بهترین جزایر تایلند

بهترین جزیره های تایلند برای تجربه سفری ماجراجویانه

تایلند کشوری جزیره‌ای و گرمسیری است که با زیبایی‌ها و طبیعت خاص خود، مانند اقیانوس و سواحل پر از نخل، مقصدی عالی برای گردشگری و سپری کردن تعطیلاتی خوشایند و مطلوب است؛ به ویژه اگر قبل از سفرتان، از بهترین جزیره های تایلند اطلاع کافی داشته باشید و با انتخاب اقامتگاه‌های درجه یک آن، سفری پر خاطره را برای خود رقم بزنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد 21 مورد از بهترین جزیره های تایلند و امکانات هر کدام، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا با انتخاب جزیره دلخواه‌تان، برای تعطیلات خود بهتر برنامه‌ریزی کنید.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

جزیره کو کرادان

جزیره کو کرادان بهترین جزیره های تایلند

این جزیره تایلندی خاص در واقع یک استراحتگاه ساحلی زیباست که می‌توانید پس از بازدید پارک ملی هات چائو مای به آن‌جا بروید و لحظاتی پر از آرامش را سپری کنید. مناظر فوق‌العاده اطراف کو کرادان، مشرف به کارست‌های آهکی و صخره‌های مرجانی است. در ساحل این جزیره که از بهترین جزیره های تایلند است، روزها آفتاب بگیرید و نوشیدنی مورد علاقه‌تان را بنوشید. قایق‌سواری از امکانات دیگر جزیره است که برای شما مهیاست و هم‌چنین عصرها می‌توانید از میان جنگل به سمت ساحل خلیج چونگلوم بروید و از تماشای غروب‌های جزیره لذت ببرید.

جزیره کو فیام؛ از بهترین جزیره های تایلند

دومین جزیره بزرگ تایلند را به شما معرفی می‌کنیم؛ جزیره کو فیام واقع در دریای آندامان. این جزیره سواحلی آرام، محیطی خلوت و هوایی پاک دارد. اگر به تعطیلاتی آرام و به دور از تنش و شلوغی نیاز دارید، به کو فیام بروید. این جزیره تایلندی تنها 45 دقیقه با قایق تندرو از شهر بندری رنانگ فاصله دارد. دو ساحل جاذبه‌های اصلی کو فیام را تشکیل می‌دهد؛ ساحل اوو یای  که فعالیت‌هایی مثل موج‌سواری را برای گردشگران فراهم کرده است، و دومی که اوو خائو کوای نام دارد و توسط جنگل‌ها و صخره‌ها احاطه شده است. پیاده روی، دوچرخه‌سواری، کلاس‌های یوگا، غواصی و اسکوتر در اطراف مسیرهای خاکی جزیره امکان‌پذیر است. هم‌چنین اگر اهل غذاهای گیاهی هستید، بهترین نمونه آن در کو فیام منتظر شماست.

جزیره آنگ تانگ

جزیره آنگ تانگ

مجموعه جزایر آنگ تانگ که به آن‌ها جزایر کاسه طلایی نیز می‌گویند، در دهه 1980 به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. این مجموعه جزایر زیبا و سرسبز با صخره‌های آهکی، صخره‌های مرجانی، جنگل‌های وحشی و سواحل شنی سفید احاطه شده است. آبشارها و دریاچه‌های زیبا طبیعت این نواحی را دلچسب‌تر کرده است. پیاده‌روی، غواصی، کایاک‌سواری و غواصی از جمله فعالیت‌هایی است که در طی یک روز می‌توانید در این جزیره تایلندی خاص انجام دهید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود خلق کنید. اگر به پیاده‌روی بروید، در این پارک ملی انواعی از گونه‌های جانوری، از لنگورها و سمورها گرفته تا لاک‌پشت‌های دریایی و حواصیل‌های کوچک، را خواهید دید.

این بار با بلیط هواپیما در کنار رزور تور سه کلیک سفر کنید.

خوب است بدانید که اکثر جزایر کوچک‌تر برای گردشگران ممنوع هستند، اما برخی از جزایر بزرگ‌تر را می‌توان با یک گردش یک روزه، از کو سامویی تا کو فانگان بازدید کرد. کو پالوی، تنها جزیره مسکونی مجمع‌الجزایر 40 نفری و یا کو مائه (جزیره مادر) با ساحل زیبا و دریاچه زمردی باشکوهش را کاوش کنید، یک ناهار دلچسب از غذاهای دریایی تازه را در کو فالوآی، بزرگ‌ترین جزیره این مجموعه میل کنید، صخره های مرجانی کو سام سائو را بگردید، و یک شب در خانه‌های ییلاقی روستایی کو ووآ تا لپ بمانید.

کو چانگ نوی؛ از بهترین جزیره های تایلند

این جزیره تایلندی که به نام جزیره فیل هم شناخته می‌شود، در جنوب‌غربی تایلند، در نزدیک رنانگ در دریای آندامان قرار گرفته است. سفر به این جزیره تایلندی برای زوج‌هایی که دوست دارند مدتی را در طبیعت بگذرانند بسیار خوب است. در این جزیره که سفر به آن فقط از طریق قایق میسر است، می‌توانید در اقامتگاه‌های روستایی استراحت کنید و روزها را به پیاده‌روی و بازدید از مناظر زیبای اطراف بگذرانید. 

جزیره کو جوم

جزیره کو جوم بهترین جزیره های تایلند

این جزیره زیبا که از جزایر خوب تایلند است، در غرب تایلند قرار گرفته و با جنگل‌های سرسبز محصور شده است. کو جوم را برای یک استراحت متفاوت به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ در قسمت شمالی منطقه جنگلی کو پو که به عنوان جزیره خرچنگ معروف است، پاهای خود را در آب بگذارید و آرامش را حس کنید. ساحل پوشیده از نخل نارگیل و ساحل آاوسی دو تا از بهترین سواحل این جزیره تایلندی است. 

پیشنهاد می‌کنیم در کو جوم به پیاده‌روی در کوه پو و ماهی‌گیری بروید، دوچرخه‌سواری کنید و از روستای سنتی مسلمان بان کو پو و ساحل بکر لوبو دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم سفرهای یک روزه به کو روک، کو ها و جزیره فی فی را نیز در برنامه‌های خود بگنجانید.

جزایر سورین؛ از بهترین جزیره های تایلند

این  مجموعه جزایر تماشایی، پارک ملی مو کو سورین را تشکیل می‌دهند؛ کو سورین نوآ و کو سورین تای دو جزیره اصلی است، و سه جزیره اقماری هم این مجمع‌الجزایر را تکمیل می‌کند. اگر غواصی را دوست دارید، این جزایر که از بهترین جزیره های تایلند است، برای شما بسیار مناسب است. 

هم‌چنین پیاده‌روی و ماهی‌گیری از دیگر فعالیت‌هایی است که در تعطیلات خود در سورین می‌توانید انجام دهید. هم‌چنین می‌توانید یک قایق اجاره کنید و در اطراف جزیره، به کاوش بپردازید و سواحل بکر را کشف کنید. از دهکده محلی موکن نیز غافل نشوید؛ این روستا محل زندگی صدها کولی دریایی است. در چادری در ساحل کو سورین نوآ بخوابید و صخره‌های مرجانی خارق‌العاده آئوچاک را که محل رفت‌وآمد کوسه‌ها است، ببینید.

کو سامت؛ از جزایر خوب تایلند

کو سامت؛ از جزایر خوب تایلند

متنوع‌ترین تفریحات را در این مورد از بهترین جزیره های تایلند که در امتداد ساحل شرقی تایلند قرار گرفته است تجربه کنید؛ شعبده‌بازی در آتش و باربیکیوهای ساحلی. خوب است بدانید که این جزیره در طول سال بارندگی کمی دارد. هم‌چنین اگر عاشق هیجان و تفریحات پرجنب‌وجوش هستید، در این جزیره امکانات جت‌اسکی، پاراسلینگ، غواصی، و موتورسواری فراهم شده است. راستی می‌توانید ماساژ بگیرید و از مرکز شهر سامت هم سوغاتی‌هایی را برای عزیزان‌تان بخرید. 

از جمله سواحل جزیره کو سامت می‌توان به ساحل آرام آئو هین کوک، آئوتاپتم و مایه رامفونگ اشاره کرد که محل زندگی پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان گوناگون است. 

جزیره کو کوت

این جزیره تایلندی که به نام کو کود نیز شناخته می شود و دومین جزیره بزرگ این منطقه است، از بهترین جزیره های تایلند است و آبشارها، جنگل‌ها و درختان نخل، زیبایی این جزیره را دوچندان کرده است. در این جزیره تایلندی زیبا بگردید و اقامتگاه خود را از بین خانه‌های ییلاقی ساحلی و استراحتگاه‌های لوکس انتخاب کنید. ساحل آئو تاپائو نیز یکی از برجسته‌ترین سواحل جزیره کو کوت است. خوب است بدانید که تفریحات پرطرفدار این جزیره تایلندی شامل کایاک سواری در دریا، غواصی، و پیاده‌روی در اطراف آبشار کلونگ چائو است. 

جزیره کو ماک

جزیره کو ماک بهترین جزیره های تایلند

این جزیره کوچک با این‌که هنوز توسعه نیافته است، از جزایر خوب تایلند است و برای یک تفریح و گشت‌وگذاری جذاب بسیار مناسب و مطلوب است. در جزیره تایلندی کوک ماک روزها یوگا تمرین کنید و غواصی کنید، و یا در کلاس‌های آشپزی تایلندی شرکت کنید. بازدید از موزه کو ماک و خانه هنر اروتیک کو مک را هم در برنامه‌های خود بنویسید.

سایر فعالیت‌های پرطرفدار این جزیره شامل بازی تنیس، دوچرخه‌سواری در کوهستان، کایاک‌سواری در دریا، والیبال ساحلی و ماساژ است. 

کو یائو؛ یکی از جزایر خوب تایلند

جزایر دوقلو کو یائو در آب‌های زیبای خلیج فانگ نگا با صخره‌های آهکی و جنگل‌های خاص قرار گرفته است. این جزایر در واقع شامل دو جزیره کو یائو یای و کو یائو نوی است که در آن‌ها می‌توانید با اقامت در استراحتگاه‌های محلی اصیل که به شکل خانه‌های چوبی احاطه‌شده توسط بیشه‌های نارگیل و شالیزارهای برنج است، لحظات جذابی را برای خود رقم بزنید.  

می‌توانید یک روز را به کو یائو یای و روزی دیگر را به کو یائو نوی اختصاص دهید. هر دو جزیره از زیبایی‌های خاص خود برخوردار هستند. سواحل آرام با امکان غواصی لحظاتی ناب برای‌تان به ارمغان می‌آورد. خوب است بدانید کو یائو نوی کمی بیشتر از کو یائو یای ساخته شده است و امکانات بیشتری دارد. برای مثال، تعداد بیشتری استراحتگاه لوکس در کو یائو نوی خواهید یافت. صخره‌نوردی و بازدید از درخت بزرگ در کو یائو نوی پیشنهاد ویژه ما به شماست.

جزیره کو تاروتائو

جزیره کو تاروتائو تایلند

اگر در بازه زمانی اکتبر تا آوریل به تایلند می‌روید، بازدید از این جزیره را از دست ندهید. کو تاروتائو بزرگترین مجمع‌الجزایر پارک ملی دریایی تاروتائو با 50 جزیره است. دلیل این‌که این جزیره را در بین بهترین جزیره های تایلند مطرح کردیم، امکانات متنوع آن است؛ می‌توانید به جنگل‌ها و سواحل بکر بروید و صخره‌های آهکی را ببینید، یا به پارک ملی بروید و دوچرخه‌سواری کنید. انتخاب با خودتان است. 

در کو تاروتائو که زمانی جزیره زندان بود، اماکن تاریخی نیز برای بازدید گردشگران وجود دارد؛ اسکله آئو تا لو وو را ببینید و از مسیر تاریخی پرپیچ‌وخمی که چندین ساختمان سیاسی را به هم متصل می‌کند، عکاسی کنید. همچنین می‌توانید در پارک ملی انواع گونه‌های جانوری، از گراز وحشی و لنگور گرفته تا 100 گونه پرنده را ببینید.

جزیره کو موک

این جزیره که به نام کوه موک نیز شناخته می‌شود و به معنی جزیره مروارید است، در جنوب تایلند قرار گرفته است. تقریباً نیمی از کو موک را پارک ملی و بقیه آن را دهکده‌های ماهی‌گیری تشکیل می‌دهد. تنها با 45 دقیقه سواری با کشتی از شهر ترانگ، می‌توانید به کوموک، از بهترین جزیره های تایلند، برسید.

خوب است بدانید کو موک دارای دو ساحل شنی، صخره های چشمگیر و کوه های زیبا است. خوش‌منظره ترین ساحل، ساحل سیوالای است که بر روی دماغه‌ای به نام بال واقع شده است. اما محبوب‌ترین آن‌ها ساحل فرنگ است که مشرف به کو کرادان است.

کو لانتا؛ از جزایر خوب تایلند

بهترین جزیره های تایلند

جزیره زیبای کو لانتا که در میان سواحل مرجانی و جنگل‌های بارانی قرار دارد، ترکیبی عالی از منطقه‌ای توسعه‌یافته و در عین حال خلوت است. بخشی از پارک ملی مو کو لانتا، غارهای باستانی، کوه‌های پوشیده از جنگل و آبشارهایی برای جست‌وجو در این ناحیه وجود دارد که شما را تا مدت‌ها سرگرم می‌کند. موقعیت جغرافیایی این جزیره تایلندی در بخش جنوبی استان کرابی واقع شده است. 

بزرگ‌ترین جزیره این گروه، کو لانتا یای، جایی است که تمام فعالیت‌های توریستی در آن انجام می‌شود. در این جزیره می‌توانید به غواصی بروید، یوگا تمرین کنید و یا غارنوردی کنید. گردش و پیاده‌روی در پارک ملی کو لانتا نیز گزینه خوبی برای تفریح است. راستی، هنگام غروب خورشید، فرصت دیدن پلانکتون‌های بیولومینسنت شگفت‌انگیز را در ساحل از دست ندهید.

جزایر سیمیلان

9 مجموعه از جزایر زیبای تایلند موسوم به سیمیلان، جزایر جنگلی است که در دریای آندامان قرار گرفته است و بخشی از پارک ملی مو کوه سیمیلان را تشکیل می‌دهد. دوربین عکاسی‌تان را بردارید و از انبوهی از شگفتی‌های طبیعی آن‌جا مانند تخته‌سنگ‌هایی با اشکال عجیب، سواحل شنی سفید و جنگل‌های انبوه با گونه‌های جانوری مختلف عکس بگیرید، پرندگان را تماشا کنید و از پیاده‌روی در محیطی سرسبز و آرام لذت ببرید. 

غواصی نیز از دیگر فعالیت‌های معمول و محبوب جزایر تایلندی سیمیلان است. نکته قابل توجه این است که در این جزایر هتلی وجود ندارد، و شما باید اقامتگاه خود را از بین خانه‌های ییلاقی و کلبه‌های چوبی انتخاب کنید. 

جزیره کو سامویی

جزیره کو سامویی تایلند

این جزیره بزرگ، از جزایر خوب تایلند، فرودگاه بین‌المللی را در خود جا داده است و از بهترین جزیره های تایلند محسوب می‌شود. این جزیره که به سواحل پر از نخل، جنگل‌های بارانی و بیشه‌های نارگیلش شناخته می‌شود، استراحتگاه‌های لوکس برای اقامت شما تدارک دیده و هم‌چنین اسپاهای بی‌نظیری نیز دارد. 

مراکز ماساژ تایلندی و کلاس‌های یوگا امکانات خاص این جزیره است. جاذبه اصلی کو سامویی، مجسمه بودای بزرگ در معبد وات فرا یای است. هم‌چنین اگر به این جزیره تایلندی رفتید، می‌توانید اسکوتر کرایه کنید و به دیدن اماکن برجسته جزیره مانند ساحل چاونگ، روستای ماهی‌گیران بوفوت، معبد وات پلای لم، صخره پدربزرگ و آبشار تان روآ یا هین لات بروید. 

جزیره پوکت؛ شلوغ‌ترین جزیره تایلندی 

مرفه‌ترین و بزرگ‌ترین استان تایلند و جزیره این کشور، پوکت است که دومین مقصد توریستی شلوغ پس از شهر معروف پاتایا به حساب می‌آید. اگر به دنبال اماکن تفریحی خلوت هستید این جزیره را توصیه نمی‌کنیم؛ این جزیره جایی هیجان‌انگیز است و مجموعه‌ای از سرگرمی‌های متنوع دارد؛ در خلیج چالونگ، می‌توانید در سواحل تماشایی تفریح کنید و بناهای بودایی باورنکردنی را از نزدیک ببینید، به تورهای دوچرخه‌سواری بپیوندید، به زمین‌های بازی مینی‌گلف بروید و در کلاس آشپزی سنتی تایلندی شرکت کنید. پس استراحتگاهی لوکس در جزیره پوکت اجاره کنید و از حضور در این جزیره لوکس لذت ببرید.

جزیره کو فانگان

جزیره کو فانگان- بهترین جزیره های تایلند

به پنجمین جزیره بزرگ تایلند خوش آمدید؛ کو فانگان بین محلیان بسیار محبوب است. اگر به این جزیره بروید، با قدم زدن در جنگل‌های سرسبز، تماشای تخته‌سنگ‌های گرانیتی و بازدید از سواحل شنی سفید تمام روز مشغول خواهید بود. فعالیت‌هایی مثل غواصی، پیاده‌روی، خرید از بازارهای شبانه، جت‌اسکی، و کایاک سواری در دریا از کارهای محبوب در این جزیره است که اوقات خوشی را برای‌تان رقم می‌زند. خوب است بدانید که این جزیره تایلندی فرودگاه مخصوص به خود را ندارد.

کو چانگ؛ یک جزیره تایلندی زیبا

جزیره کوهستانی کو چانگ که در نزدیکی مرز کامبوج قرار دارد، سومین جزیره بزرگ تایلند و بزرگترین مجمع‌الجزایر پارک دریایی کو چانگ است. چندین آبشار، صخره‌های مرجانی، جنگل‌های بارانی و سواحل شنی سفید از دیدنی‌های این جزیره تماشایی هستند. 

در کمتر از ده سال جزیره آرام کو چانگ به یک مقصد توریستی اصلی در تایلند تبدیل شده است. ساحل شن سفید، از محبوب‌ترین سواحل کو چانگ، در ناحیه شمال‌غربی جزیره واقع شده است و طولانی‌ترین ساحل این جزیره محسوب می‌شود. بخش مرکزی ساحل پر از استراحتگاه‌ها و هتل‌ها است که می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه خود، از بین آن‌ها انتخاب کنید. جالب است بدانید که این جزیره، در سال 1941 محل نبرد بین تایلند و فرانسه بوده است.

رزرو هتل در تایلند فقط با سه کلیک

جزیره کو لیپه

برای یک سفر به یادماندنی برنامه‌ریزی کنید و به جزیره تماشایی کو لیپه در نزدیکی مرز مالزی بروید. بخشی از مجمع‌الجزایر آدانگ راوی، جزایر کوچک و پارک ملی دریایی تاروتائو در این جزیره قرار گرفته است. 

این جزیره که زمانی فقط محل زندگی کولی‌های دریایی بود، امروزه به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در تایلند تبدیل شده است؛ سواحل شنی سفید، آب‌های شفاف، و حال‌وهوای آرا کو لیپه از مهم‌ترین دلایل محبوب بودن این جزیره تایلندی بین گردشگران است.

سه ساحل اصلی در کو لیپه وجود دارد که شامل ساحل سان رایز، ساحل سانست و ساحل پاتایاست. غواصی از پرطرفدارترین تفریحات در این سواحل است و بهترین نقاط غواصی شامل صخره 8 مایلی شهر استینگ ری و استون هنج است. از فعالیت‌های دیگری که می‌توانید در این جزیره که از بهترین جزیره های تایلند است انجام دهید، می‌توان به شرکت در جلسات یوگا و ماهی‌گیری اشاره کرد.

کو تائو؛ یک جزیره تایلندی خاص

کو تائو؛ یک جزیره تایلندی خاص

جزیره لاک‌پشت‌ها یا همان کو تائو را برای داشتن تعطیلاتی هیجان‌انگیز، ماجراجویانه و پر از تفریحات خاص از دست ندهید. به ویژه اگر اهل غواصی و کوهنوردی هستید، این جزیره زیبا برای شما امکانات خاصی را تدارک دیده است. خوب است بدانید که هر ساله حدود 7000 غواص جدید در کو تائو گواهی‌نامه دریافت می‌کنند. پس لباس خاص غواصی خود را بپوشید، تجهیزات لازم را بردارید و کشتی غرق شده اچ‌تی‌ام‌اس ساتاکوت و باغ‌های ژاپنی را ببینید.

اگر غواصی دوست ندارید اصلا نگران نباشید؛ سرگرمی‌های دیگری نظیر کایاک سواری، ویک‌بورد، قایق‌رانی، ماهی‌گیری، یوگا و تای چی منتظر شما هستند. جالب است بدانید کو تائو محل پرورش لاک‌پشت‌های سبز است. 

کو فی فی؛ مشهورترین جزیره تایلندی

کو فی فی در واقع مجموعه‌ای از جزایر در سواحل پوکت است و مشهورترین و بهترین جزیره تایلند که می‌توانید در تمام عمرتان ببینید، کو فی فی است؛ جزایری که مجمع‌الجزایر فی فی را تشکیل می‌دهند، هر کدام شبیه بهشتی زیبا و سرسبز است. کو فی فی دون بزرگترین جزیره این مجمع‌الجزایر است و اگر دنبال تفریح در منطقه‌ای شلوغ هستید، بهترین گزینه برای شماست. 

در طول روز، می توانید پنج جزیره دیگر را هم بگردید و در هر کدام از این جزایر جنگل‌ها و سواحل باشکوهی را ببینید. بزرگ‌ترین جزیره، خلیج مایا در فی فی لی است که با صخره‌های آهکی و ساحلی زیبا شناخته می‌شود. جزیره بامبو، جزیره پشه‌ها و ساحل میمون ها، که محل زندگی انبوهی از میمون‌های بزرگ است از مهم‌ترین جزایر اطراف است. جاذبه‌های دیگر شامل غار فایا ناک در فی فی له، ساحل آرام تر هین خاو و خلیج تون سای در فی فی دو است. 

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین جزیره های تایلند

در این مقاله به 21 مورد از بهترین جزیره های تایلند و امکانات ویژه هر کدام که باید قبل از سفرتان بشناسید، پرداختیم. امکانات این جزایر در عین تفاوت‌هایی که باهم دارند، وجه اشتراکاتی نیز دارند و باید بر حسب سلیقه خود، نوع تفریح مورد علاقه‌تان و هم‌چنین اقامتگاهی که دوست دارید، از بین آن‌ها انتخاب کنید. نظر شما چیست؟ دوست دارید در کدام جزیره تفریح کنید؟ برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران