بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه
7 اردیبهشت 1402
تهران

بانجی جامپینگ های تهران؛ همه چیز درباره یک سقوط شیرین!

هرچند تهران جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی زیاد دارد، اما تفریحاتش دنیای دیگری است. تهران پایتخت ایران، چندین مرکز تفریح و سرگرمی دارد که در خاورمیانه و گاهی در جهان حرف اول را می‌زنند. برویم سراغ اصل مطلب، در این مقاله از مجله سه کلیک قرار است تمام بانجی جامبینگ های تهران را به شما معرفی کنیم. آدرس را به شما می‌دهیم و بهای بلیط را هم بررسی می‌کنیم تا در سفر بعدی به تهران بدون معطلی بانجی جامپینگ های تهران را امتحان کنید.

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

بانجی جامپینگ یعنی چه؟ 

بانجی جامپینگ

خلاصه بگوییم بانجی جامپینگ پرش از ارتفاع با کمک تجهیزات کمکی است تا به زمین سقوط نکنید. در این تفریح هیجان‌انگیز شما به وسیله طناب مخصوص و گیره‌های فلزی به یک سکوی بزرگ متصل هستید و وقتی پرتاب می‌شوید اتفاق ناگواری برای شما نمی‌افتد. 

از نگاه واژه‌شناسی بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) از دو واژه Bungee و Jumping تشکیل شده است که به ترتیب به معنای طناب و پرش است. پس بانجی جامپینگ را در فارسی می‌توانیم پرش با طناب یا پرش بانجی معنا کنیم. 

تاریخچه جالب بانجی جامپینگ

وقتی ردپای پرش بانجی را در تاریخ ورزشی جهان دنبال می‌کنیم به دهه 1950 میلادی و بریتانیا می‌رسیم. شکل ابتدایی و خطرناک این ورزش ابتدا توسط چند نفر اهل جمهوری وانواتو به صورت کاملا خودجوش انجام می‌شد. آن‌ها به بالای سکویی مرتفع می‌رفتند و بعد از محکم کردن طنابشان به دور قوزک پا می‌پریدند. تا اینکه یک مستندساز خوش‌ذوق بریتانیایی به نام دیوید فردریک اتنبرو از این ورزشکاران و این ورزش مهیج و پرخطر مستند ساخت. این مستند از شبکه بی بی سی پخش شد. 

کم‌کم افراد بیشتری به این تفریح خلاقانه علاقه پیدا کردند. تا اینکه در سال 1979 اولین نسخه این بازی به شکل امروزی در انگلستان و از روی پل معلق کلیفتون انجام شد. ارتفاع این پل 76 متر بود. دومین کشوری که به بانجی جامپینگ علاقه نشان داد آمریکا بود. 

سپس در سال ۱۹۸۶ ای جی هکت اولین باشگاه بانجی جامپینگ را در نیوزلند افتتاح کرد. او اولین کسی بود که از برج ایفل پرید. اولین پرش بانجی در ایران نیز توسط پیمان جلالی ابدی بدلکار ایرانی انجام شد. او در سال 86 اولین سکوی بانجی جامپینگ را با هزینه شخصی وارد ایران کرد و خودش برای اولین بار از سکوی پرش بانجی توچال پرید. بنابراین قدمت این تفریح پرهیجان در ایران حدود 15 سال است.

پرش بانجی برای چه کسانی مناسب است؟

بانجی جامپینگ

هنگام انتخاب تفریح یادتان باشد که گزینه‌ای را انتخاب کنید که با ویژگی‌های شخصیتی و جسمی شما همخوانی داشته باشد. پرش بانجی را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که:

  • کسانی که عاشق ماجراجویی و پرواز هستند.
  • کسانی که از ارتفاع ترس زیادی ندارند.
  • کسانی که می‌خواهند با ترس از ارتفاع مقابله کنند. 
  • کسانی که دچار مشکلات قلبی، فشار خون بالا و دیسک کمر نیستند.
  • کسانی که در ناحیه پا پلاتین نداشته باشند
  • افراد پرانرژی و پرشروشوری که به چتربازی و وینگسوت علاقه دارند.

در بانجی جامپینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی به بالای سکوی پرش برسید توسط مربی آماده پرش می‌شوید. تجهیزات پرش را به دور شانه‌ها، کمر و پاهاتان می‌بندد. طناب را به گره متصل به بدنتان وصل می‌کند و از محکم بودن گره مطمئن می‌شوید. هر چه می‌گذرد ترس‌تان از پرش بیشتر می‌شود. اما خب باید بپرید. البته اگر تحملش را ندارید می‌توانید انصراف بدهید. وقتی بپرید از شدت هیجان حتما جیغ خواهید کشید. ناگهان و در کسری از ثانیه خودتان را در حالی می‌یابید که بین زمین و هوا معلق هستید و مثل یویو مدام حرکت می‌کنید.

بانجی جامپینگ های تهران

بهترین سکوهای پرش بانجی ایران متعلق به تهران است. در تهران تفریح برای امتحان کردن زیاد است. از اسکی در فصل زمستان تا دریاچه چیتگر و تفریحاتش. از بام تهران تا اتاق‌های فرار متنوع و فوتبال حبابی بام‌لند و چندین و چند تفریح دیگر. اما این بار سراغ بانجی جامپینگ های تهران رفته‌ایم. در ادامه تمام بانجی جامپینگ های تهران را بررسی می‌کنیم. از بانجی جامپینگ بوستان ولایت تا بانجی جامپینگ توچال و چند مرکز دیگر.

بانجی جامپینگ بوستان ولایت 

بانجی جامپینگ بوستان ولایت 

احتمالا با بوستان ولایت تهران آشنا هستید. پارکی بزرگ در منطقه جنوب تهران که با امکانات تفریحی مانند پیست دوچرخه‌سواری، شهر ورزش، زمین اسکیت، راپل، پاراگلایدر، صخره‌نوردی، پیست موتورسواری، پیست سوارکاری، آرسی و اتومبیل‌رانی و قلعه شادی به یکی از مراکز مهم تفریحی تهران در منطقه جنوب تبدیل شده است. بانجی جامپینگ بوستان ولایت را در ورودی چهارم شهر ورزش پیدا خواهید کرد. این سکو در سال 1391 در بوستان ولایت افتتاح شد و حدود 50 متر ارتفاع دارد. تنها تفاوت این سکو با سایر سکوهای پرش بانجی در تهران آن زمان این بود که بانوان هم می‌توانستند از این سکو استفاده کنند. تا قبل از راه‌اندازی بانجی جامپینگ بوستان ولایت بانوان امکان پرش نداشتند. 

قوانین سکوی پرش بوستان ولایت

سکوی بانجی جامپینگ بوستان ولایت تهران دارای قوانین خاص در رابطه با حداکثر وزن و سن مجاز است.

  • افراد باید بیش از 14 سال سن داشته باشند.
  • حداکثر وزن مجاز 85 کیلوگرم است. 
  • مراجعه‌کنندگان نباید مشکلات قلبی، دیسک کمر یا پلاتین در ناحیه پا داشته باشند.

آدرس بانجی جامپینگ بوستان ولایت

تهران، انتهای بزرگراه نواب، تقاطع اتوبان تندگویان، بوستان ولایت، ورودی چهارم مجموعه شهر ورزش.

برای دسترسی به بوستان ولایت تهران با مترو باید از خط شماره 3 مترو تهران استفاده کنید و در نزدیک‌ترین ایستگاه به بوستان ولایت پیاده شوید.

ساعت کاری بوستان ولایت 

بوستان ولایت و سکوی پرش بانجی هر روز از ساعت ۱۲ تا 19 میزبان شما خواهد بود.

یادتان باشد که…

یادتان باشد که سکوی بانجی جامپینگ بوستان ولایت برای مدتی تعطیل بود. پس قبل از رفتن با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۸۳۶۱۰۰ تماس بگیرید و از باز بودن سکو مطمئن شوید.

بانجی جامپینگ توچال

بانجی جامپینگ توچال

سکوی بانجی جامپینگ توچال اولین سکوی پرش در ایران است. این سکو توسط پیمان ابدی و با بودجه شخصی در مجموعه توچال راه‌اندازی شد. حالا توچال با بیش از 40 سال سابقه یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی تهران به شمار می‌رود که تفریحات متنوعی را در دل خود جای داده است. از اسکی تا تله‌‌کابین، سورتمه، تله‌سیژ، بگ جامپ یا سقوط آزاد روی تشک، بیلیارد، تیراندازی، سنگ‌نوردی، تنیس روی میز، کیوب کلاب، وی آرسیمولیشن و زیپ لاین. 

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه توچال سکوی بانجی جامپینگ آن است. سکو در کنار ایستگاه اول تله کابین توچال قرار دارد. ارتفاع سکوی توچال 40 متر است و در هنگام پرش از ایربگ و تشک نیز استفاده می‌شود. در سکوی پرش توچال همراه با مربیان حرفه‌ای و تجهیزات به روز و سالم از این تفریح پرهیجان نهایت لذت را خواهید برد. 

قوانین سکوی پرش توچال

بانجی جامپینگ توچال قوانین خاص خودش را در ارتباط با حداکثر وزن و سن مجاز دارد. این قوانین به شرح زیر است:

  • حداقل وزن 40 و حداکثر وزن 80 کیلوگرم
  • حداقل سن مجاز 14 سال

ساعات کاری

سکوی پرش بانجی توچال هر روز فعال است و شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ میزبان شما خواهد بود.

آدرس 

بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه توچال.

برای دسترسی به مجموعه توچال با وسیله نقلیه باید از خط شماره 221 اتوبوس‌رانی استفاده کنید. سپس در ایستگاه 17 پیاده شوید. پس از چند دقیقه پیاده‌روی به مجموعه توچال می‌رسید.

قیمت بلیط

قیمت بانجی جامپینگ در مجموعه تفریحی توچال از 270 هزار تومان تا 330 هزار تومان متغیر است.

بانجی جامپینگ برج میلاد

بانجی جامپینگ برج میلاد

بلندترین برج ایران با نام برج میلاد و ارتفاع 435 متری محل مناسب و وسوسه‌برانگیزی برای بانجی جامپینگ است. در مجموعه برج میلاد تفریحات هیجان‌انگیز و خاصی وجود دارد. از جمله سکوی پیاده‌روی بر فراز برج، تاب آسمان، پرواز در آسمان، اتاقک شیشه‌ای  و بانجی جامپینگ. سکوی بانجی جامپینگ برج میلاد 280 متر ارتفاع دارد و بلندترین سکوهای پرش در ایران است. تجهیزات بانجی جامپینگ برج میلاد به روز است و ایمنی پرش از این سکو بسیار بالا است. به همین میزان نیز هزینه بلیط این سکو افزایش می‌یابد.

قوانین سکوی پرش برج میلاد

سکوی پرش بانجی برج میلاد قوانین خاص خودش را در ارتباط با حداکثر وزن و سن مجاز دارد. این قوانین به شرح زیر است:

حداقل وزن 45 کیلو و حداکثر وزن 135 کیلو

حداقل سن 14 سال

ساعات کاری

ساعت کاری برج میلاد 9 تا 18 است اما برای اطلاع از ساعت کاری سکوی پرش بانجی باید با شماره تلفن ۰۹۱۹۲۰۶۴۳۶۶ تماس بگیرید.

آدرس 

مسیر اول: تهران، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد.

مسیر دوم: تهران، بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد.

مسیر سوم: تهران، بزرگراه همت شرق، خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد.

برای دسترسی با مترو به برج میلاد باید از خط شماره هفت مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه برج میلاد پیاده شوید.

قیمت بلیط

قیمت بلیط بانجی جامپینگ در برج میلاد برای حداکثر وزن 90 کیلو دو میلیون و پانصد هزار تومان و برای حداکثر وزن 135 کیلو، سه میلیون تومان است.

آدرنالین پارک | بانجی جامپینگ سعادت‌آباد

بانجی جامپینگ سعادت‌آباد

شعار مجموعه آدرنالین پارک این است: آدرنالین را تجربه کن. آدرنالین پارک قدمت زیادی ندارد اما در همین مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرده است. بانجی جامپینگ این مجموعه نیز با ارتفاع 45 متری شما را به اوج هیجان می‌رساند. در این پارک بانجی جامپینگ هم به صورت تک‌نفره و هم به صورت دونفره انجام می‌شود. نکته جالب درباره این سکوی پرش امنیت بالای آن است. مسئولین این پارک می‌گویند دستگاه‌ها و تجهیزات پراکشان تحمل هشت برابر فشار بیشتر را دارد و این یعنی به هیچ وجه موقع پرش به شما آسیب وارد نمی‌شود.

ساعات کاری 

اطلاعات دقیقی از ساعت کاری بانجی جامپینگ سعادت‌آباد یا آدرنالین پارک در دست نیست. بنابراین قبل از مراجعه حضوری با شماره تلفن ۰۹۱۹۲۰۶۴۳۶۶ تماس بگیرید و از باز بودن مجموعه مطمئن شوید.

آدرس 

تهران، سعادت‌آباد، بلوار پیام، نرسیده به میدان بهرود. 

قیمت بلیط 

قیمت بلیط پرش بانجی در مجموعه آدرنالین پارک تا وزن 70 کیلو، 480 هزار تومان، تا وزن 90 کیلو، 580 هزار تومان و تا وزن 130 کیلو، 680 هزار تومان است.

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه با وسعت 35 هکتار یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌ها و پارک‌های تهران است. این پارک با داشتن ۹ کیلومتر مربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۸۰۰ متر مربع فضای ورزش همگانی، ۸۰ واحد آلاچیق، مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، مجموعه بازی کودکان و سکوی پرش بانجی به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تهران تبدیل شده است. 

حالا علاقه‌مندان به هیجان زیاد و پرش از ارتفاع به بوستان نهج‌البلاغه می‌روند و از پرش از فراز سکوی بانجی جامپینگ بوستان نهایت لذت را می‌برند. ارتفاع این سکو 65 متر است و قبل از پرش متصدیان سکو فشار خونتان را اندازه می‌گیرند تا از حادثه حین پرش جلوگیری کنند. پس از بررسی سلامت شما امکان پرش فراهم می‌شود. 

قوانین سکوی پرش بوستان نهج‌البلاغه

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه قوانین خاص خودش را در ارتباط با حداکثر وزن و سن مجاز دارد. این قوانین به شرح زیر است:

  • حداکثر وزن مجاز 120 کیلو 
  • حداقل سن مجاز 14 سال 
  • نداشتن فشار خون بالا

ساعات کاری

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه تهران هر روز از ساعت ۸ تا ۲۳ میزبان شما خواهد بود.

آدرس

بلوار حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار امام، فاز دو بوستان نهج‌البلاغه.

برای دسترسی به پارک نهج‌البلاغه با وسایل نقلیه عمومی باید از خط یک مترو تهران استفاده کنید و در ایستگاه همت پیاده شوید. پس از چند دقیقه پیاده‌روی به بوستان نهج‌البلاغه خواهید رسید.

قیمت بلیط

قیمت بلیط در مجموعه بانجی جامپینگ نهج البلاغه ۳۸۰ هزار تومان است. 

آیا مسن‌ترها می‌توانند بپرند؟  

اگر فکر می‌کنید سن و سالی از شما گذشته و این تفریح‌ها برای شما مناسب نیست این قسمت را بخوانید. یادتان باشد تفریح و سرگرمی سن و سال نمی‌شناسد. اصلا اگر دچار بیماری خاصی نیستید، در پا پلاتین ندارید، از ارتفاع نمی‌ترسید و به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا دچار نیستید بانجی جامپینگ را امتحان کنید. یادتان باشد یکی از کسانی که در رشته پرش بانجی نامش در گینس ثبت شده است مردی 96 ساله است. پس سن را بهانه نکنید. 

کدام یکی از بانجی جامپینگ های تهران بلندتر است؟

گاهی فقط هیجان کافی نیست. به همین خاطر ممکن است به دنبال بلندترین سکوی پرش باشید. برای اینکه هیجان بیشتری را تجربه کنید به برج میلاد بروید. سکوی پرش برج میلاد بلندترین سکوی 

محدودیت‌های جسمی در پرش بانجی 

قبل از رفتن به سکوی پرش یا تهیه بلیط تمام مواردی که مانع از پرش می‌شود را چک کنید. محدودیت‌های جسمی مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، عمل چشم که کمتر از شش ماه از انجامش گذشته باشد، مشکلات و بیماری‌های مفصلی، آسیب در ناحیه پا و پلاتین در قوزک پا مانع از پرش می‌شود. همچنین مصرف مواد مخدر، مسکن‌های قوی، داروهای روان‌گردان، مشروبات الکلی بنا بر صلاحدید مربیان می‌تواند مانع پرش شود.

درآخر

در این مقاله 5 تا از بهترین بانجی جامپینگ های تهران را با آدرس و اطلاعات ضروری معرفی کردیم و امکانات و ویژگی‌های خاص هر کدام را توضیح دادیم. بلندترین سکوی پرش تهران را شناختیم. بررسی کردیم که چه مشکلات جسمی مانع از پرش می‌شود. خلاصه هر آن چیزی که قبل از رفتن به سکوی پرش بانجی نیاز دارید را توضیح دادیم. امیدواریم حسابی خوش بگذرانید.

نظرات کاربران