رستوران‌های برج میلاد

در برج میلاد تهران چه کارهایی انجام بدهیم ؟

برج میلاد تهران در حال حاضر به عنوان نماد جدید پایتخت محسوب می‌شود. تا قبل از اینکه برج میلاد ساخته شود، از برج آزادی به عنوان نماد شهر تهران نام برده می‌شد. اما امروزه اکثر پایتخت‌نشینان این برج را نماد شهر خود می‌دانند. این برج یکی از جاهای دیدنی تهران و همچنین ششمین برج مخابراتی مرتفع در جهان است. در برج میلاد انواع امکانات تفریحی، گردشگری، اداری، تجاری، رستوران‌های مختلف و… قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا این برج هر روزه گردشگران زیادی را به خود ببیند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی کامل برج میلاد بپردازیم تا بیشتر با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید.

معرفی برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد بلندترین سازه شهر تهران و همچنین سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مخابراتی مرتفع در جهان است. امروزه از این برج استفاده‌‌های مختلف گردشگری و مخابراتی می‌شود. اولین بار در سال ۱۳۷۲ به دلیل مشکلات زیرساختی که در شبکه مخابراتی وجود داشت تصمیم بر این شد که برج مخابراتی پایه‌گذاری شود که امکانات پیشرفته‌ای درون خود داشته باشد. بنابراین پروژه ساخت برج میلاد آغاز شد و در سال ۱۳۷۶ کلنگ آن بر زمین خورد. البته نکاته لازم به ذکر این است که این برج فقط در زمینه مخابرات و ارتباطات کاربرد ندارد بلکه در زمینه خدمات مختلفی مانند هواشناسی و حوزه گردشگری نیز از آن استفاده می‌شود.

معماری برج میلاد

این برج از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و وزنی حدود ۱۵۰ هزار تن دارد. این برج قسمت‌های مختلفی دارد که در قسمت‌های بالایی آن امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. ساختمان پایین برج یک لابی و شش طبقه تجاری دارد و طبقه همکف قسمت پذیرش بازدیدکنندگان است. در بدنه اصلی آن ۶ آسانسور پرسرعت برای استفاده بازدیدکنندگان قرار گرفته شده که می‌توانند در مدت زمان بسیار کمی شما را به بالای برج برسانند. ساختمان بالای برج میلاد که همه آن را به عنوان راس برج می‌شناسند از ۱۲ طبقه به همراه ۱۲ هزار متر مربع مساحت تشکیل شده است. اما بالاترین قسمت برج مربوط به دکل ۱۲۰متری مخابرات است که از جنس فولاد بوده و از آخرین طبقه برج شروع می‌شود.

مکان‌های تفریحی و دیدنی برج میلاد

در برج میلاد بخش‌های گردشگری و تفریحی متفاوتی قرار داده شده است که از جمله آن‌ها عبارتند از:

سکوی دید بسته

سکوی دید بسته در طبقه سوم برج میلاد قرار دارد که چشم‌انداز بسیار زیبایی شهر تهران را در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. وسعت این بخش ۸۸۰ متر مربع است.

موزه هدایا و دست‌ نوشته‌‌های شهرداری تهران

موزه هدایا

این موزه در طبقه سوم قرار دارد و در آن دست نوشته‌های قدیمی ایران و هدایای شهرداری شهرهای مختلف قرار گرفته است. از جمله آثار به نمایش درآمده در این موزه باید به کره‌های جغرافیایی قدیمی که به قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی تعلق دارند اشاره کرد.

موزه سکه

موزه سکه در طبقه چهارم قرار گرفته و در آن ۱۶۰ سکه مختلف از دوره‌های تاریخی ساسانیان، هخامنشیان و اشکانیان قرار دارد.

موزه مشاهیر

از زیباترین قسمت‌های برج میلاد باید به موزه مشاهیر که در طبقه پنجم قرار دارد اشاره کرد. در این موزه مجموعه‌ای از مجسمه‌های افراد مشهور با سایزهای واقعی قرار گرفته است که با یک طراحی خلاقانه و زیبا از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند.

سکوی دید باز

برج میلاد

این بخش در ارتفاع ۲۸۰ متری با وسعت سه هزار متر و در طبقه هفتم قرار دارد. در این قسمت دوربین‌های مخصوصی برای تماشای نقاط مختلف شهر تهران قرار دارد که بازدیدکنندگان به وسیله این دوربین‌ها می‌توانند نقاط مختلف شهر را ببینند.

گنبد آسمان

گنبد آسمان در آخرین طبقه برج یعنی طبقه دوازدهم قرار گرفته است. ارتفاع آن ۱۳ متر بوده و با معماری شیک و زیبای خود و نمای بیرونی تمام شیشه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. در ستون وسط این گنبد نقاشی‌های مختلفی از تاریخ کهن ایران تا دوران اسلامی دیده می‌شود. لازم به ذکر است که دکل مخابراتی برج میلاد از همین طبقه آغاز می‌شود.

شهر بازی

شهر بازی برج میلاد یکی از جدیدترین بخش‌های این برج است. در این شهربازی می‌توانید از انواع بازی‌های هیجان‌انگیز مانند قطار کودک، ماشین برقی، ترن شارک، آبشار توپ، تاب دلقک، تاب اسکای، فوتبال دستی، بولینگ، بیلیارد، بازی‌های کامپیوتری، چرخ و فلک و… را امتحان کنید.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ برج میلاد ارتفاع ۲۸۰ متری دارد و بلندترین سکوی پرش دنیا محسوب می‌شود. برای پرش از این ارتفاع بلند باید از نظر عصبی و قلبی کاملا سالم باشید و فشار خون بالا، دیسک کمر یا پلاتین در قوزک پا نداشته باشید.

پرواز در آسمان

پرواز در آسمان یکی دیگر از تفریحات برج میلاد است که در ارتفاع ۲۸۰ متری انجام می‌شود و حس معلق بودن در آسمان را برای شما تداعی می‌کند. در این تفریح شما باید ابتدا آویزان شوید و سپس حدود ۴۰ متر به سمت پایین حرکت خواهد کرد و در نهایت به ارتفاع اولیه برگردانده می‌شود.

سالن کنسرت

این سالن در محوطه برج قرار دارد و امکانات پیشرفته‌ای برای اجرای برنامه‌های کنسرت دارد. ظرفیت این سالن ۱۶۰۰ نفر بوده و در سه بخش سالن، همکف و دو بالکن طراحی شده است. در این سالن کنسرت امکان تصویربرداری حرفه‌ای با استفاده از نورپردازی‌های ویژه و همچنین جلوه‌های ویژه امکان پذیر است.

رستوران‌های برج میلاد

رستوران‌های برج میلاد

در ساختمان اصلی و فضای اطراف برج، رستوران‌های مختلفی وجود دارد. اما معروف‌ترین آن در طبقه ششم قرار دارد که رستوران گردان برج میلاد نامیده می‌شود. این رستوران بزر‌گ‌ترین رستوران گردان جهان است که ظرفیت ۴۰۰ نفری دارد و هر یک ساعت یک دور کامل می‌چرخد. به دلیل اینکه این رستوران در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد چشم انداز کاملی از شهر تهران را به شما نشان می‌دهد. رستوران دیگر این برج به نام رستوران ویژه برج میلاد در طبقه دهم قرار دارد و ظرفیت آن صد نفر است. رستوران دیگر برج میلاد رستوران سنتی ایوان نام دارد که در قسمت غربی قرار گرفته است. غذاهای سنتی این رستوران کیفیت بسیار بالایی دارند و اگر طرفدار غذاهای سنتی هستید انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. رستوران خوراک کده در طبقه چهارم برج قرار دارد و در آن انواع غذاهای اصیل ایرانی و غذاهای بین المللی مانند غذاهای مکزیکی و ایتالیایی ارائه می‌شود.

سخن پایانی

اگر دلتان می‌خواهد یک روز بخصوص و پر از شادی و هیجان را تجربه کنید، فقط کافیست به برج میلاد سری بزنید و یک روز کامل خود را به آن اختصاص دهید. این برج مرتفع آنقدر امکانات گردشگری و تفریحی دارد که دلتان نخواهد به همین سادگی از آنجا بیرون بیایید. پس خود را برای برای ماجراجویی و کشف دانستنی‌ها و اطلاعات جدید در برج میلاد آماده کنید.

اگر هنوز بلیط هواپیما تهران را رزرو نکرده اید؛ همسفر سه کلیک شوید!

نظرات کاربران