27 بهمن 1402
چین

بهترین رستوران های پکن؛ رستوران‌گردی در قلب چین

یکی از نقاط برجسته سفر به چین، رفتن به پکن است. دلایل بسیار زیادی برای علاقه گردشگران به این شهر وجود دارد. یکی از دلایل بسیار مهم و برجسته، غذا خوردن در بهترین رستوران های پکن است. شاید بسیاری از توریست‌ها که برای اولین‌بار به پکن یا چین سفر می‌کنند، غذاها و رستوران‌های این شهر و کشور را نشناسند. برای این که بتوانید در شهر یا کشور جدیدی که به آن سفر کردید، رستوران‌های خوب را پیدا کنید ابتدا باید با غذای محبوب آن‌جا آشنا باشید. زمانی که غذای مدنظر خود را پیدا کردید، اکنون وقت آن است که بهترین رستورانی که آن غذا را سرو می‌کند، پیدا کنید. در مقاله بهترین رستوران های پکن با ما همراه باشید تا غذاهای معروف پکن و بهترین رستوران های پکن را به شما معرفی کنیم.  

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین رستوران های پکن؛ غذاهای خیابانی یا غذاهای گران‌قیمت

 بهترین رستوران های پکن

غذاهای معروف پکن

غذاهای پکن بسیار متنوع و همراه با بازتابی از فرهنگ‌های مختلف در سراسر چین است. بسیاری از این غذاها در اصل برای شهر پکن نیست، اما این غذاها در پکن بسیار محبوب و خوش‌طعم است. به همین دلیل غذا خوردن در پکن یکی از بهترین بخش‌های سفر به پکن است. یکی از تاثیرات مثبت روی غذاها و بهترین رستوران های پکن به دوران آشپزخانه امپراتور باز می‌گردد. در آن زمان امپراتور چین هزاران آشپز ماهر را از سراسر چین به شهر ممنوعه فراخواند تا بهترین غذاها را برای خانواده امپراتور سرو کنند. غذاهای اصلی پکن عمدتا از غذاهای سرخ‌کردنی بدون برنج است؛ زیرا  تولید برنج محلی به دلیل آب‌وهوای خشک پکن بسیار محدود است. 

اردک کباب در بهترین رستوران های پکن

اردک کبابی یک غذای بسیار محبوب در پکن است که همه مردم شهر، خوردن آن را به شما پیشنهاد می‌دهند. این غذا در تمام رستوران‌های شهر سرو می‌شود اما باید در انتخاب رستوران دقت کنید؛ زیرا کیفیت این غذا مهم‌ترین بخش برای خوشمزه بودن آن است. برای خوردن این غذا باید به بهترین رستوران‌های پکن که در پختن اردک کبابی مهارت دارد بروید. اردک کبابی پکن با تمام غذاهایی که با اردک درست می‌شود، متفاوت است. این غذا از نوارهای اردک کباب تشکیل شده‌است و با سبزیجات خرد شده، سس شیرین و پنکیک سرو می‌شود. اردک را اغلب در عسل استراحت می‌دهند سپس آن را با شعله کم آتش می‌پزند. بهترین حالتی که می‌توانید این غذای خوش‌طعم را بخورید، با پنکیک، پیازچه و سس شیرین است. پنکیک خود را به سس آغشته کنید، خیار، پیاز‌چه و اردک را روی آن بگذارید و سپس بخورید. این ترکیب بهترین و خوشمزه‌ترین ترکیب برای خوردن اردک کبابی پکن است. چندتا از بهترین رستوران‌های پکن در جهان که اردک کبابی بی‌نظیری دارند عبارتند از: 

Siju Minfu: یکی از شلوغ‌ترین و بهترین رستوران‌های پکن برای خوردن اردک کبابی است.

Da Dong, Beijing: این رستوران یکی از مجلل‌ترین و بهترین رستوران های پکن است. قیمت غذاها به نسبت بقیه رستوران‌ها بیشتر است اما برای مناسبت‌های خاص، بسیار زیبا و شیک است.

Qianmen Quanjude: یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های پکن که قدمت آن به سال 1864 باز می‌گردد.

هات‌پات مغولی

 بهترین رستوران های پکن

هات‌پات یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی است که در بهترین رستوران های پکن نیز سرو می‌شود. این غذا در زمستان طرفداران بسیاری دارد. در واقع هات‌پات، یک نوع طرز سرو و طبخ غذا است. دیگ‌های آب‌گوشت را با ذغال‌های داغ روی میزها می‌گذارند تا مشتریان، خودشان مواد غذایی موردعلاقشان را به میزان دلخواه در این آب بپزند. سبزیجاتی مثل قارچ، زنجبیل، تره‌فرنگی، عناب، پوست توفوی سرخ‌شده، اسفناج و گوشت بره را حتما امتحان کنید.

بهترین رستوران های پکن که هات‌پات‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد عبارتند از:

Old Liu’s Mongolian Hot Pot

Dong Lai Shun: این رستوران یکی از بهترین رستوران‌ های پکن در بین مردم است. این رستوران شعبه‌های مختلفی در سراسر چین دارد.

Manfulou 

نودل Biang Biang در بهترین رستوران های پکن

نودل یکی از معروف‌ترین غذاهای چین است که در سراسر جهان محبوب است. این غذا آنقدر خوشمزه است که هیچ وقت از خوردن آن سیر نمی‌شوید. اسم این نودل‌ها برگرفته‌شده از صدایی‌است که سر‌آشپز هنگام آماده‌سازی نودل در آشپزخانه ایجاد می‌کند. یکی از نکات جالب درمورد نودل Biang Biang، حروف و کلمه آن در زبان چینی است. این کلمه از 58 کارکتر چینی ساخته شده‌ و یکی از پیچیده‌ترین کلمات چینی است. هنگامی که این کلمه نوشته می‌شود، شبیه به یک مربع سیاه است و در هر منویی توجه شما را جلب می‌کند. نودل Biang Biang، از سایر نودل‌ها پهن‌تر است. بهترین ترکیب همراه با این نودل، سبزیجات، گوشت و سس تند است. در بین بهترین رستوران‌های پکن فقط یک رستوران وجود دارد که بی‌نظیرترین نودل‌ها را سرو می‌کند. رستوران Qin Tang Wei Dao جز یکی از بهترین رستوران های پکن از نظر گردشگران و تنها رستورانی است که بهترین نودل‌ها را آن‌جا پیدا می‌کنید. 

کباب بره

 بهترین رستوران های پکن

خوردن کباب بره در پکن چیزی نیست که اکثر توریست‌ها در وهله اول به آن فکر کنند. آن‌ها اغلب به خوردن غذای اصیل چینی فکر می‌کنند اما کباب بره و باربیکیو در اکثر نقاط پکن رایج است. نماد باربیکیو در زبان چینی«串» است. هربار این نماد را دیدید، مطمئن باشید که یک رستوران باربیکیو پیدا کرده‌اید. اگر فکر می‌کنید که ممکن است این نماد را فراموش کنید، به‌یاد داشته باشید که این نماد شبیه به کباب روی سیخ است. محبوب‌ترین نوع گوشت که در این رستوران‌‌ها سرو می‌شود، گوشت بره است. این گوشت را معمولا با زیره و فلفل مزه‌دار می‌کنند. بیشتر این کباب‌بره‌ها را می‌توانید با نودل Biang Biang بخورید که بسیار خوشمزه است. کباب بره را می‌تواند در خیابان Wangfujing snack هم بخورید. برخی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌های پکن برای خوردن کباب‌بره عبارتند از:

Crescent Moon Muslim Restaurant: این رستوران یکی از بهترین رستوران های پکن است که گوشت بره بسیار خوشمزه و زیادی را سرو می‌کند.

Jianghu Weidao: این رستوران، غذاهای پکن را به صورت کلاسیک سرو می‌کند و یکی از بهترین رستوران های پکن به‌شمار می‌رود. 

 جیائوزی؛ محبوب‌ترین غذا در بهترین رستوران های پکن

جیائوزی یکی از محبوب‌ترین، معروف‌ترین و رایج‌ترین غذاها در چین و تمام شهرهای آن است. هیچ توریستی بدون خوردن جیائوزی در چین به کشور خود برنگشته است. جیائوزی اولین غذایی است که باید در چین بخورید. شما نمی‌توانید به چین بروید و این غذا را تست نکنید. جیائوزی به دو روش مختلف آب‌پز و سرخ شده درست می‌شود. این غذا نوعی پیراشکی پر شده از مواد مختلف است. شما می‌توانید طبق ذائقه غذایی خود مواد داخلی جیائوزی را انتخاب کنید. برخی از بهترین رستوران های پکن که جیائوزی فوق‌العاده‌ای دارد عبارتند از:

Crippled Brother’s Restaurant: این رستوران یکی از بهترین رستوران های پکن در سرو جیائوزی همراه با هات‌پات است. 

Baoyuan Jiaozi Wu

Jin Ding Xuan 

Man Jie Dumpling

 خر برگر؛ عجیب‌ترین غذا در پکن

 بهترین رستوران های پکن

خر برگر عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین غذا در این لیست به‌شمار می‌رود. این غذا واقعا از گوشت خر درست می‌شود و در پکن و سراسر چین بسیار محبوب است. شاید از خوردن این غذا خوشتان نیاید ولی این اطمینان را به شما می‌دهم که این غذا واقعا خوشمزه است. تاریخچه این غذا به زمان ساخت راه‌آهن چین باز می‌گردد. در آن زمان کارگران توانایی خرید گوشت را نداشتند و کشتن اسب‌هایشان نیز برای آن‌ها به‌صرفه نبود. در آن زمان تعداد خر‌ها خیلی بیشتر از اسب‌ها بود برای همین آن‌ها تصمیم گرفتند تا از گوشت خر‌ها تغذیه کنند. از آن زمان تا کنون، خر برگر به یکی از محبوب‌ترین غذاها در بهترین رستوران‌ های پکن تبدیل شده‌است. این گوشت، طعمی نزدیک به گوشت خوک دارد و با فلفل سبز و سس سرو می‌شود. برخی از بهترین رستوران های پکن بین مردم برای خوردن خر برگر عبارتند از:

Fatty Wang’s Donkey Burge

Wang Pang Zi Donkey Burger: این رستوران یکی از بهترین رستوران های پکن است که در سراسر چن شعبات مختلفی دارد. 

پنکیک جیانبینگ؛ محبوب‌ترین صبحانه در پکن

شاید برای اغلب توریست‌ها جالب باشد که بدانند چینی‌ها برای وعده صبحانه چه می‌خورند. یکی از صبحانه‌های معروف چینی‌ها جیانبینگ است. این پنکیک یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های چینی است که در تمام وعده‌های غذایی علل‌خصوص صبحانه خورده می‌شود. پنکیک جیانبینگ با تخم‌مرغ و دیگر مواد پنکیک درست ‌می‌شود، آن‌ را سرخ می‌کنند و به‌همراه گشنیز، پیازچه، ترشی و سس فلفل سرو می‌شود. این غذا یکی از ارزان‌ترین غذاها در پکن است که طعم بسیار خوبی دارد. رستوران‌های زیادی برای خوردن این پنکیک در پکن وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین انواع این پنکیک در غذافروشی‌های خیابانی پیدا می‌شود. در اصل بهترین رستوران های پکن که پنکیک جیانبینگ را سرو می‌کنند، کنار خیابان است. 

ماست شیشه‌ای پکن

 بهترین رستوران های پکن

ماست شیشه‌ای در واقع نوعی متفاوت از ماست است که در ظرف‌های شیشه‌اس سرو می‌شود و روی آن را با کاغذ‌های پوستی می‌پوشانند تا تخمیر شود. این ماست معمولا در سراسر شهر فروخته می‌شود و خوراکی به شدت رایجی در پکن است. ماست شیشه‌ای از ماست، آب برنج و عسل یا شکر درست می‌شود. این مواد را با هم ترکیب می‌کنند، داخل ظرف شیشه‌ای می‌ریزند و درشان را با کاغذ پوستی می‌بندند تا تخمیر شود. از بهترین رستورا‌ن های پکن گرفته تا تمام مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های پکن این ماست شیشه‌ای را می‌فروشند. حتما آن را با نی بخورید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. 

یوتیائو در بهترین رستوران های پکن

یکی دیگر از صبحانه‌های محبوب در چین، یوتیائو است. این خوراکی بسیار خوشمزه و سیر کننده‌است. این وعده غذایی یک خمیر آردی سرخ شده‌است که با شیر سویا و تخم‌مرغ آب‌پز خورده می‌شود و سرشار از پروتئین است. اگر به‌دنبال بهترین رستوران های پکن هستید برای صبحانه به یکی از آن‌ها سر بزنید. اگر یوتیائو را در منو صبحانه رستوران دیدید، این رستوران یکی از بهترین رستوران های پکن به‌شمار می‌رود. 

بال‌مرغ چینی

 بهترین رستوران های پکن

بال‌مرغ چینی یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای چینی است. این غذا در اکثر رستوران‌ها و غذا فروشی‌های پکن یافت می‌شود. بال‌مرغ یکی دیگر از غذاهای محبوب باربیکیویی در پکن است. بال‌مرغ فلفلی، برای کسانی که به غذاهای تند را دوست‌علاقه دارند، یک انتخاب عالی است؛ زیرا تندی این غذا زبان شما را بی‌حس خواهد کرد.  یکی از بهترین رستوران های پکن که بال‌مرغ کبابی فوق‌العاده‌ای دارد Fifth Brother’s Chicken Wings است. البته این رستوران قوانین خاصی مثل رزرو و خوردن غذا تا آخرین لقمه یا بردن بقیه غذا به خانه دارد. اگر با این قوانین مشکلی ندارید به آن‌جا سر بزنید. 

کلام آخر 

بعد از جاذبه‌های گردشگری تنها چیزی که از سفر در ذهن هر توریستی به یادگار می‌ماند، غذای اصیل و محلی جایی است که به آن سفر کرده.  پکن غذاهای بسیار خوش‌طعم و فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید. بیش‌تر رستوران‌های این شهر، تمامی غذاهای محبوب چینی را سرو می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین غذاها و بهترین رستوران های پکن را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به پکن گرسنه نمانید و غذای خوب بخورید. امیدواریم از این مقاله نهایت لذت را برده باشید. حتما در قسمت نظرات، تجربه‌تان را درمورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران