رستوران های گیلانی تهران

بهترین رستوران های گیلانی در تهران؛ تجربه غذاهای لذیذ شمالی در پایتخت

 در تمام دنیا، غذا یکی از مهم‌ترین نیازهای بشریت بوده و هست. مردم از خوردن غذاهای تازه که از مواد اولیه مرغوب تهیه شده‌‌ است لذت می‌برند. در ایران نیز مردم اقوام مختلف از شمال تا جنوب، غذاهای مخصوص خودشان را تهیه می‌کنند که حتی گویای آداب‌ورسوم آن‌هاست. مردم گیلان از گذشته تاکنون سفره‌هایی پر از غذاهای محلی و خوشمزه تدارک دیده‌اند که دل هر ایرانی و غیرایرانی را می‌برد. به همین‌خاطر در کلان‌شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، رستوران‌های زیادی با منوی گیلانی می‌بینیم که طرفداران زیادی هم دارد.  اگر ساکن تهران هستید و دلتان غذای اصیل گیلانی می‌خواهد ولی زمان کافی و فرصت مناسب برای سفر به گیلان را ندارید، با این مقاله همراه شوید تا با رستوران های گیلانی در تهران آشنا شوید و  راحت‌تر از همیشه به غذاهای گیلانی دسترسی داشته باشید. در ادامه با بهترین رستوران‌ های گیلانی تهران آشنا می‌شویم.

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

رستوران گیلانه

رستوران های گیلانی در تهران

معمولا رستوران‌های تهران در کنار غذاهای خوب، شیک‌ترین و لوکس‌ترین فضای داخلی را هم برای رستوران خود در نظر می‌گیرند. حالا فکرش را بکنید قرار است به رستورانی با غذاهای گیلانی در تهران بروید که دقیقا حال‌و‌هوای خود گیلان و خانه‌های دوست‌داشتنی آن را دارد. 

رستوران گیلانه به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران همیشه پر از مشتری است ولی با این حال همه مشتریان خود را راضی راهی خانه می‌کند. فضای سنتی رستوران گیلانه تهران که ترکیبی از گل‌های طبیعی و تزئینات چوبی است، سالانه مشتری‌های خارجی زیادی به خود می‌بیند. این رستوران به‌خاطر کیفیت بالای غذا، داشتن پارکینگ اختصاصی و تنوع منو غذایی به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران شناخته شده است. پس وقتی به رستوران گیلانه می‌آیید، نگران جای پارک نباشید و در پارکینگ اختصاصی رستوران، ماشین خود را پارک کنید. 

در منو رستوران گیلانه علاوه‌بر غذاهای سنتی گیلان مانند فسنجان، باقلاقاتق، ماهی کولی شور و چلو مرغ ترش، غذاهای ایرانی نیز در ظروف مسی برای مشتریان سرو می‌شود. اگر به رستوران گیلانه می‌روید حتما خوراک اردک مخصوص را امتحان کنید چون رستوران گیلانه به خوراک اردک خوشمزه‌اش معروف است. از چلو کباب وزیری گرفته تا چلو جوجه کباب ترش که دل همه مشتری‌ها را می‌برد. موقع سفارش یادتان نرود که ماست بورانی و زیتون پرورده هم بخواهید چرا که مزه غذای گیلانی با وجود این دو دلچسب‌تر می‌شود.

ساعت کاری و آدرس رستوران گیلانه 

رستوران گیلانه تهران از ساعت 12:30 آماده پذیرایی از مشتریان خوش‌خوراک خود است و تا ساعت 23:30 رستوران باز خواهد بود. برای رسیدن به رستوران گیلانه، یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران، ابتدا به بلوار آفریقا بروید. در خیابان جردن، بالاتر از چهارراه اسفندیار، در بلوار صبا پاساژ مدیترانه قرار گرفته است که رستوران گیلانه هم دقیقا همین‌جاست. 

رستوران گیلار؛ یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران

رستوران گیلار؛ یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران

یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلانی تهران، رستوران گیلار است که با فضای سنتی خود که از ترکیب چوب و شیشه‌های رنگی ساخته شده است، شما را یاد محیط روستایی گیلان می‌اندازد. رستوران گیلار به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های گیلانی در تهران، با غذاهای متنوع و خوشمزه‌ مانند مرغ ترش، ماهی شکم‌پر، میرزاقاسمی و مرغ لونگی که در ظروف سفالی گیلانی‌ها سرو می‌شود، معنای واقعی رستوران گیلانی را به شما نشان خواهد داد. 

در رستوران گیلار می‌توانید از ماهی قزل‌آلا هیزمی یا تنوری و نان داغ تازه لذت ببرید. رستوران گیلار تهران حتی در منو شربت‌ها هم کم نگذاشته است. اگر دلتان یک شربت خوب و در عین حال مقوی می‌خواهد، با شربت بهارنارنج، به‌ لیمو و بید مشک، در یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران، از خودتان پذیرایی کنید. رستوران گیلار سرویس بیرون‌بر هم دارد و حتی تلفنی هم می‌توانید غذاهایی خوشمزه گیلانی سفارش دهید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران گیلار 

رستوران گیلار تهران از ساعت 11 پذیرای شما مشتریان عزیز خواهد بود و تا ساعت 23 باز است. برای رفتن به رستوران گیلار که یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران است، کافیست وارد خیابان نیاوران به سمت تجریش شوید و سه‌راه یاسر را رد کنید. نرسیده به چهارراه مژده، کنار بانک آینده، رستوران گیلار را خواهید دید که شماره پلاک آن 397 است. 

رستوران گیلانی بهزاد

رستوران های گیلانی در تهران

رستوران گیلانی بهزاد همان رستورانی است که در کنار دکوراسیونی لوکس، غذاهای گیلانی طبخ می‌کند. غذاهای کمیابی که جای دیگری پیدا نخواهید کرد. از آن‌جایی که رستوران بهزاد یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران است و به‌خاطر بشقاب‌های رنگارنگ و خوشمزه‌ای که آماده می‌کند، همیشه پر از مشتری است. پس قبل از این‌که به رستوران بهزاد، یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران بیایید، میز رزرو کنید تا به مشکلی بر نخورید. 

یکی دیگر از خوبی‌های رستوران بهزاد این است که تا 100 نفر ظرفیت دارد و حتی شما می‌توانید برای مهمانی‌های خود از این رستوران استفاده کنید. در رستوران بهزاد تنوع غذایی فقط برای غذاهای اصلی نیست. رستوران بهزاد به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران، پیش‌غذاهای خاصی مانند کشک بادمجان و میرزا کدو سرو می‌کند. البته بورانی اسفناج یا بادمجان و زیتون پرورده از جمله خوشمزه‌جات‌های محبوب گیلان است که در این رستوران سرو می‌شود. 

از بین خورشت‌های رستوران گیلانی بهزاد می‌توان به خورشت ناردون، انارویج، باقلاقاتق، مرغ ترش و فسنجان با مرغ پرطرفدار اشاره کرد. اگر به رستوران بهزاد رفتید حتما خوراک کباب ازون برون با سس انار، خوراک ماهی سفید سرخ‌شده همراه نوشیدنی‌های سنتی و رشته خوشکار محبوب آن را امتحان کنید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران بهزاد

اگر دلتان می‌خواهد تجربه خوردن غذاهای گیلانی را در یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران تجربه کنید، باید بدانید که رستوران گیلانی بهزاد از ساعت 11:30 صبح تا 12 شب پذیرای مشتریان خود خواهد بود. رستوران بهزاد در شهرک غرب تهران واقع شده است. پس برای رفتن به این رستوران کافی است بلوار دریا را در شهرک غرب پیدا کنید. بعد از رسیدن به خیابان موج، نبش کوچه توحید4، رستوران بهزاد را خواهید دید. 

رستوران آمولای

رستوران آمولای

یکی دیگر از رستوران های گیلانی تهران که قرار است معرفی کنیم، رستوران آمولای است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آمولای به چه معناست. آمولای در زبان گیلکی به معنای پروانه سفید رنگ است. این رستوران در کنار سرو غذاها به شیک‌ترین شکل ممکن، از وماد اولیه باکیفیت‌ نیز استفاده می‌کند. اگر به به رستوران آمولای تهران رفتید، کباب ترش، ترش تره، میرزاقاسمی و سبزی‌پلو با ماهی آن را در کنار بورانی بادمجان و کشک بادمجان خوشمزه امتحان کنید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران آمولای

اگر دلتان می‌خواهد غذاهای گیلانی رستوران آمولای را بچشید، از ساعت 12 ظهر تا 12 شب فرصت دارید به این رستوران بروید. این رستوران در خیابان نیاوران و در ضلع شمالی کاخ نیاوران واقع شده است. رستوران آمولای را به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران، در ابتدای خیابان کاشانک خواهید دید که شماره پلاک آن 386 است. 

رستوران ماهی ماهی

رستوران بعدی که قرار است معرفی کنیم، هم به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران شناخته می‌شود و هم از نظر زیبایی و شیک‌بودن، از بقیه رستوران‌ها یک قدم جلوتر است. یکی ‌دیگر از خوبی‌های رستوران ماهی ماهی این است که پارکینگ اختصاصی دارد و همین به تنهایی مشکل رایج جای پارک را حل می‌کند. با توجه به کیفیت غذاهای رستوران ماهی ماهی طبیعی است که کمی قیمت‌ها از دیگر رستوران‌ها گران‌تر باشد ولی قطعا چشیدن طعم خورشت نازخاتون، مرغ لونگی و خروس محلی رستوران گیلانی ماهی ماهی ارزشش را دارد. 

اگر دلتان خوراک کبابی می‌خواهد که مزه‌اش را هیچ وقت فراموش نکنید، آمدن به رستوران ماهی ماهی برای شما ضروری خواهد بود چون خوراک سیاه کباب و جوجه کباب ترش این رستوران از غذاهای محبوب مشتریان است. در رستوران ماهی ماهی حتی ازون برون کبابی برای دوستداران غذاهای دریایی سرو می‌شود. اگر علاقه‌ای به مرغ ندارید یا از طعم تکراری مرغ خسته شده‌اید، خورشت ناردون و فسنجان با اردک در کنار دوغ محلی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. رستوران ماهی ماهی زیتون پرورده را با رب انار جنگلی برای مشتریان خود آماده می‌کند. در کنار امتحان‌کردن بورانی اسفناج یا بادمجان، از ماست محلی و سیرترشی هم لذت ببرید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران ماهی ماهی

رستوران ماهی ماهی برخلاف دیگر رستوران های گیلانی تهران از ساعت 9 صبح آماده گرفتن سفارش‌های مشتریان است و تا 12 شب خدمات‌دهی رستوران ادامه دارد. 

وقتی به میدان ونک رسیدید، وارد بلوار ملاصدرا شوید تا به خیابان شیخ بهائی جنوبی برسید و کمی بعد یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران، یعنی رستوران ماهی ماهی، با پلاک 29 را پیدا خواهید کرد که اتفاقا در کنار یک رستوران هندی قرار گرفته است. 

رستوران گیلک؛ خوشمزه ترین رستوران های گیلانی تهران

رستوران های گیلانی در تهران

رستوران گیلک از آن دسته رستوران‌های دنجی است که خانواده‌ها دوست دارند برای خوردن غذایی اصیل، سری به آن بزنند. قطعا رستوران گیلک تهران هم در لیست بهترین رستوران های گیلانی در تهران قرار خواهد گرفت. رستوران گیلک علاوه‌بر این‌که جای پارک خوبی دارد و مشکلی از این نظر نخواهید داشت، محل مناسبی برای برگزاری مهمانی‌های خانوادگی شما هم خواهد بود. رستوران گیلک در کنار کباب ترش، باقالی‌قاتوق و فسنجان به‌همراه مرغ، اناربیج، واویشکا و ترشه شامی هم سرو می‌کند. 

ممکن است از عاشقان ماهی و غذاهای دریایی باشید. در این صورت باید بدانید که رستوران گیلک به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران، انواع ماهی‌های شمالی را در منو خود جا داده است. از ماهی قزل‌آلا گرفته که به صورت سرخ شده سرو می‌شود تا ماهی سوف. در کنار غذای اصلی خود می‌توانید ماست‌و‌خیار‌ و دِلار، سیر ترشی، زیتون پرورده و کال کباب را امتحان کنید. اگر دلتان یک چیز خوشمزه‌تر می‌خواهد بورانی بادمجان یا اسفناج هم سفارش دهید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران گیلک

از ساعت 12 تا 23 رستوران گیلک تهران در حال سفارش گرفتن است. اگر دلتان می‌خواهد غذاهای محلی یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران را تجربه کنید، کافی است به ونک تهران بروید. خیابان ملاصدرا را که پشت سر گذاشتید، بین خیابان حکیم اعظم و خیابان زاینده رود، مجتمع پارک پرنس را خواهید دید که واحد تجاری شماره 15 آن همان رستوران گیلک است. 

رستوران آویشو

رستوران آویشو

اگر دنبال جایی لوکس، باکیفیت و در عین حال زیبا و خوب برای جمع خانوادگی خود می‌گردید که حتی موسیقی زنده پخش کند، رستوران آویشو شاید بهترین گزینه باشد. البته وقتی حرف رستوران های گیلانی تهران می‌شود، رستوران آویشو به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران هم در لیست ما خواهد آمد. 

منو رستوران را که نگاه کنید، متوجه تنوع غذاها خواهید شد. از دیگر خوبی‌های این رستوران کیفیت خوب غذاها نسبت به قیمت آن‌هاست. از فسنجان اصل گیلانی تا مرغ ناردون، مرغ شکم‌پر محبوب و کته شامی رودباری، همه در منو رستوران آویشو موجود است. کسانی که عاشق کباب هستند حتما باید از بخش کباب‌های این رستوران، جوجه ترش خوشمزه را سفارش دهند. کته و ماهی کباب شده رستوران آویشو یکی‌دیگر از غذاهای محبوب این رستوران است که با سس سبزیجات گیلانی در ظروف روحی سرو خواهد شد. اگر می‌خواهید تجربه غذاهای سنتی را در یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران داشته باشید، ماست بورانی بادمجان، میرزاقاسمی و زیتون پرورده را موقع سفارش فراموش نکنید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران آویشو

ساعت کاری رستوران آویشو تهران از ساعت 11 صبح تا 12 شب است. برای رسیدن به رستوران آویشو به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران باید به فلکه اول تهرانپارس بروید. اگر در خیابان امیری طائمه (گلبرگ) کمی دنبال رستوران آویشو بگردید به راحتی آن را پیدا خواهید کرد. 

کلام آخر

برای چشیدن مزه خاص و به‌یادماندنی غذاهای شمالی لازم نیست ساعت‌ها در ترافیک باشید تا به یکی از شهرهای شمالی بروید. در قلب تهران، رستوران های گیلانی زیادی وجود دارد که غذاهای گیلانی را با بهترین کیفیت طبخ می‌کنند. با توجه به شرایط و سلیقه خودتان، یکی از بهترین رستوران های گیلانی در تهران را که معرفی کردیم انتخاب کنید و از منو رنگارنگ آن‌ها غذاهای موردعلاقه خود را که خیلی وقت بود هوس کرده بودید، سفارش دهید و از مزه غذای شمالی نهایت لذت را ببرید.

نظرات کاربران