پارک جنگلی ورداورد

پارک های جنگلی تهران؛ از شمال شهر تا جنوب!

 پارک های جنگلی تهران

در این مقاله قصد داریم بهترین پارک های جنگلی تهران را به شما معرفی کنیم. پارک‌هایی که گوشه‌ای از جنگل‌های سبز و خوش آب و هوا را به دل پایتخت آورده‌اند و در زمره بهترین مکان‌های دیدنی تهران به حساب می‌آیند. جایی که دیگر خبری از ترافیک و آلودگی هوا نیست و درون آن می‌توانید در کنار تفریحات مختلف، از نفس کشیدن در هوایی پاک و تمیز لذت ببرید.

خوشبختانه در چهار گوشه شهر تهران پارک‌های جنگلی متعددی وجود دارند و تهرانی‌ها می‌توانند به راحتی و با صرف زمانی اندک بدون اینکه از پایتخت خارج شوند خود را به نزدیک‌ترین پارک جنگلی منطقه محل سکونت خود برسانند. علاوه‌بر این بسیاری از پارک های جنگلی تهران از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نیز برخوردار هستند که امکان سپری کردن یک پیک‌نیک جذاب را برای همه افراد خانواده مهیا می‌کنند. بیایید پارک های جنگلی شمال، جنوب، شرق و غرب تهران را بررسی کنیم.

برای یک روز پرهیجان در پارک های جنگلی تهران؛ بلیط هواپیما تهران را رزرو کنید.

پارک های جنگلی شمال تهران

پارک های جنگلی شمال تهران

همان‌طور که می‌دانید، شمال تهران جزء خوش آب و هواترین مناطق این کلانشهر به حساب می‌آید. از همین روی، پارک‌های متعددی در این منطقه از پایتخت احداث گردیده است. پارک های جنگلی شمال تهران بدون شک می‌توانند احساس حضور در شهرهای شمالی را در شما ایجاد کنند. بیایید بهترین پارک های جنگلی تهران در منطقه شمال شهر را بررسی کنیم.

پارک جنگلی کوهسار؛ مرکز انواع تفریحات هوایی

پارک جنگلی کوهسار

قرارگیری پارک جنگلی کوهسار در ارتفاعات رشته کوه البرز، امکان انجام تفریحات هوایی متعددی را در این پارک فراهم آورده است. در واقع این پارک به مرکزی برای انواع تفریحات هوایی نظیر «تله کابین»، «گلایدر و پاراگلایدر»، «کایت سواری»، «پرتاب بومرنگ» و «چتر نجات» تبدیل شده است. جالب است بدانید که در پارک جنگلی کوهسار امکان آموزش تخصصی ساخت بالن و بومرنگ نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد.

اگر به دنبال تفریحات خانوادگی در پارک های جنگلی تهران می‌گردید، پارک جنگلی کوهسار با ارائه امکانات و تفریحاتی نظیر «پیست دوچرخه سواری»، «زمین بازی ویژه کودکان»، «دستگاه‌های ورزشی»، «مسیرهای ویژه پیاده‌روی و دویدن»، «باربیکیو»، «آلاچیق»، «نمازخانه»، «بوفه»، «رستوران» و «سرویس‌های بهداشتی» می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

اما این‌ها همه‌ی امکانات و تفریحات پارک جنگلی کوهسار نیستند. اگر به موارد بالا، استخر، سونا، میزهای پینگ‌پنگ، زمین‌های بدمینتون، پیست موتورسواری و باشگاه سوارکاری را نیز اضافه کنید، خواهید دید که این پارک می‌تواند سلیقه همه اعضای خانواده شما را دربرگیرد و احتمالا بهترین گزینه شما برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خواهد بود.

برخورداری از یک جاده استاندارد ماشین‌رو که شما را بدون دردسر تا ارتفاعات کوه البرز بالا می‌برد و منظره‌ای ۳۶۰ درجه‌ از پایتخت زیبای کشورمان را پیش پای‌تان می‌گذارد، از دیگر مزایای این پارک است که آن را به یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران تبدیل کرده است.

نکته: پارک جنگلی کوهسار همه روزه از ساعت ۶ تا ۲۴ فعال است.

آدرس پارک جنگلی کوهسار: تهران، اتوبان آبشناسان، خیابان شهران شمالی، خیابان کوهسار، پارک جنگلی کوهسار.

پارک جنگلی پردیسان؛ محلی برای عاشقان محیط زیست و گونه‌های جانوری

پارک جنگلی پردیسان

تا پیش از افتتاح پارک جنگلی پردیسان، انبوهی از درختان بادام و پسته وحشی در این منطقه سربرآورده بودند. امروزه اگرچه خبری از درختان پسته و بادام نیست، اما چیزی در حدود ۳۲۰ گونه مختلف گیاهی در این پارک زیبا وجود دارند. البته که این ها تنها جذابیت این پارک نیستند.

از گرگ تا طاووس

یکی از جذابیت‌های پارک جنگلی پردیسان قرار گرفتن موزه تنوع زیستی، موزه ملی آب و به‌ویژه مرکز بازپروری حیات وحش داخل آن است. در مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان، حیوانات بیمار یا آسیب دیده نگهداری می‌شوند و در کلینیک‌های تخصصی این مرکز مورد درمان و مداوا قرار می‌گیرند و نهایتا به دامان طبیعت و زیست بوم خودشان بازگردانده می‌شوند. بازدیدکنندگان پارک جنگلی پردیسان می‌توانند بسیاری از پرندگان و حیوانات زیبا مانند گرگ، طاووس، خرس، جغد و غیره را تماشا کنند.

تماشای حیوانات کمیاب !

همچنین موزه تنوع زیستی این پارک، با وسعتی بالغ بر ۱۸۰۰ متر، انواع گونه‌های حیات وحش، از حیوانات گرفته تا پرندگان و حشرات را به صورت تاکسیدرمی‌ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. تماشای این حیوانات زیبا و کمیاب به صورت طبیعی و در ابعاد واقعی، می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای برای کودکان شما باشد و نقش مهمی در پرورش آن‌ها به عنوان یک شهروند دوست‌دار محیط زیست ایفا کند. این مجموعه همچنین از یک تالار به نام «سالن اجتماعات سبز» برخوردار است که معمولا همایش‌های محیط زیستی کشور در آن برگزار می‌شود.

سینما در پارک پردیسان

یکی دیگر از امکانات تفریحی پارک جنگلی پردیسان، «سینمای محیط زیستی» آن است که صرفا فیلم‌های مرتبط با حیات وحش را اکران می‌کند. همچنین برای آشنایی بیشتر کودکان چهار تا دوازده ساله با امور مرتبط با حیات وحش و طبیعت، آموزشگاهی با عنوان «مدرسه طبیعت» در این پارک افتتاح شده است که کودکان را با گونه‌های مختلف جانوری آشنا می‌کند و مراحل کاشت گیاهان و محافظت از آن‌ها را آموزش می‌دهد.

والیبال یا اسکیت ؟

علاوه‌بر این‌ها، پارک جنگلی پردیسان از امکانات تفریحی و ورزشی متعددی نیز برخوردار است که در این میان می‌توان به «مسیر ۷ کیلومتری ویژه پیاده‌روی و دوچرخه سواری»، «زمین والیبال»، «زمین بدمینتون»، «زمین بادبادک بازی» و «پیست اسکیت» اشاره کرد. این امکانات پارک پردیسان را به یکی از محبوب‌ترین پارک های جنگلی تهران برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است؛ جایی که در آن می‌توانند بادبادک بازی کنند و با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از نزدیک آشنا شوند.

آدرس پارک جنگلی پردیسان: بزرگراه حکیم (شمال)، بین آزادراه‌های شیخ فضل الله نوری و یادگار امام. پارک جنگلی پردیسان.

اگر بخواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این پارک بروید، می‌توانید با اتوبوس، مترو یا تاکسی، خود را به میدان صنعت برسانید. در میدان صنعت تاکسی‌های خطی ویژه پارک جنگلی پردیسان برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند که شما را مستقیما به پارک مذکور می‌برند.

پارک جنگلی سوهانک؛ جایی برای موتورسواران و آفرودبازها

پارک جنگلی سوهانک

ارتفاع پارک جنگلی سوهانک از سطح دریا حدود ۱۷۵۰ متر است که آن را در زمره مرتفع‌ترین پارک های جنگلی تهران قرار می‌دهد. از همین روی، علاوه‌بر امکانات تفریحی و رفاهی مختلف، امکان تماشای پایتخت زیبای کشورمان در نمای ۳۶۰ درجه را نیز برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید با استفاده خودرو شخصی و از مسیر بزرگراه ارتش و جاده لشکرک به پارک جنگلی سوهانک بروید. همچنین اگر مایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشید می‌توانید در ایستگاه مترو نوبنیاد واقع در خط ۳ متروی تهران پیاده شوید. در این ایستگاه خطوط ویژه اتوبوس مستقیما شما را به پارک جنگلی سوهانک خواهند برد.

خرگوش در سرزمین عجایب را دنبال کنید!

در پارک جنگلی سوهانک با حیوانات زیبایی مانند روباه، خرگوش و کبک مواجه شوید. اگر اهل ارتفاع باشید و در مرتفع‌ترین نقاط این پارک اتراق کنید، به احتمال بسیار چشمتان به جمال پرندگان مهاجری نظیر غازهای وحشی و اردک نیز روشن خواهد شد که می‌تواند تجربه جذابی برای شما رغم بزند.

قرار گرفتن در ارتفاعات و وجود پستی و بلندی‌های متعدد، پارک جنگلی سوهانک را به یکی از محبوب‌ترین پارک های جنگلی تهران برای علاقه‌مندان به ورزش‌های هیجان‌انگیزی مانند «آفرود»، «موتور سواری» و «دوچرخه سواری کوهستانی» تبدیل کرده است. اگر اهل هیجان باشید، تپه‌های مرتفع این پارک جان می‌دهند برای آفرود و موتور سواری. همچنین مسیرهای امنی نیز در این پارک برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که با توجه به موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی سوهانک، هیچ بوفه یا رستورانی داخل آن وجود ندارد. بنابراین بهتر است غذای خود را در خانه و یا از طریق رستوران‌های بین راه تهیه کنید. همچنین توصیه می‌شود برای ایمنی خودتان و برای مراقبت از این پارک جنگلی جذاب، از درست کردن آتش و پختن غذا در محوطه جنگلی خودداری فرمایید.

در حال حاضر به جز موارد ذکر شده هیچ نوع امکانات رفاهی و تفریحی دیگری در این پارک وجود ندارد اما قرار است به زودی مجموعه‌هایی نظیر «سالن ورزشی»، «پارک آبی»، «پارک بانوان» و غیره در پارک جنگلی سوهانک احداث گردد.

آدرس پارک جنگلی سوهانک: تهران، بزرگراه ارتش، جاده لشکرک شمالی، محله سوهانک، پارک جنگلی سوهانک.

از بهترین پارک های جنگلی تهران؛ پارک جنگلی طالقانی

پارک جنگلی طالقانی

پارک‌ جنگلی طالقانی، با مساحتی در حدود ۳۱ هکتار در منطقه ۳ شهرداری تهران و بر تپه‌های عباس آباد قرار گرفته است. این پارک با نام‌های مختلفی نظیر «پارک جنگلی عباس آباد»، «پارک جهان کودک» و «تپه‌های داوودیه» شناخته می‌شود و از جمله معروف‌ترین پارک های جنگلی تهران به حساب می‌آید. این پارک در مجاورت پارک آب و آتش قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پل طبیعت به پارک جنگلی طالقانی بروند.

جایی برای عکاسان

وجود زیباترین گونه‌های گیاهی از جمله درختان کمیاب بلوط ایتالیایی، بلوط سبز، درختچه‌های یاس زرد رنگ، درختان ارغوان، افرا، سپیدار، اقاقیا و غیره در کنار پل چوبی بزرگ و زیبایی که در سرتاسر پارک جنگلی طالقانی به چشم می‌خورد، این پارک را به یکی از محبوب‌ترین پارک های جنگلی تهران برای عکاسان تبدیل کرده است. یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک، حوض سنگی آن است که از زیبایی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. اگر به حوض نگاهی بیندازید، ماهی‌های رنگارنگی را درون آن خواهید دید که مردم در روز سیزده بدر از سفره هفت سین‌ خود برداشته و به این حوض زیبا سپرده‌اند.

هر تفریحی که دوست دارین!

انواع و اقسام امکانات تفریحی در پارک جنگلی طالقانی فراهم است. امکانات متعددی که می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارند. در میان امکانات ورزشی این پارک می‌توان به «زمین بسکتبال»، «زمین والیبال»، «زمین گل کوچک»، «سالن ورزش‌های زورخانه‌ای»، «میز پینگ‌پنگ»، «میز شطرنج»، «دستگاه‌های ورزشی» و «مسیرهای پیاده‌روی با مناظر چشم‌نواز» اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها، امکاناتی نظیر «زمین‌های بازی کودکان»، «نیمکت»، «آلاچیق»، «بوفه»، «باربیکیو»، «کافه»، «پارکینگ»، «سرویس‌های بهداشتی»، «کیوسک‌های نگهبانی» و غیره نیز در این پارک وجود دارند که می‌توانند تفریح لذت‌بخش و آرامی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورند.

چه جوری بریم؟

افراد می‌توانند از طریق وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو و اتوبوس و یا با خودروی شخصی به پارک طالقانی بروند. اگر از مترو استفاده می‌کنید، کافی است خود را به ایستگاه شهید حقانی و یا ایستگاه شهید همت برسانید و به آسانی وارد یکی از جذاب‌ترین پارک های جنگلی تهران بشوید. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های خط میدان صنعت به پایانه حقانی نیز استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از خودروی شخصی هستید کافی است وارد بزرگراه حقانی شوید و با عبور از پل بزرگراه مدرس، وارد پارک جنگلی طالقانی شوید.

اگر گذرتان به پارک جنگلی طالقانی بیفتد، حتما با خوراکی فروش‌های دوره‌گرد نیز روبه‌رو خواهید شد. شما می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند آش، لبو، باقالی، بلال و غیره را از این فروشندگان خریداری کرده و زمانی که دست در دست معشوقه خود در پارک زیبای طالقانی قدم می‌زنید، نوش جان کنید.

جالب است بدانید که سومین پرچم مرتفع جهان و بلندترین پرچم ایران نیز در پارک جنگلی طالقانی قرار دارد. مساحت پارچه‌ی این پرچم عظیم‌الجثه هزار متر مربع و ارتفاع آن ۱۵۰ متر است و از طریق برجکی که در قسمت تحتانی آن واقع شده است کنترل می‌شود.

آدرس پارک جنگلی طالقانی: تهران، بزرگراه شهید حقانی، بعد از پل اتوبان مدرس، پارک طالقانی.

پارک جمشیدیه؛ پکیجی از پدیده‌های شگفت‌انگیز طبیعی

پارک جمشیدیه

این پارک در زمان قاجار یک باغ باشکوه بوده و به یکی از شخصیت‌های متمول قاجاری به نام «جمشید دولو قاجار» تعلق داشته است. پارک جمشیدیه از سمت شمال به قله‌ی کلکچال، از جنوب به باغ‌های دولو، از شرق به بلوار جمشیدیه و از ضلع غربی به جاده کلکچال منتهی می‌شود. 

پوشش گیاهی زیبا و درختان کهن این پارک، آن را به یکی از اصلی‌ترین ریه‌های تنفسی پایتخت تبدیل کرده است. گونه‌های مختلف گیاهی، از جمله درختان میوه‌‌هایی همچون زردآلو، سیب، بادام و گلابی تا درختان قدیمی و زیبایی مانند سرو، چنار، نارون، بلوط، افرای سیاه و زبان گنجشک، پوشش گیاهی یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران را تشکیل داده‌اند. علاوه‌بر این، درختان پارک جمشیدیه منزلگاه بیش از ۶۰ گونه مختلف پرندگان است که هر کدام از زیبایی مثال‌زدنی‌ای برخوردارند.

پارکی محبوب برای کوهنوردان

پارک جمشیدیه سرشار از جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی چشم‌نواز است. از آبشار، دریاچه و رودخانه گرفته تا کوه و جنگل همگی در یک پکیج دیدنی از طریق این پارک در دسترس شما قرار می‌گیرند. مسیر کوهنوردی این پارک به قله کلکچال منتهی می‌شود. از این روی پارک جمشیدیه یکی از محبوب‌ترین پارک های جنگلی تهران برای کوهنوردان است.

دریاچه و موزه !

در دریاچه پارک جمشیدیه می‌توانید در کنار لذت بردن از آبنماهای متعدد، از تماشای مرغابی‌ها و ماهی‌های بازیگوش نیز لذت ببرید. اگر از سنگفرش‌های پارک بگذرید به پله‌های پارک می‌رسید. حدود ۶۰۰ پله بزرگ شما را به سمت یک موزه سنگی هدایت می‌کنند.

در این موزه که به نام «بوستان سنگی جمشیدیه» شناخته می‌شود می‌توانید انواع و اقسام سنگ‌های زیبا را پیدا کنید که در طول صدها سال و به صورت طبیعی به شکل‌های گوناگون درآمده‌اند. در کنار موزه سنگی دشتی وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر شانس با شما یار باشد، دسته گوسفندان را در کنار چوپانشان خواهید دید که مشغول چرا هستند.

علاوه‌بر این‌ها، وجود مجسمه‌های متعدد با اشکال انتزاعی و مفهمومی، چیزی است که پارک جمشیدیه را از سایر پارک های جنگلی تهران متمایز می‌کند. از دیگر امکانات این پارک زیبا می‌توان به آلاچیق، باربیکیو، کافه‌ها و رستوران‌‌های متعدد و نمایشگاه پرندگان اشاره کرد.

چه جوری بریم؟

برای بازدید از پارک جمشیدیه می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اگر قصد دارید با اتومبیل خودتان به این پارک بروید، ابتدا باید خود را به خیابان نیاوران برسانید. سپس وارد خیابان فیضیه شده و از طریق خیابان امیدوار وارد یکی از قدیمی‌ترین پارک های جنگلی تهران شوید. همچنین اگر قصد دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، ابتدا باید خود را به میدان تجریش برسانید. بدین منظور می‌توانید از تاکسی، مترو و یا اتوبوس‌های BRT خط تجریش – راه‌‌آهن استفاده کنید. پس از پیاده شدن در ایستگاه تجریش، باید به میدان قدس بروید و از آنجا تاکسی‌های پارک جمشیدیه را سوار شوید.

آدرس پارک جمشیدیه: تهران، انتهای خیابان باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه، پارک جمشیدیه.

پارک های جنگلی تهران؛ مناطق شرقی پایتخت

برخی از بهترین پارک های جنگلی تهران در ناحیه شرقی پایتخت واقع شده‌اند. قرار گرفتن رود جاجرود در نزدیکی‌های مناطق شرقی تهران، منجر به پیدایش فضاهای جنگلی و پارک‌های بی‌شماری در این منطقه گردیده است. پارک‌هایی که به دور از ترافیک و آلودگی‌های هوا، محیطی را برای پایتخت‌نشینان فراهم می‌کنند تا ساعاتی را در آرامش سپری کنند. بیایید بهترین پارک های جنگلی شرق تهران را بررسی کنیم.

پارک جنگلی سرخه حصار؛شکارگاه شاه‌زادگان قجری

پارک جنگلی سرخه حصار؛

پارک جنگلی سرخه حصار در منطقه ۱۳ شهرداری تهران واقع شده است و از جمله قدیمی‌ترین پارک های جنگلی تهران به حساب می‌آید. این پارک در دوران قاجاریه، شکارگاهپادشاهان و شاه‌زادگان قاجار بوده است و امروزه به عنوان یکی از پارک‌های ملی ثبت شده کشورمان شناخته می‌شود.

برای بازدید از این پارک با استفاده از خودروی شخصی باید خودتان را به بزرگراه رسالت برسانید و در انتهای این بزرگراه به اتوبان یاسینی شرقی وارد شوید. پارک جنگلی سرخه حصار در ابتدای این بزرگراه قرار دارد. همچنین اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید به وسیله مترو خود را به ایستگاه فرهنگسرا برسانید. از این ایستگاه که در خط دوم متروی تهران قرار دارد، خطوط تاکسیرانی ویژه پارک جنگلی سرخه حصار در نظر گرفته شده‌اند. همچنین می‌توانید از خط یک سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT)، یعنی خط آزادی به تهرانپارس نیز برای رفتن به یکی از قدیمی‌ترین پارک های جنگلی تهران استفاده نمایید.

چرا سرخه حصار؟

چیزی که سرخه حصار را به یکی از جذاب‌ترین پارک های جنگلی تهران تبدیل کرده است پرندگان کمیابی است که در آن زندگی می‌کنند. اگر اهل هیجان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به نقاط مرتفع این پارک بزنید تا پرندگان زیبا و کمیابی مانند عقاب طلایی، بوتیمار، شاهین، دال سیاه و قرقی را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن مشاهده کنید.

پارک جنگلی سرخه حصار ،علاوه‌بر اینکه کنجکاوی‌های شما در مورد گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را ارضا می‌کند، محل مناسبی برای پیک‌نیک‌های آخر هفته‌تان نیز به حساب می‌آید. امکاناتی نظیر رستوران، آلاچیق، بوفه، باربیکیو، سرویس بهداشتی و پارکینگ در کنار پیست دوچرخه سواری و پارک آموزش ترافیک در این پارک در نظر گرفته شده تا بتوانید در کنار خانواده خود ساعات دلنشینی را سپری کنید.

آدرس پارک جنگلی سرخه حصار: تهران، منتهی‌الیه خیابان دماوند، کنار ترمینال شرق (تهرانپارس)، پارک جنگلی سرخه حصار.

نکته‌: پارک جنگلی سرخه حصار از ساعت ۹ الی ۲۴ آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی شیان

اگر دوست دارید جادوه پیچ در پیچ چالوس را تجربه کنید؛ باید از راه جنگل های شیان عبور کنید! پارک جنگلی شیان پوشیده از درختان مو (انگور)، توت، زبان گنجشک، اقاقیا، کاج، چنار و سرو است. با توجه به اینکه این پارک در ارتفاعات واقع شده است، به عنوان یکی از بام های تهران نیز شناخته می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای این پارک، نمای خارق‌العاده‌ای از زندگی پرهیاهوی شهر تهران را نیز به نظاره بنشینید.

برای حضور در پارک جنگلی شیان می‌توانید از خودروی شخصی یا مترو استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید با خودروی شخصی خود به بزرگراه امام علی رفته و وارد بزرگراه زین‌الدین شوید. لازم به ذکر است که امکان ورود خودروهای شخصی به داخل پارک وجود ندارد و برای تردد در فضای داخلی پارک جنگلی شیان می‌توانید از کالسکه‌هایی که در نظر گرفته شده است استفاده کنید. برای رفتن به پارک جنگلی شیان با مترو، باید خود را به ایستگاه مترو نوبنیاد، واقع در خط سوم متروی تهران برسانید. در ایستگاه مترو نوبنیاد، یک خط ویژه تاکسیرانی مستقیما شما را به این پارک می‌برد.

تجربه پیک نیکه در شیان

پارک جنگلی شیان از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار است. در این خصوص می‌توان از زمین بازی کودکان، آلاچیق، بوفه، باربیکیو، مسجد، سرویس بهداشتی و هتل نام برد که می‌توانند به شما در ساختن یک روز تفریحی لذت‌بخش کمک کنند.

جدای از این‌ها، نمی‌توان از امکانات تفریحی – ورزشی پارک جنگلی شیان چشم‌پوشی کرد. امکانات جذابی نظیر پیست دوچرخه سواری و میز پینگ‌پنگ در کنار مجموعه بولینگ شیان که تفریحاتی مانند بیلیارد، بولینگ، فوتبال دستی، اسنوکر و دارت را ارائه می‌دهد، بخشی از امکانات تفریحی این پارک هستند.

اقامت چند روزه در شیان!

هتل شیان یکی از بهترین هتل های تهران است که با توجه به محل قرارگیری‌اش جان می‌دهد برای اقامت‌های چند روزه. این هتل ۳۴ سوئیت با سطوح مختلف (درجه ۳، درجه ۲، درجه ۱ و وی‌آی‌پی) دارد و از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نظیر استخر، لابی، کافی شاپ، رستوران و تالار همایش برخوردار است. تالار پذیرایی ۱۵۰۰ نفره این هتل، برگزاری جشن‌های مختلف را در یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران امکان‌پذیر کرده است.

آدرس پارک جنگلی شیان: تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه شهید زین‌الدین، پارک جنگلی شیان.

پارک جنگلی یاس فاطمی

پارک جنگلی یاس فاطمی

پارک جنگلی یاس فاطمی نیز با وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار، در ضلع شرقی پارک جنگلی لویزان واقع شده است.این پارک در روز سیزده بدر سال ۱۳۹۳ و مصادف با ایام فاطمیه افتتاح گردید و به همین دلیل نیز نام «یاس فاطمی» را روی آن گذاشتند. قبل از این اتفاق، منطقه مذکور به نام «جنگل قوچک» شناخته می‌شد.

نکته جالب در مورد پارک جنگلی یاس فاطمی این است که بزرگراه شهید بابایی این پارک را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. بدین ترتیب بخش شمالی پارک که وسعت بیشتری دارد، به منطقه یک و بخش جنوبی آن به منطقه ۴ شهرداری تهران تعلق دارد. دسترسی به پارک جنگلی یاس از طریق خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. این پارک از طریق بزرگراه‌های شهید باقری، همت و بابایی در دسترس است.

پارک خانوادگی!

انواع درختچه‌های زینتی و زیبا در کنار درختان کهن‌سال سرو نقره‌ای، کاج، اقاقیا، داغداغان و زبان گنجشک، پوشش گیاهی پارک جنگلی یاس را تشکیل داده‌اند.

اکثر قسمت‌های پارک جنگلی یاس فاطمی به منظور افزایش امنیت خانواده‌ها دیوارکشی شده‌اند. بدین ترتیب خانواده‌های پایتخت‌نشین می‌توانند با خیالی آسوده، تعطیلات آخر هفته خود را در یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران سپری کنند.

امکانات رفاهی پارک یاس فاطمی

لازم به ذکر است که امکانات بخش‌های جنوبی و شمالی این پارک با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال میز پینگ‌پنگ و فوتبال دستی از جمله امکانات قسمت جنوبی پارک جنگلی فاطمی هستند که قسمت شمالی پارک فاقد آن است. در عین حال بخش شمالی نیز از باشگاه تفریحی – ورزشی ویژه‌ای به نام مهام (ساصد) برخوردار است که ورزش‌های هیجان‌انگیزی مانند پینت بال و تیراندازی ۱۰ متر تراپ (شلیک به اهداف پروازی) را با اسلحه‌های واقعی و مسابقه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

پارک یاس فاطمی به عنوان یکی از جدیدترین پارک های جنگلی تهران از امکاناتی نظیر آلاچیق (۱۱۰ عدد)، باربیکیو (۲۰۰ دستگاه)، دو هزار صندلی، ۱۵ دستگاه آب‌خوری، ۵۰ سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، نمازخانه، زمین ورزش، پیست دوچرخه سواری، بوفه و پارکینگی با ظرفیت بیش از ۳ هزار خودرو برخوردار است.

نکته؛ ساعات فعالیت پارک جنگلی یاس فاطمی از ۶ صبح الی ۱۰ شب است.

آدرس پارک جنگلی یاس فاطمی: تهران، اتوبان بابایی، پارک جنگلی یاس.

پارک جنگلی غزال (تلو)؛ پارک جنگلی با منظره تماشایی سد لتیان

پارک جنگلی غزال

پارک جنگلی غزال که با نام پارک جنگلی تلو نیز شناخته می‌شود در شمال شرقی پایتخت واقع شده است. جنگل‌کاری‌های این پارک از ابتدای دهه ۸۰ آغاز شد و امروز پارک جنگلی غزال با وسعتی معادل ۹۷۵ هکتار، در بین بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. با احداث انواع مراکز تفریحی، خدماتی و ورزشی، روز به روز بر محبوبیت این پارک افزوده می‌شود.

دسترسی به پارک جنگلی غزال از طریق خودروهای شخصی یا تاکسی دربستی امکان‌پذیر است. برای بازدید از این پارک ابتدا باید خود را به بزرگراه شهید بابایی برسانید. سپس به جاده دماوند رفته و در دوربرگردان وارد جاده تلو شوید. پارک جنگلی غزال در کیلومتر ۵ این جاده قرار دارد.

جایی سرسبز و زیبا

در میان پارک های جنگلی تهران، پارک غزال یکی از جذاب‌ترین پوشش‌های گیاهی را دارد. این امر بیشتر ناشی از نزدیکی این پارک به سد لتیان است. سرتاسر این پارک پوشیده از درختان سوزنی نظیر سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای و کاج و همچنین درختان پهن‌برگ شامل زبان گنجشک، پسته وحشی، بادام کوهی، ارغوان، عرعر، سنجد، نارون، چنار و داغداغان است.

علاوه‌بر این، انواع گونه‌های جانوری نیز در پارک جنگلی تلو به چشم می‌خورند. این پارک محل زندگی حیواناتی نظیر خرگوش، روباه، شغال و کبک است. همچنین اگر به ارتفاعات پارک جنگلی غزال بروید، به احتمال زیاد می‌توانید پرندگان کمیابی مانند عقاب، شاهین و قرقی را در حالی پیدا کنید که بر فراز سر شما در حال پرواز هستند.

تفریحات پارک غزال

از جمله امکانات عمومی این پارک می‌توان به آلاچیق، نیمکت، باربیکیو، زمین بازی کودکان، فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، سرویس بهداشتی و نمازخانه اشاره کرد. اما چیزی که غزال را به یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران تبدیل کرده است، قرارگیری در اطراف کوه البرز و چشم‌انداز تماشایی و خارق‌العاده سد لتیان است. با این وجود، پارک مذکور هنوز آنچنان شناخته شده نیست و همین امر سبب شده تا پارک غزال نسبت به سایر پارک های جنگلی تهران خلوت‌تر باشد.

لازم به ذکر است که به همت شهرداری، امکانات تفریحی این پارک در حال گسترش است. قرار است به زودی تفریحاتی مانند میز شطرنج، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی، پاراگلایدر، پینت بال، دوچرخه سواری کوهستانی، سورتمه سواری و غیره نیز به امکانات تفریحی – ورزشی پارک جنگلی تلو افزوده شود که در این صورت، پارک جنگلی غزال را به یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران تبدیل خواهد کرد.

با این توصیف اگر به دنبال محلی می‌گردید تا ساعاتی را همراه با خانواده و دوستان‌تان در طبیعت بکر بگذرانید و از تفریحات سالم لذت ببرید، پارک جنگلی غزال می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. فقط توجه داشته باشید که هیچ بوفه و رستورانی در این پارک وجود ندارد؛ بنابراین حتما غذا و آب آشامیدنی کافی با خود به همراه داشته باشید.

نکته؛ پارک جنگلی غزال از ساعت ۶ الی ۱۹ آماده پذیرش علاقه‌مندان است.

آدرس پارک جنگلی غزال (تلو): تهران، بزرگراه شهید بابایی (شرق)، جاده تلو

پارک جنگلی خجیر؛ شکارگاه سلطنتی پادشاهان قاجار

پارک جنگلی خجیر

پارک جنگلی خجیر قسمتی از مناطق حفاظت شده جاجرود به حساب می‌آید که در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. از همین روی دسترسی به آن تنها از طریق خودروی شخصی امکان‌پذیر است. بدین ترتیب ابتدا باید خود به بزرگراه شهید بابایی شرقی برسانید و این اتوبان را تا انتها طی کنید تا به پارک جنگلی خجیر برسید.کوهستان‌های سر به فلک کشیده و تپه ماهورهای بلند و نیمه‌بلند با قله‌هایی نظیر زیرک چال، سرو کوه، زلزله، بارجمالی، دربندک و جنگل سوخته، پارک جنگلی خجیر را تشکیل داده‌اند.

پارک جنگلی خجیر در بهار!

پوشش گیاهی این پارک مملو از درختان کاج، چنار، پسته وحشی، تبریزی، بادام کوهی، سپیدار، داغداغان و همچنین گیاهانی نظیر زرشک، روناس، شیرخشت و غیره می‌باشد. علاوه‌بر این‌ها، اگر در میانه‌های فصل بهار به پارک جنگلی خجیر بروید، انبوه شقایق‌های وحشی نمای مسحورکننده‌ای را پیش چشم شما می‌گذارند که در میان تمام پارک های جنگلی تهران بی‌نظیر است.

شکارگاه سلطنتی!

وفور منابع آبی مانند چشمه‌های غنی و رودخانه جاجرود، علاوه‌بر ایجاد یک پوشش گیاهی زیبا و متنوع، این پارک را به زیستگاه انواع و اقسام حیوانات مختلف تبدیل کرده است. از پستاندارانی مانند خرگوش، خفاش، شغال، گرگ، روباه، کفتار، سمور، رودک، پلنگ، گربه وحشی، پازن، آهو، گراز و قوچ وحشی گرفته تا خزندگانی نظیر سوسمار، مار، لاک پشت و انواع و اقسام ماهی‌ها و جانوران دوزیست، در این منطقه زندگی می‌کنند.

علاوه‌بر این، پارک جنگلی خجیر ۱۱۵ گونه مختلف از پرندگان را نیز در دل خود جای داده است. جالب است بدانید که تنها حدود ۲۳ درصد از این پرندگان ایرانی هستند و بخش اعظم آن‌ها از پرندگان مهاجری نظیر شاهین، عقاب، اردک وحشی، قرقی، هدهد، کبک و زردپرده تشکیل شده است. آب و هوای مناسب این منطقه، پارک خجیر را به محل مناسبی برای فرود آمدن پرندگان مهاجر تبدیل کرده است.

تنوع زیست جانوری این پارک در سال‌های دور، از چشم حکومت قاجاریه دور نماند. پادشاهان و شاه‌زادگان قجری که مملکت را ارث پدرشان می‌دانستند، به سرعت این منطقه را به عنوان یکی از بهترین شکارگاه‌های سلطنتی انتخاب کردند و لرزه بر اندام حیوانات نگون‌بخت پارک جنگلی خجیر انداختند. با این حال امروزه از این پارک به عنوان محلی جهت مطالعات گیاه‌شناسی و جانورشناسی استفاده می‌شود.

پیاده روی، عکاسی و پیک نیک

بر خلاف سایر پارک های جنگلی تهران، پارک جنگلی خجیر از امکانات تفریحی خاصی برخوردار نیست؛ چراکه آلودگی محیطی ممکن است زیست بوم حیوانات موجود در این منطقه را به خطر بیندازد. اما پیاده‌روی، تماشای منظره‌های چشم‌نواز پارک و عکاسی از طبیعت، گیاهان و حیوانات می‌تواند لذت زایدالوصفی را در شما ایجاد نماید.

با توجه به اینکه فصل بهار زمان تولید مثل حیوانات است، بازدید از پارک جنگلی خجیر در فصل بهار می‌تواند خطرناک باشد. همچنین در فصل زمستان نیز بارندگی‌های شدید در منطقه، بازدید از این پارک را مشکل می‌کند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی خجیر از ابتدای تابستان تا انتهای مهرماه است.

آدرس پارک جنگلی خجیر: تهران، انتهای بزرگراه شهید بابایی شرق، پارک جنگلی خجیر

پارک‌های جنگلی جنوب تهران

خوشبختانه مناطق جنوبی پایتخت نیز، از وجود پارک‌های جنگلی بی‌بهره نیستند.

وجود این نوع پارک‌ها در مناطق جنوبی شهر از آن جهت اهمیت دارد که در برابر آلودگی‌های ناشی از ترافیک شهری در این مناطق، به مثابه ریه‌های تنفسی عمل کرده و از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری می‌کنند. در ادامه بهترین پارک های جنگلی تهران در مناطق جنوبی را معرفی خواهیم کرد.

پارک جنگلی افرا؛ محلی برای اسکان موقت زائران قم، جمکران و شهر ری

پارک جنگلی افرا

فضای این پارک پوشیده از درختان تنومند و کهن‌سال است که کاملا احساس در جنگل بودن را به خوبی در شما القا می‌کنند. علاوه‌بر این، نزدیک به ۶ هزار متر مربع از این پارک به زیبایی گل‌کاری شده است که ترکیب آن با درختان بی‌شمار پارک، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

از آنجایی که این پارک در نزدیکی آزادراه تهران به قم قرار دارد، محل مناسبی برای استراحت زائران قم، جمکران و شهر ری محسوب می‌شود. اگر اهل چادر زدن باشید، پارک جنگلی افرا محیط مناسبی را برای شما فراهم می‌کند تا چادر خود را بر دامان طبیعت سبز برپا کرده و حسابی خستگی سفر را از تن‌تان بزدایید.

در بخش غربی این پارک فضایی به طول ۳ کیلومتر برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی ایجاد شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار لذت بردن از پیاده‌روی در میان درختان باشکوه، از دستگاه‌های ورزشی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

همچنین در ضلع جنوبی پارک جنگلی افرا، مجموعه ورزشی شهدای رسالت قرار دارد که بسیاری از ورزش‌های سالنی مانند والیبال، فوتسال، بدمینتون و غیره را برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر می‌کند. علاوه‌بر این، اگر شما هم عاشق فوتبال بازی کردن روی چمن و در هوای آزاد هستید، می‌توانید از زمین چمن مجهز پارک جنگلی افرا استفاده کنید. همه این موارد در کنار طبیعت بکر و زیبای پارک افرا، آن را به یکی از محبوب‌ترین پارک های جنگلی تهران برای اهالی جنوب پایتخت تبدیل کرده است.

همچنین یکی دیگر از امکانات این پارک محل اسکان اضطراری است که در ضلع جنوبی پارک واقع شده است. این مکان در مواقع ضروری مانند زمان وقوع زلزله در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

آدرس پارک جنگلی افرا: تهران، آزادراه تهران به قم، نبش بزرگراه آزادگان، پارک جنگلی افرا.

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا در میان بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. قرار گرفتن پارک جنگلی توسکا در منطقه‌ای که با اتوبان‌های بزرگ احاطه شده است، نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای منطقه ۱۵ تهران ایفا کرده است.

این پارک مملو از درختانی است که سخاوتمندانه سایه خود را بر بازدیدکنندگان گسترانده‌‌اند. درخت‌هایی مانند چنار، کاج، صنوبر و زبان گنجشک که جلوه بی‌نظیری به پارک جنگلی توسکا بخشیده‌اند.

از امکانات عمومی این پارک می‌توان به نیمکت‌ها و صندلی‌های متعدد، آلاچیق، کافه، رستوران‌، باغ تالار عروسی، نمازخانه، آبخوری، جایگاه گاز، سرویس بهداشتی، فضای مناسب برای پارک خودرو و امکان برپایی چادر مسافرتی اشاره کرد.

پارک جنگلی توسکا همچنین از امکانات تفریحی و ورزشی متعددی نظیر مسیر پیاده‌روی، پیست آسفالت دوچرخه سواری، تجهیزات ورزشی، سالن والیبال، فوتبال، استخر و میز فوتبال دستی برخوردار است.

آماده پیک نیک هستید؟

علاوه‌بر این، پارک بانوان پردیس و بوستان آزادگان نیز در نزدیکی این پارک قرار دارند. اگرچه از پارک توسکا می‌توان به عنوان یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران نام برد اما این پارک برای اقامت شبانه امکانات مناسبی ندارد. بنابراین اگر قصد دارید شب را در چادر خود به صبح برسانید، بهتر است همه اقلام ضروری برای پیک‌نیک را به همراه داشته باشید.

برای بازدید از این پارک می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی توسکا، ایستگاه‌های «جوانمرد قصاب» و «علی آباد» هستند که هر دو در خط یک متروی تهران قرار دارند. اما اگر قصد دارید با خودروی شخصی به این پارک بروید، ابتدا باید خود را به اتوبان آزادگان شرق برسانید. پیش از اینکه به تقاطق بزرگراه امام علی برسید، ورودی یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران را خواهید دید. همچنین اتوبوس‌های خطی داخل پارک نیز دسترسی افراد به پارک جنگلی توسکا را آسان‌تر کرده‌اند.

آدرس پارک جنگلی توسکا: تهران، اتوبان آزادگان، خیابان کیانشهر جنوبی، پارک جنگلی توسکا.

پارک‌های جنگلی غرب تهران

پارک‌های جنگلی غرب تهران

شماری از بهترین پارک های جنگلی تهران در مناطق غربی پایتخت واقع شده‌اند. در این میان می‌توان به پارک جنگلی چیتگر اشاره کرد که یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران به حساب می‌آید و در بین هموطنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. بیایید به پارک های جنگلی غرب تهران نگاهی بیندازیم.

پارک جنگلی چیتگر؛ پکیجی تماشایی از جنگل، دریاچه و تفریحات هیجان‌انگیز

پارک جنگلی چیتگر

بدون شک یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران، پارک جنگلی چیتگر است که در منطقه ۲۲ شهرداری قرار گرفته است. این پارک در مسیر اتوبان تهران کرج واقع شده و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران به حساب می‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مترو یا خودروی شخصی از این پارک تماشایی بازدید کنند. «ایستگاه چیتگر» نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی چیتگر است و در خط ۵ متروی تهران واقع شده است.

از زمان پهلوی

در زمان پهلوی، مدیران شهری پایتخت با پیش‌بینی افزایش ترافیک و در نتیجه آلوده شدن هوای تهران اقدام به افتتاح پارک‌های جنگلی کردند تا هوای این کلانشهر را پاک نگه دارند. بدین ترتیب در سال ۱۳۴۲ احداث برخی از بهترین پارک های جنگلی تهران از جمله «پارک جنگلی چیتگر»، «پارک جنگلی سرخه حصار» و «پارک جنگلی لویزان» توسط سازمان مراتع و جنگل‌ها آغاز گردید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک، مسیل یا همان دریاچه چیتگر است که از میان جنگل می‌گذرد. این دریاچه پارک جنگلی چیتگر را به دو بخش غربی (با مساحتی در حدود ۶۶۰ هکتار) و شرقی (با مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار) تقسیم کرده است. دریاچه چیتگر چیزی است که این پارک را از دیگر پارک های جنگلی تهران متمایز می‌کند. شما می‌توانید ساعت‌ها به آب زلال آن چشم بدوزید و غرق در خلسه شوید.

اگر قصد پیک‌نیک زدن داشته باشید، پارک جنگلی چیتگر همه امکانات مورد نیازتان را فراهم می‌کند. امکاناتی نظیر آلاچیق، باربیکیو، غرفه‌های فروش تنقلات و تغذیه، رستوران، نمازخانه، زمین بازی کودکان و سرویس بهداشتی به وفور در این پارک وجود دارند.

برای دوچرخه سواران!

علاوه‌بر این‌ها، باید به امکانات تفریحی و ورزشی پارک جنگلی چیتگر اشاره کنیم که می‌توانند همه سلیقه‌ها را راضی کنند. امکاناتی مانند باشگاه سوارکاری، پینت بال، پیست حرفه‌ای دوچرخه سواری و مسیرهای پیاده‌روی جنگلی بخشی از خدمات ورزشی این پارک را تشکیل داده‌اند. اگر مایل به دوچرخه سواری هستید می‌توانید از سوله‌ی مخصوص این پارک، دوچرخه مورد علاقه خود را با پرداخت هزینه‌ای منصفانه کرایه کنید و از پیست و مسیرهای جنگلی چیتگر لذت ببرید.

از دیگر امکانات پارک جنگلی چیتگر، می‌توان به یک مرکز پرورش گیاهان زینتی و دارویی اشاره کرد که «باغ راز هستی» نام دارد و در ضلع غربی این پارک واقع شده است. در این قسمت از پارک، گیاهانی مانند آویشن، مریم گلی، بومادران، به‌لیمو، و زرشک پرورش یافته و به فروش می‌رسند.

نکته؛ ساعت فعالیت پارک جنگلی چیتگر از ۶ صبح تا ۱۰ شب می‌باشد.

آدرس پارک جنگلی چیتگر: تهران، آزادراه تهران – کرج، پس از خروجی شهرک راه‌‌آهن.

پارک جنگلی لتمال کن

پارک جنگلی لتمال کن

درخت‌کاری‌های وسیع این پارک در بین سایر پارک های جنگلی تهران منحصربه‌فرد است. بخش بزرگی از پارک جنگلی لتمان کن پوشیده از درختان توت، ارغوان، کاج، زبان گنجشک و بربیس است. انبوهی از درختان توت سبب شده است که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد جمعیت بسیار زیادی از مردم برای توت‌چینی به این پارک زیبا بیایند و فضای جالبی ایجاد کنند.

یکی از ویژگی‌های پارک جنگلی لتمال کن نورپردازی آن است؛ بیشتر قسمت‌های پارک نورپردازی شده است تا در تاریکی شب مشکلی برای بازدیدکنندگان به وجود نیاید. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی جنگلی، مسیر‌های کوه‌نوردی، تپه ماهورهای متعدد و مناسب برای دوچرخه سواری کوهستانی، فضای مناسب برای برپایی چادر مسافرتی و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در این پارک هیچ‌گونه بوفه یا فروشگاهی وجود ندارد، بنابراین اگر قصد پیک‌نیک زدن دارید بهتر است اقلام مورد نیاز خود را پیش از حضور در این پارک تهیه کنید.

برای بازدید از این پارک باید از خودروی شخصی و یا تاکسی‌های دربستی استفاده کنید. بدین منظور ابتدا باید خود را به اتوبان همت (شرق به غرب) برسانید و با عبور از خروجی بزرگراه آزادگان، وارد خیابان کاشان شوید و مسیر را ادامه دهید تا به پارک جنگلی لتمال برسید.

آدرس پارک جنگلی لتمال کن: تهران، اتوبان همت (شرق به غرب)، بعد از اتوبان آزادگان، بلوار کاشان، بوستان جنگلی لتمال کن.

سوالات متداول

مرتفع‌ترین بوستان‌های جنگلی تهران کدامند؟

پارک جنگلی سوهانک، پارک جنگلی کوهسار و پارک جنگلی لتمال کن مرتفع‌ترین پارک های جنگلی تهران هستند.

بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران کدام است؟

پارک جنگلی لویزان.

کدام یک از پارک های جنگلی تهران، بام تهران محسوب می‌شوند؟

پارک جنگلی شیان، پارک جنگلی کوهسار و پارک جنگلی سوهانک امکان تماشای تهران از فراز آسمان را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

کدام یک از پارک های جنگلی شهر تهران امکان آفرود سواری دارد؟

پارک جنگلی سوهانک.

کدام یک از پارک‌های جنگلی تهران باغ وحش دارند؟

پارک جنگلی پردیسان دارای مرکز بازپروی حیوانات و موزه تنوع زیستی است. همچنین پارک جنگلی جمشیدیه نیز از نمایشگاه پرندگان با بیش از ۶۰ نوع پرنده مختلف برخوردار است.

کدام یک از پارک های جنگلی تهران امکان کوه‌نوردی دارند؟

پارک‌های جنگلی جمشیدیه، خجیر و لتمال کن از فضای مناسب برای کوه‌نوردی برخوردار هستند.

کدام یک از بوستان‌های جنگلی تهران برای دوچرخه سواری کوهستانی مناسب هستند؟

دوچرخه سواری کوهستانی در پارک‌های جنگلی غزال و لتمال کن امکان‌پذیر است.

سخن پایانی؛ پارک های جنگلی تهران ریه‌های تنفسی پایتخت

پارک های جنگلی تهران ریه‌های تنفسی پایتخت کشورمان به حساب می‌آیند. فضایی که بتوانید بدون خارج شدن از شهر به دل جنگل‌هایی با درختان انبوه بزنید و از استشمام هوایی پاک و دلپذیر لذت ببرید. علاوه‌بر این، هرکدام از پارک های جنگلی تهران از امکانات منحصربه‌فرد و جذابی برخوردارند. برخی از آن‌ها به محلی برای آشنایی با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری تبدیل شده‌اند و برخی دیگر با ارائه امکانات تفریحی ورزشی مختلف همه چیز را برای برگزاری یک پیک‌نیک جذاب و هیجان‌انگیز در دل جنگل فراهم کرده‌اند.

نظرات کاربران