بهترین سواحل جیجو

بهترین سواحل جیجو برای همسفر شدن با آفتاب و شن های طلایی

چه دوست داشته باشید غواصی کنید و چه بخواهید تعطیلات خود را با استراحت روی ماسه‌ها و آفتاب گرفتن سپری کنید، بهترین سواحل جیجو برای این‌که اوقاتی خوشی را سپری کنید، منتظر شماست. قبل از سفر به این جزیره بهشتی در کره جنوبی، بهتر است به‌طور کامل با سواحل چشمگیر آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید؛ پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید، چرا که در این مقاله 8 تا از بهترین سواحل جیجو را برای‌تان آورده‌ایم و امکانات و ویژگی‌های هر یک را برای‌تان شرح داده‌ایم. 

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

ساحل گواکجی گوامول؛ از بهترین سواحل جیجو

این ساحل خیره کننده که در سمت شرقی جزیره جیجو واقع شده است، بیشتر به‌خاطر شن‌های نرم و آب‌های زلال و شفاف معروف است. این ساحل بیش از سه کیلومتر طول دارد و توسط صخره‌های سیاه بزرگ که جلوه‌ای منحصربه‌فرد به آن بخشیده است، احاطه شده است. در این ساحل می‌توانید به شنا، غواصی، ماهی‌گیری و کایاک‌سواری بپردازید و عصر هم از تماشای غروب زیبای خورشید، لذت ببرید. علاوه‌بر این، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف اطراف ساحل گواکجی گوامول غذاهای محلی لذیذی را ارائه می‌دهند. 

اگر در شنا مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم در این ساحل احتیاط و دقت بیشتری داشته باشید؛ امواج قوی در ساحل گواکجی گوامول ممکن است برای شناگران بی‌تجربه کمی خطرناک باشد. 

ساحل هیوپجه و ساحل گئومنونگ

این دو ساحل با مناظر جذاب خود با شن‌های سفید و آب‌های شفاف، اوقاتی شاد برای‌تان رقم خواهد زد. ساحل هیوپچه در جنوب‌غربی جیجو در یک خلیج سرپوشیده در نزدیکی صخره جوسانجئولی واقع شده است و شبیه استراحتگاهی آرام است که توسط صخره‌های بلند و پوشش گیاهی سرسبز در لبه ساحل احاطه شده است. این ساحل بیشتر به‌خاطر صخره‌های منحصربه‌فرد اوریبانگز خود که گفته می‌شود حاوی انرژی معنوی است، مشهور است.

ساحل گئومنونگ هم که از بهترین سواحل جیجو محسوب می‌شود، برای جت‌اسکی، آفتاب گرفتن، شنا و غواصی بسیار مناسب است. برای رسیدن به هرکدام از این دو ساحل، می‌توانید از اتوبوس جیجو به مقصد هیئوپجه یا ایستگاه اتوبوس پارک گئومنونگ استفاده کنید. خوب است بدانید از هر ایستگاه، فقط به اندازه یک پیاده‌روی کوتاه تا هر ساحل فاصله است.

ساحل ولجونگری؛ از سواحل جیجو 

 این ساحل زیبای کره‌ای، در قسمت جنوبی جزیره جیجو واقع شده است و با عنوان بهشت عاشقان ساحل معروف است. اگر شما هم دوست دارید در آن اطراف قدم بزنید و از زیبایی مناظر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش لذت ببرید، هرگز نباید این ساحل را از قلم بیندازید. چیزی که این ساحل را بسیار برجسته کرده است، صخره‌های منحصربه‌فرد آن است که در خط ساحلی قرار گرفته و منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کند. امکانات و تفریحات ویژه این ساحل شامل اسب‌سواری در فضای باز و یا ورزش‌های آبی مانند کایاک‌سواری و پاراسلینگ است.

خوب است بدانید برای رسیدن به ساحل ولجونگری با ماشین، باید از مسیر 1160 از شهر جیجو به سئوگویپو بروید، سپس به سمت ولجونگ رو بروید تا به ورودی ساحل برسید. اگر استفاده از حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهید، ترمینال اتوبوس شهر جیجو بهترین گزینه برای شماست. از اتوبوس شماره 600 یا 1030 استفاده کنید و در ایستگاه ساحل پیاده شوید.

ساحل جونگمون ساکدال

ساحل جونگمون ساکدال در ناحیه شرقی جزیره جیجو قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین سواحل جیجو است که هر ساله بسیاری از مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می‌کند. این ساحل مناظر خیره کننده‌ای از دریای آبی و شن‌های سفید ارائه می‌دهد که آن را به مکانی مناسب برای کسانی که می خواهند استراحت کنند یا عکس بگیرند، تبدیل کرده است. 

اگر به این ساحل بروید، فعالیت‌های مختلفی از شنا گرفته تا لذت بردن از ورزش‌های آبی مختلف نظیر جت‌اسکی، پاراسلینگ و کایاک‌سواری را می‌توانید امتحان کنید. فروشگاه‌ها و رستوران‌های اطراف نیز توصیه می‌شود.

خوب است بدانید که اگر دوست دارید غواصی کنید، برای دید واضح‌تر در زیر آب، بهتر است در هنگام جزر از ساحل جونگمون ساکدال دیدن کنید. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم کرم ضد آفتاب خود را برای محافظت از پوست‌تان در برابر تابش شدید آفتاب به همراه داشته باشید. 

برای رسیدن به این ساحل با ماشین، مسیر 11 را در جنوب شهر سئوگویپو انتخاب کنید. پس از عبور از مجتمع تفریحی جونگمون، به پارکینگ ساحل جونگمون ساکدال خواهید رسید. هم‌چنین می‌توانید از اتوبوس‌های محلی فرودگاه بین‌المللی جیجو یا ترمینال اتوبوس بین شهری سئوگویپو استفاده کنید. 

ساحل همدوک؛ از بهترین سواحل جیجو

این ساحل خیره‌کننده در ناحیه شرقی جزیره جیجو قرار دارد و به دلیل مناظر زیبا و سرسبز محبوب شده است. در این ساحل می توانید روز خود را با آفتاب گرفتن، کایاک‌سواری یا ماهی‌گیری بگذرانید. خوب است بدانید غذاخوری‌های زیادی در اطراف همدوک است که می‌توانید پس از تجربه تفریحات مهیج آن، به این غذاخوری‌ها بروید و از صرف یک وعده غذای دوست‌داشتنی کره‌ای لذت ببرید. 

توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از این ساحل در فصل تابستان، کرم ضد آفتاب خود را فراموش نکنید. برای رسیدن به ساحل همدوک می‌توانید از تاکسی و یا اتوبوس‌های شهر سئوگویپو استفاده کنید. 

ساحل پیوسون هاویچی

اگر دنبال تفریح در ساحلی خلوت هستید، به پیوسون هاویچی دوست‌داشتنی که در 100 متری روستای محلی جیجو قرار دارد، بروید. این ساحل محبوب به خاطر زیبایی‌های طبیعی، شن‌های درخشان سفید، آب‌های شفاف و جنگل‌های سرسبز شناخته شده است. 

این ساحل برای پیاده‌روی، شنا و غواصی بسیار مناسب است و ضمنا چندین رستوران عالی در نزدیکی این ساحل وجود دارد که غذاهای خوشمزه محلی و دریایی را طبخ می‌کند. می‌توانید با اتوبوس شماره 700 از ترمینال اتوبوس بین شهری جیجو که به ایستگاه اتوبوس پیوسون می‌رسد، برای رسیدن به ساحل پیوسون هاویچی استفاده کنید. 

ساحل شن سیاه سامیانگ؛ یکی از زیباترین سواحل جیجو

ساحل شن سیاه سامیانگ که به نام ساحل بیجاریم یا ساحل سامیانگ دونگ نیز شناخته می‌شود، یک ساحل دیدنی واقع در جزیره جیجو است؛ این ماسه‌های سیاه در زیر نور خورشید می‌درخشد و مناظر باشکوه صخره‌های اطراف نیز زیبایی این ساحل را دوبرابر می‌کند. 

بازدید از این ساحل و مناظر دیدنی‌اش علاوه‌بر این‌که لحظاتی شگفت‌انگیز برای‌تان رقم می‌زند، برای سلامتی شما هم مفید است، زیرا گفته می‌شود شن‌های سیاه ساحل برای درمان بیماری‌هایی مانند نورالژی، آرتریت و درماتیت خوب و کمک‌کننده است. شنا و ماهی‌گیری نیز از فعالیت‌های محبوب این ساحل است. هم‌چنین می‌توانید در اطراف بگردید و صخره‌های مجاور را که طبق گزارش‌ها بیش از 300 میلیون سال قدمت دارد، کشف کنید. پس از آن به فروشگاه‌های اطراف بروید و سوغاتی و تنقلات بخرید.

برای رسیدن به این ساحل می‎توانید از فرودگاه بین‌المللی جیجو یا ترمینال اتوبوس بین شهری سئوگویپو استفاده کنید. اتوبوس شما را در ایستگاه ورودی سامیانگ پیاده می‌کند، که تنها به اندازه یک پیاده‌روی کوتاه با ساحل فاصله دارد.

سخن پایانی سه کلیک درمورد بهترین سواحل جیجو

اگر دوست دارید اوقات فراغتی متفاوت را با یک سفر جذاب خارجی تجربه کنید و مناظری زیبا و شگفت‌انگیز را از نظر بگذرانید، بهترین سواحل جیجو در کره جنوبی می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر باشد. هرکدام از این سواحل شگفتی‌ها و تفریحات خاص خود را دارد و غواصی، شنا و ماهی‌گیری از محبوب‌ترین فعالیت‌های عمده آن‌ها است. در این مقاله راجع‌به 8 تا از این سواحل محبوب نوشتیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. 

دوست دارید در کدام ساحل جیجو تفریح کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.  

نظرات کاربران