بهترین سواحل کیپ تاون

19 تا از بهترین سواحل کیپ تاون؛ موج‌سواری تا تماشای پنگوئن‌ها

اگر قصد دارید به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کنید، حتما ساحل‌گردی را نیز در برنامه‌های خود بنویسید. کیپ تاون سواحلی دارد که با مناظر کوهستانی، آب‌های فیروزه‌ای، استخرهایی با انواع موجودات آبزی، صخره‌های مرمری و غروب‌های تماشایی و خیره‌کننده، شما را به وجد می‌آورد. پس در سفر خود حتما به سواحل زیبای این شهر پرجمعیت نیز سر بزنید و برای لحظاتی هم که شده، خود را از شلوغی شهر و تنش‌ها دور کنید و در محیط جذاب این سواحل، آرام بگیرید. موج‌سواری، غواصی، پیاده‌روی و عکاسی از جمله فعالیت‌های محبوب در بهترین سواحل کیپ تاون، این تفریحگاه‌های طبیعی تماشایی، است.

پاسپورت دومینیکا

قبل از سفر، لازم است با این سواحل بیشتر آشنا شوید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله 19 تا از بهترین سواحل کیپ تاون را برای‌تان نام برده و امکانات‌شان را توضیح داده‌ایم. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

ساحل موزنبرگ؛ از بهترین سواحل کیپ تاون

ساحل موزنبرگ؛ از بهترین سواحل کیپ تاون

اگر شلوغ بودن ساحل برای‌تان اهمیت چندانی ندارد، ساحل مویزنبرگ را برای تفریح انتخاب کنید. بیشترین فعالیت موج‌سواری کیپ تاون در این ساحل زیبا انجام می‌شود؛ چراکه آب‌هایی گرم با موج‌هایی بزرگ دارد. اگر عاشق هیجان هستید، همراه خانواده به این ساحل تماشایی بروید و موج‌سواری کنید و پس از آن نیز با استراحت روی شن‌های نرم، تنش را از خود دور کنید و لحظاتی جذاب و آرام را تجربه کنید. راستی، باید بگوییم که کوسه‌هایی نیز در آب‌های این ساحل وجود دارند، اما به دلیل امنیت بالا، خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

ساحل خلیج کمپ

همراه خانواده به ساحل خلیج کمپ بروید و یک روز بی‌نظیر را در محیط آرام و تمیز آن، تجربه کنید. این ساحل به‌خاطر دسترسی آسان به انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، بین گردشگران بسیار محبوب است. می‌توانید پس از تفریح، استراحت و تماشای غروب دل‌انگیز در این ساحل زیبا، یکی از رستوران‌های اطراف را انتخاب و از خود به بهترین شکل ممکن، پذیرایی کنید. 

بلیط هواپیما

ساحل باکوون؛ از بهترین سواحل کیپ تاون

باکوون مجموعه‌ای از خلیج‌های کوچک و زیبای ساحلی است که آب‌وهوایی خنک دارد و برای عکس گرفتن بی‌نظیر است؛ اگر به این ساحل رفتید، در کنار تخته‌سنگ‌های بزرگ و چشم‌انداز زیبای کوه سر شیر، عکس‌های هنری‌تان را بگیرید و روی شن‌های نرم آن، استراحت کنید و لذت ببرید. 

ساحل بولدرز

ساحل بولدرز

بولدرز از پرطرفدارترین و بهترین سواحل کیپ تاون است و در واقع ناحیه‌ای حفاظت‌شده از پنگوئن‌های آفریقای جنوبی به شمار می‌آید.  به این ساحل بروید و پنگوئن‌هایی که دسته‌جمعی حرکت می‌کنند را از نزدیک ببینید. گفتنی است که ورود به پارک این منطقه، هزینه دارد و پس از پرداخت آن، می‌توانید برای پیک‌نیک و خوش‌گذرانی، به محوطه بروید. امکان ورزش‌های هیجان‌انگیزی مثل کایاک‌سواری و پرش از صخره‌های گرانیتی بلند نیز در این ساحل فراهم است. راستی، یادتان باشد که حیواناتی که در این پارک نگهداری می‌شوند، اغلب وحشی هستند و باید از غذا دادن و دست زدن به آن‌ها، خودداری کنید. 

خلیج بافلز؛ یکی از بهترین سواحل کیپ تاون

خلیج بافلز که در منطقه طبیعی حفاظت‌شده کیپ پوینت واقع شده است، شن‌های سفید و تخته‌سنگ‌هایی بزرگ دارد که ترکیب آن‌ها در کنار هم، منظره‌ای خارق‌العاده را پدید آورده است. در این ساحل آرام کیپ تاون، می‌توانید اقیانوس اطلس، استخرهای جزرومدی و موجودات دریایی خاصی را ببینید و برای یک پیک‌نیک فراموش‌نشدنی در چمن‌زارهای وسیع قبل از ساحل، تدارک ببینید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

ساحل دیاز؛ از سواحل دیدنی کیپ تاون

دیاز یک ساحل خصوصی و خلوت است که در کیپ پوینت قرار دارد. ساحل دیاز شن‌های لطیفی دارد و به‌رغم آب‌های بسیار سرد و فیروزه‌ای خود، به گرمی از مسافرین و بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. دوربین خود را بردارید و به این منطقه گردشگری خلوت بروید و از دیدن زیبایی طبیعت، لذت ببرید. 

ساحل نوردوک

ساحل نوردوک

ساحل نوردوک که در امتداد ساحل اقیانوس اطلس زیر قله چپمن، در حدود 35 کیلومتری جنوب کیپ تاون، قرار دارد، ساحلی بسیار خلوت است و اگر دوست دارید ساحل‌گردی آرام و به‌دور از شلوغی داشته باشید، نوردوک را در اولویت خود بگذارید و با قدم زدن و تماشای طبیعت در محیطی آرام و خلوت، لذت سفر خود را دوبرابر کنید. 

ساحل گلن کایرن؛ یکی از سواحل دیدنی کیپ تاون

ساحل گلنکایرن که درست در شمال شهر سیمون است، بخش‌های پیچ‌درپیچ شنی، صخره‌های بلند و منظره‌ای جذاب و تماشایی دارد و البته امکانات ورزش‌های آبی نیز در این ساحل فراهم است؛ کایاک ‌سواری و موج‌سواری از جمله این ورزش‌های هیجان‌انگیز است و اگر هم علاقه‌ای به این نوع فعالیت‌ها ندارید، با پیاده‌روی روی شن‌های ساحل گلنکایرن و یا آفتاب گرفتن، سرحال شوید و لذت ببرید.  

ساحل غروب

ساحل سانست یا غروب که دقیقا در شمال کیپ تاون در بلوبرگ واقع شده است، شن‌های سفیدی دارد که با وجود کوه تیبل و جزیره روبن، منظره‌ای بی‌نظیر برای عکاسی ایجاد کرده است. ضمنا این ساحل برای بادبادک‌بازی، موج‌سواری، پیاده‌روی و تماشای امواج هنگام غروب منتظر شماست تا لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای‌تان خلق کند. 

ساحل بیگ‌بی

ساحل بیگ‌بی

این ساحل نیز که همانند ساحل غروب، چشم‌اندازی باشکوه از کوه تیبل و جزیره روبن ارائه می‌دهد، برای ماجراجویی گردشگران کنجکاو و پرشور، آماده است. در تپه‌های شنی ساحل بیگ‌بی، پاهای خود را در شن های نرم و پودری فرو کنید و پس از آن هم به استخرهای صخره‌ای بروید و انواع ماهی و دیگر موجودات دریایی را تماشا کنید. 

ساحل ملکه؛ از بهترین سواحل کیپ تاون

اگر هر صبح پیاده‌روی می‌کنید، در سفرتان به کیپ تاون نیز می‌توانید این عادت را حفظ کنید؛ تفریحگاه سی‌پوینت که شبیه یک پیاده‌روی ساحلی است و پنج کیلومتر طول دارد، امکان دویدن و یا پیاده‌روی صبحگاهی را برای‌تان فراهم کرده است. استخر جزرومدی مدرن ساندر را هم می‌توانید در اطراف این تفرجگاه محبوب پیدا کنید. خوب است بدانید محلیان علاقه زیادی به غواصی در این استخر دارند. پس از پیاده‌روی و بازدید از این استخر و غواصی نیز می‌توانید روی ماسه‌های بی‌نظیر این ساحل تا غروب استراحت کنید و آرامشی ناب را تجربه کنید. 

ساحل اولیفانتبوس

عاشق موج‌سواری هستید؟ ساحل اولیفانتبوس منتظر شماست. در این ساحل زیبای بهشتی در کیپ پوینت، بادهایی می‌وزد که شرایطی عالی را برای موج‌سواری ایجاد می‌کند. پس از موج‌سواری نیز می‌توانید در مسیرهای مخصوص پیاده‌روی این ساحل گشت‌وگذار کنید و از تماشای مناظر لذت ببرید و عکس‌های یادگاری خود را ثبت کنید.

ساحل اسکاربرو؛ از سواحل دیدنی کیپ تاون

ساحل اسکاربرو؛ از سواحل دیدنی کیپ تاون

ساحل اسکاربرو، واقع در جنوب کیپ تاون و در لبه منطقه طبیعی حفاظت‌شده کیپ پوینت، منطقه‌ای بسیار امن و آرام برای استراحت است. البته اگر موج‌سواری دوست دارید هم می‌توانید روی این ساحل حساب کنید. برای بازدید از ساحل اسکاربرو و تماشای مناظر دیدنی آن، برنامه‌ریزی کنید. 

ساحل سنت جیمز

این ساحل به نسبت سواحلی که تا این‌جا بررسی کردیم، کمی کوچک‌تر است ولی این موضوع هیچ‌گاه از محبوبیت آن نکاسته است. اگر کودکان‌تان دوست دارند تفریحات ساحلی بیشتری را تجربه کنند، ساحل سنت جیمز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل شلوغ که در فاصله چند قدمی خلیج کالک واقع شده است، استخرهای صخره‌ای کم‌عمقی دارد که برای بچه‌ها بسیار مناسب است. 

کلبه‌های چوبی رنگارنگی نیز که در کنار ساحل قرار دارد، برای بچه‌ها بسیار جذاب است. از دیگر مزایای این ساحل این است که تنها با یک ربع پیاده‌روی از سنت جیمز، می‌توانید به رستوران‌ها و فروشگاه‌های خلیج کالک برسید، خرید کنید و در رستوران‌های باکیفیت و خوب، با انواع غذاهای خوش‌طعم محلی، از خود پذیرایی کنید. 

سواحل کلیفتون؛ یکی از سواحل دیدنی کیپ تاون

مجموعه‌ای از چهار ساحل شگفت‌انگیز با شن‌های نرم سفید، سواحل کلیفتون را تشکیل می‌دهد که برای هر سلیقه‌ای، چیزی جذاب دارد. اولین ساحل کلیفتون مجلل‌تر از بقیه است، دومین آن کمی محبوب‌تر است و سومین جزیره کلیفتون، معمولا محل برگزاری مهمانی‌ها و ضیافت‌های پرشور جوانان است. اگر همراه خانواده و فرزندان‌تان به کیپ تاون سفر کرده‌اید و دنبال ساحلی می‌گردید که فضایی خانوادگی داشته باشد، چهارمین ساحل کلیفتون از این مجموعه، پیشنهاد ما به شماست. 

ساحل اودکرال؛ از جذاب‌ترین سواحل کیپ تاون

ساحل اودکرال؛ از جذاب‌ترین سواحل کیپ تاون

ساحلی مخفی در پارک ملی کوه تیبل، که برای غواصی و ماجراجویی‌هایی شبیه به آن بسیار مناسب است. با غواصی در آب‌های آرام و سرد ساحل اودکرال، می‌توانید انواع سخت‌پوستان و نیز چند نوع ماهی مختلف را ببینید و اگر در این ورزش حرفه‌ای هستید، غار بولدر را نیز می‌توانید پیدا کنید. 

ساحل لانگ

یکی از بهترین سواحل کیپ تاون برای موج‌سواری ساحل لانگ است که طولانی‌ترین ساحل کیپ تاون نیز به شمار می‌رود و نزدیک به پنج مایل طول دارد. شن‌های سفید نرم و امواج فراوان و بادهای تند این ساحل، آن را به محبوب‌ترین ساحل بین موج‌سواران و مسافرین فعال و ورزشکار، تبدیل کرده است. 

ساحل بیکینی

این ساحل کوچک که در کنار خلیج گوردون قرار دارد، با چشم‌اندازی تماشایی، به دلیل آب‌های گرم و محیطی خلوت برای بسیاری از مسافرانی که دوست دارند در محیطی آرام‌تر تفریح کنند، بسیار پرطرفدار است. خوب است بدانید که رشته کوه هاتن تونز هلند از این ساحل در برابر وزش شدید باد، محافظت می‌کند. 

ساحل لاندودنو

ساحل لاندودنو

ساحل لاندودنو، واقع در نزدیکی خلیج هاوت، که توسط کوه‌های عظیم و تخته‌سنگ‌های باستانی احاطه شده است، محیطی آرام دارد و با امواج بلند و محوطه‌ای وسیع، منطقه‌ای است که ارزش گشت‌وگذار و عکاسی را دارد. اگر یک روز خود را برای بازدید از ساحل تماشایی لاندودنو و پیک‌نیک در فضای زیبای آن اختصاص دهید، هرگز پشیمان نخواهید شد.

کلام آخر سه کلیک درمورد بهترین سواحل کیپ تاون

در این مقاله راجع‌به 19 تا از بهترین سواحل کیپ تاون و امکانات این سواحل جذاب آفریقایی توضیح دادیم. چه عاشق موج‌سواری باشید و چه پیاده‌روی و یا عکاسی از فعالیت‌های مورد علاقه‌تان باشد، در کیپ تاون یک ساحل متناسب با سلیقه‌تان را خواهید یافت. پس در سفر خود به این شهر دوست‌داشتنی، از دیدن سواحل آن غافل نشوید و چند روز خود را برای بازدید از این مناطق جذاب طبیعی و تفریح و فعالیت در آن‌ها، اختصاص دهید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید برای تفریح به سواحل جذاب کیپ تاون بروید؟ برای ما بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران