوران ممنوع است. کارکنان اوکامه با کارآمدی و صمیمیت با هم همکاری می‌کنند و در حین آماده کردن سوشی با مهمانان تعامل گرمی برقرار می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین مزه‌های ویژه‌ای به سوشی اضافه می‌کنند، مانند استفاده از سس «نیکیری-جویو» یعنی سس شیرین تهیه‌شده از سس سویا، داشی و میرین، یکی از ویژگی‌های سوشی ادو-مائ است که روی برخی برش‌های ماهی زده می‌شود. هم‌چنین این رستوران دارای منوی سرآشپز، بسته به فصل متفاوت است؛ مانند یونی نیگیری «توتی دریایی» با روکش نمک، کایتسو «ِگردو» با زنجبیل رنده‌شده و دایکون اروشی «تربچه‌ رنده‌شده» است.

آدرس:

 Toyosu Market, Management Facilities Bldg 3, 6-6 Toyosu, Koto-ku

پاسپورت دومینیکا

Tokyo

شماره تماس: 

03-6633-0072

Ryu Sushi

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ ها در بازار تویوسو  Ryu Sushiاست. فضای داخلی این رستوران ترکیبی از سنت و مدرنیته به شمار می‌رود. پیشخوانی از سنگ با خطوط خال‌دار شیک، دیوار پشت‌سر از مس درخشان و پنجره‌ای از کف تا سقف که طراوت نور طبیعی را به سالن سرازیر می‌کند. حس اصالت را در این رستوران به‌خوبی می‌توان درک کرد. سرآشپزها بیش از ۵۰ سال است که با جدیت تمام، سوشی به سبک ادو را طبخ می‌کنند؛ همان‌طور که در شعبه پیشین خود در تسوکیجی نیز این کار را انجام می‌دادند. در Ryu Sushi، مطابق با سبک ادو، سوشی را به‌جای چوبک غذاخوری، با دست میل می‌کنند. سرآشپزها شما را در مورد استفاده از سس سویا راهنمایی می‌کنند. برای مثال، سوشی «سوزوکی» یا «سنگسر» با کمی نمک رنده‌شده سرو می‌شود و طعم آن چنان ظریف و متعادل است که حتی به مقدار کمی سس سویا نیز نیاز ندارد. رستوران Ryu Sushi مجموعه‌‌های مختلفی از کاسه‌ برنج «ماگورو-دون» ماهی تن یا «آناگو-دون» مارماهی دریایی، «چیراشی-دون» کاسه برنج مخلوط با ساشیمی و ساشیمی در منوی خود قرار داده است. توجه داشته باشید که پرداخت در رستوران Ryu Sushi تنها به‌صورت نقدی امکان‌پذیر است.

آدرس:

 Toyosu Market, Management Facilities Bldg 3F, 6 Chome-6 Toyosu, Koto

Tokyo

تلفن: 

 03-6633-0053

The Impression

بازار تویوسو

یکی از بهترین غذاخوری ‌های بازار تویوسو، رستوران The Impression است. این رستوران، تجربه‌ای متفاوت از سوشی را با قیمتی مناسب برای شما ارائه می‌دهد. فضای داخلی این رستوران با چوب «هینوکی» پوشیده شده و درخششی خاص دارد. قفسه‌ها با جعبه‌های لاکی ظریف تزیین شده‌اند و سرآشپزهای خوش‌پوش با دقت و ظرافت سوشی را آماده می‌کنند. منوی سرآشپز در این رستوران شامل انتخابی خلاقانه از غذاهای دریایی فصلی است، مانند ماهی «کینمدای» سارگاپور طلایی که با لیمو «سوداچی» مزه‌دار شده، ماهی «ساوآرا» مکَرل اسپانیایی که کمی با شعله‌ آتش برشته شده و با نمک صورتی سرو می‌شود، «زوکه-ماگورو» ماهی تن مزه‌دار شده در سس سویا و میرین و یک کاسه لاکی زیبا از «یونی» توتی دریایی با روکش ماهی آزاد. اگر احساس کردید که برنج سوشی کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد و طعم متفاوتی دارد، درست است. سرآشپزها از سرکه‌ برنج قرمز «آکازو» استفاده می‌کنند که یادآور سوشی سروشده در دوره ادو است و طعم کمی خاکی‌تری دارد.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

آدرس: 

Toyosu Market, Management Facilities Bldg 3F, 6 Chome-6 Toyosu, Koto

Tokyo

تلفن:

 03-5534-8818

Odayasu Tonkatsu

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های توکیو، رستوران Odayasu Tonkatsu است که در بازار تویوسو، مکانی ایده‌آل برای چشیدن طعم اصیل تون‌کاتسو «گوشت خوک سوخاری شده» به سبک ژاپنی قرار دارد. فضای داخلی رستوران گرم و صمیمی است و با مبلمان چوبی و تزئینات سنتی ژاپنی حس دلنشینی را به شما القا می‌کند. منوی این رستوران روی تون‌کاتسو تمرکز دارد و انواع مختلفی از آن را با سس‌های متنوع، مانند سس تون‌کاتسو کلاسیک، سس تند و سس ترش و شیرین عرضه می‌کند. گوشت خوک در این رستوران با دقت و ظرافت انتخاب و آماده می‌شود و به تردی و پخت کامل سرخ می‌شود. علاوه‌بر تون‌کاتسو، می‌توانید غذاهای جانبی خوشمزه‌ای مانند کلم رنده‌شده، سوپ میسو و برنج نیز سفارش دهید. قیمت‌ها در اودایاسو مناسب و معقول است و تجربه‌ای لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه از غذاهای ژاپنی را برای شما رقم می‌زند. بهتر است برای جلوگیری از شلوغی رستوران، میز خود را از قبل رزرو کنید. هم‌چنین بدانید که در این رستوران فقط به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند، اما منوی تصویری به شما در انتخاب غذا کمک می‌کند. همین‌طور پرداخت فقط به‌صورت نقدی امکان‌پذیر است.

آدرس: 

oyosu Market, Fish Intermediate Wholesale Market Bldg 3F, 6 Chome-6 Toyosu, Koto

Tokyo

تلفن: 

03-6633-0182

Senriken

بازار تویوسو

یکی از بهترین کافه-رستوران‌ ها در بازار تویوسو، Senriken است. مشتری‌های محلی در آنجا روزنامه‌ روزانه را از قفسه روزنامه‌ها بیرون می‌کشند و کنار تکه‌های ضخیم نان تست «شوکاپان» خود قرار می‌دهند، سپس جرعه‌ای قهوه از فنجان و نعلبکی سفید ظریفش می‌نوشند و در کنار آن روزنامه را مطالعه می‌کنند. کارکنان پیراهن‌های چهارخانه و پیشبندهای سرمه‌ای به تن دارند و با لبخندهای گرم از مشتریان استقبال می‌کنند. می‌توانید صدای شوخی‌های مشتریان دائمی و موسیقی جاز را که به‌نرمی در پس‌زمینه پخش می‌شود، بشنوید. این فضای «کیساتن» کافه-رستوران قدیمی ژاپنی  با اصالت و صمیمیت از زمان افتتاح Senriken در تسوکیجی در سال ۱۹۱۴ تا به امروز حفظ شده است. منوی غذاهای خوش‌‌طعم این کافه شامل موارد کلاسیک کافه‌های ژاپنی مانند ساندویچ تخم‌مرغ، ساندویچ کاتسو و غذای ویژه آن‌ها؛ خورشت به‌همراه تخم‌مرغ عسلیاست. هم‌چنین برای دسر، کیک پنیری لطیف، ژله آلو که از آلوهای خیس‌خورده در لیکور آلو «اومه‌شو» تهیه می‌شود، پودینگ «شبیه کرم کارامل ژاپنی» یا بستنی نرم قهوه را از دست ندهید. اگر در محل غذا می‌خورید، بستنی نرم قهوه را برای شما در فنجان چای آماده می‌کنند. توجه داشته باشید که پرداخت در این رستوران فقط به‌صورت نقدی امکان‌پذیر است.

آدرس: 

Toyosu Market, Fish Intermediate Wholesale Market Bldg 3F, 6 Chome-6 Toyosu, Koto

Tokyo

تلفن: 

03-6264-7783

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین رستوران ‌ها در بازار تویوسو

بازار تویوسو، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ماهی جهان، نه‌تنها به‌خاطر محصولات دریایی تازه و باکیفیتش، بلکه به‌دلیل رستوران‌های متعدد و متنوعش نیز مشهور است. در این بازار می‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاهای ژاپنی و بین‌المللی را با قیمتی مناسب پیدا کنید. در این مقاله به بررسی بهترین رستوران ‌ها در بازار تویوسو پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم بعد از رفتن به بازار تویوسو، نظرتان را درباره این رستوران‌ها با ما در میان بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران