بهترین رستوران های سئول

بهترین رستوران های سئول؛ برای عاشقان غذاهای آسیایی!

این فهرست برای کمک به شما جمع‌آوری شده است. اگر مسافر سئول هستید، باید بهترین رستوران های سئول را بشناسید و زمان و سرمایه خود را در مکان اشتباه هدر ندهید.

رزرو کره جنوبی

این رستوران‌ها بر اساس منطقه سازماندهی شده‌اند. شما به عنوان یک گردشگر، بیشترین زمان را در محله‌های محبوب شهر می‌گذرانید و در همان حوالی رستوران‌های درجه اولی وجود دارند.  ما در این گزارش از مجله گردشگری سه‌کلیک، به شما کمک می‌کنیم تا رستوران‌های خوب را پیدا کنید و بهترین غذا در منو، قیمت‌ها و نشانی دقیق آنها را بدانید:

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

منطقه دونگدامون

Na Jeong-sun Halmae Jjukkumi (نا جئونگ سون هالمی جوکومی)

بهترین رستوران های سئول

اینجا یک رستوران‌ زنجیره‌ای است که در طبخ jjukkumi تبحر دارد. این یک غذای کره‌ای بسیار تند است که از اختاپوس‌های کوچک سرخ‌شده در سس گوچوگارو چیلی قرمز تهیه می‌شود.

شما باید به کوچه جیوکومی بروید و با دیدن مجسمه برنزی اختاپوس، رستوران را پیدا کنید. این مکان بدون شک در فهرست بهترین رستوران های سئول قرار خواهد گرفت.

بد نیست بدانید که کره‌ای‌ها تحمل بالایی نسبت به غذاهای تند دارند، اما jjukkumi حتی با استانداردهای آنها هم بسیار تند در نظر گرفته می‌شود. 

این خوراک اغلب به شکل سام (پیچیده شده در برگ‌های پریلا) و با سوجو (یک نوشیدنی کره ای) سرو خواهد شد.

رستوران‌های زیادی در کوچه جیوکومی وجود دارد  اما طبق باور خیلی‌ها Na Jeong-sun Halmae Jjukkumi بهترین رستوران اینجا است. این محله توسط مادربزرگ Na Jeong-sun اداره می‌شود که بیش از 35 سال پیش رستوران خود را افتتاح کرد.

نا جئونگ سون هالمی جوکومی

آدرس: 144، Muhak-ro، Dongdaemun-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: جگی دونگ

ساعات کاری: 11 صبح تا 10:30 بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه

چه غذایی باید سفارش داد: Jjukkumi

انتظار پرداخت: حدود 10000 تا 15000 KRW برای هر نفر

منطقه دونگجاک

بازار ماهی نوریانجین

بهترین رستوران های سئول؛ بازار ماهی نوریانجین

بازار ماهی نوریانجین که از سال 1927 دایر شده، یکی از بزرگترین بازارهای غذاهای دریایی در تمام کره است. هنگام قدم زدن در اینجا با صدها غرفه مواجه می‌شوید که انواع مختلفی از غذاهای دریایی زنده مانند گوش ماهی، آببالون، خرچنگ، خرچنگ، میگو، خارپشت دریایی و اختاپوس را ارائه می‌دهند.

این‌جا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های سئول برای تست sannakji (غذای بدنام کره‌ای) از اختاپوس ساشیمی است. این خوراک از اختاپوسی تهیه می‌شود که به تازگی کشته شده و سریعا تکه تکه و خورده می‌شود.

هنگامی که به اندازه کافی در بازار پرسه زدید و مایحتاج خود را خریدید، می‌توانید آنها را طبقه بالا ببرید و از یک رستوران‌ کره ای بخواهید آنها را برای شما آماده کند. در جریان باشید که هزینه آماده‌سازی و پخت و پز جداگانه محاسبه خواهد شد.

Sannakji اساساً یک خوراک هشت پای ساشیمی است، اما چیزی که آن را برای بسیاری آزاردهنده می‌کند، تکان خوردن شاخک‌ها هنگام سرو کردن غذاست! مردم فکر می‌کنند اختاپوس هنوز زنده است در حالی که این‌طور نیست.

شاخک‌های اختاپوس حاوی گانگلیون‌هایی هستند که به آنها امکان می‌دهد مستقل از بدن اختاپوس عمل کنند. وقتی اختاپوس بازوی خود را از دست می‌دهد، دیگر نمی‌تواند آن را کنترل کند. اما به همین دلیلی که گفته شد، آنها می‌توانند مستقل از اختاپوس عمل کنند و به محرک‌ها واکنش نشان دهند.

اختاپوس معمولاً با سس سویا و واسابی سرو می‌شود. این خوراک کره‌ای کاملاً خوشمزه و شیرین است و آنقدرها که مردم فکر می‌کنند لزج نیست.

هنگام تست این غذا، مراقب باشید که حتما آن را خوب بجوید زیرا مکنده‌های بازوی اختاپوس هنوز کار می‌کنند. هر ساله چند مرگ ناشی از خفگی به دلیل چسبیدن شاخک‌ها به گلوی افراد گزارش می‌شود. بنابراین قبل از پایین دادن غذا مطمئن شوید که آن را حسابی جویده‌اید؛ چون ممکن است زندگی شما را تهدید کند!

بازار ماهی نوریانجین

آدرس: 688 Nodeul-ro، Dongjak-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: نوریانجین

ساعات کاری: 24 ساعته 

چه چیزی باید سفارش داد: Sannakji، غذاهای دریایی تازه

انتظار پرداخت: بستگی به سفار شما دارد

منطقه گانگنام

هان چو ؛ ترکیب مرغ سرخ شده کره‌ای و maekju ؛ 

بهترین رستوران های سئول

رستوران‌های «چیماک» محبوبیت زیادی در کره دارند. Chimaek یک نام ترکیبی برای مرغ و نوشیدنی است. بنابراین به ست محبوب مرغ سرخ شده و نوشیدنی در کره چیماک می‌گویند. رستوران «هان‌چو» یکی از بهترین رستوران های سئول برای تست مرغ سوخاری و نوشیدنی است.

این رستوران بیش از 20 سال سابقه دارد و در بین بسیاری از سلبریتی‌های کره‌ای بسیار محبوب است.

مرغ سرخ شده کره ای دوبار سرخ می‌شود و در نتیجه پوست تردتری دارد. اگر در چند رستوران chimaek در سئول غذا بخورید، متوجه می‌شوید که طرز تهیه این غذا از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. هان‌چو یک رستوران chimaek است، پس حتما آن را با یک لیوان نوشیدنی سرد میل کنید. در ضمن حواس‌تان باشد فلفل سبز سرخ شده با گوشت اینجا هم امتحان کنید.

مرغ سرخ شده و نوشیدنی کره‌ای ؛ هان چو

آدرس: 68 Nonhyeon-ro 175-gil، Sinsa-dong، Gangnam-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: سینسا

ساعت کاری: 4 بعد از ظهر تا 2 بامداد، همه روزه

چه چیزی سفارش دهید: مرغ سرخ شده، فلفل سبز سرخ شده

انتظار پرداخت: حدود 20000 KRW برای هر نفر

رستوران باربیکیو Yeontabal

بهترین رستوران های سئول؛ رستوران باربیکیو Yeontabal

کباب کردن یکی از بهترین روش‌های تست غذاهای کره ای است. تکه‌های اصلی گوشت مانند بولگوگی (برش‌های نازک گوشت گاو یا فیله ترش شده) یا گالبی (دنده‌های کوچک گوساله ترش شده) با گریل‌های گازی یا زغالی روی میز شما کباب می‌شوند.

رستوران Yeontabal چهار شعبه در سئول دارد. گوشت‌های اینجا لطیف و آبدار است و با شیرینی و دود خاصی از BBQ کره‌ای روی زغال پخته می‌شود. از آنجا که قیمت گوشت در کره بالاست، بنابراین کباب یکی از وعده‌های غذایی گران قیمت محسوب می‌شود. در بهترین رستوران‌ های کره جنوبی ، شما باید حداقل برای دو نفر سفارش ثبت کنید.

رستوران باربیکیو Yeontabal

آدرس: 1317-16 Seocho-dong, Seocho-gu, Seoul, Korea جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Gangnam

ساعت کاری: 11:30 صبح تا 10 شب، همه روزه

چه چیزی سفارش دهید: دنده کینگ گاو کبابی

انتظار پرداخت: حدود 40000 تا 45000 KRW برای هر نفر

منطقه جونگنو

بازار گوانگجانگ

بهترین رستوران های سئول

بازار گوانگجانگ که در سال 1905 تأسیس شده، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی در کره جنوبی شناخته می‌شود. اینجا یکی از بزرگترین مراکز این کشور است و بیش از 5000 مغازه در آن فعالیت می‌کنند.

به غیر از غرفه‌هایی که محصولات تازه و غذاهای دریایی می‌فروشند، این بازار به‌خاطر ارائه انواع غذاهای کره‌ای معروف است. شما در این مکان می‌توانید غذاهایی مانند زوددا (سوسیس خونی)، کیمباپ (رولت‌های سوشی کره‌ای) و تئوک‌بوککی (خوراک برنج) را امتحان کنید. همچنین پنکیک‌های بیندیتوک یا ماش بازار گوانگجانگ محبوبیت زیادی دارند. 

اگر صبح زود به بازار بروید، مردم محلی زیادی را در حال صرف صبحانه می‌بینید. در بازار گوانگجانگ می‌توانید صبحانه سنتی کره را در بهترین رستوران های سئول امتحان کنید.

در این مکان غذا نسبتاً ارزان است و تعداد زیادی از غذاهای سنتی کره ای برای انتخاب وجود دارد.

بازار گوانگجانگ

آدرس: 88، Changgyeonggung-ro، Jongno-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Jongno 5-ga

ساعات کاری: 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر، دوشنبه تا شنبه

چه چیزی باید سفارش داد: Soondae، tteokbokki، bindaetteok، kimbap

انتظار پرداخت: حدود 5000 تا 10000 KRW برای هر نفر

ایمون سئولننگ تانگ

بهترین رستوران های سئول؛ ایمون سئولننگ تانگ

این رستوران نزدیک به 120 سال است که در تهیه سوپ استخوان گاو یا Seolnongtang تخصص دارد. رستوران ایمون سئولننگ تانگ از سال 1904 فعالیت می‌کند و اولین غذاخوری کشور است که به‌طور رسمی برای مجوز رستوران ثبت نام کرده است. 

Seolnongtang سوپ استخوان گاو است که از جوشاندن استخوان های ساق گاو تهیه می شود. این فرآیند به مدت چند ساعت تا یک روز کامل طول می‌کشد و به تدریج مزه‌ها را از استخوان‌ها خارج می‌کند. آبگوشت حاصل از این روش طبخ، کدر و سفید شیری خواهد بود. حالا نوبت اضافه کردن برنج و تکه‌های گوشت گاو به همراه رشته‌های گندم نرم به آبگوشت است. 

در این رستوران نمک، فلفل سیاه آسیاب شده و پیازچه خرد شده روی میز شما حضور دارند تا بتوانید سوپ را به دلخواه خودتان مزه‌دار کنید. این غذای سنتی کره جنوبی یک سوپ غنی و مقوی است که برای روزهای سرد زمستان نظیر ندارد.

ایمون سئولننگ تانگ

آدرس: 38-13 Ujeongguk-ro، Gyeonji-dong، Jongno-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Jonggak

ساعت کاری: 8 صبح تا 9 بعد از ظهر، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: Seolnongtang، makgeolli

انتظار پرداخت: حدود 10000 تا 15000 KRW برای هر نفر

جالپاجین ممیل

بهترین رستوران های سئول

رستوران جالپاجین ممیل یکی از بهترین رستوران های سئول است. «برش‌های گوشت آب پز با سس پوملو» اینجا محبوبیت زیادی دارد و طعم به یاد ماندنی آن از خاطرتان محو نخواهد شد.

Jalppajin Memil اندازه یک پیاده‌روی کوتاه از کاخ Gyeongbokgung فاصله دارد، بنابراین می‌توانید پس از بازدید از این کاخ تاریخی ناهار یا شام خود را در این مکان میل کنید.

سفارش برش‌های کوچک گوشت آب پز با سس پوملو برای دو تا سه نفر مناسب است. این خوراک در اندازه های متوسط و بزرگ هم وجود دارد. این یکی از بهترین غذاهای کره ای است می‌توانید در سئول امتحان کنید. 

اگر متخصص غذاهای کره ای هم نباشید، از تجربه‌ی این غذای ترکیبی منحصر به فرد شگفت‌زده می‌‌شوید. گوشت اینجا با نوعی میگو تخمیر شده و سپس با سس شیرین مرکبات سرو می شود. این سس پوملو نام دارد، هرچند به نظر می‌رسد با یوزو یا چیزی شبیه آن درست شده باشد. درهرحال، ترکیب گوشت با میگوی شور و یک سس ترش و شیرین فوق العاده است.

جالپاجین ممیل

آدرس: 41-1، Jahamun-ro، Jongno-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Gyeongbokgung

ساعت کار: 11:30 صبح تا 10 بعد از ظهر، دوشنبه، چهارشنبه و شنبه ( 3تا 5 بعد از ظهر زمان استراحت)  

چه چیزی سفارش دهید: برش های گوشت خوک آب پز با سس پوملو

انتظار پرداخت: حدود 15000 تا 20000 KRW برای هر نفر

توسوکچون

بهترین رستوران های سئول؛ توسوکچون

رستوران سنتی Tosokchon  در سرو  samgyetang تخصص دارد. این غذا یک سوپ گرم و مغذی است که از یک مرغ پُر شده با برنج در آب گوشتی از جینسنگ کره‌ای، میوه های عناب، سیر، زنجبیل و گیاهان و چاشنی‌های مختلف تهیه می‌شود.

این رستوران بیش از سی سال تجربه دارد و به دلیل ارائه سامگیتانگ درجه یک، در دسته‌بندی بهترین رستوران های سئول قرار می‌‌گیرد. بد نیست بدانید رئیس جمهور فقید کره، رو مو هیون مشتری دائمی اینجا بود.

برای رسیدن به این مکان فقط به یک پیاده‌روی کوتاه از Gyeongbokgung احتیاج دارید، بنابراین می‌توانید قبل یا بعد از بازدید کاخ در اینجا غذا بخورید.

سامگیتانگ معمولاً به‌عنوان یک غذای تابستانی در نظر گرفته می‌شود زیرا کره‌ای‌ها معتقدند که گرمای از دست رفته بدن را جبران می‌کند و انرژی شما را افزایش می‌دهد. این تفکر از مفهوم یی یول چی یول – “مبارزه گرما با گرما” – از اصول طب سنتی کره ای مشتق شده است. طبق باور آنها، خوردن یک غذای گرم و مغذی مانند سامگیتانگ می‌تواند جریان خون را در اندام‌‌های داخلی تسهیل کند و با افزایش تعریق به کاهش گرمای بدن کمک برساند.

در هر صورت شما در سفر به کره باید این غذای مقوی را امتحان کنید. سامگیتانگ در رستوران توسوکچون، با مرغ معمولی یا سیاه سرو می‌شود.

توسوکچون

آدرس: 5 Jahamun-ro 5-gil, Sajik-dong, Jongno-gu, 서울특별시 کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Gyeongbokgung

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: Samgyetang

انتظار پرداخت: حدود 15000 تا 20000 KRW برای هر نفر

Si.Wha.Dam

بهترین رستوران های سئول

اگر علاقه‌مند به تجربه غذاهای مدرن کره ای هستید، Si.Wha.Dam یکی از بهترین رستوران های سئول در این زمینه است. آنها در دو شعبه منوهای جذابی را با غذاهای هنرمندانه ارائه می‌دهند: یکی در Insadong و دیگری در Itaewon.

رستوران Si.Wha.Dam خود را “موزه غذاهای کره ای” معرفی می‌کند که با توجه به ظاهر هنری- مفهومی غذاهای آنجا، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

آنها منوهای جالبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. با سر زدن به این رستوران می‌توانید “یک بیت شعر” یا “یک قطعه نقاشی” سفارش دهید و از طعم لذیذ آنها لذت ببرید. به عنوان مثال “جعبه ناهار کره ای” از ساندویچ‌های لقمه‌ای بولگوگی تشکیل شده که از کیک برنجی سرخ شده درست شده‌اند. همچنین “یک تکه بهار روی شاخه زردآلو” از چای جعفری با ژلاتین سفت و چسبناک ساخته شده تا به شکل شکوفه‌های گیلاس دربیاید.

Si.Wha.Dam

آدرس: 13، Insadong-gil، Jongno-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Anguk

ساعت کاری: 11:30 صبح تا 10 شب، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: منوی مزه

انتظار پرداخت: از 33000 KRW شروع می شود

منطقه جونگ

هادونگ کوان

بهترین رستوران های سئول؛ هادونگ کوان

اینحا یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های سئول است. آنها از سال 1939 فعالیت می‌کنند و در سرو بهترین سوپ‌های گومتانگ یا گوشت گاو شهر شهرت دارند.

Hadongkwan در قلب منطقه خرید Myeongdong واقع شده و مکانی عالی برای صرف ناهار یا میان وعده در هنگام خرید است. توجه داشته باشید که رستوران در ساعت 4:30 بعد از ظهر و با اتمام مواد اولیه بسته خواهد شد.

گومتانگ یک سوپ استخوان است که از جوشاندن قسمت‌های مختلف گوشت گاو مانند دنده، دم ، سر و استخوان روی شعله ملایم به دست می‌آید. هنگام طبخ این غذا آب گوشت کدر می‌شود اما مانند seolnongtang آنقدرها مات نیست؛ زیرا اساس آن از گوشت ساخته شده و استخوان زیادی وجود ندارد. پس از اضافه کردن برنج به سوپ، می‌توانید آب گوشت را با نمک و پیاز سبز خرد شده مزه دار کنید. 

در هادونگ کوان، می توانید گومتانگ معمولی یا ویژه دریافت کنید. اما دومی به همراه گوشت گاو سرو می‌شود و خوشمزه‌تر است.

هادونگ کوان

آدرس: 10-4 Myeong-dong 1-ga، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Myeongdong

ساعت کاری: 7 صبح تا 16:30، همه روزه

چه چیزی سفارش دهیم: Gomtang

انتظار پرداخت: حدود 15000 KRW برای هر نفر

یوکتونگریونگ

بهترین رستوران های سئول

به اعتقاد کره‌ای ها، اینجا یکی از بهترین رستوران های سئول است و استیک‌های ممتازی سرو می‌کند. رستوران Yuktongryeong در طبخ گوشت منطقه ججو تخصص دارد و آن را به شکل استیک ری‌بای در یک تخته ضخیم ارائه خواهد داد.

Myeongdong یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی در سئول است، بنابراین اگر هنگام خرید هوس خرید BBQ کره‌ای کردید، پیشنهاد می‌کنیم به یوکتونگریونگ سر بزنید.

یوکتونگریونگ

آدرس: 37-1 Myeongdong 8na-gil، Chungmuro 1(il)-ga، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Myeongdong

ساعت کار: 11:30 الی 1:30 صبح، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: گوشت ججو

انتظار پرداخت: حدود 30000 تا 35000 KRW برای هر نفر

بی‌بی‌مباپ مادربزرگ 

بهترین رستوران های سئول؛ بی‌بی‌مباپ مادربزرگ 

این رستوران کره‌ای که توسط مادربزرگ یو اداره می‌شود، بیش از چهل سال است که فعالیت می‌کند و بی‌بی‌مباپ آن‌ها یکی از معتبرترین رستوران‌های سئول است. 

مانند باربیکیو یا جاپچا، بی‌بی‌مباپ یکی از معروف‌ترین غذاهای کره ای به شمار می‌رود. Bibimbap یک غذای راحتی کره ای است که جایی بهتر از خانه مادربزرگ برای خوردن آن وجود ندارد.

Bibimbap در لغت به معنای “برنج مخلوط” است و به یک کاسه برنج سفید گرم گفته می‌شود که روی آن نامول (سبزیجات تفت داده شده مانند خیار، کدو سبز، تربچه و قارچ) و گوچوجانگ (رب فلفل کره ای) قرار داده شده است. بعضی‌ها طبق سلیقه خود به این غذا یک تخم مرغ (خام یا سرخ شده) و گوشت تکه شده اضافه می‌کنند. محتویات این غذا قبل از خوردن کاملاً با هم مخلوط می شوند.

انواع مختلفی از بی‌بی‌باپ مانند یوخو بی‌بی‌باپ (بی‌بی‌مباپ تارتار گاو) و بی‌بی‌باپ دولسوت (بی‌بی‌مباپ قابلمه سنگ داغ) وجود دارد. مادربزرگ یو در نسخه bibimbap محبوب Jeonju تخصص دارد.

Jeonju bibimbap در سراسر کره معروف است و بر اساس یک غذای سلطنتی از سلسله Joseon ساخته شده است. یک جئونجو بی‌بی‌باپ اصیل با برنج پخته شده در آبگوشت گاو درست می‌شود و می‌تواند حاوی بیش از 30 ماده اصلی باشد که برخی از ضروری‌ترین آنها جوانه‌های لوبیا جولادو، روغن کنجد و گوچوجان هستند.

طعم این غذا واقعاً خوب است و طرفداران زیادی در میان مردم دارد؛ بنابراین اگر دنبال میز خالی هستید سعی کنید تا جای ممکن زودتر بیایید!

Bibimbap مادربزرگ 

آدرس: 12-2، Bukchang-dong، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: شهرداری

ساعت کار: 11:30 صبح تا 10 بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه

چه چیزی باید سفارش داد: Jeonju bibimbap

انتظار پرداخت: حدود 10000 KRW برای هر نفر

مانجوک اوهیانگ ؛ جوکبال

بهترین رستوران های سئول

جوکبال یکی دیگر از غذاهایی است که حتما باید در کره امتحان کنید. وقتی از مردم محلی پرس‌جو کنید، متوجه خواهید شد که بهترین جوکبال سئول را Manjok Ohyang Jokbal سر می‌کند.

جوکبال نوعی غذای تروتر گوشت (پای) است که در سس سویا و ادویه جات پخته می‌شود و معمولاً در ترکیبی از سس سویا، زنجبیل، سیر و … قرار می‌گیرد. این غذا می‌تواند حاوی مواد دیگری مانند پیاز، تره‌فرنگی، سیر، دارچین و فلفل سیاه هم باشد.

تراترها را تا زمانی که نرم شوند، قبل از جدا شدن و برش دادن به قطعات ضخیم، بجوشانید. رستوران های جوکبال معمولاً این غذا را در نسخه های معمولی یا تند ارائه می‌دهند.

جوکبال در یک تکه کاهو با سس و سایر سبزیجات پیچیده شده و به شکل سام خورده می‌شود. همچنین سس کلم و سیر خرد شده چاشنی‌های مناسبی برای آن هستند.

مانجوک اوهیانگ یکی از بهترین رستوران های سئول است و هنگام بازدید از کره باید به این مکان سر بزنید. 

مانجوک اوهیانگ جوکبال

آدرس: 18-77، Euljiro 6، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: پارک تاریخی و فرهنگی Dongdaemun

ساعت کاری: 4 بعد از ظهر تا 2 بامداد

چه چیزی باید سفارش داد: منوی ست تروترز ادویه دار

انتظار پرداخت: حدود 20000 تا 25000 KRW برای هر نفر

میونگ دونگ کیوجا

بهترین رستوران های سئول؛ میونگ دونگ کیوجا

این رستوران بیش از پنجاه سال است که فعالیت می‌کند و به خاطر سرو برخی از بهترین نودل‌های کالگوکسو در سئول معروف است.این رستوران در Myeongdong واقع شده است و می‌توانید پس از گشت‌وگذار و خرید، برای صرف ناهار یا شام به اینجا بیایید.

Kalguksu یک نودل کره ای است که از نودل های آرد گندم دست‌ساز و برش خورده با چاقو تشکیل شده است. این غذا در یک کاسه بزرگ با آب گوشت و سایر مواد سرو می‌شود. برای تهیه این خوراک موادی چون آنچوی خشک شده، صدف دریایی و کلپ را قبل از اضافه کردن رشته و سبزیجات با هم می‌جوشانند.

کالگوکسو معمولاً یک غذای تابستانی در نظر گرفته می‌شود اما می‌توانید آن را در هر زمانی میل کنید. به خاطر داشته باشد که حتماً کوفته‌های کره‌ای اینجا را هم امتحان کنید.

میونگ دونگ کیوجا

آدرس: 29 Myeongdong 10-gil, Myeongdong 2(i)-ga, Jung-gu, 서울특별시 کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Myeongdong

ساعت کار: 10:30 صبح الی 21:30، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: Kalguksu، mandu

انتظار پرداخت: حدود 10000 تا 15000 KRW برای هر نفر

خیابان غذای میونگ دونگ

بهترین رستوران های سئول

هرچند خیابان Myeongdong با مغازه‌های پر زرق و برق و ازدحام خریداران گاهی بیش از اندازه شلوغ و غیرقابل تحمل می‌شود، اما تقریبا تمام بازدیدکنندگان برای لذت بردن از طعم غذاهای خیابانی کره دوباره به این منطقه بازمی‌گردند.

از حوالی ساعت 5 بعدازظهر، دستفروشان خیابان میونگ دونگ چرخ دستی‌ها را برپا کرده و ضیافت غذاهای خیابانی را آغاز می‌کنند. غذاهای خیابانی کره‌ای بسیار خوشمزه ای در میونگ دونگ وجود دارد. 

دم خرچنگ‌ یکی از آنهاست! برای طبخ این خوراک ابتدا آن‌را روی یک کباب پز قرار می‌دهند و گوشت را با شعله دم می‌کنند. سپس پنیر را زیر یک زایگل (گریل مادون قرمز) ذوب کرده و با نوعی سس قرمز تند، که احتمالاً با گوچوجان درست شده است، سرو می‌کنند.

جیرانپانگ یا «نان تخم مرغ» هم محبوبیت زیادی دارد. آشپزها یک تخم‌مرغ کامل را درون شکاف‌های مستطیلی ماشین‌هایی که شبیه دستگاه وافل هستند، می‌شکنند و آنها در خمیر پنکیک تا زمان طلایی شدن تست خواهند شد.

آدرس: Myeongdong 2-gil

نزدیکترین ایستگاه مترو: Myeongdong

ساعت کار: حدود 5 بعد از ظهر به بعد

سفارش: دم خرچنگ کبابی، صدف، مرغ سرخ شده کره ای، جیرانپانگ

انتظار پرداخت: بین 2000 تا 15000 KRW برای هر ظرف

وو سونگ گالبی

بهترین رستوران های سئول؛ وو سونگ گالبی

نکات برجسته‌ای در مورد WooSung Galbi وجود دارد که آن را در دسته‌بندی بهترین رستوران های سئول قرار خواهد داد. این رستوران مورد علاقه مردم محلی و وبلاگ‌نویسان کره ای قرار دارد. آنها یک منوی متمرکز دارند و فقط دو نوع غذا سرو می‌کنند. همچنین این مکان در مقایسه با رقبای خود نسبتاً ارزان قیمت است. 

رستوران WooSung Galbi یک رستوران بی ادعا و قدیمی با چهارپایه‌های پلاستیکی و فضای داخلی ساده است.

وو سونگ گالبی

آدرس: 372-40 Sindang3-dong، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Yaksu

ساعت کار: 2 بعد از ظهر تا 2 بامداد

انتظار پرداخت: حدود 15000 تا 20000 KRW برای هر نفر

Woo Lae Oak

Woo Lae Oak یک رستوران باربیکیو کره‌ای است که از سال 1946 فعالیت می‌کند و به‌ بولگوگی‌های خوشمزه‌اش معروف است. همچنین اینجا یکی از بهترین رستوران‌ های سئول برای تست کردن نودل‌های نانگمیون یا گندم سیاه سرد هستند. مانند شعبه آنها در ایالات متحده، Woo Lae Oak رستوران مجللی است که بین مردم محلی بسیار محبوب است. 

نانگمیون در اصل متعلق به کره شمالی است که پس از جنگ در سراسر شبه جزیره کره رایج شد. به طور سنتی، naengmyeon در یک کاسه بزرگ از جنس استیل با آبگوشت تند سرو می‌شود.

نودل های گندم سیاه بدون‌شک ستاره این غذا هستند. آنها به طور سنتی بدون برش دادن خورده می‌شوند تا نمادی از عمر طولانی و سلامتی باشند.

Woo Lae Oak

آدرس: 62-29، Changgyeonggung-ro، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Euljiro 4-ga

ساعت کار: 11:30 صبح الی 21:30، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: Naengmyeon، bulgogi

انتظار پرداخت: حدود 15000 تا 20000 KRW برای هر نفر

یونگگوموک

بهترین رستوران های سئول

Yonggeumok یکی از بهترین رستوران های سئول است. این رستوران از سال 1932 تاسیس شده و سومین رستوران قدیمی شهر محسوب می‌شود. تقریباً نود سال است که یونگگوموک نوعی سوپ کره‌ای به نام chueotang را سرو می‌کند.

با سفارش چئوتانگ با یک کاسه قرمز آتشین مواجه خواهید شد که آنقدرها که به نظر می‌رسد هم تند نیست. Chueotang از نوعی ماهی گلی آب شیرین تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا ماهی را در آب می جوشانند تا نرم شود سپس تمام استخوان‌ها و پوست را جدا می‌کنند.

گوشت ماهی را دوباره با آب گوشت گاو یا مرغ می‌جوشانند و با گوچوجان (خمیر فلفل قرمز)، دونجانگ (رب سویا)، زنجبیل رنده شده و فلفل سیاه آسیاب شده مزه‌دار می‌کنند. چئوتانگ رستوران Yonggeumok در دو نوع عرضه می‌شود: اولی با ماهی گلی سالم و دومی با ماهی آسیاب شده در سوپ.

این غذا طعم خوب و تند سوپ‌های کره ای را دارد و به همراه قارچ، توفو سرخ شده، برنج و رشته فرنگی سرو می‌شود.

یونگگوموک

آدرس: 24-2، Dadong-gil، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Jonggak

ساعت کاری: 10:30 صبح تا 10 بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه / 10:30 صبح تا 8 بعد از ظهر، شنبه و یکشنبه

چه چیزی باید سفارش داد: Chueotang

انتظار پرداخت: حدود 10000 تا 15000 KRW برای هر نفر

منطقه ماپو

Oksang Dalbit 

بهترین رستوران های سئول؛ Oksang Dalbit 

Oksang Dalbit یک رستوران چیماک است که مرغ و نوشیدنی کره ای ارائه می‌دهد. این رستوران در Hongdae قرار دارد و از 5 بعد از ظهر تا ساعات اولیه صبح باز است. اینجا یک مکان محبوب برای دانش‌آموزان و ساکنان محلی است.

رستوران کره‌ای Oksang Dalbit دو مدل مرغ – ساده و با فلفل سیر – سرو می‌کند که می‌توانید هر دو را امتحان کنید. اگر از غذاهای تند لذت می‌برید، فلفل سیر را دوست خواهید داشت. مرغ را با ترشی تربچه سرو می‌کنند.

نکته‌ای که مرغ سوخاری اوکسانگ دالبیت را به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد می‌کند، نوع خاص سرو آن است که به شکل شعله‌ور روی میز شما قرار خواهد گرفت.

اوکسانگ دالبیت

آدرس: 411-2 Seogyo-dong، Mapo-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: سانگسو

ساعت کاری: 5 بعد از ظهر الی 4:30 صبح

چه چیزی سفارش دهید: مرغ فلفلی بدون استخوان سرخ شده با سیر 

انتظار پرداخت: حدود 15000 KRW برای هر نفر

منطقه سوچو

Wonjo Masan Halmae Agujjim

بهترین رستوران های سئول

غذاهای کره‌ای این رستوران در نوع خود نظیر ندارند. به عنوان نمونه ganjang gejang (ترشی خرچنگ خام در سس سویا) بسیار دلچسب است و طرفداران زیادی دارد.

گنجانگ گجنگ یک غذای گران قیمت است که از ترشی کردن خرچنگ‌های خام تازه در گنجانگ (سس سویا) یا نوعی سس تهیه شده با پودر فلفل چیلی درست می‌شود. البته ظرافت خاصی در این نام‌گذاری وجود دارد: به خرچنگ‌هایی که در سس سویا ترشی می‌شوند «گانجانگ گجانگ» می‌گویند، در حالی که خرچنگ‌هایی که در پودر فلفل چیلی ترشی می‌شوند، «yangnyeom gejang» نام دارند.

ممکن است فکر کنید خرچنگ خام ترشی شده در سس سویا، یک خوراک  آسان است و تهیه کردن آن کاری ندارد! اما اینطور نیست. این غذا یکی از پیچیده‌ترین غذاهای کره‌ای است و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

برای تهیه گنجنگ گجانگ، خرچنگ ها را کاملا تمیز می‌کنند و درون یک ظرف سفالی قرار می‌دهند تا حدود شش ساعت نمک‌سود شوند. سپس مخلوطی از سس سویا، روغن کنجد، شکر، پیازچه، سیر، زنجبیل و فلفل قرمز را قبل پاشیدن روی خرچنگ‌های نمکی، برای مدت کوتاهی می‌جوشانند.

یک ساعت بعد، موارد را از کاسه خارج کرده و قبل از اینکه روی خرچنگ‌ها بریزند، دوباره می‌جوشانند. این عمل چندین بار قبل از سرد شدن و مصرف غذا تکرار می‌شود.

خوردن ganjang gejang سخت است. شما فقط باید یک بخش ظرف را بگیرید و شروع به مکیدن کنید. گوشت خرچنگ قوام ژلاتینی دارد و به راحتی خارج می شود. ترکیب این غذا با برنج کره ای باور نکردنی است.

Wonjo Masan Halmae Agujjim

آدرس: 10 Gangnam-daero 99-gil، Seocho-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: سینسا

چه چیزی باید سفارش داد: Ganjang gejang

انتظار پرداخت: حدود 30,000 تا 40,000 KRW برای هر نفر

منطقه یونگسان

سیگل باپسنگ

بهترین رستوران های سئول؛ سیگل باپسنگ

سیگل باپسانگ یک رستوران کوچک در سئول است که فقط پنج میز دارد. اگر از خوردن غذاهای کره‌ای لذت می‌برید، احتمالاً بانچان را دوست خواهید داشت. Banchan به غذاهای کوچکی گفته می‌شود که قبل از غذای اصلی سرو خواهند شد. غذاهای بانچان معمولاً نقش مکمل یک وعده غذایی کره ای را تشکیل می‌دهند، اما در رستوران سیگول باپسانگ، آنها فوق‌العاده خوشمزه هستند. 

در رستوران سیگل باپسنگ، می‌توانید حداقل بیست نوع بانچان مختلف را به‌همراه برنج و یک کاسه جیجیگای بخارپز یا خورش رب سویای تخمیر شده میل کنید

سیگل باپسانگ ارزش دیدن را دارد. آنها 24 ساعت شبانه‌روز باز هستند و برای خوردن یک میان وعده‌ لذیذ مناسبند.

سیگل باپسنگ

آدرس: 235 Itaewon-ro، Hannam-dong، Yongsan-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Itaewon

ساعات کاری: 24 ساعته باز است

چه چیزی باید سفارش داد: Banchan

انتظار پرداخت: حدود 10000 تا 15000 KRW برای هر نفر

منطقه CITYWIDE

کافه مرغ زیتون باربیکیو

بهترین رستوران های سئول

BBQ Olive Chicken Cafe یک رستوران معروف چیماک است که شعبه‌های زیادی در سئول دارد. این مکان انواع مختلفی از مرغ سوخاری کره ای را سرو می‌کند که زیتون طلایی و سیر سویا از همه محبوب‌ترند. 

با سر زدن به این رستوران می‌توانید بهترین مرغ سوخاری کره ای را در سئول میل کنید.

کافه مرغ زیتون باربیکیو

ساعت کار: در هر شعبه متفاوت است

چه چیزی سفارش دهید: مرغ زیتون طلایی، سیب زمینی سرخ شده

انتظار پرداخت: حدود 15000 KRW برای هر نفر

سولبینگ

سولبینگ صدها شعبه در کره جنوبی دارد و انواع غذاهای حاضری را سرو می‌کند. بینگ‌سوی آنها در تمام سئول معروف است.

بینگسو به خانواده‌ای از دسرهای یخی اشاره دارد که با ترکیباتی مانند میوه‌های خرد شده، لوبیا قرمز، شکلات، ماچا و …سرو می‌شوند.

آدرس: 20 Myeongdong 10-gil، Myeongdong 2(i)-ga، Jung-gu، سئول، کره جنوبی

نزدیکترین ایستگاه مترو: Myeongdong

ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب، همه روزه

چه چیزی باید سفارش داد: Bingsu

انتظار پرداخت: حدود 12000 KRW برای هر نفر

Lotteria 

بهترین رستوران های سئول؛ Lotteria 

Lotteria به گروه کره‌ای-ژاپنی Lotte Group تعلق دارد و یک فست فود زنجیره‌ای در کره جنوبی است. 

آنها اولین فروشگاه خود را سال 1972 در توکیو افتتاح کردند و به دنبال آن اولین رستوران کره‌ای در سال 1979 افتتاح شد. امروزه Lotteria در ژاپن، کره، چین، میانمار، تایوان و ویتنام شعبه دارد.

برگر )موزارلا بیکن( این رستوران محبوب است. نکته‌ای که این برگر را بسیار جذاب می‌کند، نان موزارلای آن است. اگر هم می‌خواهید طعم کره‌ای‌تری را امتحان کنید، Hanwoo Bulgogi Burger سفارش بدهید. 

چه چیزی باید سفارش داد: موزارلا بیکن برگر، برگر Hanwoo Bulgogi

انتظار پرداخت: حدود 10000 KRW برای هر نفر

پوجانگماچا

پوجانگماچا نام یک رستوران نیست و ارتباطی با بهترین رستوران های سئول ندارد، بلکه نوعی تجربه غذاخوری است. پوجانگماچا یعنی یک فضای کوچک و چادری که غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌ سرو می‌کند. اصطلاح پوجانگماچا در لغت به معنای واگن سرپوشیده است.

اگر دوست دارید غذاهای خیابانی باکیفیت و ارزان قیمت بخورید، سراغ یکی از پوجانگماچاهای سئول بروید و از طعم دلچسب غذاهای آنجا لذت ببرید.

کلام آخر

در این گزارش بهترین رستوران های سئول را معرفی کردیم و از تنوع غذایی کم‌نظیر کره جنوبی لذت بردیم. امیدواریم با مطالعه این راهنما از اقامت خود در سئول بیشتر لذت ببرید.

نظرات کاربران