بهترین سینماهای تهران

‌معرفی 17 تا از بهترین سینماهای تهران + آدرس

در تهران علاوه‌بر آنکه می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مانند موزه‌ها، پارک‌های جنگلی و مراکز خرید استفاده کنید، تماشای فیلم موردعلاقه از پرده بزرگ سینما در کنار ده‌ها تماشاگر دیگر لذت‌بخش خواهد بود. سینما رفتن به عنوان یک تفریح فرهنگی در کنار دیگر سرگرمی‌ها و تفریحات می‌تواند برای تمام اعضای خانواده جالب و هیجان‌انگیز باشد به همین دلیل در این مقاله برای سهولت در انتخاب بهترین سینماهای تهران به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

پردیس‌های سینمایی 

 بهترین سینماهای تهران

از سال 1960 میلادی رفته‌رفته تبدیل سینماها به پردیس‌های سینمایی آغاز شد؛ به این معنا که در بازسازی سینماها علاوه‌بر آنکه یک سالن نمایش به چندین سالن تقسیم شد تا قابلیت اکران هم‌زمان چند فیلم به وجود آید، فضاهای متنوع بسیاری نیز بر آن افزوده شد؛ مکان‌های تفریحی، فرهنگی و تجاری که همه به‌صورت یک مجموعه در آمد تا بتواند هم‌زمان و یک‌جا پاسخ‌گوی همه سلیقه‌ها و نیازهای مخاطبان خود باشد. بی‌شک بهترین سینماهای تهران که معرفی خواهیم کرد، ازاین‌دست مجموعه‌هاست.

بهترین سینماهای تهران بر اساس میزان محبوبیت آن‌ها

با توجه به وسعت شهر تهران و اهمیت در دسترس بودن سینما برای ساکنان تهران، در طبقه‌بندی بهترین سینماهای تهران علاوه بر میزان محبوبیت، مکان جغرافیایی آن‌ها را نیز مد نظر قرار دادیم و آن‌ها را به پنج بخش شمال، غرب، شرق، مرکز و جنوب تقسیم‌بندی کردیم. در ادامه بهترین سینماهای تهران را به طور جداگانه در هر منطقه معرفی می‌کنیم.

بهترین سینماهای شمال تهران

منطقه شمال تهران تعداد زیادی از بهترین و لوکس‌ترین سینماهای معروف تهران را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. از بهترین سینماهای تهران که در این منطقه قرار دارد تعدادی را انتخاب کردیم تا به معرفی آن‌ها بپردازیم از جمله پردیس سینما گالری ملت، پردیس سینمایی باغ‌ کتاب، سینما پردیس فرهنگ، موزه سینما ایران، سینما پردیس قلهک و سینما آستارا.

پردیس سینما گالری ملت

پردیس سینما گالری ملت

این سینما هم از جمله بهترین سینماهای تهران است و در سال 1378 افتتاح و در بهمن 1398 بازسازی شد. بازسازی آن به‌گونه‌ای بود که خللی در معماری داخلی و نمای آن وارد نکند. اکنون این سینما که از بهترین سینماهای تهران است دارای 11 سالن سینمایی‌ست که در طبقات مختلف قرار دارد و سالن اول آن مخصوص انواع تجمعات فرهنگی است.

پردیس سینمایی ملت در منتهی‌الیه جنوب غربی بوستان ملت در زمینی به وسعت 6 هزار متر و با زیر‌بنای 1500 متری ساخته شده است. این هم‌جواری با بوستان ملت، طراحی منحصر‌به‌فرد و نبود مراکز تجاری در بنا، این سینما را به یکی از بهترین سینماهای تهران و یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی-سینمایی کشور تبدیل کرده  و باعث شده است به عنوان مرکزی مردمی در جشنواره فیلم فجر معرفی شود.

از سایر امکانات پردیس سینمایی ملت که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ در فاصله 200 متری مجموعه
  • پارکینگ مخصوص موتور سیکلت
  • یک گالری با امکانات پیشرفته نورپردازی جهت برگزاری نمایشگاه‌های هنری
  • کافی‌شاپ در فضای داخلی و خارجی
  • فروشگاه کتاب و آلبوم‌های موسیقی
  • فودکورت (تالار خوراک) با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در محیطی با چشم‌انداز زیبا و ظرفیت 800 نفر
  • سرویس بهداشتی مجزا در هر سالن 

راهنمای استفاده بهتر از امکانات سینما

فیلم‌های در حال اکران در سینما و هم در سایت‌های مربوط به خرید بلیط قرار دارد. برای تهیه بلیط بهتر است از چهار روز قبل اقدام کنید. برای استفاده از پارکینگ اختصاصی مجموعه داشتن بلیط سینما ضروریست پس بهتر است به جای خرید حضوری به صورت اینترنتی بلیط را تهیه کنید. در نظر داشته باشید ظرفیت پارکینگ محدود است که البته می‌توانید از پارکینگ عمومی که در مجاورت بوستان ملت قرار دارد نیز استفاده کنید.

آدرس و نحوه دسترسی 

خیابان ولی‌عصر، بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، ایستگاه بی‌آر‌تی 

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه شهید حقانی در نزدیکی پل طبیعت که در مسافت حدودا 7 کیلومتری مجموعه قرار دارد. این مسیر را می‌توان با تاکسی یا بی‌آرتی طی کرد.

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس پارک ملت در 900 متری مجموعه

موزه سینما؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

 بهترین سینماهای تهران

موزه سینما ایران هم که در دسته زیباترین و بهترین سینماهای تهران قرار دارد در عمارت زیبای باغ فردوس که به دوره قاجار برمی‌گردد قرار دارد و به دستور محمدشاه قاجار ساخته شده است. مساحت باغ فردوس حدود 20 هزار متر مربع و مساحت عمارت هزار متر مربع است. معماری ساختمان و گچ‌بری و مقرنس‌کاری دیوارها به طرز چشمگیری زیباست و به همین دلیل موزه سینمای تهران به یکی از سینماهای معروف تهران تبدیل شده است. این مجموعه دارای 3 سالن سینما به نام‌های فردوس، سینماتوگراف و تمدن است.

درباره این موزه باید بدانید که:

  • در این موزه به طور کامل تاریخ سینمای ایران از ابتدا تا دوران معاصر را خواهید دید. این موزه سه طبقه دارد که هر طبقه به یک دوره اختصاص دارد. علاوه بر آن در تالار آغازگران شما می‌توانید با تمام اولین‌های هنر سینما آشنا شوید.
  • تالار معاصران؛ مربوط به پرتره‌ها و آثار هنرمندانی که در عرصه سینما درخشیده‌اند.
  • بخش سینمای کودک و نوجوان؛ بخشی که در آن عروسک‌هایی مثل کلاه‌قرمزی نگهداری می‌شود.
  • اتاق علی حاتمی اتاقیست که به نگهداری آثار علی حاتمی اختصاص یافته است.
  • کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی مجموعه محل مناسبی برای هم‌صحبتی با افراد علاقه‌مند به سینماست.

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: خیابان ولی‌عصر شمال، پس از سه‌راه زعفرانیه، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: خط 1 مترو تجریش که با پیاده‌رویِ حدودا 20 دقیقه‌ای ‌می‌توان به موزه سینمای تهران رسید.

چند نکته ضروری درباره موزه سینمای تهران

با توجه به این که در این مجموعه پارکینگ اختصاصی وجود ندارد و همچنین نبود جای پارک به دلیل ترافیک سنگین خیابان ولی‌عصر، بهتر است از خودرو شخصی برای رفتن به این سینما استفاده نکنید.

باید توجه داشته باشید این مجموعه در روزهای شنبه و تعطیلات سوگواری تعطیل است. همچنین در روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان است.

در ضمن هزینه ورودی موزه سینما 5 هزار تومان برای عموم مردم و برای دانشجویان 3 هزار تومان است. از سوی دیگر هزینه بلیط سینما پنجشنبه‌‌ها و جمعه‌ها 15 هزار، سه‌شنبه‌ها 9 هزار و سایر روزها 12 هزار تومان است.

پردیس سینمایی باغ کتاب؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی باغ کتاب؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی باغ کتاب یکی دیگر از سینماهای معروف تهران است که در بخشی از مجموعه باغ کتاب تهران قرار دارد و دارای 9 سالن با ظرفیت 1164 نفر است. سالن‌ها در طبقه‌های زیرین، هم‌کف و بام مجموعه قرار دارد.

این سینما دارای مجهزترین سیستم‌های صوتی و تصویری ست؛ سیستم صوتی دالبی سوراند؛ سیستمی که در آن  صدا از یک جهت به گوش نمی‌رسد بلکه از محیط پیرامون شما پخش می‌شود تا بتوانید بهترین کیفیت صدا را دریافت کنید. به لحاظ تصویر نیز پرده سینما باغ کتاب که یکی از بزرگ‌ترین پرده‌های سینماهای معروف تهران را دارد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این موضوع پردیس سینمایی باغ کتاب را به یکی از بهترین سینماهای تهران تبدیل کرده است.

از سایر امکانات پردیس سینمایی باغ کتاب که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • غرفه‌ها و فروشگاه‌های آثار هنری
  • کافی‌شاپ
  • بوفه با انواع خوراکی‌ها 

آدرس و نحوه دسترسی

مسیر اول: بزرگراه شهید حقانی، ورودی پارک طالقانی

مسیر دوم: بزرگراه همت شرق به غرب، ورودی کتابخانه ملی و باغ کتاب، جنب باغ علم کودک

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: متروی شهید حقانی در خط 1 مترو تهران که در فاصله حدود یک کیلومتری سینما قرار دارد.

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس شهید حقانی در شمال باغ کتاب

سینما پردیس فرهنگ

 بهترین سینماهای تهران

سینما پردیس فرهنگ که قبلا با نام سیلورسیتی شهرت داشته، یکی از قدیمی‌‌ترین و بهترین سینماهای تهران است که در سال 1348 توسط مهدی میثاقیه تاسیس و پس از آن به بهروز وثوقی بازیگر دهه 40 و 50 واگذار شد. او نیز پس از مدتی آن را به بهای 7 میلیون تومان به وزارت فرهنگ و هنر وقت منتقل کرد.

در حال حاضر سینما پردیس فرهنگ یک سینمای دولتی و زیر نظر بنیاد فارابی است و در سال  1380 بازسازی شد و اکنون دارای 3 سالن مجهز به سیستم صوتی پیشرفته است. پس از بازسازی این سینما در زمره بهترین سینماهای تهران قرار گرفت.

از سایر امکانات پردیس سینمایی فرهنگ که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • پارکینگ اختصاصی
  • فودکورت
  • کافی‌شاپ
  • فروشگاه کتاب
  • فروشگاه آرشیو فیلم‌های خارجی و ایرانی قدیمی در نزدیکی سینما
  • اکران فیلم‌های روز دنیا همراه با زیرنویس در سانس‌های 9 و 11 -شب 
  • اکران فیلم‌های مخصوص کودکان

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان دولت

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: متروی قلهک که در مسافت 500 متری سینما قرار دارد که می‌توانید بقیه مسیر را پیاده و یا با تاکسی طی کنید.

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: خط 7 بی‌آرتی تهران؛ پایانه راه‌آهن به تجریش که در ایستگاه باغ‌ فردوس قرار دارد.

سینما پردیس قلهک

سینما پردیس قلهک

یکی دیگر از بهترین سینماهای تهران در مجموعه پردیس سینمایی قلهک واقع شده است که 4 هزار متر مربع مساحت دارد. در سال 1390 تاسیس شده و دارای یک سالن با ظرفیت 271 نفر است. هر ماه جدیدترین فیلم‌های ایرانی و فیلم‌های کلاسیک جهان در آن اکران می‌شود. جالب است بدانید بلاکباسترها (فیلم‌هایی که محبوبیت و فروش بالایی به دست آورده‌اند) نیز به روی پرده می‌روند علاوه بر آن امکان نمایش تئاتر نیز در این سالن وجود دارد.

از سایر امکانات پردیس سینمایی قلهک که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی
  • فودکورت با تنوع غذایی زیاد و رستوران بین‌المللی
  • مجموعه ورزشی؛ سالن ورزشی (بدنسازی، فوتسال و اسکواش) و استخر سرپوشیده
  • سالن کتابخانه

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان یخچال

سینما آستارا؛ یکی از سینماهای معروف تهران

در ‌صورتی‌ که می‌خواهید یک تجربه نو در فضایی خاص با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن داشته باشید، سینما آستارا که یکی از سینماهای معروف تهران محسوب می‌شود را از دست ندهید. معماری این سینما چنان مخاطب خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد که برای دقایقی او را از دنیای واقعی جدا می‌کند. این رستوران در سال 1342 تاسیس شد و در سال 1397 پس بازسازی و اجرای طرح معماری مجددا بازگشایی شد. سالن اول این سینما با ظرفیت 500 نفر بزرگ‌ترین سالن‌ این سینماست. این مجموعه پارکینگ اختصاصی ندارد و برای پارک ماشین می‌توانید به پارکینگ کنار شهرداری که در نزدیکی سینماست مراجعه کنید. از امکانات این سینما می‌توان به کافه و رستوران به سبک سنتی اشاره کرد.

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: محله دربند، میدان تجریش، خیابان شهرداری

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو تجریش(خط 1 مترو)

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس پایانه تجریش

معرفی بهترین سینماهای غرب تهران

غرب تهران نیز مانند شمال بهترین سینماهای تهران را در خود جای داده است. پردیس سینمایی کورش، پردیس سینمایی ایران مال، پردیس سینمایی مگامال و پردیس سینمایی زندگی از جمله بهترین پردیس های سینمایی تهران است که در غرب تهران وجود دارد. 

پردیس سینمایی کوروش

 بهترین سینماهای تهران

یکی از سینماهای معروف تهران، مجموعه‌ پردیس سینمایی کوروش در منطقه 5 تهران است که در سال 1393 تاسیس شد. این مجموعه دارای 14 سالن است که طبقات 4 و 6 مجموعه را به خود اختصاص داده است. نامگذاری سالن‌ها برگرفته از نام سینماهای معروف تاریخ ایران است مانند: رکس، فاروس، متروپل و خورشید لاله‌زار. 

تمام سالن‌ها مجهز به سیستم صدا و تصویر ساخت کشور کانادا و صندلی‌هایی از کشور فرانسه است و به همین دلیل این سینما به یکی از سینماهای معروف تهران تبدیل شده است. چند منظوره‌ بودن سالن‌ها برای اجرای کنسرت، تئاتر و برگزاری همایش نیز از جمله عواملی است که این سینما را به یکی از بهترین سینماهای تهران تبدیل کرده است. همچنین فیلم‌های جشنواره فجر نیز در این مجموعه اکران می‌شود که می‌توان در ایام مخصوص آن‌ها را تماشا کرد.

از سایر امکانات پردیس سینمایی کوروش که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی طبقاتی 
  • فودکورت 
  • فودکورت‌بام در طبقه هفتم 
  • رستوران
  • کافه
  • مرکز خرید چند طبقه
  • خانه بازی و شهربازی برای کودکان
  • آسانسور و پله‌ برقی
  • سالن وی‌آی‌پی برای مهمانان خاص
  • اکران فیلم‌های زبان اصلی برای اعضای باشگاه سینما

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: بزرگراه حکیم غرب، ستاری شمال، جنب خیابان پیامبر مرکزی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو صادقیه که در فاصله حدود 5 کیلومتری مجموعه قرار دارد و بقیه مسیر را می‌توان با تاکسی طی کرد.

پردیس سینمایی ایران مال؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی ایران مال؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

این سینما که در منطقه 22 و غرب تهران واقع شده‌ است، در سال 1397 همزمان با سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاح شد و حالا از سینماهای معروف تهران شمرده می‌شود. این مجموعه 12 سالن با ظرفیت 1800 نفر دارد که 9 سالنِ آن برای اکران فیلم‌های روز و 3 سالن دیگر، وی‌آی‌پی و با ظرفیت 17 نفر و امکان انتخاب فیلم دلخواه برای مخاطبان است اما کوچک‌ترین سالن به برگزاری کارگاه‌های نقد فیلم اختصاص دارد. 

سالن شماره 1 بزرگ‌ترین پرده نمایش نقره‌ای سینمای ایران را دارد. سیستم صوتی دالبی سوراند و صندلی‌هایی با امکان تنظیم زیرپایی و پشتی راحتی را برای مخاطب فراهم می‌کند. این‌ فاکتورها سینما ایران‌مال را به یکی از بهترین سینماهای تهران تبدیل کرده است.

از سایر امکانات پردیس سینمایی ایران مال که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی در طبقات زیرین با ظرفیت 14000 خودرو
  • فودکورت
  • سالن ویژه کودکان 

آدرس و نحوه دسترسی

مسیر اول: بزرگراه شهید همت غرب، بزرگراه شهید خرازی از غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)، بازار بزرگ ایران (ایران مال)

مسیر دوم: بزرگراه تهران کرج، بعد از پارک جنگلی چیتگر، خروجی سمت راست، بعد از بام‌لند

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: خط 5 مترو تهران در ایستگاه ایران خودرو که در جنوب مجموعه واقع شده و در فاصله حدود 5 کیلومتری پارک جنگلی چیتگر است و ایستگاه مترو وردآورد نیز در فاصله 5 کیلومتری باغ گیاه‌شناسی ملی ایران است که از این دو ایستگاه می‌توان پیاده یا با تاکسی ادامه مسیر را طی کرد.

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس بزرگراه تهران به کرج در نزدیکی دریاچه چیتگر

نکات و راهنمایی‌های لازم

  • ازآنجایی‌که ایستگاه مترو، اتوبوس و تاکسی در نزدیکی پردیس سینمایی ایران‌مال وجود ندارد، بهتر است از خودرو شخصی یا تاکسی اینترنتی مثل اسنپ یا تپسی استفاده کنید.
  • یادتان باشد بین پارکینگ تا سینما حدود نیم ساعت پیاده‌روی دارید پس این زمان را هم در برنامه‌ریزی خود لحاظ کنید.
  • برای تهیه عینک مخصوص فیلم‌های سه‌بعدی داشتن کارت شناسایی الزامیست.
  • قیمت خوراکی‌های مجموعه کمی بالاتر از قیمت معمول آن‌هاست پس اگر می‌خواهید در هزینه‌‌تان صرفه‌جویی کنید بهتر است از قبل آن‌ها را تهیه کنید. 
  • بلیط فیلم مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی تهیه کنید تا در حین مراجعه با تکمیل ظرفیت سالن‌ها مواجه نشوید.
  • برای رزرو سالن‌های وی‌آی‌پی که ظرفیت 17 نفره دارد، با تلفن سینما در بخش جزئیات تماس بگیرید تا از امکانات و تجهیزات این سالن‌ها به طور دقیق مطلع شوید.

پردیس سینمایی مگامال

 بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی مگامال یکی دیگر از بهترین سینماهای تهران است که در شهرک اکباتان واقع شده و در اردیبهشت 1395 در مجموعه فرهنگی تجاری مگامال فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین سالن سینمای سه‌بعدی ایران در این پردیس سینمایی قرار دارد. سالن‌های این پردیس سینمایی مدرن‌ترین تجهیزات نور و صدا را دارد. همچنین بزرگ‌ترین سالن با گنجایش 300 نفر، میزبان جشنواره‌های هنری فجر با حضور هنرمندان برجسته در این حوزه است. در ضمن در این مجموعه کلاس‌های آموزشی هنری نیز برگزار می‌شود. یادتان باشد بلیط سینما همه روزه در سانس 11 تا 12 ظهر و همچنین روزهای سه‌شنبه نیم‌بها ست.

از سایر امکانات پردیس سینمایی مگامال که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ طبقاتی اختصاصی با ظرفیت بالا
  • فودکورت
  • کافه
  • هایپرمارکت
  • شهر کتاب و فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات فرهنگی
  • سالن ورزشی و بولینگ
  • شهربازی
  • نمازخانه
  • آی‌تی‌لند (محلی که در آن می‌توانید نیازهای دیجیتال خود را برطرف کنید و تمام برندهای تراز اول فناوری اطلاعات ایران در آن حضور دارند همچنین شرکت‌های بزرگ تلفن همراه مانند ایرانسل و رایتل)
  • اینترنت رایگان

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز 2، مجموعه تفریحی تجاری مگامال

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو اکباتان (خط 4)

پردیس سینمایی زندگی؛ یکی از سینماهای معروف تهران

پردیس سینمایی زندگی؛ یکی از سینماهای معروف تهران

مجموعه‌ سینمایی زندگی، یکی از سینماهای معروف تهران است که قبلا به سینمای شهر فرنگ شهرت داشت و در سال 1388 شروع به کار کرد. در طبقه دوم این مجموعه 5 سالن سینما و یک سالن تئاتر وجود دارد که همگی مجهز به مدرن‌ترین سیستم‌های تصویری و صوتی است و از صندلی‌های راحتی برخوردار است. یادتان باشد در پردیس سینمایی زندگی هر شب ساعت 21 یک تئاتر اجرا می‌شود. 

از سایر امکانات پردیس سینمایی زندگی که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی
  • فودکورت
  • کافه
  • مرکز خرید

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: میدان صادقیه، بزرگراه صادقیه، بلوار کاشانی، پس از پمپ بنزین، بلوار اباذر، روبروی بیمارستان چشم‌پزشکی پیامبران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو صادقیه، مابقی مسیر را می‌توان با تاکسی طی کرد.

نزدیک‌‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه مرزداران در خط 10 که از بزرگراه اشرفی اصفهانی می‌گذرد و در فاصله 800 متری مجموعه پردیس قرار دارد.

معرفی بهترین سینماهای شرق تهران

جالب است بدانید که بهترین سینماهای تهران معمولا در شرق تهران واقع شده‌ است و همگی قدمت زیادی دارند و زمان تاسیس آن‌ها به دوران قبل از انقلاب برمی‌گردد. از جمله این سینماها می‌توان به سینما تیراژه 2، سینما ایران و سینما سروش اشاره کرد.

سینما تیراژه 2

 بهترین سینماهای تهران

سینما تیراژه 2 که در سال 1392 همزمان با سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر به‌طور رسمی شروع به کار کرد و دو سالن با ظرفیت جمعا 400 نفر دارد که به پیشرفته‌ترین تکنولوژی تصویر و صدا (دالبی‌سوراند) مجهز است.

از سایر امکانات سینما تیراژه 2 که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی
  • فودکورت
  • بوفه خوراکی
  • هایپرمارکت
  • شهربازی 
  • شهرکتاب

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: بزرگراه امام علی، به سمت جنوب، خروجی شهید مدنی (نظام‌ آباد)، جنب مترو مدنی

نزدیکترین ایستگاه مترو: مترو مدنی (خط 2 مترو)

سینما ایران

سینما ایران از بهترین سینماهای تهران است که در سال 1345 تاسیس شد. این سینما بخشی از مجموعه فرهنگی-هنری تهران و دارای 4 سالن با ظرفیت حدود هزار نفر است.

از سایر امکانات سینما ایران که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه
  • سالن‌های کنفرانس
  • نمایشگاه
  • کلاس‌های آموزشی

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: خیابان شریعتی، نبش خیابان کاج، روبروی بهار شیراز

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو دروازه دولت

سینما سروش؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

سینما سروش؛ یکی از بهترین سینماهای تهران

سینما سروش نیز یکی دیگر از سینماهای معروف تهران است که در شرق پایتخت واقع شده‌ و همزمان با اکران فیلم بندباز افتتاح شد. نام قدیمی آن تا قبل از انقلاب مولن روژ بود. پس از طی سال‌های پُر افت‌و‌خیز و تعطیلات طولانی، سرانجام در سال 1393 مجددا باز شد. این مجموعه که یکی از پردیس های سینمایی تهران است دارای سه سالن با ظرفیت‌های به ترتیب 310، 200 و 100 نفر است که همه سیستم صوتی دالبی سوراند و سیستم پخش دیجیتال دارد.

از سایر امکانات سینما سروش که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کافه
  • فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: خیابان شریعتی، حد‌فاصل خیابان بهار شیراز و سه راه طالقانی (نرسیده به سه‌راه طالقانی)

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو طالقانی

معرفی بهترین سینماهای مرکز تهران

در مرکزِ تهران می‌توانید سراغ مجموعه‌ای از بهترین سینماها بروید و خودتان را به یک فیلم دوست‌داشتنی دعوت کنید. در ادامه دو مورد از بهترین پردیس های سینمایی تهران در مرکز را معرفی خواهیم کرد. 

پردیس سینمایی چارسو

 بهترین سینماهای تهران

این سینما که در بهمن ماه 1393 تاسیس شد، یکی دیگر از بهترین و جدیدترین سینماها در مرکز شهر تهران است. نمای بیرونی ساختمان سینما و تفاوت فاحش آن با بافت دیگر بناهای خیابان جمهوری به این مجموعه جلوه‌ای خاص بخشیده است. این مجموعه که یکی از بهترین پردیس های سینمایی تهران است 6 سالن مجهز به آخرین تکنولوژی صدا، تصویر و سینمای دیجیتال دارد که در طبقه هفتم مجموعه واقع شده است. 

همچنین همه سالن‌ها از صندلی‌های مخصوص معلولین برخوردار است. یادتان باشد سالن 6 به دلیل داشتن پلکان برای سالمندان و معلولین مناسب نیست و برای این دسته از علاقه‌مندان استفاده از سایر سالن‌ها پیشنهاد می‌شود. سالن شماره 1 با ظرفیت 330 نفر علاوه بر نمایش فیلم، قابلیت اجرای انواع همایش‌ها، کنسرت‌ها و تئاترها را داراست. در ضمن ورود موتورسیکلت به پارکینگ مجموعه ممنوع است.

سایر امکانات:

  • پارکینگ اختصاصی در طبقه ششم با ظرفیت 1000 خودرو 
  • فودکورت در طبقه پنجم
  • کافه در طبقه دوم و ششم
  • سالن جهت برگزاری گالری عکاسی و نقاشی
  • مرکز خرید 
  • نمازخانه در طبقه ششم

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: خیابان جمهوری، تقاطع پل حافظ

ایستگاه مترو: مترو تئاتر شهر (خط 3 مترو) و مترو سعدی (خط 1 مترو)

ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس جمهوری

پردیس سینمایی آزادی

پردیس سینمایی آزادی

سینما آزادی هم مانند سینما چارسو یکی از بهترین سینماهای تهران است که در ابتدا سینما شهر فرنگ نام داشت و در سال 1348 تاسیس شد. روز جمعه 29 فروردین سال 1376 زمانی که فیلم کمدی تعطیلات تابستانی به روی پرده رفته بود، آتش‌سوزی ویران کننده‌ای در سینما به وقوع پیوست به‌طوری‌که تا چندین سال پس از آن از سینما جز خاکستر و ویرانه اثری به ‌جا نمانده بود تا این‌که در سال 1386 هم‌زمان با بیست‌وششمین جشنواره فیلم فجر و نمایش نمادین فیلم تعطیلات تابستانی مجددا باز شد.

این مجموعه که یکی از بهترین پردیس های سینمایی تهران است دارای 5 سالن است که سالن اصلی آن با نام سالن آزادی مجهز به پرده نمایش سه‌بعدیست. یادتان باشد در صورتی که با خودرو شخصی به این سینما می‌روید حتما قبل از رفتن طرح ترافیک را بررسی کنید.

از سایر امکانات پردیس سینمایی آزادی که یکی از بهترین سینماهای تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • پارکینگ اختصاصی در خیابان شهید بهشتی
  • رستوران
  • کافه
  • بوفه خوراکی
  • غرفه فروش محصولات فرهنگی
  • مرکز خرید 
  • نمازخانه

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: تقاطع شهید بهشتی (عباس‌آباد)، نبش خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)

ایستگاه مترو: خط آزادگان به قائم، مترو میرزای شیرازی

ایستگاه اتوبوس تندرو (بی‌آر‌تی): ایستگاه اتوبوس شهید بهشتی

بهترین سینماهای جنوب تهران

پراکندگی پردیس های سینمایی در جنوب تهران زیادتر است و تعداد کمتری سینما در این منطقه وجود دارد. در ادامه چند مورد از بهترین سینماهای تهران در منطقه جنوب تهران را معرفی می‌کنیم. از جمله این پردیس های سینمایی می‌توان به پردیس سینمایی راگا و پردیس سینمایی کیان اشاره کرد.

پردیس سینمایی راگا

 بهترین سینماهای تهران

این سینما که یکی از سینماهای معروف تهران است در منطقه 20 شهرداری تهران در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع در سال 1389 همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 98 با هدف توسعه پردیس سینمایی بازسازی شد و سالن‌های نمایش به ویدئو پروژکتور‌های جدید، سیستم لیزری و دوربین‌های مدار بسته مجهز شد.

این پردیس سینمایی 3 سالن دارد که سالن 1 با ظرفیت 323، سالن 2 با ظرفیت 147 و سالن 3 با ظرفیت 140 صندلی میزبان علاقه‌مندان است. این مجموعه از جمله سینماهاییست که با اکران فیلم‌های مخصوص کودکان و همچنین فیلم‌های کمدی مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و در آبان ماه رتبه چهارم فروش را از آن خود کرد.

از سایر امکانات پردیس سینمایی راگا که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ
  • بوفه خوراکی
  • رستوران
  • کافه
  • مرکز خرید 

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: تهران، شهر ری، بزرگراه شهید آوینی، خیابان کریم شیرازی، جنب فروشگاه شهروند

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو شهر ری

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس شهروند که در 30 متری پردیس راگا قرار دارد.

پردیس سینمایی کیان

پردیس سینمایی کیان

پردیس سینمایی کیان یکی دیگر از با سینماهای معروف تهران در منطقه 19 واقع شده است که در مهر ماه 1390 آغاز به کار کرد. این سینما دارای 3 سالن نمایش است که دو سالن آن با ظرفیت بیش از 300 نفر و سالن کوچک‌تر با ظرفیت حدود 200 نفر امکان اکران هم‌زمان فیلم‌ها را فراهم می‌آورد. همچنین ساعات کاری پردیس کیان 3 بعدازظهر تا حدود 12 شب است.

از سایر امکانات پردیس سینمایی کیان که یکی از سینماهای معروف تهران است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی
  • فودکورت
  • مرکز خرید 
  • شهربازی سرپوشیده

آدرس و نحوه دسترسی

آدرس: بزرگراه نواب، بعد از پل حق‌شناس، خروجی چراغی و سعیدی، بلوار شهید چراغی (جوانه)، عبدل‌آباد، شماره 41

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مترو عبدل‌آباد (خط 3 مترو)

سخن پایانی

در این مقاله بهترین سینماهای تهران را معرفی کردیم. چه در تهران زندگی کنید چه مسافر پایتخت باشید این مقاله مفید خواهد بود به ویژه اگر به سینما و تماشای جدیدترین فیلم‌ها علاقه داشته باشید. سینماهای معرفی شده در این مقاله از بهترین‌هاست و برای یک تفریح سالم و مفید گزینه‌های خوبی است. اگر قرار باشد به یکی از سینماهای پایتخت بروید انتخاب شما کدام است؟

نظرات کاربران