بهترین فستیوال های کره جنوبی

بهترین فستیوال های کره جنوبی برای تجربه شب های روشن

کره جنوبی یک منشور شیشه‌ای زیبا و رنگارنگ است. این کشور با آسمان خراش‌های مدرن و ساختمان‌های سنتی کم‌نظیر، تنوع فرهنگی و میراث باستانی بی‌مانندی دارد. تعریف کامل تمام سنت‌ها، جامعه، مردم و طبیعت باشکوه کره جنوبی در کلام نمی‌گنجد و برای درک آن لازم است تا مدت زیادی را در این شبه جزیره بگذرانید. اما برای درک تمام موارد بالا از صمیم قلب، هیچ چیز بهتر از بازدید جشنواره‌های بومی نیست. پس هنگام سفر به کره جنوبی در حالی که از گشت‌وگذار در این کشور لذت می‌برید، تلاش کنید تا به بهترین فستیوال های کره جنوبی سر بزنید و بینش درست و عمیقی از فرهنگ و میراث این کشور داشته باشید. در این گزارش از مجله گردشگری سه کلیک با ما همراه باشد تا به جشنواره‌های کره جنوبی سفر کنیم و با مهم‌ترین آنها آشنا شویم. این جشنواره‌ها در دو بخش عمده فرهنگی و موسیقی دسته‌بندی می‌شوند:

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین فستیوال های کره جنوبی ؛ جشنواره‌های فرهنگی 

بهترین فستیوال های کره جنوبی

هرساله جشنواره‌های فرهنگی زیادی در این کشور برگزار می‌شوند. این مطلب را با معرفی بخشی از جذاب‌ترین آنها آغاز می‌کنیم:

جشنواره آتش ججو ؛ به پیشواز سلامتی و برداشت محصول

این جشنواره که یکی از بهترین فستیوال های کره جنوبی است، در اواخر فوریه و مارس به مدت 3 روز برگزار می‌شود. در حین اجرای این مراسم، مردم برای استقبال از سال جدید، سلامتی، شادی و برداشت فراوان دعا می‌کنند و شهر زیبای ججو را به آتش می‌کشند!

 آیین باستانی سوزاندن علف های قدیمی، ریشه‌‌ در زمان‌های گذشته دارد؛ وقتی که مردم کره برای خلاص شدن از شر حیوانات موذی، علف‌های باقی‌مانده را تا قبل از شروع مجدد فصل کشاورزی آتش می‌زدند. 

جشنواره آتش ججو یک جشن بی نظیر است و سراسر شهر را مانند تپه‌ای آتش گرفته روشن می‌کند. این جشنواره با رقص محلی، راهپیمایی مشعل‌ها، بازی‌ها و فعالیت‌های قبیله‌ای جشن گرفته می‌شود.

مکان: جزیره ججو

تاریخ: سالانه در فوریه/مارس 

جشنواره فانوس جینجو ؛ آرزو کنید

این جشنواره که در جهان با عنوان جشنواره Jinju Namgang Yudeung شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های کره است که سنت‌ها و فرهنگ این کشور را به نمایش می‌گذارد. 

در طی برگزاری جشنواره مردم محلی با روشن کردن هزاران فانوس قرمز در حاشیه رودخانه «نام»، برای نزدیکان و عزیزان‌شان آرزوی بهروزی و سلامتی می‌کنند. این رسم در سال 1592 آغاز شد و نمادی از روشن کردن فانوس برای جلوگیری از رفت و آمد نیروهای ژاپنی (در طول دوره تهاجم ژاپنی‌ها) به رودخانه Namgang بود. به همین سبب، این فانوس‌ها به کهنه سربازان نبرد قلعه Jinjuseong نیز ادای احترام می‌کنند.

هنگام بازدید از این جشنوراه می‌توانید در کنار تماشای نمای سورئال هزاران فانوس روشن، از رژه‌های خیابانی، نمایش‌ها و غذاهای محلی لذت ببرید و حتی فانوس‌های خود را در « تونل فانوس آرزوها» آویزان کنید.

مکان: جینجو

تاریخ: 5 فوریه 

جشنواره طلوع آفتاب سئونگسان ؛ استقبال از سال نو

بهترین فستیوال های کره جنوبی

مردم محلی در اولین روز سال به «قله طلوع آفتاب» می‌روند تا اولین پرتوهای خورشید سال نو را تماشا کنند و آرزوی خوشبختی، سلامتی و رفاه داشته باشند. 

قله Seongsan Ilchulbong یکی از زیباترین مناظر کره است که در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی طبیعی ثبت شده است. جشنواره سئونگسان یکی از بهترین فستیوال های کره جنوبی محسوب می‌شود و در طلوع سال نو با پیاده‌روی در طبیعت، راهپیمایی با مشعل، رقص، موسیقی محلی و آتش بازی نیمه شب آغاز می‌شود.

مکان: Seongsan Ilchulbong، Sunrise Peak- Jeju

تاریخ: 31 دسامبر تا 2 ژانویه

هانسیک ؛ به یاد اجداد درگذشته

جشنواره Hansik در کره جنوبی با نام جشنواره غذاهای سرد شناخته می‌شود. در این روز، مردم محلی بدون استفاده از آتش آشپزی می‌کنند و تمام روز غذای سرد می‌خورند. آنها با رفتن به مزار درگذشتگان، مراسم خود را برگزار می‌کنند، اطراف قبرها درخت می‌کارند و مشغول نیایش می‌شوند.

جشنواره هانسیک آغاز فصل کشاورزی است. در این روز کشاورزان دانه‌ها را در مزرعه پخش می‌کنند تا کشاورزی آغاز شود.

مکان: تمام کشور

یودو ؛ یک جشن رویایی

بهترین فستیوال های کره جنوبی

یودو یکی از بهترین فستیوال های کره جنوبی است. در این روز خانوارهای محلی اولین برداشت فصل را به خدا تقدیم می‌کنند و برای جمع‌آوری ذخیره سالانه، به جمع‌آوری محصولات و میوه‌ها می‌پردازند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جشنواره یودو این است که مردم محلی برای شستن موهای خود به نهرهای مجاور می‌روند تا بدشانسی را از زندگی خود دور کنند. این مراسم در اوج تابستان جشن گرفته می‌شود و مردم با خوردن آب مرغ جینسینگ و سایر سوپ‌های سالم به جشن و پایکوبی مشغول هستند.

مکان: تمام کشور

Seollal ؛ سال نو مبارک

Seolnal همان جشن سال نو است و در اولین روز تقویم کره‌ای جشن گرفته می‌شود. مردم سراسر کشور در این روز شادی می کند و با انجام آداب نیاکان و ادای احترام به آنها، به استقبال سال جدید می‌روند.  

مردم محلی کره لباس های سنتی خود را می‌پوشند، غذاهای سنتی اصیل می‌خورند، بازی های محلی انجام می‌دهند و پای شنیدن قصه‌های عامیانه می‌نشینند. جالب است بدانید که همه در این روز به یکدیگر سلام کرده و با آرزوهای خوب، هدیه و شیرینی رد و بدل می‌کنند.

مکان: تمام کشور

تاریخ: فوریه

دانو ؛ سنت زیبای کره‌ای

بهترین فستیوال های کره جنوبی

در میان بهترین فستیوال های کره جنوبی ، دانو یک نام محبوب است. مردم محلی با شور و نشاط زیادی در این جشن ملی شرکت می‌کنند و به شادی و پایکوبی می‌پردازند. 

آنها با پوشیدن لباس‌های قرمز و آبی، ریشه زنبق را برای دور کردن  بدشانسی و ارواح شیطانی به خود سنجاق می‌کنند. مردم از بازی‌های سنتی مانند (تاب و نبرد با سنگ) لذت می‌برند و از غذاهای محلی مانند (سوریچیتئوک، سوک تئوک و کیک‌های برنجی گیاهی) می‌خورند.

مکان: تمام کشور

Hwacheon Sancheoneo- جشنواره یخ

این جشنواره هیجان‌انگیز که در رودخانه یخ‌زده استان گانگوون در شهرستان هواچئون برگزار می‌شود، یکی دیگر از بهترین فستیوال های کره جنوبی است. اینجا مردم در دمای زیر صفر برای صید قزل‌آلا تلاش می‌کنند و حتی با دست خالی از سوراخ‌های یخی ماهی می‌گیرند. 

این مراسم یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های زمستانی کره است که به طور گسترده‌ای جشن گرفته می‌شود. در کنار ماهیگیری روی یخ، ساخت آدم برفی و تونل برفی و سرسره برفی، سورتمه روی یخ و فوتبال یخی از دیگر تفریحات این جشنواره است.

مکان: شهرستان هواچئون

جشنواره گِل Boryeong ؛ آشفتگی شادی می‌آفریند

بهترین فستیوال های کره جنوبی

هر ساله هزاران نفر در ساحل Daecheon دور هم جمع می‌شوند تا از رقص و گِل بازی و زد و خورد لذت ببرند! آشفته به نظر می‌رسد؟ در واقع نه! این جشنواره در دهه 90 برای ترویج مزایای درمانی گِل‌ها آغاز شد، اما امروزه دیگر این جشنواره با انواع فعالیت‌ها و ماجراجویی‌های جذاب جشن گرفته می‌شود و همه را هیجان‌زده می‌کند. 

کشتی کج، آتش بازی و مسابقه پادشاه گل از جمله موارد برجسته این رویداد است. جدای این‌ها، می‌توان از کنسرت‌های موسیقی KPop  که توسط هنرمندان با استعداد اجرا می‌شود لذت برد.

مکان: ساحل Daecheon، Boryeong-si

جشنواره جهانی فرهنگ گوانگجو ؛ کیمچی

این رویداد که در کره جنوبی به عنوان یکی از جشنواره‌های غذا شناخته می‌شود، به فعالیت‌های مرتبط با «کیمچی» اختصاص دارد.

از برگزاری کلاس‌های آشپزی تا مسابقه کیمچی سازی و استاد کیمچی، همه‌چیز اینجا لذت بخش و هیجان انگیز است. 

مکان: گوانگجو

تاریخ: اکتبر

بهترین فستیوال های کره جنوبی ؛ جشنواره‌های موسیقی 

بهترین فستیوال های کره جنوبی

در ادامه مطلب به معرفی برخی از جذاب‌ترین جشنواره‌های موسیقی در کره می‌پردازیم. اگر عاشق موسیقی هستید، این گزارش را از دست ندهید:

جشنواره موسیقی Ultra Korea ؛ اینجا نمی‌توانید در برابر رقص مقاومت کنید

Ultra Korea نه‌تنها یکی از بهترین فستیوال های کره جنوبی است، بلکه در تمام جهان محبوبیت بالایی دارد و به عنوان اولین جشنواره موسیقی آسیا شناخته می‌شود.

این کارناوال موسیقی با نمایش خیره کننده‌ای از هنرمندان مشهور جهانی، همه را وادار به شادی و آواز خواندن می‌کند. جشنواره موسیقی تلفیقی Ultra Korea علاقه‌مندان به موسیقی را از نقاط مختلف جهان به سئول می‌کشاند تا برای چند روز دغدغه‌ای جز رقص و پایکوبی نداشته باشند. 

بدون شک Ultra Korea بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره موسیقی در کره جنوبی است. 

مکان: سئول

تاریخ : 26 تا 28 مارس

جشنواره بوسان وان آسیا ؛ ترکیب فرهنگ و موسیقی

جشنواره بوسان وان آسیا یک کارناوال معروف موسیقی پاپ کره‌ای است که در زمان برگزاری آن اجراهای باورنکردنی و کم‌نظیری به روی صحنه می‌رود. 

این جشنواره در سال 2019 شاهد اجرای هنرمندانی مانند A Pink، Black Pink، iKon، Wanna One، Momoland و SF9، NU’EST W بود. نمایشگاه‌ها و جلسات طرفداران، جشنواره موسیقی تلفیقی و اجرای فرم‌های موسیقی دیگر کشورهای آسیایی از دیگر برنامه‌های این رویداد هنری است.

مکان: بوسان

تاریخ: (هنوز اعلام نشده است)

کلام آخر

اگر قصد دارید به کشور زیبای کره جنوبی سفر کنید، حواس‌تان باشد تا با یک تیر دو نشان بزنید و از بهترین فستیوال های کره جنوبی بازدید نمایید. شما می‌توانید در کنار تماشای جذابیت‌های کره، اوقات خوشی را در جشنواره‌های این کشور بگذرانید. 

نظرات کاربران